Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...
 

Conversie senzor nivel GPL (auto)

- - - - -
  • Please log in to reply
4 replies to this topic

#1
radurus

radurus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,012
  • Înscris: 16.06.2006
Postez practic solutia la problema mea deoarece nu am gasit nicaieri o varianta.
Poate mai are cineva nevoie si in loc sa rezolve singur, poate il ajuta experianta altora.

Backstory:
Am un auto din occident cu GPL montat in 2006, a doua zi de la inmatriculare.
Rezervorul GPL a trebuit schimbat deoarece era mai vechi de 10 ani.
Instalatia functioneaza fara probleme si nu am vrut sa o schimb cu totul.

Un rezervor identic 74L cu cel de pe auto nu am gasit decat in import.
Problema este ca trebuie sa il importe si monteze un montator GPL atestat/agrementat.
Unicul meserias care facea asta imi cerea 2800 lei (e de inteles deoarece rezervorul era 420 Lire in UK)

Solutia a fost un rezervor de diametru mai mic sau identic, cat mai apropiat de inaltimea celui vechi.(670x270)
M-am ales cu un rezervor de 66L cu multivalva si sonda de nivel.

Aici incepe treaba cu conversia senzorului.
Rezevorul vechi avea o sonda rezistiva 500 ohm cu 2 fire.
Rezervorul nou are sonda rezistiva de 90 ohmi exterioara cu actionare magnetica.
Adica indicatorul de nivel cu leduri de pe bord imi indica tot timpul plin.

Calculatorul astepta semnal descrescator 470 - 0 (Gol-Plin)
Sonda de nivel actuala avea 1 - 90 crescator (Gol-Plin)

Am masurat ce semnal am pe firele acelea 2.
Era pulsatoriu cu frecventa e ~1 secunda in 2 niveluri (probabil dreptunghiular) de nivel mic 0.2V.
Cu o electronica simpla era destul de dificil de adaptat 1-90ohm la 470-0ohm.

M-am pregatit sa fac un controler care sa citeasca pozitia sondei 0-90ohm si obtina o valoare ADC
Apoi controlerul comanda pe i2c un un potentiometru digital cu 256 pasi AD5252 (1x1K) cu potentiometrele conectate in paralel, putand obtine, conform specificatiilor, minim 75ohm/2.

Cu o cutie cu rezistente decadice, am scos tabelul cu domeniul de rezistenta si starea ledurilor de la bord (1 orange + 4 verzi, 6 stari)

Apoi am aruncat cu lupa o privire in sonda de 90 ohmi si s-a simplificat totul.
[ https://i.ibb.co/QQsNKxf/IMG-20210125-150806.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://i.ibb.co/RbPMCwh/IMG-20210125-150826.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://i.ibb.co/3TQNvj6/IMG-20210125-150951.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Dupa cum se vede, sonda nu are rezistenta continua ci contacte culisante pe niste pad-uri si functioneaza in trepte.
Deci trebuie doar sa schimb rezistentele si am rezolvat.
Am facut tabelul cu valorile originale ale sondei, tabelul de adevar cu intervalele si valorile rezistoarelor noi care urma sa le pun.

[ https://i.ibb.co/r755fgv/IMG-20210208-WA0004.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://i.ibb.co/p1P0R7H/oznor-COQR.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://i.ibb.co/7rGkgKL/oznor-COQR.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Rezistoarele originale erau dimensiune 0804
Cele pe care le-am folosit eu sunt 0603 dar s-au potrivit pe pad-uri.

Se observa ca locul liber pentru rezistor l-am ocupat si am lasat liber in locul celui de 1ohm.
In felul acesta s-a schimbat sensul sondei din crescator in descrescator.

Mai ramane sa tatonez pozitia sondei (are 3 pozitii) pentru ca ledurile sa indice cat mai aproape de adevar 25%, 50%, 75%, 90%.
Rezervorul actual  de 66L are cam 51L utili. Poate pe sezon cald mai creste cu 1-2L datorita temperaturii.

Edited by radurus, 10 February 2021 - 14:34.


#2
apocalipsul

apocalipsul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,481
  • Înscris: 26.01.2014
intrebare
din calculatorul GPL nu poate fi facuta corectie?
alta intrebare: nu poti trai fara indicatorul de nivel GPL?
adica mi se pare prea complicat fata de ce beneficii aduce.

Edited by apocalipsul, 10 February 2021 - 16:03.


#3
Serafim606

Serafim606

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,701
  • Înscris: 25.11.2014
Faci plinul, resetezi computerul de bord si vezi cati km faci pana miauna ca s-a golit butelia.

La fiecare alimenare resetezi si stii ca atunci cand te apropii de un nr de km, trebuie alimentat.
Tu te legi la cap fara sa te doara.

#4
radurus

radurus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,012
  • Înscris: 16.06.2006
Pai exact asta am facut pana acum.
La facut plin GPL, resetat TRIP A sau B.
Stiu cam cati km fac in oras cu un plin si ma astept sa treaca pe benzina tot mai des.
Extra urban, stiu si acolo cam cati km fac cu un plin.

Problema ar fi rezolvata daca nu uiti sa resetezi TRIP cand faci plin si faci acelasi tip de calatorie (urban/extraurban) cu un singur plin.
Stiu ca indicatorul de nivel e redundant ca oricum ai si benzina.

Solutia propusa de voi este f.buna si simpla pentru cei care au alte prioritati.

Insa care mai este rostul sondei litrometrice GPL daca oricum nu ne intereseaza ce indica?
Am un indicator la bord si am vrut sa fie functional si cu rost.

Referitor la "legat la cap fara sa te doara":
Sunt atatia hobbysti care construiesc chestii inutile (electronice, mecanice) doar pentru ca le place.
Mie imi place ca daca am un device, sa stiu ce face, si sa faca ce scrie in manual, sa fie complet functional.

Pentru cei care nu vor sa se complice, nu le place sa isi bata capul si/sau nu se pricep este f. buna zicala: Nu repara daca functioneaza.
Mie imi suna zicala: Dispozitivul nu are destule functii.(trebuie inovat ceva la el)

View Postapocalipsul, on 10 februarie 2021 - 16:01, said:

intrebare
din calculatorul GPL nu poate fi facuta corectie?
alta intrebare: nu poti trai fara indicatorul de nivel GPL?
adica mi se pare prea complicat fata de ce beneficii aduce.

Este sistem GFI-Teleflex si la noi in tara sunt alte sisteme, serviceurile GPL avand softuri pentru configurat sistemele uzuale de pe piata.(Tomasetto, STAG, etc.)

Am trapa la masina, una mare de sticla. Nu pot sa o deschid deoarece nu porneste motorasul. Sa ma apuc sa ii repar mecanismul?
Am nevoie de trapa aia sa o deschid? Nu. E de ajuns ca deschid doar oblonul si am lumina in masina.
Pot trai cu ea defecta? Sigur ca da.
Dar vreau sa o fac functionala.

Edited by radurus, 10 February 2021 - 20:21.


#5
apocalipsul

apocalipsul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,481
  • Înscris: 26.01.2014

Quote

Insa care mai este rostul sondei litrometrice GPL daca oricum nu ne intereseaza ce indica?
Am un indicator la bord si am vrut sa fie functional si cu rost.
e o masina de 15 ani... nu te astepti sa functioneze chiar totul la ea... cat crezi ca o s-o mai tii??

Quote

Problema ar fi rezolvata daca nu uiti sa resetezi TRIP
n-ai cum sa uiti
la mine indicatorul de nivel functioneaza in anumiti parametrii dar tot pe trip ma uit, calculatorul sta pe trip
pentru ca pe ledul rosu mai merg cam 60km deci nu ma ajuta deloc... ori ma uit doar in bord, ori sunt atent cand trec pe rosu si ma uit tot in bord...
de obicei merg pana nu mai merge, pana trece pe benzina

Edited by apocalipsul, 10 February 2021 - 21:21.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate