Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cursuri inot apa netratata

Telefoane vechi, fixe si mobile c...

Sa desparțim cuvintele in cuvinte

Apartament complex rezidential no...
 [UNDE] reciclare cd / dvd

Foliere geamuri

Microsoft Defender

cartela Internet Europa
 Sondaj EV

Testerul pe VAG arata devieri la ...

Aparat ieftin pentru sigilat pung...

Hyundai elantra 2024 Highway, 6MT.
 Interpretare XML

PPCEnergy - Emiterea facturii in ...

Telefon Nou de la Digi

La multi ani @creativestar!
 

Wifi 6 Digi - problema internet

- - - - -
  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1
Kaz32135

Kaz32135

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 18
  • Înscris: 13.03.2021
Buna ziua! Am întâlnit o problema cu noul router și nu e vorba despre viteza in sine. ONT a fost pus in modul bridge, am configurat routerul TP Link prin Call Center și tin sa mentionez ca pe speed test vitezele sunt foarte bine, 900+ pe cablu și 750+ pe Wifi, cu abonament de 1GBS. Problema mea este următoarea: a picat internetul din TP link (nu din ONT) de doua ori intr-o săptămâna. Pe lângă asta, aplicațiile de genul YouTube, Facebook, Instagram, se încarcă mult mai greu decât cum se încărcau doar când dețineam ONT. Ma gândesc ca poate nu este configurat bine router-ul TP link deoarece ONT nu are picaje. La fel, am sunat in Call Center și nu au fost probleme de retea atunci când mi-a picat router-ul TP LINK. Ma poate ajuta cineva?

Va mulțumesc anticipat!

#2
kopilu_198

kopilu_198

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,396
  • Înscris: 25.10.2008
Proble.e le cablu/wifi, pe care din retele? Ce s-a intamplat mai exact cand a picat internetul

#3
Tankx

Tankx

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 649
  • Înscris: 23.02.2021

View PostKaz32135, on 13 martie 2021 - 16:44, said:

. Ma poate ajuta cineva?

Va mulțumesc anticipat!

Intrucat, probabil stai la bloc, trebuie sa intelegi ca mai ai inca minim 5 -6 apartamente cu semnal beton in aceasi banda de 2.4 Ghz pe care o folosesti si tu din Tp-Link, fiecare apartament cu cate 3-6 dispozitive mobile conectate la router .
Majoritatea acestor routere ale vecinilor sunt configurate cel mai probabil pe canalele 10-13 ca asa au citit cei care le detin ca e bine.. Incearca sa muti pe routerul tau, emisia de 2.4 Ghz pe unul din canalele 4-6 si vezi daca mai intampini probleme.  De regula problema nu e semnalul ci congestia.
Sa stii ca multi se inchina in baie la bloc cautand semnal, uitand ca mai au 15 routere active in vecinatate.

#4
Kaz32135

Kaz32135

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 18
  • Înscris: 13.03.2021

View Postkopilu_198, on 13 martie 2021 - 17:09, said:

Proble.e le cablu/wifi, pe care din retele? Ce s-a intamplat mai exact cand a picat internetul

Problema se regăsește doar pe Wifi, și pe 2.4, cât și pe 5 GHZ.

View PostTankx, on 13 martie 2021 - 17:19, said:



Intrucat, probabil stai la bloc, trebuie sa intelegi ca mai ai inca minim 5 -6 apartamente cu semnal beton in aceasi banda de 2.4 Ghz pe care o folosesti si tu din Tp-Link, fiecare apartament cu cate 3-6 dispozitive mobile conectate la router .
Majoritatea acestor routere ale vecinilor sunt configurate cel mai probabil pe canalele 10-13 ca asa au citit cei care le detin ca e bine.. Incearca sa muti pe routerul tau, emisia de 2.4 Ghz pe unul din canalele 4-6 si vezi daca mai intampini probleme.  De regula problema nu e semnalul ci congestia.
Sa stii ca multi se inchina in baie la bloc cautand semnal, uitand ca mai au 15 routere active in vecinatate.

Eu folosesc mai mult banda de 5 GHZ. M-ai putea ajuta cu schimbarea canalului? Am tot căutat prin setări și nu prea am găsit.

Va mulțumesc tuturor pentru răspunsuri!


#5
aschiuta

aschiuta

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 960
  • Înscris: 24.06.2004
Renuntati la banda de 2,4 Ghz.. Este plina de echipamente, este zgomot mare in acest spectru..Daca tot o folositi, orientati-va doar pe canalele 1,6,11 atat. Aceste canale sunt non overlaping.
Incercati sa folositi toate device-uri pe 5 Ghz .

#6
Kaz32135

Kaz32135

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 18
  • Înscris: 13.03.2021

View Postaschiuta, on 13 martie 2021 - 20:58, said:

Renuntati la banda de 2,4 Ghz.. Este plina de echipamente, este zgomot mare in acest spectru..Daca tot o folositi, orientati-va doar pe canalele 1,6,11 atat. Aceste canale sunt non overlaping.
Incercati sa folositi toate device-uri pe 5 Ghz .

Salut! Doar banda de 5 GHZ folosesc, pe ea am avut probleme. O sa caut pe internet cum sa schimb canalul pe care sunt acum..

#7
Znevna

Znevna

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,436
  • Înscris: 23.08.2020
Cate presupuneri pe topicul asta, ca "vecinii au routerele pe canalele 10-13", si? cu ce-l incurca pe Kaz32135? are si el router-ul pe 10-13? de unde stii? Si cu ce ar afecta banda de 5GHz treaba asta?
Ca "e bine sa folosesti doar 1,6 sau 11" pentru ca.. asa am citit undeva pe internet. De ce? ai trei routere personale destul de apropiate incat sa se bruieze reciproc? da, atunci folosesti non-overlapping channels. 1, 6 si 11, sau 2, 7 si 12, sau 3, 8 si 13; sau orice alta combinatie incat sa nu se bruieze.
[attachment=2503025:2.4GHz Channels.png]
Pentru asta sunt acele recomandari, strict pentru cand controlezi tu 3 sau mai multe routere dintr-o locatie si vrei sa nu se bruieze intre ele. Si asta in functie de cum sunt amplasate etc. Dar daca ai un singur router / access point, alegi un canal mai liber in functie de ce folosesc vecinii, evident.
Plus ca recomandarea e luata de la americani unde canalele > 11 sunt interzise, la noi poti folosi inclusiv 13.

On topic: esti sigur ca doar pe WiFi sunt probleme? ce dispozitive ai conectate prin cablu la router? ai verificat pe cele prin cablu si totusi e ok totul atunci cand WiFi-ul e picat? Daca routerul e luat de la Digi si in administrarea lor, e imposibil sa nu-ti gaseasca problema.

Edited by Znevna, 13 March 2021 - 22:23.


#8
Kaz32135

Kaz32135

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 18
  • Înscris: 13.03.2021

View PostZnevna, on 13 martie 2021 - 22:22, said:

Cate presupuneri pe topicul asta, ca "vecinii au routerele pe canalele 10-13", si? cu ce-l incurca pe Kaz32135? are si el router-ul pe 10-13? de unde stii? Si cu ce ar afecta banda de 5GHz treaba asta?
Ca "e bine sa folosesti doar 1,6 sau 11" pentru ca.. asa am citit undeva pe internet. De ce? ai trei routere personale destul de apropiate incat sa se bruieze reciproc? da, atunci folosesti non-overlapping channels. 1, 6 si 11, sau 2, 7 si 12, sau 3, 8 si 13; sau orice alta combinatie incat sa nu se bruieze.
Attachment 2.4GHz Channels.png
Pentru asta sunt acele recomandari, strict pentru cand controlezi tu 3 sau mai multe routere dintr-o locatie si vrei sa nu se bruieze intre ele. Si asta in functie de cum sunt amplasate etc. Dar daca ai un singur router / access point, alegi un canal mai liber in functie de ce folosesc vecinii, evident.
Plus ca recomandarea e luata de la americani unde canalele > 11 sunt interzise, la noi poti folosi inclusiv 13.

On topic: esti sigur ca doar pe WiFi sunt probleme? ce dispozitive ai conectate prin cablu la router? ai verificat pe cele prin cablu si totusi e ok totul atunci cand WiFi-ul e picat? Daca routerul e luat de la Digi si in administrarea lor, e imposibil sa nu-ti gaseasca problema.

Salut și îți mulțumesc pentru răspuns!
Atunci când pică Internetul, pică și WIFI. In ONT totul merge bine, dar in TP LINK pică. Problema e ca cei de la Digi nu au observat aceste picaje. Oricum, văd ca a picat doar de doua ori intr-o săptămâna, ceea ce pana acum nu mi s-a întâmplat când aveam doar ONT.

Referitor la Wifi, e un singur router TP LINK Wifi6. Poate sunt niște probleme și la YouTube sau Insta, văd ca a mers bine aseară.

#9
Znevna

Znevna

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,436
  • Înscris: 23.08.2020
Nu ne intelegem.
Ai vreun dispozitiv conectat prin cablu la TP-Link? (calculator, laptop) Sau toate dispozitivele sunt prin wireless conectate?
Iti dispar retelele wireless? Poate reporneste TP-Link-ul? Ai verificat Uptime-ul de pe el? Poate ai priza cu probleme, nu stiu. Ofera ceva mai multe detalii.

#10
Kaz32135

Kaz32135

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 18
  • Înscris: 13.03.2021

View PostZnevna, on 14 martie 2021 - 12:56, said:

Nu ne intelegem.
Ai vreun dispozitiv conectat prin cablu la TP-Link? (calculator, laptop) Sau toate dispozitivele sunt prin wireless conectate?
Iti dispar retelele wireless? Poate reporneste TP-Link-ul? Ai verificat Uptime-ul de pe el? Poate ai priza cu probleme, nu stiu. Ofera ceva mai multe detalii.

Am conectat wireless pe TP LINK doar televizorul si telefonul personal, atat. Prin cablu ma mai conectez atunci cand lucrez pe laptop. Retelele wireless nu dispar, iar TP link-ul nu se reporneste. La fel, nici probleme cu priza nu sunt deoarece celelalte dispozitive merg okay. A mers bine pana ieri, astazi, la fel, iar niste probleme pe Youtube si Instagram. Nu stiu, chiar mi se pare dubios ca atunci cand aveam doar ONT se actualiza instant pagina de Youtube si Instagram, iar acum nu.
Scuze ca nu ti-am oferit toate detaliile din prima, doar incerc sa imi dau seama care este problema. Poate ca e si din cauza pozitiei ONT-ului care este sub birou, TP LINK fiind pe birou. Ma gandesc ca poate ONT nu trimite suficiet semnal catre tp link, nu stiu.

#11
bluelaser

bluelaser

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 749
  • Înscris: 02.03.2006
incearca sa dezactivezi ipv6, vezi mai apare problema?

#12
pupama

pupama

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,567
  • Înscris: 15.05.2010
Stai ca nu inteleg, intre ONT si TP Link nu ai cablu? Ce treaba are semnalul dintre ele?

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate