Hibrid cu motor termic aspirat sau turbo

#38
Posted 08 March 2021 - 12:56

edi10000, on 08 martie 2021 - 11:04, said:
Sau iti iei un hibrid normal si ai consum 5% fara sa mai fi nevoit sa incarci. Diferenta de pret intre un plug-in si un hibrid normal se amortizeaza in 10-15 ani pt ca diferentele de consum sunt minore iar la plug-in daca ai bateria descarcata si mergi doar cu termicul ai consum mai mare ca la hibrida normala. Daca stai la casa teoria ta pica. Diferenta de pret intre un plug-in si un hibrid normal se amortizeaza instantaneu datorita primei de 20.000 de lei. (10-15 ani e in visele tale) Diferenta de pret intre un Tucson Plugin si unul hibrid la aceleasi dotari e de 600 euro. Diferentele de consum sunt minore? Pai eu la 60.000 de km am consumul 1.50l/100 km...e minor? Tu cat ai? Apoi "daca ai bateria descarcata si mergi doar cu termicul ai consum mai mare ca la hibrida normala." - Fals! bateria nu se descarca complet ci doar pana la 15-20% de unde functioneaza in modul hibrid ca si hibridul tau cu un consum de 5-6%. Plugin-ul este doar un hibrid cu baterie mai mare, care se mai poate si incarca daca doresti. Ia spune drept daca la hibridul tau aveai o baterie de 3kwh in loc de 1.5kwh te incurca rau? de pilda cand cobori un munte? Edited by raven75, 08 March 2021 - 13:00. |
#39
Posted 08 March 2021 - 16:42

raven75, on 08 martie 2021 - 12:56, said:
Pai eu la 60.000 de km am consumul 1.50l/100 km In conditiile astea, phev-ul meu in 52000 Km are un consum mediu de 4.6l/100 Km in regim 50% oras, 50% autostrada. Doar zic ... o fi bine? o fi rau? Eu unul sunt multumit. In curand insa, full electric si nu o sa imi mai pun problema de consum de benzina ![]() |
#40
Posted 09 March 2021 - 21:53

raven75, on 08 martie 2021 - 12:56, said:
Daca stai la casa teoria ta pica. Diferenta de pret intre un plug-in si un hibrid normal se amortizeaza instantaneu datorita primei de 20.000 de lei. (10-15 ani e in visele tale) Diferenta de pret intre un Tucson Plugin si unul hibrid la aceleasi dotari e de 600 euro. Diferentele de consum sunt minore? Pai eu la 60.000 de km am consumul 1.50l/100 km...e minor? Tu cat ai? Apoi "daca ai bateria descarcata si mergi doar cu termicul ai consum mai mare ca la hibrida normala." - Fals! bateria nu se descarca complet ci doar pana la 15-20% de unde functioneaza in modul hibrid ca si hibridul tau cu un consum de 5-6%. Plugin-ul este doar un hibrid cu baterie mai mare, care se mai poate si incarca daca doresti. Ia spune drept daca la hibridul tau aveai o baterie de 3kwh in loc de 1.5kwh te incurca rau? de pilda cand cobori un munte? 1. Foarte bine ai spus, daca stai la casa. Si daca nu? 2. Care 20.000 de lei? Diferenta este de 10.000 de lei, diferenta intre Rabla si Rabla plus. Un plug-in costa de regula 7-10k euro in plus fata de un hibrid normal. Rezulta cam 7 ani sa recuperezi, dar nu am pus costul mai mare al reviziilor la plug-in (asta este regula la toti producatorii, dar pot fi si exceptii). 3. Tucson este o exceptie, toti ceilalti producatori au preturi asa cum spun eu. Si problema cu motorizarile Hyundai/Kia, dar si la VAG sau BMW este ca au ales motorizari turbo si cutii cu dublu ambreiaj, deci dpmdv inadapatate pentru hibride pt ca consuma mult si sunt predispuse spre defectiuni. 4. Iarna media este 4.7%, vara 3.8%. Merita sa stai sa incarci in fiecare zi daca ai drumuri mai lungi? Eu zic ca nu, pt 2-3 litri in plus. 5. Masina mai grea, deci consum mai mare la plug-in dupa ce se descarca bateria. Motorul termic lucreaza mai mult ca sa incarce bateria. 6. Cand cobori un munte si plug-in-ul si hibrida normala merg doar electric. Pui in modul B si incarca bateria fara sa intre motorul termic pana esti nevoit sa accelerezi puternic sau intri pe o rampa. Singurul avantaj al plug-in-ului este la emisii. In rest, eu o consider o solutie intermediara si asa o sa si ramana. In vest s-au cam prins occidentalii ce este cu plug-in-urile si de aceea se opteaza din ce in ce mai mult pt. hibrid normal. Consum mic, nu mai ai batai de cap cu incarcarea ca la electrice. Sa nu crezi ca am ceva impotriva electrificarii. Din contra, sunt adeptul ei dar nu in orice conditii. Si eu ma gandesc la o electrica, dar cand o sa fie raportul autonomie/pret corect, nu ca acum. Deci un minim de 700 de km/incarcare si un pret de pana in 30k o sa fie deal-break-er. Edited by edi10000, 09 March 2021 - 21:58. |
#41
Posted 09 March 2021 - 23:20

Am inteles stai la bloc, clar masina nu ti se adreseaza asa ca pluginul e naspa...astepti toata ziua la incarcat, consuma mult bla bla bla.
Vad ca nici macar nu ai habar ca Rabla plus se imparte in ecobonusul de 20.000 lei la plugin si cel de 40.000 de lei la electrice. Pe langa astea e si Rabla...imi pierd vremea cu tine... Edited by raven75, 09 March 2021 - 23:21. |
#42
Posted 09 March 2021 - 23:20

#43
Posted 09 March 2021 - 23:46

#ro_explorer - sa te invat un truc. N-am investit in statii sofisticate. Am tras frumos cabluri de 2.5mm cu impamantare solida, un usol ( siguranta automata ), o priza ceramica speciala ptr masini electrice ( 47 ron ) si toate acestea dosite frumos in cutie metalica cu cheie cumparata de la Dedeman.
Pentru toate acestea am avut la dispozitie 2 ore. Fa-ti propria statie. Nu e greu. In alta ordine de idei - am primit garantie la baterie 5 ani fara limita de km. La service - am facut prima revizie, cea dupa rodaj - ulei, filtru ulei, filtru polen, verificare electrica, stergere eventuale erori - cost 460 lei. Nu exista nicio diferenta. Pe parte de incarcare - statii free in orasul Constanta sunt - Rompetrol, Peny Market, Kaufland, 6 STATII montate de Primarie in parcarile din Parcuri, Hoteluri in statiunea Mamaia, etc. Sper ca mai sunt dar eu cam la cele enumerate incarc cand am chef sa nu incarc acasa. Deci...statii free sunt . Pe parte de consum cand raman fara baterie ( 10% ) pleaca automat motorul termic, cuplez in B si am un consum de 3.5-4 L in oras iar la drum intins am spus mai sus in postarea trecuta. Pentru cei cu calcule de recuperare bani - in medie se fac economii destul de mari ( 5.24 lei / litru de benzina ) iar daca cineva isi imagineaza ca masina PHEV consuma mai mult decat una normala cand ramane fara curent se inseala. Astfel de masini vor face exact ce face un hybrid clasic - jongleaza intre termic, recuperare si electric. Plusul de 13 kw cat este la mine acumulatorul dupa update-ul 99008787 de pe data de 5.3.21 s-a marit la 65-70 km. ( cine vrea dovezi ii pun foto ) la incarcare FULL. Practic cehi si-au facut treaba cum stiu ei mai bine. Discutiile cu si despre masini clasice Hybrid nu isi au rostul. ACUM VORBIM DE PHEV care nu este tot una cu clasicul hybrid. Apropos - stau tot la bloc ( etaj 7 ). Avantajul este ca am parcare subterana. Contoarele de curent sunt la parter - bloc nou. In concluzie nu mi-a fost greu sa trag direct din panoul general firele. Sunt dor 9 m liniari pana la priza de incarcare. Nu va mai tot plangeti ca nu aveti cum sa incarcati. In parcarea din exterior un arab are tot ceva asemanator facut doar ca nu este ca la mine. I-a montat o firma un Wall Box....Mare rahat.... Edited by deloghi, 10 March 2021 - 00:00. |
#44
Posted 10 March 2021 - 00:03

E frumos ce zici tu acolo cu statia dar la mine eici nu merge asa. Trebuie ca un electrician autorizat sa monteze echipamente omologate pe baza unui plan de racordare aprobat de primarie. Prin urmare ... money money money.
O statie de incarcare ma ajunge cca 5000 sek (500 euro), cablurile si jgheaburile pe la 200 euro (am vreo 15-20 de metri pana in panoul central), electricianul ma costa 50 euro pe ora si nu stiu cat o sa mai coste studiul de fezabilitate si hartiile la primarie. Eh ... d'ale vietii. Estimez ca o sa stau aici vreo 7-8 ani ... dpa aia vad eu ce si cum. |
#45
Posted 10 March 2021 - 06:41

Am cochetat cu https://masini-elect...e2-priza-detail dar pana la urma mi-am facut-o singur.
La un moment dat ma batea gandul sa cumpar una portabila si sa o transform in fixa bagata in cutie metalica.... https://masini-elect...r-16a-t2-detail . Am preferat pana la urma varianta cu siguranta automata facuta de mine. Ti-am aratat cateva exemple de statii care nu sunt scumpe, site-ul nu este al meu, nu-l promovez,este info. Edited by deloghi, 10 March 2021 - 06:41. |
#46
Posted 10 March 2021 - 13:14

ro_explorer, on 09 martie 2021 - 23:20, said:
Esti intr-o grava eroare. Raportez eu de la nivelul strazii "din vest". raven75, on 09 martie 2021 - 23:20, said:
Am inteles stai la bloc, clar masina nu ti se adreseaza asa ca pluginul e naspa...astepti toata ziua la incarcat, consuma mult bla bla bla. Vad ca nici macar nu ai habar ca Rabla plus se imparte in ecobonusul de 20.000 lei la plugin si cel de 40.000 de lei la electrice. Pe langa astea e si Rabla...imi pierd vremea cu tine... ![]() |
#47
Posted 10 March 2021 - 15:38

KiloW, on 02 martie 2021 - 15:01, said:
La ce marca/model te referi? Eu am testat Superb PHEV la care pe autostrada consumul era mai mare si DS7 la care e ENORM. Facut un test si cu 3008 la care consumul pe autostrada s-a dus spre 9 .... - Superb Phev are 6 rapoarte!!! Nu stiu ce test ai facut tu pe autostrada dar eu am scos 1.8 l/100km, nu o data ci de 2 ori pe saptamana Constanta-Babadag. Spre ex azi am scos 2.2 l/ si 11 kw consumati pe 95 km parcursi. - La Peugeot 3008 HDI Hybrid consumul este de 5.5-6 l / 100 km. Intamplator este la service ca masina de schimb cat este masina la reparat. Uite iti las si firma TRACOM SERVICE AUTO. Poti sa suni daca nu crezi. Mai usor cu minciunile ! Edited by deloghi, 10 March 2021 - 15:48. |
|
#48
Posted 10 March 2021 - 18:01

Până la ce viteză merge Superbul în mod EV pe autostradă? Cam câți kilometri faci cu un "plin" de curent dacă o ții la 130-140?
|
#49
Posted 10 March 2021 - 18:09

Eu am testat Bxl-Koln si retur, cu un mic ocol prin centrul Aachen, peste 400km, si a halit ca sparta. La superb phev ma refer. Cu aproape 1L peste 1.8 TSI pe care l-am plimbat prin zona aia 10 ani. Fara viteze de luat carnetul insa mers alert, asa, la limita la care daca ma ia radarul totusi am sanse sa scap
![]() Cu DS7 am facut un test mai scurt (cam 1h) insa suficient sa-mi fac o idee. Chestia asta se intampla cam acum 13 luni, dupa ce a fost salonul auto de la mine din sat insa inainte sa inceapa lockdownul. Pana la urma mi-am facut calculele si am comandat o benzinara pura. Si dupa inca trei saptamani ne-a inchis in case... Pe autostrada Constanta-Bagadag nu am testat-o, asa ca nu te contrazic, o fi cum spui tu. LE @mi20r La 129km/h pe GPS (135 pe ceas) a tinut mai putin de 30km pe electric. Nu-mi dau seama daca era cine stie ce panta panta insa in zona nu prea sunt multi munti ![]() Edited by KiloW, 10 March 2021 - 18:22. |
#50
Posted 10 March 2021 - 23:06

Englezii de la whatcar au facut un test cu Skoda Superb iV plug-in pe termen lung si consumul este 4.6%: https://www.whatcar....rm-test/n21891. Eu ii cred pe astia, nu pe babadagii...
|
#51
Posted 10 March 2021 - 23:18

La mine e mort link-ul..
Ce au zis de consumul pe autostrada, la un drum de peste 150km? Sau 100 mile din alea de-ale lor ![]() |
#52
Posted 11 March 2021 - 06:40

Dupa update autonomia s-a marit de la 50km la 70km
Timisoara - Constanta iNCARCARE DE 5 ORI la statii free pe traseu. Constanta - Babadag 09.03.21 temperatura exterioara -1 gr C .....FOARTE FRIG. A micsorat cu aprox 9-10 km autonomia electrica. Deci, lucram cu dovezi, nu cu vorbe sau teste prin germanica sau link-uri de pe la englezoi ....care nu merg. Intrebarile de genul cat am autonomie la 130km/h nu sunt relevante.Masina a mers pe autostrada, comune, oras, opriri lncarcare, masa de pranz, etc. Dupa 4 luni si jumatate pot spune ca cele doua motoare ( elect. si termic ) isi fac treaba. Masina in regim mixt este un monstru care pleaca in 7 secumde si ajunge la 100 km/h fara sa simpt. Nu mai intrebati balarii si alte inertii. Masinile PHEV sunt un compromis destul de ok pentru cine doreste astfel de masina. Attached FilesEdited by deloghi, 11 March 2021 - 06:54. |
|
#53
Posted 11 March 2021 - 07:09

Dupa 13 ore de mers si 498 km parcursi masina a avut o medie de 2.7 l / 100 km.
Am avut trasee diverse cu serpentine prin Valea Jiului, zapada, blocaje, etc. Pe varianta la Bucuresti s-a mers cu 5 km/h 26 km. Cele 5 incarcari n-au fost complete. In medie am stat cam 1.30 -2 ore la fiecare incarcare. Media de 2.7 l consumati este extraordinara pentru cate am tras pana la Timisoara. Pentru noi romanii aceste masini sunt ideale deoarece nu gasesti peste tot statii de incarcare. Ca o concluzie - Merita cei 27.000 euro. Si-a recuperat din Noiembrie pana acum in Martie peste 400 euro. Attached FilesEdited by deloghi, 11 March 2021 - 07:12. |
#54
Posted 11 March 2021 - 07:44

Teorie - s-ar putea face ieftin mii de statii low power pentru hibride plugin si pt cei cu electrica care stau la bloc si o pot baga peste noapte.
Practica - nici macar nu stiu aia care ar putea face asta. In caz ca i-ar interesa. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users