Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...

Montaj aer conditionat in balcon ...
 Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...

joc idem Half Life gratis
 PC game stream catre Nvidia Shiel...

Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...
 Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata
 

Care sunt conditiile/ cerintele, pentru a ajunge pe cisterna?

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1
baiatulsimplu2019

baiatulsimplu2019

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 263
  • Înscris: 15.09.2019
Planul este ca,dupa ce voi obtine "CE"-ul, sa lucrez pe cisterna, in viitor, dupa ce acumulez niste experienta.
Care sunt condiitile impuse de angajator, pentru a putea ajunge sofer pe cisterna?
Merita implicarea, adica atestatul ADR? e mult de invatat, se ajunge greu acolo? Salariul e bun?
Multumesc mult.

#2
MikeSpike

MikeSpike

    Cinic real

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,676
  • Înscris: 22.01.2015
In Ro nu stiu daca sant diferente ,,pe fluturas,, Tirist/camionagiu   vs Cu licenta ,ADR,,.   Pe afara sant diferente semnificative,dar uiti un amanunt   Cat ,,C,,!  Daca e sa pleci la drumul asta fa tot.  C+E,si mai stiu eu ce implica??? Tahograf??/.    Hai ca intru pe persmes.

#3
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015
Cerintele impuse de angajator vor fi cele cerute de legislatie. Nu-ti pot cere mai putine decat cele prevazute acolo.

Un link de la ARR te va ajuta.

Edited by Pololica, 22 February 2021 - 14:28.


#4
EMPP

EMPP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,778
  • Înscris: 12.01.2018
prima cerință este PERMISUL pe care tu  nu-l ai

#5
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,067
  • Înscris: 17.01.2012
cisternă de lapte = „C” simplu
cisternă de combustibil = C + ADR

în rest, cum ți-o fi norocul: poți câștiga între 2000 și 4000 carcalaci/lună!

(dar știi, nu, că patul din cabină-ți va fi prietenul cel mai bun luni și luni de zile!!!)

#6
GT_Xpress

GT_Xpress

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,892
  • Înscris: 18.07.2018
Intai permisul B, apoi C si E plus ADR. Atestate de transport marfa periculoasa si perisabile.
Sa ai noroc bun sa nimeresti un instructor si un examinatori seriosi si responsabilitate.
Si nu lua in seama provestile de prin parcari.  Sa inveti sa folosesti corect tahograful, sa sti reg. 561 polus modificarile.
Nu uita de legislatie.

@gushpi - Se poate transporta laptele ( si el este perisabil ) si cu o cisterna tip trailer, automat este nevoie de C si E.

#7
marius23mvp

marius23mvp

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 330
  • Înscris: 18.08.2009
Hello. De curiozitate, de ce vrei la cisterna ?
Cand spui cisterna poti sa te referi la alimentare, chimice sau adr. Am o banuiala ca tu la alimentare ti-ai dori, probabil de la vreun prieten cisternist ai luat-o pe asta.
La adr mai greu de ajuns, iar la chimice ... la noi pe RO e moarta treaba.
Asta nu inseamna ca la alimentare e usor de ajuns, dar e oarecum mai mare deschiderea pentru angajarea unui sofer fara experienta pe cisterna.
Concret, in plus fata de musamale (prelate) trebuie "sa stii cu balansul", cum ar zice un sofer cu experienta.
Intr-un fel e cu o cisterna cu vin (care se incarca la capac), altfel e la glucoza, altfel e la suc sau la ulei sau la lapte.

Avand in vedere acest lucru, niciun angajator sanatos la cap nu te va angaja fara experienta. Experienta pe care n-o vei face decat conducand cisterna.
Deci nu-i usor de ajuns.
Eu lucrez coordonator de transport la o firma cu cisterne alimentare, si am angajat si cativa soferi fara experienta, dar asta in conditiile in care ne-au fost recomandati de alti soferi, iar cel care l-a adus l-a si luat MINIM o luna in echipaj, sa-si faca mana (de regula parintele si-a angajat copilul).
Dar asta s-a intamplat pentru ca : 1) au gasit intelegere la angajator ; 2) angajatorul a avut incredere ca respectivul care-l ia sa-l invete e om serios si nu-l lasa pana cand nu e convins ca e pregatit sa plece singur. De-aia zic ... relatia tata-fiu e altceva, parintele nu e nebun sa vina sa ne spuna noua ca fiul e "gata", daca nu are incredere in el ca a prins cum sta treaba.

De asemenea trebuie sa inveti cum sa-ti incarci cisterna, in primul rand ca sa nu dai in cantare, in al doilea rand ca sa nu te chinui cu ea pe drum.
Astea tot de la unul cu experienta le inveti.
Tie iti trebuie un prieten care sa fie bine vazut la firma unde lucreaza, in sensul sa fie serios, muncitor, si a carui recomandare sa conteze in fata patronului ... si care sa fie dispus sa te ia cu el.
Mai greu ... caci asta inseamna sa imparta banii cu tine, si pana la urma pentru bani pleaca si el de acasa.
Apropos de bani, remuneratia nu e asa fabuloasa (pe Romania) cum spunea cineva, adica la 2000 eur poti ajunge, dar nu la 4000.
La noi cel putin, cine vrea sa munceasca se duce in 2000 eur, stand plecat undeva la 2-3 saptamani fara sa vina acasa, iar cand vine sta un 2-3 zile si pleaca iar.

Nu ti-ar strica nici o mana de cuvinte in engleza, germana sau italiana, in aceasta ordine.
Sunt din ce in ce mai multi cei care cer asta, chiar avem niste incarcari cu test scris la intrare in fabrica.
Oamenii vor sa se asigure ca soferii inteleg regulamentul intern si instructiunile operatorilor. Si mi se pare normal sa vrea asta. Si mi s-ar parea normal si ca tu sa-ti doresti asta.
Nu uita ca tu esti pentru clienti reprezentantul firmei la care lucrezi, si nu in ultimul rand reprezentantul tarii tale.
Imaginea proasta pe care o au soferii romani in Europa sunt si rezultatul comportamentului colegilor lor ... "zvonurile" cu soferii romani care isi fac nevoile sau se imbata pe la diversi prin curte sunt adevarate din pacate.
Eu am prins si vremurile in care, daca vorbeai frumos, neamtul te lasa sa-ti faci pauza in parcarea fabricii dupa ce descarcai. Acum s-au dus vremurile alea, s-or fi saturat si ei.
Daca asculti soferii, toata Europa e plina de "nazistii dracu" dar nu e chiar asa.
Din pozitia mea imi e mai usor sa emit o parere cat de cat obiectiva, in conditiile in care am soferi la care nu se poate nimic, si soferi care aranjeaza sa ramana sa faca pauza de 45 de exemplu la o spalatorie in parcare, ba chiar sa-i ia neamtul cisterna cu tractorasul si s-o bage la spalat, ca sa nu-si strice pauza. Deci la unii se poate discuta cu "nazistii".
Conteaza enorm cum vorbesti, cum te porti.
In fine, ma intind.
Iti urez bafta, si daca vrei meseria asta - fa-o cu drag !

Edited by marius23mvp, 11 March 2021 - 16:34.


#8
bolo

bolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,010
  • Înscris: 01.11.2005
Cisternele ADR sunt un chin,pentru 1Euro/ora in plus nu merita bataia de cap.

#9
cristian_puscasu

cristian_puscasu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 281
  • Înscris: 21.09.2020
Salut.
Fost șofer de cisternă aici.
Nu există condiții speciale impuse de angajatori, dar trebuie să știi cum funcționează o cisternă. Principiul de bază este: ''Aer înăuntru, produs afară și produs înăuntru, aer afară!''. La cisternele alimentare, în 95% din cazuri (când descarci), vei folosi aer de la client, din cauză că mai nimeni nu are încredere în filtrele de pe cisterne și/sau cele de la compresorul camionului. Și orice impuritate compromite tot compartimentul, deci...
Munca în sine nu e grea, cu puțină atenție lucrezi ''doar cu o mănușă'', dar trebuie să fii confortabil cu înălțimile. Tu deschizi/închizi capacele de sus, supapele de aer, sigilii... Și dacă ai produse foarte dense, sau descarci cu pompa (dacă are cisterna), atunci poate dura și câte 6-7 ore, timp în care stai și te uiți la manomentru... nu faci nimic. E un pic stresant la spălătorii și după, în funcție de ce urmează să încarci...
La chimice e mai lejer, dar sunt anumite produse care îți vor muta nasul (glicerina, mai e ceva ce se folosește la mâncarea pentru animale... din ce-mi aduc aminte).
Iar la ADR... ''safety first'' la orice pas. Plasticul pe tine (nasol tare vara) și monitorizat non-stop.
Sunt și situații mai nasoale... lucrul cu containere cisternă (terminale, sute de reguli diferite, cuple ciudate...); 16000L într-un bidon de 35000L (să vezi cum mergi ca-n desene animate); sau când vrei să scoți doar o mostră pentru probă, ții recipientul pe poziție și fluturele (buterfly valve) e semînțepenit diin cauză că n-a fost menținut corespunzător... forțezi un pic și te trezești cu produsul pe tine din cap până-n picioare...
Dar, cum s-a spus și mai sus... trebuie să-ți placă. Dacă n-ai microbu'n tine... numa' te chinui.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate