Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Avocatul Poporului vs European Om...

Recomandari firme pentru draperii...

Receptie Eutelsat 5 West. Este po...

Poti receptiona semnal de la mai ...
 Cabluri HDMI 2.1 de 4m-5m care sa...

Zoom comparat cu Google Meet

Monitor/Display wireless?

Pornire greoaie dupa cateva zile ...
 De la un proiect scris in python ...

Audi A4 B9 quattro 190 CP!

Tepari la pariuri pe TikTok

Banca imi cere justificativ fondu...
 schema pcb ELECTRA CIM150 PAS

Probleme stomac

Sfat achizitie bicicleta oras

Canalele Sky Showtime 1 și S...
 

Suzuki grand vitara

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
28 replies to this topic

#1
Cosmindiana

Cosmindiana

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 18
  • Înscris: 27.02.2021
Salutari! As vrea sa.mi achizitionez o masina 4x4 si m.am gandit la Suzuki grand Vitara. Imi place mult ca si masina ( estetic), dar nu stiu mai nimic despre ea, referitor la cat de scumpa e intretinerea,cum se comporta ca si masina, ce defecte ar avea, ce ar trebui sa stiu despre ea etc. M.am gandit la una peste 2009 (anul).
Multumesc pentru eventualele raspunsuri!

#2
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,556
  • Înscris: 08.03.2017
Fiecare motorizare cu problemele aferente dar la general cam papa cauciucurile pe fata , compresorul ac cade , apare rugina .
Atentie ca e o masina foarte samsarita , vezi sursa din care o iei sa nu plangi dupa .
As alege dieselul cu motor Renault F9Q . Benzinarul de 2 are probleme la lantul de distributie si papa ulei , benzinarul 1,6 e anemic la asa masina
Exista si Toyota ...

#3
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
Vezi ca majoritatea sunt aduse din polonia si samsarite rau. Mai bine cauta un Duster :)

#4
Cosmindiana

Cosmindiana

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 18
  • Înscris: 27.02.2021
Pai ma duc duc eu dupa el in germania. Imi place Duster.ul cum arata la exterior, dar la interior nu.mi place deloc, acum am un Sandero stepoy an 2010 si nu.mi place deloc interiorul

#5
Cosmindiana

Cosmindiana

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 18
  • Înscris: 27.02.2021

View Postldpe, on 27 februarie 2021 - 21:28, said:

Fiecare motorizare cu problemele aferente dar la general cam papa cauciucurile pe fata , compresorul ac cade , apare rugina .
Atentie ca e o masina foarte samsarita , vezi sursa din care o iei sa nu plangi dupa .
As alege dieselul cu motor Renault F9Q . Benzinarul de 2 are probleme la lantul de distributie si papa ulei , benzinarul 1,6 e anemic la asa masina
Exista si Toyota ...
si ce Toyota mi.ai recomanda tu? Benzinar.
Eu stau aproape de oras si daca iau diesel nici nu apuca sa se incalzeasca bine motorul iarna ca trebuie sa.l opresc

#6
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,556
  • Înscris: 08.03.2017
RAV 4
Multe diesel au incalzire tandem : electric/antigel , pana se incalzeste motorul merge pe rezistenta electrica , pana si Logan diesel are asa .
Daca te intereseaza cost intretinere mergi pe Duster (cum s-a mentionat mai sus ) , exista si cu interior mai premium la clasa prestige dar sa fim seriosi , cand conduci te uiti la interior ?...eu nici la bord nu ma uit , la vreo 300 km ma mai uit daca nu s-a aprins ceva bec prin bord in rest privirea inainte .

Edited by ldpe, 28 February 2021 - 18:44.


#7
Malus_Dacus

Malus_Dacus

    Brasovean

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,915
  • Înscris: 11.07.2016
Ca posesor de GV benzina 2000CMC, 103kw fabricat 2007, iti recomand acest model si aceasta motorizare.
Nu are pb cu lantul de distributie si nu papa ulei.
Probabil depinde de intretinerea anterioara, dar sunt destul de reusite.
Eu o am de 1 an si de vreo 10 000 km...
Ca minus: consum mare: 10..11% in regim mixt (gen 9% afara si vreo 13 % in oras - Brasov)
In offroad rupe...
Adica consuma de rupe, probabil 14..15%, dar si merge..
Eu o folosesc in special la vanatoare.
Daca ai intrebari specifice...spune!
LE: eu am cutie automata si gpl sunt f.incantat de ambele.

Edited by Malus_Dacus, 05 March 2021 - 21:08.


#8
Cosmindiana

Cosmindiana

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 18
  • Înscris: 27.02.2021

 Malus_Dacus, on 05 martie 2021 - 21:04, said:

Ca posesor de GV benzina 2000CMC, 103kw fabricat 2007, iti recomand acest model si aceasta motorizare.
Nu are pb cu lantul de distributie si nu papa ulei.
Probabil depinde de intretinerea anterioara, dar sunt destul de reusite.
Eu o am de 1 an si de vreo 10 000 km...
Ca minus: consum mare: 10..11% in regim mixt (gen 9% afara si vreo 13 % in oras - Brasov)
In offroad rupe...
Adica consuma de rupe, probabil 14..15%, dar si merge..
Eu o folosesc in special la vanatoare.
Daca ai intrebari specifice...spune!
LE: eu am cutie automata si gpl sunt f.incantat de ambele.
Multumesc de sfat in primul rand, ca si intretinere cum e? Sunt scumpe piesele, ca si rezistenta pe drumurile noastre cum se comporta? Multumesc!

#9
Malus_Dacus

Malus_Dacus

    Brasovean

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,915
  • Înscris: 11.07.2016
Nu am cum sa stiu ca nu s-a stricat inca nimic in 10 000 km.
I-am facut o revizie (ulei, filtre etc), cumparate de la magazin si montate in service de cartier - totul la fel de ieftin ca la un Logan de exemplu (ulei 5w30)
Dar mentionez inca o data ca eu am luat o masina bine intretinuta, (din Norvegia) - unde nu e de joaca cu revizii si ITP.
Avea 174000 km la bord atestati de un organism similar RAR...
Deci ca fiabilitate si comportament pe sosea si offroad nu am ce sa-i reprosez.
Consumul mare ar fi un repros, dar nu prea ai ce sa zici, fiind un motor de 140cp, cutie automata  si tractiune integrala, pe o masina de circa 1,8 tone.
Nu e masina de demaraj, dar e o masina care te duce din BV in Oradea fara sa-ti bulesti coloana, si cu care intri adanc in padurile de munte din BV ca sa aduci mistretul vanat mai aproape de locul unde faci ceaunul de tocana.

Edited by Malus_Dacus, 06 March 2021 - 19:50.


#10
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006

 ldpe, on 27 februarie 2021 - 21:28, said:

As alege dieselul cu motor Renault F9Q .
Da' ce ți-a făcut bietul om, să-i dorești răul??
Probleme nesfârșite cu filtrul de particule, înghesuială ca la balamuc în compartimentul motor, să schimbi filtrul de ulei e o adevărată aventură, fiabilitate discutabilă...

#11
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,556
  • Înscris: 08.03.2017
Posted Image Doar din motiv de putere , atat sau 2000 benzina dar e mai gurmand
Asa e frumos , sa stie toata familia ca ai de schimbat un filtru , ai subiect de discutie de dimineata pana seara minim 1 saptamana .
Din acest motiv am spus Toyota , sunt mai avansati la capitolul motoare .

#12
Malus_Dacus

Malus_Dacus

    Brasovean

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,915
  • Înscris: 11.07.2016
Toyota Rav4 similar ca an si dotari cu SGV este mai scumpa.
Avantaj Toyota: mai fiabila in general, ca vorba aia...e Toyota.
Avantaj SGV: mai capabila in offroad, are un sistem 4x4 adevarat, poti sa blochezi puntile, ai reductor etc.

#13
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,556
  • Înscris: 08.03.2017
Putini au nevoie de off road , alea adevarate sunt dedicate si preparate , aici cel mult un drum de tara hai o tarla sau trecut printr-u paraias , iarna mers la munte la zapada te ajuta dar nu teren accidentat in adevaratul sens . Toyota este peste la capitolul acesta .

#14
danamada

danamada

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 13
  • Înscris: 08.12.2009

 ldpe, on 10 martie 2021 - 22:00, said:

Putini au nevoie de off road , alea adevarate sunt dedicate si preparate , aici cel mult un drum de tara hai o tarla sau trecut printr-u paraias , iarna mers la munte la zapada te ajuta dar nu teren accidentat in adevaratul sens . Toyota este peste la capitolul acesta .

Vad ca topicul se transforma intr-un versus. Le-am avut pe amandoua in acelasi timp, GV 2  2008 2.0 benzina automata timp de trei ani  si Rav4 III 2.0 - 2008, benzina automata de noua pana in prezent. Ca si motorizare Toyota este superioara, motorul este mai silentios, pare mai rafinat si consuma vizibil mai putin. GV-ul in conditii de Bucuresti sarea constant de 15l/100, Toyota maxim 12. Poate si la tabla sa fie un usor avantaj pentru Toyota, cu toate ca este facuta din partea cealalta a conservei din care a fost facut Suzuki. Aici se termina punctele forte ale Toyotei. Ca si cutie de viteze ambele automate mi se par depasite, cutii cu 4 viteze, pentru mersul la sosea nu sunt ideale pt ca tin motorul turat, dar se descurca. Ca si tractiune Suzuki este la ani lumina in fata Toyotei. In primul rand sistemul de 4x4 are optiunea de blocare a diferentialului central, blocare mecanica nu cu un ambreiaj de doi lei cum este la Toyota. Prezenta reductorului este un mare plus. Suzuki are traction control si esp decuplabil, Toyota nu are TC iar ca sa decuplezi ESP-ul trebuie sa faci o combinatie de butoane din bord, nu are buton dedicat esp off.
Pe zapada se tine cel mai bine cea care are cauciucurile cele mai bune. Are un usor avantaj Suzuki-ul datorita TC dar nici Toyota nu este de lepadat.
Pe teren putin accidentat situatia se schimba radical, daca incrucisezi Toyota nu ai nici o sansa sa treci, oricum flexeaza foarte putin (si nu sunt subiectiv la capitolul asta, mai am un LC70, stiu ce inseamna rotile de 35 si blocantii :) ). Si garda la sol nu este prietenoasa, loveste imediat cu toba sau capetele de la bieletele antiruliu de pe spate.
Pe sosea insa raportul se schimba puternic in favoarea Toyotei, ruleaza decent cu 160 km/h. Suzuki este un pic mai chinuit la aceasta viteza.

Ca si intretinere as zice ca Toyota este un pic mai scumpa, ma refer bineinteles la piesele originale. Dar in 165000 km cat are pana acum la Toyota nu am schimbat nimic esential, parca un set de capete de bara si bielete antiruliu si o toba, in rest doar intretinere regulata cu produse de f buna calitate. Despre Suzuki nu ma pot exprima pt ca am avut-o de la 150000 pana la 190000 si am schimbat doar bucsele de la bara stabilizatoare. Ca si paranteza si la benzinara filtrul de ulei este la fel de nefericit pozitionat, pe partea stanga a masinii si trebuie o cheie cu doua coturi ca sa il poti slabi.


Revenind la subiectul topicului parerea mea este ca initiatorul sa puna in balanta plusurile si minusurile si mai ales sa se hotarasca care va fi destinatia masinii, Daca iesirile in afara asfaltului sunt ocazinale spre foarte rare clar Rav-ul este alegerea inteleapta. Daca vrea sa iasa mai des si se gandeste la niste AT-uri si chiar la MT-uri (eu am avut GoodYear Wrangler MT/R pe GV) clar GV este ce trebuie.

#15
Malus_Dacus

Malus_Dacus

    Brasovean

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,915
  • Înscris: 11.07.2016
Aprob pozitiv cele spuse de Dan...
Pe sosea, Toyota e superioara
In rest, SGV este mai potrivita.

#16
andradafoisteanu

andradafoisteanu

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 12
  • Înscris: 21.03.2021
Mie Suzuki Vitara nu mi se pare faina estetic deloc.Zici ca e o bucata mare de carcasa metalica plesnita pe 4 roti. Nici materialele de la interior nu sunt mai de calitate. Mai degraba as lua Duster.

#17
Malus_Dacus

Malus_Dacus

    Brasovean

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,915
  • Înscris: 11.07.2016
Pai ia-ti Duster...cine te opreste?
Aici discutam despre Suzuki Grand Vitara...
Dar ca sa te lumiez un pic:
- eu am avut Duster personal, diesel din 2011
- am avut masina de servici Duster 2011-2013 (diesel)
- am Grand Vitara  2006 - benzina

Finisaje, materiale de interior etc - net in favoarea Suzuki
Antifonare, izolare, caliatate tabla - net Suzuki.
Capabilitati in teren greu - net Suzuki
Pret de achizitie la SH - Duster e mai scump.
Pret la intretinere - similare
Design - mie imi place mai mult Grand Vitara din 2006-2007, dar aici e o chestie de gusturi.

#18
johnnydanut

johnnydanut

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,535
  • Înscris: 26.11.2006
Ca sa nu mai deschid alt topic m-am gandit ca poate raspunde cineva si pe aici la problema mea. GV 2003 2.0 benzina. Asta iarna cand am vrut sa fac o depasire, a inceput sa tremure, nu mai avea putere si clipea martorul motor. Am ajuns cu greu la service insa fiind ora 17, mi-au sters eroarea si mi-au recomandat sa schimb filtrul benzina ceeace am si facut si n-am mai avut probleme. Acum a avut aceleasi simptome insa n-au mai disparut dupa stergerea erorii. Am verificat bujiile si una avea ciocul rupt si se vedea ca n-a fost nici stransa prea bine la montaj - bobina un pic afumata . Bujiile au fost schimbate in service anul trecut. Am fost la un mecanic care nu stia ce are dar m-a pus de am cumparat o bobina noua insa nu era defecta cea veche. Pe tester imi pare eroarea P0300 la fel ca si inainte. Acum am dus-o la reprezentanta insa de aici mi-au spus ca trebuie desfacut motorul ca sa scoata ciocul de la bujie si sa vada ce-i pe acolo. Chestia e ca ciocul la bujie s-a rupt dupa ce au inceput simptomele cu lipsa de putere caci la un moment dat a inceput sa mearga in 3 pistoane si nu mai tinea relantiul deci abia atunci s-a rupt bujia. Oare faptul ca acea bujie n-a fost stransa prea bine sa fi afectat ceva prin motor sau alta e buba? La reprezentanta au constatat ca s-a rupt din nou bujia abia schimbata si asta m-a pus rau pe ganduri. voi ce parere aveti? Multumesc!

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate