Care sunt conditiile/ cerintele, pentru a ajunge pe cisterna?
Last Updated: Apr 21 2021 09:52, Started by
baiatulsimplu2019
, Feb 22 2021 11:40
·
0
#1
Posted 22 February 2021 - 11:40
Planul este ca,dupa ce voi obtine "CE"-ul, sa lucrez pe cisterna, in viitor, dupa ce acumulez niste experienta.
Care sunt condiitile impuse de angajator, pentru a putea ajunge sofer pe cisterna? Merita implicarea, adica atestatul ADR? e mult de invatat, se ajunge greu acolo? Salariul e bun? Multumesc mult. |
#2
Posted 22 February 2021 - 13:02
In Ro nu stiu daca sant diferente ,,pe fluturas,, Tirist/camionagiu vs Cu licenta ,ADR,,. Pe afara sant diferente semnificative,dar uiti un amanunt Cat ,,C,,! Daca e sa pleci la drumul asta fa tot. C+E,si mai stiu eu ce implica??? Tahograf??/. Hai ca intru pe persmes.
|
#5
Posted 23 February 2021 - 12:48
cisternă de lapte = „C” simplu
cisternă de combustibil = C + ADR în rest, cum ți-o fi norocul: poți câștiga între 2000 și 4000 carcalaci/lună! (dar știi, nu, că patul din cabină-ți va fi prietenul cel mai bun luni și luni de zile!!!) |
#6
Posted 08 March 2021 - 13:39
Intai permisul B, apoi C si E plus ADR. Atestate de transport marfa periculoasa si perisabile.
Sa ai noroc bun sa nimeresti un instructor si un examinatori seriosi si responsabilitate. Si nu lua in seama provestile de prin parcari. Sa inveti sa folosesti corect tahograful, sa sti reg. 561 polus modificarile. Nu uita de legislatie. @gushpi - Se poate transporta laptele ( si el este perisabil ) si cu o cisterna tip trailer, automat este nevoie de C si E. |
#7
Posted 11 March 2021 - 16:33
Hello. De curiozitate, de ce vrei la cisterna ?
Cand spui cisterna poti sa te referi la alimentare, chimice sau adr. Am o banuiala ca tu la alimentare ti-ai dori, probabil de la vreun prieten cisternist ai luat-o pe asta. La adr mai greu de ajuns, iar la chimice ... la noi pe RO e moarta treaba. Asta nu inseamna ca la alimentare e usor de ajuns, dar e oarecum mai mare deschiderea pentru angajarea unui sofer fara experienta pe cisterna. Concret, in plus fata de musamale (prelate) trebuie "sa stii cu balansul", cum ar zice un sofer cu experienta. Intr-un fel e cu o cisterna cu vin (care se incarca la capac), altfel e la glucoza, altfel e la suc sau la ulei sau la lapte. Avand in vedere acest lucru, niciun angajator sanatos la cap nu te va angaja fara experienta. Experienta pe care n-o vei face decat conducand cisterna. Deci nu-i usor de ajuns. Eu lucrez coordonator de transport la o firma cu cisterne alimentare, si am angajat si cativa soferi fara experienta, dar asta in conditiile in care ne-au fost recomandati de alti soferi, iar cel care l-a adus l-a si luat MINIM o luna in echipaj, sa-si faca mana (de regula parintele si-a angajat copilul). Dar asta s-a intamplat pentru ca : 1) au gasit intelegere la angajator ; 2) angajatorul a avut incredere ca respectivul care-l ia sa-l invete e om serios si nu-l lasa pana cand nu e convins ca e pregatit sa plece singur. De-aia zic ... relatia tata-fiu e altceva, parintele nu e nebun sa vina sa ne spuna noua ca fiul e "gata", daca nu are incredere in el ca a prins cum sta treaba. De asemenea trebuie sa inveti cum sa-ti incarci cisterna, in primul rand ca sa nu dai in cantare, in al doilea rand ca sa nu te chinui cu ea pe drum. Astea tot de la unul cu experienta le inveti. Tie iti trebuie un prieten care sa fie bine vazut la firma unde lucreaza, in sensul sa fie serios, muncitor, si a carui recomandare sa conteze in fata patronului ... si care sa fie dispus sa te ia cu el. Mai greu ... caci asta inseamna sa imparta banii cu tine, si pana la urma pentru bani pleaca si el de acasa. Apropos de bani, remuneratia nu e asa fabuloasa (pe Romania) cum spunea cineva, adica la 2000 eur poti ajunge, dar nu la 4000. La noi cel putin, cine vrea sa munceasca se duce in 2000 eur, stand plecat undeva la 2-3 saptamani fara sa vina acasa, iar cand vine sta un 2-3 zile si pleaca iar. Nu ti-ar strica nici o mana de cuvinte in engleza, germana sau italiana, in aceasta ordine. Sunt din ce in ce mai multi cei care cer asta, chiar avem niste incarcari cu test scris la intrare in fabrica. Oamenii vor sa se asigure ca soferii inteleg regulamentul intern si instructiunile operatorilor. Si mi se pare normal sa vrea asta. Si mi s-ar parea normal si ca tu sa-ti doresti asta. Nu uita ca tu esti pentru clienti reprezentantul firmei la care lucrezi, si nu in ultimul rand reprezentantul tarii tale. Imaginea proasta pe care o au soferii romani in Europa sunt si rezultatul comportamentului colegilor lor ... "zvonurile" cu soferii romani care isi fac nevoile sau se imbata pe la diversi prin curte sunt adevarate din pacate. Eu am prins si vremurile in care, daca vorbeai frumos, neamtul te lasa sa-ti faci pauza in parcarea fabricii dupa ce descarcai. Acum s-au dus vremurile alea, s-or fi saturat si ei. Daca asculti soferii, toata Europa e plina de "nazistii dracu" dar nu e chiar asa. Din pozitia mea imi e mai usor sa emit o parere cat de cat obiectiva, in conditiile in care am soferi la care nu se poate nimic, si soferi care aranjeaza sa ramana sa faca pauza de 45 de exemplu la o spalatorie in parcare, ba chiar sa-i ia neamtul cisterna cu tractorasul si s-o bage la spalat, ca sa nu-si strice pauza. Deci la unii se poate discuta cu "nazistii". Conteaza enorm cum vorbesti, cum te porti. In fine, ma intind. Iti urez bafta, si daca vrei meseria asta - fa-o cu drag ! Edited by marius23mvp, 11 March 2021 - 16:34. |
#8
Posted 11 March 2021 - 17:12
Cisternele ADR sunt un chin,pentru 1Euro/ora in plus nu merita bataia de cap.
|
#9
Posted 21 April 2021 - 09:52
Salut.
Fost șofer de cisternă aici. Nu există condiții speciale impuse de angajatori, dar trebuie să știi cum funcționează o cisternă. Principiul de bază este: ''Aer înăuntru, produs afară și produs înăuntru, aer afară!''. La cisternele alimentare, în 95% din cazuri (când descarci), vei folosi aer de la client, din cauză că mai nimeni nu are încredere în filtrele de pe cisterne și/sau cele de la compresorul camionului. Și orice impuritate compromite tot compartimentul, deci... Munca în sine nu e grea, cu puțină atenție lucrezi ''doar cu o mănușă'', dar trebuie să fii confortabil cu înălțimile. Tu deschizi/închizi capacele de sus, supapele de aer, sigilii... Și dacă ai produse foarte dense, sau descarci cu pompa (dacă are cisterna), atunci poate dura și câte 6-7 ore, timp în care stai și te uiți la manomentru... nu faci nimic. E un pic stresant la spălătorii și după, în funcție de ce urmează să încarci... La chimice e mai lejer, dar sunt anumite produse care îți vor muta nasul (glicerina, mai e ceva ce se folosește la mâncarea pentru animale... din ce-mi aduc aminte). Iar la ADR... ''safety first'' la orice pas. Plasticul pe tine (nasol tare vara) și monitorizat non-stop. Sunt și situații mai nasoale... lucrul cu containere cisternă (terminale, sute de reguli diferite, cuple ciudate...); 16000L într-un bidon de 35000L (să vezi cum mergi ca-n desene animate); sau când vrei să scoți doar o mostră pentru probă, ții recipientul pe poziție și fluturele (buterfly valve) e semînțepenit diin cauză că n-a fost menținut corespunzător... forțezi un pic și te trezești cu produsul pe tine din cap până-n picioare... Dar, cum s-a spus și mai sus... trebuie să-ți placă. Dacă n-ai microbu'n tine... numa' te chinui. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users