Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata
 Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 

Hyundai Tucson 2021 Style cu 230 CP, cutie automata 6AT, 4x4, full hibrid

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
861 replies to this topic

#1
pixel3cs

pixel3cs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,733
  • Înscris: 26.01.2007
Aveam nevoie de o masina noua si ceva mai mare pe care sa o folosesc pentru carat marfa de 4-5 ori pe an, la carat diverse din magazinele de bricolaj si restul timpului pentru plimbari mai lungi de sute de km cu 3-4 persoane in masina. Rulaj estimat de 30 mii km/an, buget 30 mii de euro. Imi doream de la masina:
- sa fie voluminoasa cu scaunele rabatate
- sa aiba cutie automata
- sa fie 4x4 pentru a scapa de anumite probleme atat cat se poate
- sa aiba motor puternic pentru a putea depasi si urca la deal fara probleme
- sa arate bine
- sa vina cu o insonorizare ok
- sa fie confortabila la drum lung
- consum bun de combustibil

Asa ca am inceput cautarile si am configurat mai multe marci, dar combinatia de cutie automata + 4x4 + cai putere + dotarile de pe Tucson duceau lejer spre 40+ mii de euro la modelele care indeplineau conditiile de mai sus, mai ales daca erau si full hibride. La alte modele as fi fost dispus sa urc bugetul la 35 mii de euro, insa nu mi-au placut unele aspecte: Rav4 (tapiterie slaba, conectivitate slaba), ceva de pe la Skoda (urate la exterior pentru mine), Tiguan (exterior prea sobru pentru mine), Sportage (bot si bord urat al variantei 2020), Kuga (calitate mai slaba). Mai mult de 35 mii nu as fi dat pe o masina, chiar daca aveam sau nu disponibilitati, pentru ca la astfel de sume creste foarte mult costul oportunitatii (mai bine o garsoniera decat masina).

Am ales in cele din urma Tucson 2021 datorita succesului modelului anterior, al pretului si al celui mai bun raport calitate/pret, designul interior inovativ fiind si el un factor de decizie. A mai ramas sa ma decid care varianta de Tucson: Comfort, Style, Premium sau Luxury ? Pentru ca nu imi place pielea, nici plafonul, dar si pentru ca masina va fi folosita la carat si alte treburi casnice, am ales Style (tapiterie textila). Daca as fi avut optiunea, as fi adaugat extra ecranul de 10" pe mijloc, roti mai mari, faza lunga pe led, aer conditionat spate, probabil si altele. Recomand Premium/Luxury daca va place pielea si daca masina va fi folosita doar pentru placere personala. Pentru masina "de tavaleala", in care urca diverse persoane, se cara diverse si se trage de ea peste tot, atunci varianta Style e cea mai indicata.

Am ales varianta full hibrid si nu cea mild hibrid, deoarece full hibrid are motor termic 180 CP + motor electric 50 CP, care insumate dau 230 CP, cu mentiunea ca motorul electric e folosit doar pe distante scurte (la pornire, in depasiri, la urcare, in curbe pentru ajustare 4x4, sub 50 km/h) si nu e folosit pentru a rula cu el la viteza constanta. De aceea acei 230 CP ii ai "la cerere", restul timpului functioneaza doar motorul termic. Este un motor bun pe care te poti baza in situatii dificile. Cei 3500 euro platiti pe varianta full hibrid se amortizeaza abia dupa 300 mii km, dar obtii autonomie mai mare (100 km la plin de rezervor), putere mai mare atunci cand ai nevoie de ea (cand apesi pedala) si o masina usor de vandut dupa ce se va trece la standardul Euro 7.

Specificatiile masinii:
- motor termic 1.6 turbo benzina 180 CP + motor electric. Total = 230 CP
- greutate 1.7 tone
- tractiune 4x4
- cutie viteze automata 6AT

Am sunat si am facut comanda pe 4 noimebrie 2020. Nu m-am targuit, am rezervat masina la pretul de lista, 29000 euro + 583 euro culoarea metalizata argintiu (shimmering silver). Am fost apoi la reprezentanta, am platit 2500 lei rezervarea, 1500 lei tichetul RABLA si restul de bani urmand sa il platesc cash la livrare.

A venit ziua de 2 februarie, ziua livrarii. Cu toate ca pe 18 ianuarie masina ajunsese in tara, abia pe 2 februarie a fost gata de livrare la reprezentanta. Timp de asteptare 3 luni. Au urmat apoi platile:
- 29000 euro restul de plata pentru masina. Acesti euro au fost convertiti in lei la cursul BNR si s-a adaugat un 1%, deci s-a platit defapt suma de 29290 euro.
- 210 euro prima transa CASCO (840 euro anual).
- 200 lei numere rosii valabile 3 luni
- 370 lei RCA pe 1 an
- 243 lei plinul la rezervor (50 litri)
- 100 lei niste covorase de cauciuc luate temporar, cateva carpe de sters ecranele si un odorizant

Cam astea au fost cheltuielile cu masina in ziua livrarii. Se poate CASCO mai ieftin cu 100 euro daca nu incluzi ecobonus, ticher rabla si celelalte reduceri in valoare asigurata. Varianta asta de CASCO e pentru un rulaj sub 10000 km/an, nu stiu de ce l-au facut asa, o sa ii depasesc relativ repede si va trebui sa ii anunt.

Actele masinii inca nu le am. Am doar o foaie de predare/primire si o autorizatie de circulatie. Contractul de vanzare/cumparare si celelalte urmeaza sa fie gata in mai putin de 1 luna ca sa pot sa inscriu masina pe numele meu. E cam ciudata treaba asta. Practic intre timp sunt doar un utilizator al masinii, nu pot sa dovedesc ca sunt proprietar, desi masina e platita si s-a facut RCA, CASCO pe numele meu.

Jante aliaj 17" + cauciucuri premium de iarna + senzori de presiune + montaj am gasit prin janta(.)ro pentru fix acest model, la 6000 lei. Prin reprezentanta erau mai scumpe si nu se oferea montaj. Exista varianta si la 5000 lei, dar cauciucurile nu mai sunt premium si modelul de aliaj nu seamana cu cel original. Livrarea lor ar dura 2 saptamani, programarea la montaj ar avea si ea un decalaj. Momentan nu voi schimba cu roti de iarna, pentru ca pana vin, as mai apuca sub o luna cu ele puse si va trebui sa pun la loc pe cele de vara. Prefer sa folosesc masina doar in oras si doar in zilele cu temperaturi ridicate decat sa ma dau peste cap pentru o luna.

In prima zi de condus masina mi s-a parut foarte sprintena. Motorul electric face o treaba grozava. Iti da impresia unui sistem electric care la prima ciupitura o ia cu zvac. Este acea senzatie ca atunci cand deschizi geamul electric. Ciupesti butonul si el pleaca cu putere. Asa este si acest Tucson hibrid. Apesi pedala si puterea electrica se duce instant din baterie la roti. Bateria se incarca atat la franare cat si in mers, dar si atunci cand stai cu motorul pornit in parcare ori la semafor. Sunt multumit, pentru ca este o masina care raspunde foarte repde la comenzi, iar cutia de viteze schimba foarte lin. La rulare iti da impresia de sanie pe roti, caci merge fara intreruperi, nu exista acei timpi morti ca la o masina clasica unde ai perioade in care simti ca motorul nu trage. Hibridul trage constant fara intreruperi. Trebuie insa sa ai grija la plecare pentru ca daca ciupesti pedala putin mai tare masina porneste cu putere, chiar si atunci cand dai cu spatele. Similar unei masini electrice cu telecomanda.

M-am apucat de citit cartea. Maine vreau sa mai descopar lucruri prin meniul masinii. Am gasit in carte ca trebuie evitat sa pui greutati extraordinar de mari pe bancheta din spate in dreptul bateriilor, pentru ca o forta prea mare poate sa altereze acest sistem. Deasemenea nu e bine sa acoperi cu obiecte (gen saci cu haine) toata bancheta si tot spatiul de la picioare, caci ele ar putea sa interfereze cu sistemul de racire al sistemului electric. Trebuie lasat spatiu pentru ventilatie.

3 februarie 10 grade afara si asfalt uscat, prima iesire din oras cu roti de vara, 4x4 in actiune care se ajusteaza singur in fuctie de nevoie, modul ECO. Dus intors TL-Saon 52 km, multe dealuri, multe curbe, consum mediu 6.3 l/100km. Masina se conduce foarte lejer.

Cateodata volanul se intareste, dar am observat ca e asistenta care te tine pe banda. Tu apesi pe pedala si ai impresia ca ia curba singura, dar nu este asa, doar se misca putin in directia curbei cu o secunda inainte sa faci acelasi lucru. Tipa rau cand depasesti viteza sau benzile aiurea, dar astea se pot dezactiva. O ia la fuga daca apesi pedala tare. O singura data am luat piciorul de pe pedala in mers si am apasat-o apoi pana la podea sa vad ce face, si doar s-a turat mai tare motorul, fara sa-i dea viteza. Nu stiu de ce s-a intampla acest lucru, cred ca ar fi prin viteza dar putin mai tarziu. Insa daca mergi normal cu pedala apasata si la un moment dat apesi mai tare atunci functioneaza corect.

Pe podeaua din portbagaj scrie incarcare maxima 60 kg. Trebuie sa aflu cum pot incarca 150 kg de exemplu. Presupun ca as putea sa pun mai multa greutate daca dau jos acea podea de plastic tapitat impreuna cu acea cuva de spuma. Greutatea ar sta direct pe tabla portbagajului in acest caz. Se vad si niste fire pe langa bancheta, alea trebuie cumva protejate contra presiunii si ruperii.

4 februarie, maxima zilei 13 grade, plecam sa vedem faleza de la Murighiol si sa admiram peisajele Dobrogei. Pe drum ajung pentru prima data la 120 km/h. Intre 65 si 85 motorul pare ca toarce mai mult, doar peste 90 se simte in apele lui.

Am depasit de 2 ori la viteza mare, si e periculos sa faci depasiri in modul Eco. Puterea oferita in modul Eco este suficienta atat la viteze mici cat si la viteze mari, problema este ca la viteze peste 60 km/h in acest mod exista un "lag", adica o intarziere intre apasarea pedalei si reactia masinii. La o depasire pe la 90 km/h am apasat pedala, masina a accelerat cu o secunda intarziere, iar cand eram in dreptul masinii depasite, puterea a ramas constanta, abia dupa o alta secunda motorul s-a turat si am putut depasi. In conditii de trafic cand vin masini din fata e foarte riscat sa faci depasire pe Eco la viteze de judeteana/nationala. In comune si orase este in regula, pentru ca pana in 60 km/h motorul electric ajuta rapid masina. In modul sport se elimina aceasta problema si masina fuge la orice atingere a pedalei, nu mai exista acea intarziere intre sofer si roata. Modul Eco insa este mai lent deoarece incearca sa optimizeze consumul eliminand accelerarile bruste sau accidentale.

Per total masina este foarte placuta la condus, silentioasa, are antifonare buna, pozitia in scaun e confortabila. TL-Murighiol si inapoi, consum mediu 7.3l (din cauza ca am turat-o prin oras si am fugarit-o pe drum), per total media de la ultima alimentare este acum 6.7l.

Azi 6 februarie a fost frig cu mazga. Am fost sa cumpar un cablu separat de date pentru a conecta telefonul la masina. Am dat masina pe modul Terrain si Snow. Masina consuma mai mult dar in felul asta se adapteaza la conditii mai dure de drum. Ieri si azi m-au scos din sarite sunete de avertizare si nu stiam de unde apar. Am dezactivat pe rand toate sistemele si degeaba. Sunetul a disparut cand am mers singur in masina. Asa mi-am dat seama ca daca e cineva in spate fara centura, masina te innebuneste continuu la orice mica zdruncinatura, fara sa iti afiseze care e problema.

Feeling-ul in masina este unul foarte bun, atat usile la interior cat si liniile de bord sunt foarte placute la vedere. Daca te uiti la cele mai mici detalii cu siguranta vei gasi minusuri. Daca esti un utilizator simplu care se urca la volan, porneste masina si vrea doar sa ajunga in siguranta si confortabil la destinatie, atunci minusurile nu sunt vizibile. Daca esti un impatimit al autoturismelor vei gasi cu siguranta detalii care nu sunt pe gustul tau, indiferent de marca pe care o conduci. Masina are unele lucruri care, in functie de proprietar, sunt de neconceput. Pentru unii minusuri, pentru altii plusuri. Cu siguranta, cineva care vine de la o masina premium, va observa detalii, dar acestea sunt un aspect care au legatura cu gama de pret. Asteptarile trebuie intotdeauna adaptate la cat face per ansamblu, nu la ceea ce este. Din punctul meu de vedere, pentru acest pret, masina e una reusita, si se pot trece cu vederea unele mici probleme pe care un utilizator normal poate nici nu le observa.

Attached Files

  • Attached File  p01.jpg   455.48K   616 downloads
  • Attached File  p02.jpg   562.85K   753 downloads
  • Attached File  p03.jpg   285.41K   850 downloads
  • Attached File  p04.jpg   199.35K   790 downloads
  • Attached File  p07.jpg   192.05K   819 downloads
  • Attached File  p08.jpg   304.84K   751 downloads
  • Attached File  casco.png   1.69MB   657 downloads
  • Attached File  p03.jpg   775.2K   632 downloads
  • Attached File  p02.jpg   381.58K   572 downloads
  • Attached File  p01.jpg   341.34K   579 downloads
  • Attached File  p01.jpg   329.64K   534 downloads
  • Attached File  p02.jpg   574.49K   478 downloads
  • Attached File  p03.jpg   734.43K   424 downloads
  • Attached File  p04.jpg   521.2K   383 downloads
  • Attached File  p06.jpg   659.38K   417 downloads
  • Attached File  p07.jpg   299.65K   465 downloads


#2
pielea

pielea

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,035
  • Înscris: 14.08.2010
Misto masina

#3
_R_A_D_U

_R_A_D_U

    MembruAnonim

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,078
  • Înscris: 16.10.2018
Să fie într-un ceas bun! Drumuri libere!

 pixel3cs, on 06 februarie 2021 - 18:17, said:


Specificatiile masinii:
- motor termic 1.6 turbo benzina 180 CP + motor electric. Total = 230 CP

Sper că ești convins că așa ceva nu vei folosi niciodată...

#4
pixel3cs

pixel3cs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,733
  • Înscris: 26.01.2007

 _R_A_D_U, on 06 februarie 2021 - 18:44, said:

Sper că ești convins că așa ceva nu vei folosi niciodată...

Da, stiu ca nu se aduna. Iar cand lucreaza amandoua la maxim, nu lucreaza mare perioada de timp. Dar la viteze mici de oras senzatia face toti banii. Tasnitul ala fara sa auzi motorul e bestial. Plus ca puterea aia instanta te ajuta in atatea negocieri de trafic.

Edited by pixel3cs, 06 February 2021 - 19:11.


#5
cora-andrei

cora-andrei

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 87
  • Înscris: 31.01.2021
Foarte frumos! Mulțumim de informații. Aștept și eu tot varianta Style sa ajungă la început de Aprilie. Cum ți se par farurile cu halogen? Luminează bine?

#6
vali

vali

    forumist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,873
  • Înscris: 03.12.2001
să o stăpânești sănătos.

când mai faci un update după câteva drumuri dă-ne câteva idei despre depășiri din scurt și turația la viteză de croazieră. o luam în considerare când am luat Rav4, dar nu condusesem 1.6 hibrid și nu știam cum se comportă.

#7
teodoreanu

teodoreanu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 104
  • Înscris: 09.05.2006
Felicitari pentru achizitie sa o porti sanatos !

#8
MirceaE71

MirceaE71

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 91
  • Înscris: 22.01.2021
Mi a placut foarte mult prezentarea . Cand afli mai multe despre masina te rog sa le împărtășești nu de alta dar si eu mi am comandat masina la începutul lui Decembrie si ar fi bine sa stiu cat mai multe . Am vazut pe YouTube ca are un buton pentru regenerarea bateriei asta in cazul in care rămâi fara baterie aceasta opțiune fiind numai pentru mașinile hibride

#9
sebip_sebip

sebip_sebip

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,103
  • Înscris: 09.03.2011
Felicitări! Sa vă purtați sănătoși!

#10
XTH

XTH

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,683
  • Înscris: 23.01.2010
Felicitari de achizitie, eu am una din 2019, 1,6 simplu, nu automata, Style
O splendoare de masina la condus, elastica, fisneata, consum f bun, 6,3 pina in 120kmh, se poate si mai putin dar nu dorm pe drum, foarte misto la parcari, sari borduri fara stres, santuri,garda inalta, spatiu in spate lejer , plus portbagaj, rabatarea de drum lung pentru odihna a banchetelor spate este extraordinara.
Cel mai important ca este lucru nou
Drumuri bune fara incidente!!!!

#11
cora-andrei

cora-andrei

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 87
  • Înscris: 31.01.2021
Banda led de pe spate se pornește pe Auto? Sau doar pe poziție și faza scurta/lunga?

#12
takis

takis

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,614
  • Înscris: 22.03.2007
S-o stăpânești sănătos!


#13
edi10000

edi10000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,883
  • Înscris: 06.09.2008
Sa o stapanesti sanatos si drumuri libere! PS Dupa ce am vazut foto mi-ai reamintit de ce nu o sa mai cumpar in urmatorii 10 ani un Hyundai.

#14
cora-andrei

cora-andrei

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 87
  • Înscris: 31.01.2021
Edi10000, ce te-a determinat sa zici asta?

#15
Phonyx

Phonyx

    Veteran

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,561
  • Înscris: 11.07.2006
Sa il stapanesti sanatos,sper ca pana la sfarsitul anului sa reusesc si eu sa ma vad cu koreanca.

#16
blackiesasha

blackiesasha

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,955
  • Înscris: 21.01.2013

 edi10000, on 06 februarie 2021 - 21:28, said:

Sa o stapanesti sanatos si drumuri libere! PS Dupa ce am vazut foto mi-ai reamintit de ce nu o sa mai cumpar in urmatorii 10 ani un Hyundai.
De ce?

#17
Victor5

Victor5

    Verba volant, scripta manent

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,273
  • Înscris: 05.04.2011
Felicitari pentru cum ai putut sa scrii acel text  lung, dar si pentru achizitie; nu e rau cu 4x4 permanenta (eu am Santa Fe de 5 ani si nu-mi doresc s-o schimb, o s-o mai tin 10 ani ca si @edi10000)

#18
igor06

igor06

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,188
  • Înscris: 23.07.2007
Felicitari pentru achizite si drumuri fara incidente!
Ce consum ai in oras?

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate