Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
RPL2021: Instructiuni auto-recenzare

Info Coronavirus/Vaccin vs. Fake News

Ajutor pentru refugiatii ucraineni

Desene nedorite la Type here to s...
 Priza naspa sau siguranta de 25A ...

Trandafiri cataratori fara spini?

Tari fara restrictii covid

Intrebare metoda HTML
 Declaratie unica rectificativa

Radio Social FM

stabilizator cu tensiune de la USB

Problema apa calda
 refund facturi stornate Enel

Probleme cu aplicatii de tip "...

Program citire text din imagine

Parere - Thule VeloCompact 924001
 

Costuri și informații privind înființarea unui SRL, dar și alte alternative

- - - - -
  • Please log in to reply
4 replies to this topic

#1
bluebelt_ro

bluebelt_ro

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 28.02.2021
Salutare!
In următoarele luni îmi doresc sa înființez o firma de construcții.Pentru început, am fi 4.. chair 5 persoane, deci ar ieși din discuție pfa-ul,deoarece numărul angajaților este limitat la 3.
Așadar,după câteva căutări pe internet mi am făcut o idee despre ce ar presupune înființarea unui srl, dar as vrea sa primesc si niște opinii din perspectiva altor persoane si totodată sa găsesc răspunsuri la următoarele întrebări:
1.Dacă societatea noastră ar figura cu 4-5 angajați ,asta ar însemna ca taxele ar fi foarte mari si am ajunge mai mult sa cotizam decât sa ne algem cu ceva.. Ce alte alternative as avea? Un SRL fara angajați?
2.Poate activa o firma de construcții sub forma unui SRL fara angajați, din moment ce activitate de construiere, presupune o munca care se desfășoară la anumite persoane?
3.Am înțeles ca trebuie sa aleg si un sediu social.Deci ar putea sa fie in locuință personala.Impozitul în acest caz cum se plătește,adica mai este nevoie de o reevaluare din moment ce activitatea se desfășoară la terți?
4.In cazul unui srl fara angajați, ce funcții am putea sa ocupam pentru a nu figura ca angajați.?
Vrem sa fim acoperiți legal, dar nu ne dormi sa cotizam neapărat(cnas, cass.. etc) , deoarece nu știm cu exactitate ce profit vom avea la final de an. Deci la final am plăti 10 % in caz ca depășim suma de 12 * salariul minim +5 la. suta pentru fiecare retragere
5.Ce ar avea de zis un control in cazul în care am figura ca administratori sau nu știu ce dar noi totuși am lucra?
6.Retragerea banilor am înțeles ca s-ar face trimestrial, suma fiind impozabila cu 5%. Asta ar însemna la 4 luni, nu?
7.Pentru început trebuie sa avem si un expert contabil, pe care cred ca o sa l contactez cât de curând. Costurile pentru 12 luni ar fi cam 200 de lei pe luna dupa câte am observat.. deci undeva la 3000 de lei pe un an. Așadar, sa presupunem o cifra de afaceri de 100000 de lei, ar veni cam 3000 pt contabil, 10 la suta contribuția cas pt ca am depăși de 12 ori salariul minim +încă 5 la suta pentru retragere. Am dreptate sau greșesc undeva?
9.Dupa logica mea, fiind 4 5 persoane, am putea sa facem 2 pfa uri? dar costurile ar fi poate mai mari decât în cazul unui srl
10. Ce părere aveți? Merita sa fac pasul ăsta?Ce ma sfătuiți sa fac?
Ideea e ca nu vrem sa avem probleme cu controalele sau orice altceva care sa atragă sancțiuni. Probabil următorul pas după o discuție cu un contabil ar fi o vizita la registrul comerțului..Dar in prima faza imi doresc sa ascult si sfaturile dvs
Sper ca n am omis vreo intebare...



#2
strongsss

strongsss

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,916
  • Înscris: 27.10.2007

View Postbluebelt_ro, on 28 februarie 2021 - 11:34, said:

5.Ce ar avea de zis un control in cazul în care am figura ca administratori sau nu știu ce dar noi totuși am lucra?

Cei care lucreaza pe santier trebuie sa aiba un contract de munca, altfel e munca la negru. punct.
per total iti pui prea multe intrebari vis a vis de taxele pe care nu vrei sa le platesti, mai bine ramaneti asa cum sunteti acum: o echipa de oameni care muncesc la negru sa la gri, in constructii.

#3
bluebelt_ro

bluebelt_ro

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 28.02.2021

View Poststrongsss, on 28 februarie 2021 - 15:21, said:


Cei care lucreaza pe santier trebuie sa aiba un contract de munca, altfel e munca la negru. punct.
per total iti pui prea multe intrebari vis a vis de taxele pe care nu vrei sa le platesti, mai bine ramaneti asa cum sunteti acum: o echipa de oameni care muncesc la negru sa la gri, in constructii.
Mulțumesc pentru răspuns, mai aștept si alte păreri.
Nu rămân nici la gri, nici la roz,etc..pentru ca nu am început nimic, de aia ma si interesez,altfel era ușor si nici nu mai imi făceam astfel de gânduri, mai ales ca in România practica asta e des întâlnită.
Referitor la plata taxelor, din contra, chiar vreau sa le plătesc, dar imi doresc sa aflu care e cea mai convenabila forma de organizare pentru nevoile mele..

#4
geutz

geutz

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 680
  • Înscris: 14.04.2007
Cel mai bine e sa faci contract de munca la fiecare angajat, 3000 de lei brut. O sa aveti de plata la stat 706 lei/luna/angajat (638 de lei CASS si 68 de lei CAM). Astea-s costurile cu salariile. O sa mai aveti de plata 1% impozit pe venit plus costuri cu contabilitatea si costuri cu SSM-ul. Ce ramane se cheama profit si puteti sa-l scoateti din firma sub forma de dividende, la care mai platiti 5% impozit. Daca dividendele depasesc 12 salarii minime (12x2300=27600 lei), mai aveti de plata si CASS la dividende (2760 lei)

#5
Dextermorgan

Dextermorgan

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 35
  • Înscris: 03.01.2013
O varianta ar fi angajati cu contract de munca part time, atunci salariile ar putea fi mai mici ca sunt mai putine ore lucrate, si taxele mai mici, iar daca vine la control pe santier, macar au contract de lucru oamenii. Ideea e ca orice ban care se duce pe salariu e impozitat foarte mult, si nu e usor sa fentezi datoriile salariale. Administratorii nu cred ca pot sa munceasca pe campul de munca fara contract de munca, iar daca iti faci oamenii pfa, ei trebuie sa aibe facturi si clienti diferiti, daca un pfa e platit doar de un client, atunci se considera activitate dependenta si tre sa platesti contributii pt el ca un salariat.

In principiu, daca un om lucreaza pt tine, trebuie sa il faci salariat daca vrei sa fii legal, nu prea exista smecherii legale prin care un om sa lucreze full time pt tine dar sa nu fie salariat. Cam aia e definitia unui salariat, un om care e dependent si munceste full time pt tine.

Pe langa taxele cu salarii, ca sa scoti bani din firma, platesti impozitul firmei 3% pe venit (sau 1% daca ai cel putin un angajat full time) + 5% impozitul pe dividende + CASS pt dividende, dar ala e plafonat la 2670 RON pe an (10% din media a 12 salarii medii din Romania, nu 10% din banii tai).

Sediu social e diferit de punct de lucru. Punctul de lucru poate fi la terti, sediul social poate sa fie la tine in apartament, fara sa fie declarata ca ai activitate la sediu.

Trimestrial inseamna la 3 luni, nu la 4.

In rest, ce s-a zis mai sus.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate