Erori retea incarcata ?
Last Updated: Apr 15 2021 12:34, Started by
dagobar
, Mar 04 2021 13:22
·
0

#19
Posted 31 March 2021 - 19:26

Un copy-paste e greu de dat? Fii insistent. Te da afara pe usa, intra inapoi pe geam. Acum depinde de fiecare cat e de "arzatoare" problema. Succes
|
#20
Posted 31 March 2021 - 20:25

Varianta enuntata de tine ar fi fost valabila pe vremea Romtelecom cand aveam cuplaj la telefonul fix... adica cand era monopol
![]() Cu o simpla cerere scrisa si depusa la concurenta in maxim 7 zile se poate face portare la concurenta. De altfel numarul actual a fost cumparat la prepaid Vodafone de unde a fost portat la Digi prepaid acum 4-5 ani. Eu sper ca Digi sa-si rezolve problemele...in cei 4-5 ani am fost multumit de serviciile Digi mobil... dar daca nu si le rezolva ei nu cred ca daca ai sacai eu cu sesizari o sa rezolve ceva... pana la urma este si interesul lor sa-si rezolve bug-urile din retea... altfel.... oare cati dintre clientii lor o sa accepte doar sa initieze apeluri insa fara sa aiba posibilitatea sa primeasca apeluri voce ? Astazi este problema la mine... poate doar in zona mea... maine poate fi si in alte parti... mai ales daca este o problema in core... Ma gandesc ca in trecut nu am avut aceste probleme... poate ar trebuii sa incerc sa dezactivez voce de la 2/3/4G la 3/4G... Later edit: Nu pot seta in mobil doar 3/4G ![]() Edited by dagobar, 31 March 2021 - 20:27. |
#21
Posted 01 April 2021 - 20:38

Varianta enuntata de tine ar fi fost valabila pe vremea Romtelecom cand aveam cuplaj la telefonul fix... adica cand era monopol ![]() Cu o simpla cerere scrisa si depusa la concurenta in maxim 7 zile se poate face portare la concurenta. De altfel numarul actual a fost cumparat la prepaid Vodafone de unde a fost portat la Digi prepaid acum 4-5 ani. Eu sper ca Digi sa-si rezolve problemele...in cei 4-5 ani am fost multumit de serviciile Digi mobil... dar daca nu si le rezolva ei nu cred ca daca ai sacai eu cu sesizari o sa rezolve ceva... pana la urma este si interesul lor sa-si rezolve bug-urile din retea... altfel.... oare cati dintre clientii lor o sa accepte doar sa initieze apeluri insa fara sa aiba posibilitatea sa primeasca apeluri voce ? Astazi este problema la mine... poate doar in zona mea... maine poate fi si in alte parti... mai ales daca este o problema in core... Ma gandesc ca in trecut nu am avut aceste probleme... poate ar trebuii sa incerc sa dezactivez voce de la 2/3/4G la 3/4G... Later edit: Nu pot seta in mobil doar 3/4G ![]() |
#22
Posted 02 April 2021 - 09:11

Am primit un apel de la Digi tehnic ca ei nu au identificat nici o problema, ca nu au loguri cu apeluri pierdute.
Problema nu a fost rezolvata, in continuare pierd apeluri de voce. La cat timp am pierdut pana acum cu aceasta problema cel mai probabil o sa renunt prin portare. |
#23
Posted 02 April 2021 - 10:46

functioneaza fara probleme sa initiez apeluri chiar si cand nu pot sa primesc https://nanopdf.com/...-procedures_pdf
In ultimele saptamani am inceput sa ma trezesc ca primesc SMS-uri cu apeluri pierdute, la cateva ore dupa apelul pierdut, chiar daca nu a sunat mobilul si ma aflu intr-o zona cu semnal puternic in Bucuresti Digi are setata reteaua ca daca ratezi pagingul la momentu de timp X se face repetare la circa o ora! Este prea mult...dar asa e setat! Daca intre timp tu faci ceva trafic sau intra un alt paging/apel va incerca sa trimita si ce nu a reusit in trecut! Daca nu faci deloc trafic peste o ora mai incearca!
In plus am patit ca in timpul apelurilor de voce initiate de mine sa se intrerupa convorbirea... am patit cu numere din mai multe retele... cel mai deranjant a fost cand am asteptat la call-center si a cazut apelul la cateva secunde dupa ce a raspuns operatorul.... Totusi, ca si curiozotate, aceste apeluri care pica au inceput sa apara in acelasi timp cu lipsa apeluri de intrare? Daca da...pot fi "legate"...daca insa pica apelul si inainte...poate fi altceva.
Situatia persista inclusiv pe alte numere de mobil tot de la Digi in aceiasi zona. Am inregistrat pe site la Digi o reclamatie insa nu am primit nici un raspuns. Partea buna este ca nu sunt foarte afectat din cauza ca whatsapp, signal si telegram functioneaza fara probleme prin wifi sau 4G, insa am inceput sa luam in considerare o portare la alti operatori. Pentru numarul Digi singura optiune este sa stea in 2G? Nu se poate trece macar in 3G (sau nu exista 3G in locatie)? Problema persista in 3G? Intrebare poate prosteasca:este dual SIM? Daca se face trafic pe cealalta cartela sigur intra apel pe Digi? Sunt destule terminale dual sim care,daca vorbesti pe SIM1, rateaza paging pe sim2! Cand tu suni...alegi tu cartela de pe care suni si astfel merge!
Problema e capacitatea insuficienta pe GSM, nu semnalul in sine, deci in primul rand VoLTE, sau in cazul OP: intai abonament, apoi telefon cu volte ![]() Legat de capacitate, despre care vorbim? TCH/SDCCH? Daca sunt probleme pe TCH(de capacitate) de ce poate suna mereu? Din nou daca nu ajunge in TCH inseamna ca e problema pe RACH/AGCH/SDCCH? Toata reteaua Digi are 1TRX/sector si cel mai probabil acelasi config(poate un pic diferit in bordura de LAC, dar ma indoiesc ca si-a batut capul digi cu asa ceva).De ce nu ar fi mult mai extins acest fenomen la nivel de regiuni? Eu unul am simtit din plin calitatea 2G digi, dar nu am avut probleme in a suna/primi apeluri.
Am primit un apel de la Digi tehnic ca ei nu au identificat nici o problema, ca nu au loguri cu apeluri pierdute. Daca este aleator...poate fi si greu de replicat in teren in cazul in care merge o echipa! Ce face sta o zi acolo? Da corect ar fi sa mearga o echipa cu platforma de test dedicata care sa colecteze toata semnalizarea si sa stea cateva ore(ideal cu 4 terminale....unul suna/altul e sunat/unu da SMS/altul primeste SMS).Doar ca timp/ore/BANI!!!!!!! Cat priveste logurile trebuie IMSI trace(eventual poti sa le spui daca mai faci vreun tichet ca vrei/nu ai nimic impotriva sa iti faca IMSI trace). Din pacate insa pe Bucuresti fiind Ericsson e mult mai complicat cu din astea decat pe Huawei de ex.
Problema nu a fost rezolvata, in continuare pierd apeluri de voce. ->Reluand ce am zis mai sus....daca nu intra apelul dar oricand tu poti suna fara niciun fel de problema ce-i de la Digi ar trebui sa arunce o privire pe partea de paging cu focus pe statia de baza, ca daca era in tot LAC-ul sigur tipa mai multa lume(daca statia de baza/antena face corect scheduling si nu exista ceva probleme gen discared sau excessive abnormal load pe unele canale).Poate e ceva agatat pe site. ->Apoi, de fiecare daca cand un terminal incearca sa intre in retea, trebuie sa spuna ce vrea(printr-un establishment indication gen:MOC->mobile originating call, MTC->mobile terminating call, LU->location update, IMSI DETACH etc).Cum te afli in Bucuresti, ai noroc, deoarece pe Ericsson exista contori in clar pentru toate aceste stari. Cum nu doar tu esti afectat(si altii...asa ai spus) ar trebuie ca EI de tipul MTC sa scada! La fel e si pe Huawei! Se vede in clar! Nasol pe Nokia...ca na aia sunt mai buni si ei au zis ca nu isi bat capul sa implementeze asa ceva! Asadar Digi ar trebui sa se uite la distributia MTC/MOC/LU....deaorece pe Ericsson se poate/se vede! ->in general semnalizarea oricarui apel se duce pe un canal denumit SDCCH. Cei de la digi ar trebui sa vada contorii/KPII de SDCCH establishment success ratio si drop ratio! Daca e ceva nasol acolo->take actions. In mod normal nu prea are cum sa afecteze doar partea in care tu primesti apel....si cand suni sa fie tipla, daca sunt probleme de DROP SDCCH.... ->cum spui ca sunt probleme si de drop call...la fel vazut si asta...ce/cat/de cand/din ce cauze etc....vazut indicatorii de calitate radio din celula! Daca doresti sa ii ajuti, incearca sa iti pui o aplicatie care arata exact celula la care esti conectat(si care face si loguri) si sa faci cateva teste...astfel sa poti spune exact pe ce celula te afli cand ratezi apelul(cellmapper/gnettracklite etc). Daca ai identificat celula, poti cauta unde este antena(daca este mapata pe cellmapper de ex..sau poti intreba pe forum daca nu e secret) si mai poti merge spre antena si repeta testul pe alt sector(din nou poate fi cu pierdere de timp daca problema nu se manifesta non-stop).
La cat timp am pierdut pana acum cu aceasta problema cel mai probabil o sa renunt prin portare. Daca te astepti ca o persoana de la L1 NOC sau cum naiba au cei de la Digi departamentele sa viseze concepte precum paging/SDCCH/AGCH/interferente/CSSR/cauze drop SDCCH etc la cate tichete intra/cat de mare este tara si cum se plateste in domeniu....ai sanse de sub 1%. Ce sa mai zic de IMSI trace unde trebuie sa visezi call flow-uri/protocoale/radio. Inca ceva....la tine e plangere pe 2G....alti tipa de 3G...eu tip pe 4G(aici stai ca e si TDD si FDD la Digi ca na asa a fost sa fie) apoi mai vine si unii rebeli care se plang de 5G! Sa aibe digi departamente dedicate si oameni "experti" pe fiecare tehnologie? Nu ar fi rentabil economic! Apoi ei au 2g de curand deci lumea nu si-a batut capul cu asa ceva peste 10 ani de zile! Au prins toti peste noapte tainele batranului 2G? Cine de genul acesta se formeaza in ANI nu in cateva zile cat sta pe langa un coleg care ii arata cum da in cap la antene! Evident ca trebuie si o oarece capacitate si dorinta in a studia/citi etc(si sa poti sa intelegi ca na daca nu te duce bibilica degeaba zice ala success ratio daca nu intelegi ce este o rata ca si concept. Si prin rata nu ma refer la autobuzele acelea de mergeau pe vremuri pe sate sa duca oamenii la uzinele patriei). Dupa ce va sti aceste lucruri clar nu va sta sa lucreze pe un salariu ceva mai maricel decat la Kaufland! De cealalta parte, probabil ca nici nu platesti lunar cine stie ce.....astfel ca declansarea nivelurilor superioase din Digi nu este rentabila economic. Daca mai sunt si alte plangeri in zona/pe statie da...are sens! Daca nu...doar pentru 1-2E/luna nu merita! Foarte multi operatori au asemenea calcule in spate....cat ma costa sa rezolv plangerea X vs cat iau de la acel om! Adesea e mult mai ieftin sa il lasi sa plece la altii, daca doar el se plange!
Cei de la Digi mobil mi-au trimis SMS ca au rezolvat sesizarea cu nr. 2989478679 chiar daca pe mine nu m-a intrebat nimeni daca este sau nu rezolvata... Daca nu sunt multumit de "solutionare" nu am decat posibilitatea de a completa din nou formulare sau pierde zeci de minute la call-center ca sa deschid un nou ticket care poate fi inchis fara probleme din nou chiar daca nu este rezolvata problema. Se merge pe principul daca nu putem rezolva problema hai sa inchidem ticketul ca sa nu mai apara problema in sistem... Un client multumit (ca exista posibilitatea de portare). Telecomul ca si industrie a intrat in modul productie/uzina de mai multi ani de zile pentru a putea sustine preturile actuale si a face fata la retelele/trafic din ce in ce mai mari/mare(noi consumam si este din ce in ce mai ieftin...dar nu ne intereseaza ce e in spate).Astfel omul muncii/cel care inchide cat mai multe tichete revine in centrul atentie si trebuie promovat! Nu conteaza daca e restart/lock+unlock/FAKE complaint sau cine stie ce! A facut 10 intr-o zi ala e! Cel mai bun! Atentie...inchide mai multe tichete nu rezolva mai multe tichete(identificand problema si eliminand-o sau directionand-o spre cine trebuie->daca e un bug de sof tnu poti sa il rezolvi tu sa fim seriosi).Revine...este alt tichet...poate nu ajunge la acelasi om ci la altul! In paralel totul este determinat si de contract(cand ai externalizat....ce numeri? cum esti platit? daca la numarul de tichete->clar forta pe ele la inchis) dar si de management(aici, in RO, in general se sta prost deoarece nu prea suporta lumea sa se vada/stie ca sunt probleme). Mai bagi o fisa/inca o reclamatie....sau mergi direct la altii!
Din cate constat, cand sunt conectat la WiFi cu internet de la Digi (atat acasa, cat si la birou) aleator, apelul trece in reteaua GSM apelul, in loc sa ramana pe apel WiFi (uneori, din apel Wifi trece in GSM apoi din nou in WiFi in decurst de 1-2 minute, in timpul convorbirii). Nici acasa, nici la firma utilizarea nu depaseste 20-30% din capacitate. Daca dau un test de viteza, acasa (Wifi) sta undeva in 30-35Mbps (din 300), iar la birou undeva in 80-90Mbps (din 100 garantati). Acasa aparatura Digi, la birou AP propriu (din switch/router/sau ce o fi Digi) https://www.orange.r...lei-wi-fi-14308 Edited by yblu, 02 April 2021 - 10:56. |
#24
Posted 13 April 2021 - 18:06

Problema similara și in 4g/volte @ București
Semnal 5 liniuțe in casa și primesc SMS cu apel pierdut 😒 |
#25
Posted 14 April 2021 - 07:59

[...] Handover din 2G in WIFI direct? Waw....cred sa fie o premiera. Sa fi ramas astia de la Orange in urma si sa nu stie ca din Wifi se poate sari in GSM si inapoi? Ei sustin ca nu merge: https://www.orange.r...lei-wi-fi-14308 Da stiu ca Orange zice ca nu e de la ei, si nici RDS nu-si asuma caderea de apel WiFi. De ambele parti primesc raspunsul ca reteaua e in parametri. Ca sa nu insist prea tare, semnal 4G am si acasa (1-2 linii) si la servici (3-4 linii). Aseara am vorbit cu cineva si am ramas in apel WiFi pe intreaga durata a apelului. Am sunat la 15 minute dupa, n-a mai vrut, apelul s-a facut prin GSM. O data am stat pe mod avion (dar cu apel WiFi activ). Ghici ce: am fost sunat pe FaceTime audio ca nu am semnal. Am sunat-o pe sotie (care era acasa, dar pe Vodafone si apel WiFI activ) si a mers apelul. Tind sa cred ca e o hiba intre retele (Orange cu Digi). Din pacate nu pot verifica in timpul apelului (nu stiu cum) sa vad ce semnal al (2/3/4G). Teoretic, daca esti pe apel WiFi si nu mai ai semnal WiFi, ai nevoie de semnal 4G ca sa nu se inchida apelul (din ce am inteles, tranzitia intre Wifi si GSM se face prin 4G, nu direct in 3G sau 2G). PS: nu sunt cel mai tehnic in materia asta, doar spun ce constat sau vad (nu stiu exact mersul din spatele semnalului primit). LE: cand spun GSM ma refer la 2/3/4G, ca sa fac diferenta intre apelul WiFi si apelul prin reteaua 2/3/4G |
#26
Posted 14 April 2021 - 08:36

#27
Posted 14 April 2021 - 08:44

@Pololica
Eu am sunat voce din Digi in Digi cu aceste probleme... nu are legatura cu Orange sau alta retea GSM. Partea de Internet mobil functioneaza insa fara probleme asa ca pot primi/initia apeluri voce prin VoIP fara probleme... pana la urma asta a fost solutia castigatoare in cazul meu... acum folosesc Digi doar ca ISP mobil pentru VoIP. |
#28
Posted 15 April 2021 - 12:34

|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users