Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...

Recuperare fișiere dupa form...

Aplicatii stress test RAM
 Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...

Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...

explicatie montaj breadboard
 3 Doors Down - Kryptonite

Semnalizati cand virati pe un dru...

Donez Siofor de 1000mg ( diabet t...

Izolatie intre parter si etaj
 Hranirea pasarilor din orase -pro...

[unde] goarna tramvai

UPGRADE interfon de bloc Electra?

Care-i diferenta intre Geberit De...
 

Sancțiune neîncadrare corectă în sens giratoriu

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
2677 replies to this topic

#1819
Flat

Flat

    Bugetar Esențial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,875
  • Înscris: 23.06.2006

View Postvalitudor, on 03 iulie 2022 - 10:06, said:

Tu esti in masina albastra ajunsa in pozitia "A", eu sunt in masina rosie.
Daca tu semnalizezi stanga atunci cand esti in pozitia A, atunci eu sunt sigur ca tu treci prin fata mea, intentionand sa iesi din sens dupa pozitia mea. Asadar astept sa-ti acord prioritate.

aici faci prima eroare de logică. tu trebuie să acorzi prioritate ORICUM
nu în funcție de semnalizări

View Postvalitudor, on 03 iulie 2022 - 10:06, said:

Daca nu semnalizezi, sau semnalizezi dreapta (semnalizare pe care sunt sanse mari sa n-o vad din cauza pozitiei masinilor in sens, ea fiind mascata), atunci ma pregatesc sa trec,

eroare
nu te pregătești să treci, AȘTEPȚI

View Postvalitudor, on 03 iulie 2022 - 10:06, said:

Castig astfel 1, 2 secunde care ajuta la fluidizarea traficului si pe care le-as fi pierdut asteptand sa te vad iesit inaintea mea. Secunde care fac diferenta intre o masina trecuta de sens si alta care n-a trecut. Este un ajutor foarte mare in fluidizare daca toata lumea ar respecta regula. Din fericire cam 60-80% o respecta.

câștig insignifiant, cu riscuri enorme de accident


oricum
dacă vrei o decizie binară, o faci greșit

tu iei decizia greșit pe baza
- semnalizează stânga - stă în sens
- semnalizează dreapta SAU nu semnalizează - iese din sens

când decizia corectă este
- semnalizează stânga SAU nu semnalizează - stă în sens
- semnalizează dreapta - iese din sens

deci toată problema e că voi interpretați nesemnalizarea ca fiind ieșire, când de fapt legal nesemnalizarea înseamnă învârtire în sens

#1820
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,319
  • Înscris: 22.10.2007

View Postvalitudor, on 30 iunie 2022 - 17:38, said:

Sau poate nu ai tu habar de legea din UK, dar tot vrei sa lasi impresia pe aici ca o stii.
Ia uite ce zice regula/articolul 184-186 din Codul rutier britanic - https://www.gov.uk/


fugi cu cercul si cauta diferenta dintre MUST si SHOULD dpdv legal.

Edited by _-livio-_, 04 July 2022 - 10:37.


#1821
aladdin2k

aladdin2k

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,482
  • Înscris: 23.06.2004
Ai citit 186? Nu e niciun must/should acolo legat de semnalizare (doar o exceptie, cand nu ar fi nevoie sa semnalizezi, doar acolo e cu 'should'). Sunt curios totusi cum interpretezi la 185 "When reaching the roundabout you should give priority to traffic approaching from your right," - sa intelegem ca acordarea prioritatii e optionala, doar o recomandare? Si cam ce se intampla legal in caz de accident, ala care s-a bagat vine cu scuza ca in lege scrie 'should' si nu 'must' la acordarea de prioritate? Pai si cine plateste paguba daca niciunul nu a gresit?

Edited by aladdin2k, 05 July 2022 - 11:57.


#1822
MirceaDWC

MirceaDWC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,059
  • Înscris: 28.02.2006
Lasati UK, ca nici macar nu mai sunt in UE. Vorbim de Ro.

#1823
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,319
  • Înscris: 22.10.2007

View Postaladdin2k, on 05 iulie 2022 - 11:54, said:

Ai citit 186? Nu e niciun must/should acolo legat de semnalizare (doar o exceptie, cand nu ar fi nevoie sa semnalizezi, doar acolo e cu 'should'). Sunt curios totusi cum interpretezi la 185 "When reaching the roundabout you should give priority to traffic approaching from your right," - sa intelegem ca acordarea prioritatii e optionala, doar o recomandare? Si cam ce se intampla legal in caz de accident, ala care s-a bagat vine cu scuza ca in lege scrie 'should' si nu 'must' la acordarea de prioritate? Pai si cine plateste paguba daca niciunul nu a gresit?
sunt alte articole pt prioritate, de aia trebuie citita toata legislatia, nu doar bucati, dar pt semnalizare nu exista obligatia legala.
https://www.drivingt...o-indicate.html

deci cum ziceam, ce se intampla in uk e complet irelevant, legislatia e destul de diferita.

#1824
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,162
  • Înscris: 29.01.2008

View Post_-livio-_, on 30 iunie 2022 - 11:41, said:



tot aduci uk in discutie, cu toate ca in lege nu exista obligatia de a semnaliza, da, poti sa iei amenda si puncte daca nu o faci in anumite conditii rare, dar pt semnalizat "stanga" in giratoriu nu e posibil.
În videoclipul din Franța ai un singur giratoriu cu intrarea pe două benzi, iar cel de oe b1 are săgeata cu obligația de a vira la dreapta (deci de a ieși la prima ieșire), în rest sunt giratorii simple cu o bandă la intersecția unor drumuri cu o bandă pe sens, deci nu sunt probleme. În imagine e giratoriu cu două benzi pe sens, iar acolo arată că pentru ieșirea din giratoriu trebuie întâi să treci pe b1.
În Canada sunt altfel desenate giratoriile. În primul exemplu b1 iasă din giratoriu la prima ieșire și se formează o nouă bandă care poate ieși din intersecție pe b2 sau să continue în giratoriu pe b1. După regulile existente, e ca atunci când sunt 3 benzi și la trecerea pe b2 cel de pe b3 are prioritate față de cei de pe b1.
În al doilea exemplu din Canada treaba e și mai clară, fiind practic o turbogirație care îl obligă pe cel de pe b1 să iasă din giratoriu pe b1 sau să dea prioritate celui de pe b2, iar acesta e suveran, poate continua în giratoriu pe b1, b2 sau să iasă din giratoriu pe b2. Acesta e cel mai logic și corect mod de marcare a giratoriului. Nu e cazul la noi în țară, unde vor administratorii drumurilor să-și arate măiestria în desenarea cercurilor concentrice.

#1825
radurus

radurus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,012
  • Înscris: 16.06.2006
La SB s-a (re) marcat un sens giratoriu.
(rezumat
banda din dreapta - pentru prima si a doua iesire
banda mijloc - pentru a doua sau x iesire, parcurgere sens giratoriu
banda din stanga - pentru parcurgere sens giratoriu, adica daca vrei sa iesi trebuie sa treci pe banda din dreapta ta iesirile avand doar 2 benzi)
Priviti clipul video publicat pe pagina oficiala Biroului Rutier SB.

https://m.facebook.c...rce=feed_mobile

Edited by radurus, 19 July 2022 - 09:26.


#1826
exqusit_drunk

exqusit_drunk

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,708
  • Înscris: 17.12.2019
Îi așteptăm acum pe susținătorii ideii că după ce ai intrat în giratoriu poți face câte tururi vrei pe banda 1 să ne spună cât de habarniști sunt polițiștii.

#1827
terratec

terratec

    Troll hunter

  • Grup: Moderators
  • Posts: 12,035
  • Înscris: 02.03.2003

View Postradurus, on 19 iulie 2022 - 09:22, said:

La SB s-a (re) marcat un sens giratoriu.
(rezumat
banda din dreapta - pentru prima si a doua iesire
banda mijloc - pentru a doua sau x iesire, parcurgere sens giratoriu
banda din stanga - pentru parcurgere sens giratoriu, adica daca vrei sa iesi trebuie sa treci pe banda din dreapta ta iesirile avand doar 2 benzi)
Priviti clipul video publicat pe pagina oficiala Biroului Rutier SB.

https://m.facebook.c...rce=feed_mobile

Fiecare sat încearcă să arate cât de inventiv este atunci când vine vorba de nerespectarea legilor valabile la nivel naţional.
Marcajele de pe calea de rulare au caracter informativ şi nu pot fi văzute sau respectate de cei care sunt în tranzit. Nici panourile montate pe stâlpi nu îi ajută pe străinii care le văd pentru prima dată. Împlică înţelegere rapidă şi efectuarea unor manevre suplimentare care pot produce accidente.
Codul rutier este făcut pentru locuitorii unei întregi ţări şi este armonizat la nivel european.

Cei care tranzitează o localitate nu trebuie să se oprească şi să ia cursuri de regulile locale de circulaţie pentru fiecare judeţ. Ei deja au făcut şcoli valabile la nivel european.
Nu pot acuza doar Ardealul de "creativitate" fără rost. Mai sunt localităţi şi în Regat care au pasiunea jocului cu vopseau pe asfalt.

#1828
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
Daca ar fi  marcaje corespunzatoare, nu am mai avea dileme.
In Sibiu:
https://adevarul.ro/...b5d4/index.html

Edited by pasilla, 19 July 2022 - 17:25.


#1829
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,162
  • Înscris: 29.01.2008
Semnele acelea de încadrare pe benzi la intrările în giratoriu le-a văzut cineva în vreo lege, act normativ, ceva? Era greu să deseneze o turbogirație gen piața Mărăști din Timișoara? Se chinuie să deseneze cercuri concentrice, apoi vin cu marcaje neprevăzute în vreun act legislativ și se miră că se întâmplă accidente. Dacă toată Europa ar face așa, ar trebui un tom de vreo 2000 de pagini cu regulile de circulație din fiecare giratoriu dacă vrei să mergi dintr-un capăt în altul al UE.

#1830
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
Cred ca sunt cele valabile in orice intersectie. Sensul giratoriu e tot o intersectie, chiar daca are reguli speciale.

#1831
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,162
  • Înscris: 29.01.2008
Semnele alea curbate de la intrare nu sunt prevăzute în legislație.

#1832
exqusit_drunk

exqusit_drunk

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,708
  • Înscris: 17.12.2019
alin2pas, dacă te-ai uita în HG 1391 ai găsi reglementat indicatorul „presemnalizarea direcțiilor într-o intersecție cu sens giratoriu” iar în secțiunea a IV-a ai găsi și explicațiile marcajelor. Marcajul acela de pe benzile de semnalizare e fix pictograma din indicator dar probabil au apărut după ce ai citit tu ultima dată codul rutier.

#1833
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,319
  • Înscris: 22.10.2007
indicatoarele si marcajele sunt in documentatii diferite, asa ca si "formele" pot sa difere, iar marcajele respective nu sunt in codul rutier.
also chiar era necesar sa te dai rotund la final?

View Postradurus, on 19 iulie 2022 - 09:22, said:

La SB s-a (re) marcat un sens giratoriu.
(rezumat
banda din dreapta - pentru prima si a doua iesire
banda mijloc - pentru a doua sau x iesire, parcurgere sens giratoriu
banda din stanga - pentru parcurgere sens giratoriu, adica daca vrei sa iesi trebuie sa treci pe banda din dreapta ta iesirile avand doar 2 benzi)
Priviti clipul video publicat pe pagina oficiala Biroului Rutier SB.

https://m.facebook.c...rce=feed_mobile
si s-a si complicat in mod inutil.
e uimitor cum un concept simplu e facut ghiveci.

Edited by _-livio-_, 20 July 2022 - 07:23.


#1834
Flat

Flat

    Bugetar Esențial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,875
  • Înscris: 23.06.2006
din moment ce sensul giratoriu are banda 1 nedelimitată cu linie continuă, înseamnă că o pot urma fără a încălca vreo lege
existența marcajului dinainte este invalidată de banda marcată ulterior. deci practic milițienii au reușit să reglementeze în aceeași intersecție două marcaje contradictorii

singura "îmbunătățire" vizibilă e linia continuă dintre benzile 2 și 3, ceea ce înseamnă că se interzice celor din banda 3 (cea mai din interior) să tragă vijelios de volan dreapta spre vreo ieșire
asta e bine. măcar

#1835
exqusit_drunk

exqusit_drunk

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,708
  • Înscris: 17.12.2019
Exact ce spuneam ieri. Flat the first.

#1836
gabrieln2016

gabrieln2016

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,174
  • Înscris: 04.11.2016
"Inspectorul principal de poliție Ciprian Sava, din cadrul Biroului Rutier Sibiu, a explicat că în sensul giratoriu s-a refăcut marcajul longituidinal, fiind astfel create 3 benzi de circulație, urmărindu-se utilizarea întregii lățimi a acestuia.
„Având în vedere faptul că lățimea părții carosabile a străzii Herman Oberth a permis, au fost create și aici 3 benzi de circulație, astfel că toate intrările în sensul giratoriu au acum 3 benzi, iar fiecare ieșire din sens are două benzi de circulație. Premergător intrării în sens au fost aplicate marcaje care îi obligă pe  conducătorii de vehicule să circule doar în direcția indicată de acestea. Aceste marcaje sunt aplicate identic în toate cele 4 intrări în sens”, spune Ciprian Sava.
Față de vechile marcaje au intervit modificări.
„Atragem atenția că acum pe banda a treia a fost aplicat marcajul „Obligatoriu la stânga” față de vechea sistematizare unde aveai dreputul să circuli și pe direcția înainte. Pe banda a doua se regăsește marcajul „Obligatoriu înainte sau la stânga”, iar pe banda întâi de circulație a fost aplicat marcajul „Obligatoriu înainte sau la dreapta”. Practic, in acest moment se pot utiliza două benzi pentru a se circula pe direcția înainte (banda unu și doi), două benzi pentru a se circula către stânga (banda doi și trei) și banda unu pentru a se efectua virajul la dreapta. Aceste modificări au fost efectuate pentru a nu mai exista confuzii cu privire la modul în care trebuie utilizate benzile, pentru a ieși din sens, fără să mai existe unele puncte de conflict. În interiorul sensului, în apropierea fiecărei ieșiri, au fost de asemenea aplicate marcaje de obligare, pentru a indica cu exactitate direcția pe care conducătorii auto trebuie să circule. Cu titlu de noutate, între banda a doua și a treia de circulație, tot în dreptul ieșirilor din sens au fost aplicate marcaje continue, astfel încât conducătorii auto să înțeleagă că nu îi este permis să circule către înainte”, a mai spus polițistul.
Cu excepția ieșirilor, între banda a doua și a treia de circulație este aplicat marcaj discontinuu, zona în care este permisă schimbarea benzii de circulație, unde conducătorul auto va trebui să treacă de pe banda a treia pe banda a doua, bandă de pe care se va putea părăsi în siguranță sensul."

Cititi cu atentie si explicatiile de mai sus, nu numai filmarea cu drona.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate