Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!
 Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda
 Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...
 Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata
 

Ford Mondeo III consum GPL

- - - - -
  • Please log in to reply
28 replies to this topic

#1
20cmrecords

20cmrecords

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 299
  • Înscris: 15.07.2016
Salut,

Sunt proaspat posesor de Ford Mondeo III de cateva zile,motor 1.8,125CP,2001,editia Ghia.Masina avea deja instalatie GPL montata cand am cumparat-o, din ce am inteles a fost cumparata de fostul proprietar direct cu gpl,adusa din afara in 2015,inmatriculata de atunci conform cu instoricului de la RAR,are cateva chitibusuri normale(variaza relanti in stationare,mici urme de rugina,reglaj scaun sofer electric nefunctional,etc) din cauza varstei,in rest se prezinta decent ,nelamurirea cea mai mare este legata de consum

De la vechiul proprietar am inteles ca ar avea consum 12-13l/100km pe gpl alergata,schimba vitezele pe la 3500-4000rpm mai tot timpul,concluzionad ca alimentand cu 50 lei(aproximativ 20l) se poate circula lejer 150-170km in oras.

Eu cu 20 l,mers "batraneste"(schimbat la 2500-300rpm) mai mult de 120km(am resetat la 0 cand am alimentat) nu am reusit sa circul cu 50 lei,consumul mi se pare destul de mare.Pe benzina din ce am gasit pe net consumul ar fi 11,2 l urban,rezonabil tinand cont de motorul 1.8 si greutatea masini + 2 pasageri(170kg~),si butelia gpl bineinteles.

Exista posibilitatea sa fie vreo problema cu instalatia gpl(revizie,reglaje,injectoare,ecu,etc) ? Nu a fost nici chiar asa frig,pana in -10 grade C in Bucuresti recent si nici nu am circulat cu ea in primele ore ale diminetii cand este cel mai frig,mereu am circulat dupa 12:00 sau seara.

Pe gaz se trece relativ repede,in cateva minute de circulat,iar daca motorul este cald se trece in cateva secunde.Am observat ca are si un recipient de ulei pt instalatie,pt lubrifiere dedicata,este cam gol,oare are si asta legatura cu consumul ?

Masina este ok ca si conditie generala,se simte greutatea ei in curbe si la franat,dotari decente,ce pe cealalta masina deja pusa la vanzare(Fiat Albea 2005 1,2 16v)lipseau cu desavarsire.

Multumesc,

#2
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015
Consumul este subiectiv (oricum, sub ce zice producatorul n-ai nicio sansa).

Intrebari:
  • reviziile sunt facute (atat benzina, cat si gpl)?
  • schimburile (reviziile) sunt facute la timp?
  • orasul unde a mers masina este de provincie?
  • la ce ore folosea fostul proprietar masina?
  • tu pe unde mergi? (nu de alta, dar daca esti Bucuresti, e normal consumul.)
Ca fapt divers: intre tine si fostul proprietar e diferenta de 3 litri. Manualul l-ai citit? La Chevrolet Spark aveam in manual ca un consum optim este intre 2.000 si 3.000 rotatii.
Poate ar fi bine sa treci pe la un service GPL sa-ti faca o verificare (poate fostul proprietar n-a mai dus-o la doctor) si are setarile dereglate.

PS: am vazut ca ai zis de un recipient de ulei cam gol. Recomand serios sa mergi sa-i faci verificarile la un service. Mai mult de 200 lei nu ar avea ce sa te coste (o revizie e undeva pe la 150 lei pentru schimbul de filtre).

#3
PiticVerde

PiticVerde

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,725
  • Înscris: 12.09.2015
Acel recipient gol de ulei ,este folosit pentru protejarea supapelor.Mergi la meseriasi pe gpl si iti vor spune ce ulei trebuie pentru acel bidonas.Nu are nici o legatura cu consumul.

#4
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
Cosumul pe GPL este cu cel putin 25 % mai mare decat pe benzina.
In functie de sezon si producator poate fi si cu 35 % mai mare.
Deci aia 11.2 teoretici la benzina se pot transforma in peste 15 la GPL, tot teoretici.

#5
Darkman48

Darkman48

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,098
  • Înscris: 24.05.2009

 pasilla, on 24 februarie 2021 - 14:55, said:

Cosumul pe GPL este cu cel putin 25 % mai mare decat pe benzina.
In functie de sezon si producator poate fi si cu 35 % mai mare.
Deci aia 11.2 teoretici la benzina se pot transforma in peste 15 la GPL, tot teoretici.

Nici Fat-Frumos nu crestea asa mult, fereasca :D consumul creste cu 10% minim, din cauza cifrei octanice mai mici a gazului, nu mai speria oamenii.

http://www.autotestm...t-si-realitate/

#6
Bogdan199O

Bogdan199O

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 507
  • Înscris: 16.03.2015
Salut, depinde cat de scurte au fost drumurile. Pana sa se incalzeasca motorul, consumul e mai mare. Am avut acum cativa ani un Mondeo de 1.8 din 2004, cu motorul de 125 de cai. In Bucuresti consuma pe benzina 13-14 de obicei si pana 17 cand era aglomeratie sau faceam drumuri scurte.

Am avut alte masini pe GPL, consumau cu 5-10% mai mult decat pe benzina. Daca e cu 25-35% mai mare consumul, probabil e o problema cu instalatia, nu ca ar fi stricata, dar poate sa nu fi fost reglata bine.

Vezi ca si cu mersul "batranesc" poti sa cresti consumul. Dureaza mai mult pana ajungi in treapta superioara ( a treia sau a patra in oras ) asa ca vei consuma mai mult mergand in trepte inferioare. E motor cu 16 valve, merge la turatie mare. Acum am cautat pe net si vad ca are cuplul maxim la 4500 rpm: https://www.auto-dat...-16v-125hp-7687

Edit: pe gaz poti trece cat de repede vrei, chiar poti porni pe gaz, dar e posibil sa ai detonatii, rateuri. Intr-o dimineata am pornit un Golf pe GPL la -29 de grade doar sa vad ca se poate.

Edited by Bogdan199O, 24 February 2021 - 15:12.


#7
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012

 Darkman48, on 24 februarie 2021 - 15:04, said:

Nici Fat-Frumos nu crestea asa mult, fereasca Posted Image consumul creste cu 10% minim, din cauza cifrei octanice mai mici a gazului, nu mai speria oamenii.
Ce spun vanzatorii de instalatii GPL e una, ce spune chimia e alta.
GPL are putere calorifica de 6.9 KWh/l, iar benzina de 8.8 KWh/l. Raportul este de 1.275
De cele mai multe ori GPL in RO are densitate foarte mica si atunci si energia echivalenta/l e mai mica decat cea standard

Edited by pasilla, 24 February 2021 - 15:17.


#8
20cmrecords

20cmrecords

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 299
  • Înscris: 15.07.2016

 Pololica, on 24 februarie 2021 - 14:46, said:

Consumul este subiectiv (oricum, sub ce zice producatorul n-ai nicio sansa).

Intrebari:
  • 1.reviziile sunt facute (atat benzina, cat si gpl)?
  • 2.schimburile (reviziile) sunt facute la timp?
  • 3.orasul unde a mers masina este de provincie?
  • 4.la ce ore folosea fostul proprietar masina?
  • 5.tu pe unde mergi? (nu de alta, dar daca esti Bucuresti, e normal consumul.)
Ca fapt divers: intre tine si fostul proprietar e diferenta de 3 litri. Manualul l-ai citit? La Chevrolet Spark aveam in manual ca un consum optim este intre 2.000 si 3.000 rotatii.
Poate ar fi bine sa treci pe la un service GPL sa-ti faca o verificare (poate fostul proprietar n-a mai dus-o la doctor) si are setarile dereglate.

PS: am vazut ca ai zis de un recipient de ulei cam gol. Recomand serios sa mergi sa-i faci verificarile la un service. Mai mult de 200 lei nu ar avea ce sa te coste (o revizie e undeva pe la 150 lei pentru schimbul de filtre).

1.Nu am reusit sa fac reviziile pana la momentul actual,am cumparat-o pe 18.02,urmeaza sa le fac la inceputul lunii viitoare(filtre,toate lichidele nu doar ulei,atat pt motor cat si instalatie GPL).

2.Din cate mi-a spus revizia la motor s-a facut in urma cu 7-8000km

3.S-a circulat cu ea in Bucuresti,atat eu si cat si fostul proprietar fiind din Bucuresti(domiciliu/job)

4.Folosita in oras pt ajuns-plecat de la job si ocazional pt transport membrii familie(mi a zis ceva legat de unul din parinti,drumuri spital-acasa),fiind spatioasa incapea cauciorul cu rotile mai usor.

5.In Bucuresti circul,de obicei seara sau weekend,in cursul zilei folosesc STB pt a ajunge/pleca de la job.

Realizez ca poate consuma mai mult pe GPL decat pe benzina dar diferenta mi se pare destul de mare.In jur de 15-16l in oras pe GPL ,la mers lejer nu aglomerat,parca tot e mult.

 pasilla, on 24 februarie 2021 - 14:55, said:

Cosumul pe GPL este cu cel putin 25 % mai mare decat pe benzina.
In functie de sezon si producator poate fi si cu 35 % mai mare.
Deci aia 11.2 teoretici la benzina se pot transforma in peste 15 la GPL, tot teoretici.

Teoretic 11.2 l benzina dar nu e prea usor de aflat cat consuma real,doar sa circul exclusiv o perioada de cateva zile pe benzina cat sa-mi fac o idee.

#9
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012

 20cmrecords, on 24 februarie 2021 - 15:20, said:

Teoretic 11.2 l benzina dar nu e prea usor de aflat cat consuma real,doar sa circul exclusiv o perioada de cateva zile pe benzina cat sa-mi fac o idee.
Oricum aceste consumuri sunt calculate in conditii de laborator.
Nu in B, nu la o masina veche.

#10
20cmrecords

20cmrecords

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 299
  • Înscris: 15.07.2016

 Bogdan199O, on 24 februarie 2021 - 15:09, said:

Salut, depinde cat de scurte au fost drumurile. Pana sa se incalzeasca motorul, consumul e mai mare. Am avut acum cativa ani un Mondeo de 1.8 din 2004, cu motorul de 125 de cai. In Bucuresti consuma pe benzina 13-14 de obicei si pana 17 cand era aglomeratie sau faceam drumuri scurte.

Am avut alte masini pe GPL, consumau cu 5-10% mai mult decat pe benzina. Daca e cu 25-35% mai mare consumul, probabil e o problema cu instalatia, nu ca ar fi stricata, dar poate sa nu fi fost reglata bine.

Vezi ca si cu mersul "batranesc" poti sa cresti consumul. Dureaza mai mult pana ajungi in treapta superioara ( a treia sau a patra in oras ) asa ca vei consuma mai mult mergand in trepte inferioare. E motor cu 16 valve, merge la turatie mare. Acum am cautat pe net si vad ca are cuplul maxim la 4500 rpm: https://www.auto-dat...-16v-125hp-7687

Edit: pe gaz poti trece cat de repede vrei, chiar poti porni pe gaz, dar e posibil sa ai detonatii, rateuri. Intr-o dimineata am pornit un Golf pe GPL la -29 de grade doar sa vad ca se poate.

Batraneste ma refer si "mers la consum", schimbat treapta incat sa nu "caraie" motorul de la schimbat prea devreme la 2000 rpm dar nici 6500 rpm cat duce ea.

Stiu ca instalatiile secventiale sunt concepute sa faca trecerea de pe benzina pe GPL automat cand motorul ajunge la o anumita temperatura incat sa se faca trecerea cat mai lin.Am condus un Tico pe GPL in trecut care fiind pe carburatie pornea pe GPL,statea turata ceva vreme pana se stabiliza,iar iarna nici decum sa porneasca pe GPL,pornea pe benzina si treceam manual pe GPL.

Acea referinta am gasit-o si eu,dar nu mi a sarit in ochii legat de cuplu si rpm ideal pt schimbat treptele.

#11
atupi

atupi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,548
  • Înscris: 17.08.2007
Despre consum deja ai primit multe sfaturi bune iar referitor la "se simte greutatea ei in curbe si la franat" cred ca daca i-ai pune niste arcuri si amortizoare noi ti s-ar schimba parerea si placerea condusului.

#12
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
Eu cand vad aici Densitatea absoluta 0.4228-0.599 g/ cm3 la 25°C, ma intreb ce cumpar de fapt.

#13
20cmrecords

20cmrecords

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 299
  • Înscris: 15.07.2016

Quote

Vezi ca si cu mersul "batranesc" poti sa cresti consumul. Dureaza mai mult pana ajungi in treapta superioara ( a treia sau a patra in oras ) asa ca vei consuma mai mult mergand in trepte inferioare. E motor cu 16 valve, merge la turatie mare. Acum am cautat pe net si vad ca are cuplul maxim la 4500 rpm: https://www.auto-dat...-16v-125hp-7687

Ca idee pe masina cealalta,Fiat Albea 1.2 16V benzina,consumul ar fi cam 10-11l in oras,cu schimbat in acelasi regim,nu am incercat sa schimb treptele la peste 3000 rpm.

Nu inteleg ideea de a schimba mai repede,pot schimba la 2500-3000rpm si dureaza la fel cum as schimba si la 4000 de ex.  ; tot in aceasi treapta ajung,aici nu ma lamuresc la ce se face referire.

Daca schimb la 4000-5000rpm masina ajunge la viteza dorita (50-60km in oras) mai repede dar sar niste trepte

Caz: schimb la 4000rpm intr-a II a,atunci ajung la 50km/h dar nu pot sa las intr-a III a,deoarece va fi pe la 3000,pt turatie joasa ii trebuie a IV a ca sa ramana la 2000.Nu inteleg rostul de a sta in turatii marii dupa schimbarea treptei.

Edited by 20cmrecords, 24 February 2021 - 15:35.


#14
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,927
  • Înscris: 06.04.2007

 pasilla, on 24 februarie 2021 - 15:29, said:

Eu cand vad aici Densitatea absoluta 0.4228-0.599 g/ cm3 la 25°C, ma intreb ce cumpar de fapt.
Asta cumperi, gpl cu densitate intre valorile mentionate de tine. Depinde si de temp si de alti factori, nu cred ca e etalon de calitate densitatea


La fel e si cu benzina, sa nu crezi ca de oriunde alimentezi are spre exemplu fix acelasi continut de O2 si drnsitatea la fel difera dar intr-o masura mai mica fata de gpl

#15
Darkman48

Darkman48

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,098
  • Înscris: 24.05.2009

 pasilla, on 24 februarie 2021 - 15:16, said:


Ce spun vanzatorii de instalatii GPL e una, ce spune chimia e alta.
GPL are putere calorifica de 6.9 KWh/l, iar benzina de 8.8 KWh/l. Raportul este de 1.275
De cele mai multe ori GPL in RO are densitate foarte mica si atunci si energia echivalenta/l e mai mica decat cea standard

Nu stiu ce spun vanzatorii, cu atat mai putin chimia. Eu stiu din experienta mea, a altor prieteni care au masini cu gpl si chiar cunostinte care monteaza, nu produc, instalatii. Si nicaieri nu am auzit de un minim de 25% indiferent de compozitia gazului. Poate daca bagi piciorul in pedala pana dai gaura in podul pedalier, poate daca mergi cu o instalatie prost reglata si fara revizii facute la timp, factori din astia mecanici sau defecte intre volan si scaun, atunci da, o fi si un minim de 155%. Altfel, aberatii...

#16
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
Si cat ai vrea sa consume o masina de clasa medie, grea, cu benzinar aspirat si 20 ani vechime  + in bucuresti... ?

#17
RealThing

RealThing

    Got rogue

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,547
  • Înscris: 06.02.2006
Aspirat de 1.6 pe GPL. In Bucuresti pe benzina consumul este de 10-12, pe GPL 11-14. Nu ma prea uit la consum, oricum am talpa grea, insa Mondeo ala este si mai greu si are si un motor care nu-i neaparat economic.

#18
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 11,500
  • Înscris: 11.01.2013
Consumul tine de foarte multi factori, de oras, de relief, de trafic, cat stai pe loc in trafic, de starea masinii (si nu neaparat de motor), etc, etc. Km rulati in oras sunt irelevanti.
pe spritmonitor vad ca afiseaza media de 10%. Mediu, nu doar in oras. https://www.spritmon...130&powerunit=2

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate