Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Windows 11 pe DELL Optiplex 9020 ...

Agențiile de turism/voiaj de pe v...

Sate cu apa curenta, canalizare s...

Antena satelit DIGi prin fibra op...
 Recomandare imprimanta

Masina spalat indesit wisl 85 nu ...

Modificare frecventa rami ddr4

Ramon(2023)
 Probleme internet (ping,packetloss)

Refinanțare cu ipoteca !

Adictia la medicamente opioide.

reziliere contract
 E normal sa aiba viteza mai mica ...

Kaufland - Pareri / Sugestii / Re...

Ce fel de calorifere/radiatoare s...

Ce inseamna C.I+?
 

Hyundai Ioniq 5

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
405 replies to this topic

#397
raven75

raven75

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,995
  • Înscris: 16.05.2012
Reintrarea in normalitate se preconizeaza abia prin 2024...

#398
mihaib32nfs

mihaib32nfs

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 50
  • Înscris: 01.09.2007

View Postraven75, on 15 februarie 2022 - 17:08, said:

Reintrarea in normalitate se preconizeaza abia prin 2024...

si atunci vine criza de baniiPosted Image

#399
oxbridge

oxbridge

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 107
  • Înscris: 22.10.2011
O recenzie de la auto-critica despre Ioniq 5:

https://www.autocrit...yundai-ioniq-5/

#400
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,803
  • Înscris: 16.02.2002
Cum îți sună o vacanță în Grecia cu o mașină electrică? Am încercat asta pe pielea mea cu Hyundai Ioniq 5. Și a ieșit (mult) mai bine decât mă așteptam. În toate sensurile posibile.
Așa cum vă „amenințam” încă din episodul anterior al serialului care își propune să-ți arate cum se întâmplă viața reală cu o mașină electrică folosită în viața de zi cu zi, am ieșit cu Hyundai Ioniq 5 la un drum cu adevărat lung, de peste 2000 de kilometri: București – Halkidiki și retur, pe traseul București – Giurgiu – Sofia – Kulata – Salonic – Polychrono (brațul Kassandra).
Concluzii după 2170 de kilometri
1. Ioniq 5 este un cruiser remarcabil. Îi poți spune și all-rounder, dacă vrei. Este o mașină atât încăpătoare, cât și foarte confortabilă la drum lung.
2. Am profitat de ampatamentul mare pentru a glisa electric locurile spate pentru ca portbagajul să acomodeze trei trollere imense. Între scaunele din față și cele din spate a rămas însă spațiu cât pentru ghiozdane mari și genți frigorifice. Iar în portbagaj au mai încăput pungi și alte mărunțișuri de drum lung și de plajă.
3. Bulgaria stă foarte bine la stații de încărcare rapide în tranzit, dar grecii mai au ceva de lucru până să construiască o rețea de stații rapide care să ajute mașinile aflate în tranzit. Dacă aș fi putut să aleg, aș fi ales însă varianta actuală cu ochii închiși în locul unei situații inversate: Grecia să fi fost foarte ok, iar Bulgaria nasol.
4. Cu toate astea, cu excepția unei jumătăți de oră petrecute în mașină în parcare la Lidl Kassandra, în mijlocul vacanței, fără să mă grăbesc absolut nicăieri, nu am stat niciun minut degeaba, așteptând mașina să se încarce pe traseul București – Halkidiki – București.
5. Excelente sistemele de asistență pe autostradă. Cruise controlul adaptiv face ca rularea la viteze mari sau în trafic aglomerat să fie semi-autonomă (când stai la coadă în trafic și sistemul e activat, mașina te anunță printr-un bip că mașina din față a plecat, iar tu nu trebuie decât să apeși ușor accelerația sau un buton de pe volan pentru ca Ioniq 5 să se țină de mașina din față și să frâneze în spatele ei automat).
6. De asemenea, există un asistent de schimbare a benzii pe care o să-l mai analizez: apeși maneta de semnalizare, dai un impuls ușor volanului, iar mașina se mută pe banda alăturată dacă e liberă, semnalându-ți în Head-Up Display printr-o animație ce face (săgeți stânga-dreapta la schimbarea benzii, săgeți spre înainte când manevra e finalizată).
7. Cruise controlul funcționează cu adevărat inteligent: dacă setezi viteza maximă de rulare de pe respectiva porțiune de drum, mașina va frâna și va accelera singură dacă limitele de viteză se schimbă. Nu trebuie decât să stai cu mâinile pe volan, fără să apeși pedale sau să setezi limitele noi manual.
8. Ioniq 5 în versiunea de echipare de top are jante de 20 de inch. Cu toate astea, setările suspensiilor și talonul ceva mai mare al anvelopelor Michelin Pilot Sport EV fac ca mașina asta să fie una dintre cele mai confortabile autoturisme cu jante mari pe care le-am condus vreodată.
9. Consumul de energie crește cu circa 10% între modurile Eco și Normal. La dus și în Grecia (modul Eco): 17.7 kWh/100 km. La întoarcere (modul Normal): 20.1 kWh/100 km. Indiferent de modul de rulare, NU am mers la consum. Ci în limitele legale, cu depășiri unde a fost nevoie și cu limitele de viteză respectate pe porțiunile de autostradă și drumuri expres.
10. La viteze mari, adică pe drumuri expres și autostradă, autonomia lui Ioniq 5 este de circa 325 de kilometri pe timp de vară.
11. La rulare pe șosele, autonomia lui Ioniq 5 este situată undeva între 400 și 450 de kilometri.
12. Consumul mediu al mașinii pe lungimea celor 2170 de kilometri: 18.6 kWh/100 km
13. Autonomia medie echivalentă acestui consum: 376.3 kilometri
14. Costuri totale de încărcare pe întreg traseul dus-întors plus în jur de 500 de kilometri în timpul vacanței din Grecia: 81.1 euro. Adică în jur de 400 lei.
15. Mulțumit de achiziție? Absolut. Este, fără îndoială, o mașină care mi-a depășit așteptările și o face în fiecare zi.

Edited by cata, 10 August 2022 - 09:29.


#401
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,803
  • Înscris: 16.02.2002
IONIQ 5 în Lefkada, GreciaPosted Image
Stabilisem traseul și punctele de încărcare cu ajutorul aplicațiilorPlugShare și ABRP, iar într-o seară de vineri porneam cu mult entuziasm către destinația concediului nostru. Timpul de condus îl calculasem la aproximativ 12:30h plus încă 2:30h destinate încărcărilor, în total aproximativ 15h. Dar cum socoteala de acasă nu se potrivește întotdeauna cu cea din târg, am ajuns la destinație cu mult după timpul estimat. Și asta nu din cauza mașinii sau a stațiilor de încărcare, ci din cauza timpului petrecut la punctele de trecere a frontierelor dintre România-Serbia-Macedonia-Grecia.

Edited by cata, 01 September 2022 - 13:25.


#402
SorinGT

SorinGT

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,504
  • Înscris: 23.07.2014
Un pic off-topic: a aparut demult Ioniq 6 pe piata? Masina e foarte chic, dar mi se pare unul dintre cele mai evidente exemple de copy design. Adica designul e clar sterpelit de la nemti, un Porsche 911 + un Mercedes CLA put together.

#403
raven75

raven75

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,995
  • Înscris: 16.05.2012

View PostSorinGT, on 19 noiembrie 2022 - 12:24, said:

Un pic off-topic: a aparut demult Ioniq 6 pe piata? Masina e foarte chic, dar mi se pare unul dintre cele mai evidente exemple de copy design. Adica designul e clar sterpelit de la nemti, un Porsche 911 + un Mercedes CLA put together.
Pai si designerii de la VW i-au "furat". Peter Schreyer de pilda e unul dintre ei (Audi TT)
Pana prin 2005 Hyundai/Kia facea niste cazane pe roti...dupa aia au venit nemtii in companie :)

#404
AlexAnnecy

AlexAnnecy

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 236
  • Înscris: 06.06.2015

View PostSorinGT, on 19 noiembrie 2022 - 12:24, said:

Un pic off-topic: a aparut demult Ioniq 6 pe piata? Masina e foarte chic, dar mi se pare unul dintre cele mai evidente exemple de copy design. Adica designul e clar sterpelit de la nemti, un Porsche 911 + un Mercedes CLA put together.

:) Asa crezi ca s-au gandit si designerii, nu?: lasa boss ca dam un copy-paste rapid seara asta si terminam treaba. Posted Image Sa fim seriosi...

Edited by AlexAnnecy, 19 November 2022 - 16:44.


#405
SorinGT

SorinGT

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,504
  • Înscris: 23.07.2014
Nu stiu cum au gandit, doar asta mi se pare ca a iesit. N-are importanta, arata bine.

#406
wrc2007

wrc2007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,223
  • Înscris: 01.08.2007

Vizualizare mesajSorinGT, pe 19 noiembrie 2022 - 12:24, a scris:

un Porsche 911 + un Mercedes CLA put together.
si Ioniq 5 aduce a Lancia Delta :)
nu arata rau combinatia, dovada si nr de vanzari.
legat de 6, am vazut din poze ca sunt pe strazi prin korea si US ca taxi si private.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate