Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Cum mi-am îmbrăcat mașina în ceramică
Last Updated: Aug 24 2021 07:52, Started by
faramaobscena
, Feb 06 2021 17:57
·
0
#1
Posted 06 February 2021 - 17:57
Am cerut sfaturi legate de achiziționarea unei mașini pe acest forum, am alternat între mai multe mărci și până la urmă am ajuns la o Mazda 3 2018. Un dezavantaj al acestei mașini e vopseaua extrem de sensibilă și subțire. Mazda zice ca e așa subțire pentru a păstra masina ușoară în scopul economiei de carburant, dar teoria mea e ca e doar o măsură de a tine prețul mașinii cat mai jos. Chiar și această mașină care a fost foarte îngrijită și ținută în garaj, cu puțini km, are ciobituri mici cauzate de pietricele. Masina mea veche din 2005 NU are absolut nici o ciobitură de genul, cu toate că nu am ținut-o o zi în garaj și am purtat-o și pe drumuri de pământ.
Deoarece mi-a plăcut foarte mult mașina și am auzit ca mai multe branduri au problema vopselei sensibile (din cauza vopselelor pe bază de apă folosite de câțiva ani încoace) am decis să o achiziționez și să protejez vopseaua cu ceramică. Aplicarea ceramicii la un atelier de detailing e destul de scumpă (câteva mii de lei) așa că am decis să încerc singură. A fost nevoie de multă documentare pentru a strânge aceste informații la un loc cu produse disponibile în România și adaptate la ce aveam eu prin curte, majoritatea erau în ateliere mai profi și nu știam cum o sa iasă în regim DIY. Pe scurt De ce/cui aș recomanda ceramica:
Nu vreau să fac reclamă, am ales aceste produse pentru că le-am putut comanda de la același furnizor, singurul produs care era 100% de neînlocuit (pentru mine) a fost Gyeon CanCoat. Motivul: mi s-a părut cel mai simplu de aplicat pentru un amator ca mine. Lista produselor necesare:
Cerința #2: un garaj. Nu recomand aplicarea ceramicii sub cerul liber. În primul rând nu te poți baza pe prognoza meteo, eu am efectuat operațiunea într-o zi anunțată cu cer senin și pe când o spălam a început ploaia. Dacă apa ajunge pe ceramică se pătează, așa cum am observat pe porțiunile unde nu s-a uscat bine. În al doilea rând în România e mult praf și se va pune pe mașină. Se recomandă ca 12 ore după aplicare mașina să nu se ude/murdărească. Nu efectuați operațiunea în soare! Caroseria nu trebuie să fie încinsă iar produsele nu e bine să se usuce pe mașină. În mod normal se recomandă polisharea după decontaminare, eu am sărit peste acest pas deoarece vopseaua era în stare destul de bună (cu excepția micilor ciupituri de la pietre) și nu voiam să mai iau din stratul deja subțire. Nu am observat zgârieturi după decontaminare, oricum nu am avut pretenții să arate ca în showroom, după cum am menționat înainte, scopul meu era să o protejez, nu să îi îmbunătățesc aspectul. Toată operațiunea va lua câteva ore, cel mai mult durează decontaminarea mecanică și aplicarea propriu-zisă a ceramicii. Pasul 1: Spălarea Mașina se spală normal, însă atenție: cu șampon fără ceară! Am folosit two bucket method. Ideal ar fi fost să o dau și cu un spray gen Bug&Tar Remover înainte însă nu am avut. Data viitoare voi folosi. Nu o ștergeți, nu e nevoie pentru pasul următor. Pasul 2: Decontaminarea chimică Pe mașina udă (clătită bine după spălare) se aplică un spray decontaminant care înlătură metalul (eu am avut Gyeon Iron). Aplicați atât pe caroserie, cât si pe jante, aș recomanda insistarea pe jante (eu am jante de aliaj, nu știu cum e cu cele de tablă). Atenție: spray-ul pute a vidanjă! După deschidere l-am depozitat într-o pungă pentru că mirosul trece și prin capac. Se lasă să activeze max 5 minute, cu grijă să nu se usuce. Acum se va declanșa o reacție chimică prin care spray-ul va deveni roz și va curge; senzațional va fi pe jante! Clătiți mașina bine. Pasul 3: Decontaminarea mecanică Dizolvați lubrifiantul pentru argilă (eu am folosit Optimum No Rinse pentru că e multi-purpose) în apă. Rupeți câte o bucățică de argilă și întindeți-o în mâini (e ca o plastilină mai tare) în formă de clătită. Împărțiți mental caroseria în secțiuni și curățați secțiune cu secțiune: aplicați lubrifiantul cu buretele, apoi trageți fin argila peste caroserie cu mișcări circulare. Atenție: nu apăsați! Mizeriile se vor agăța de argilă singure. După fiecare secțiune împăturați argila și întindeți-o iar ca o clătită, având grijă să fie cât mai curată. Când nu mai are porțiuni curate, luați o bucată nouă. Dacă ați scăpat argila pe jos, se ia bucată nouă. Eu dintr-o bucată de 100g am folosit mai puțin de un sfert. Acest pas va dura câteva ore, în funcție de cât de murdară e mașina. Pasul 4: Degresarea Clătiți bine mașina după decontaminare. Cu spray-ul degresant (în cazul meu Gyeon Prep) spray-ați bine mașina peste tot unde veți aplica ceramica, inclusiv pe geamuri. Apoi ștergeți bine, având grijă la chedere și colțuri să nu rămână apă. Pasul 5: Ceramica Împărțiți din nou mental mașina în secțiuni, având grijă să nu uitați pe unde ați trecut deja. Dacă veți da din greșeală cu ceramică peste o secțiune deja tratată, laveta va agăța un pic. Să aveți pregătită o găleată cu apă curată în care să aruncați repede microfibrele folosite și să curățați spray-ul de la ceramică. Am folosit mănuși chirurgicale și mască chirurgicală (pentru siguranță, oricum spray-ul nu e cu aerosol). Să aveți pregătite 2 lavete microfibră: una pentru aplicare, a doua pentru ștergere. Gyeon CanCoat vine cu o lavetă de microfibră, eu pe aceea am folosit-o, și cealaltă era o lavetă no-name dintr-un kit pentru mașină. Spray-ați de 2 ori pe lavetă în direcția opusă mașinii (pentru a nu ajunge ceramica pe caroserie din greșeală, se va întări) cât mai aproape de lavetă și în căușul palmei. Frecați secțiunea aleasă de pe mașină în mișcări circulare, nu e nevoie să apăsați. Apoi ștergeți (nu trebuie să așteptați) cu altă lavetă de microfibră, tot cu mișcări circulare, aceeași secțiune. Apoi treceți la următoarea, neapărat alternați între cele două lavete. Ceramica să o aplicați mereu pe aceeași lavetă. CanCoat se poate aplica pe toată mașina (caroserie, geamuri, jante), nu se recomandă aplicarea pe parbriz însă eu am aplicat deoarece am uitat. Nu s-a întâmplat nimic. NU uitați să aruncați lavetele în apă, pentru a le putea refolosi! La fel clătiți bine tubul de la CanCoat în apă (îl băgați cu tubul în apă și împroșcați să nu rămână ceramica înăuntru). Depozitați CanCoat cu capacul de metal! Prezic că sticla de CanCoat mă va mai ține vreo 4-5 aplicări. Dacă doriți să mai aplicați un strat, două, se poate și e recomandat. Trebuie să așteptați minim 1h între aplicări. Lăsați mașina minim 12h în garaj, eu am lăsat-o 24h. Nu e voie să o scoateți în ploaie sau praf. La prima ploaie e posibil să se păteze puțin (la mine așa a fost) dar deoarece am lăsat-o suficient de mult timp în garaj și-a revenit singură. Rezultate Am avut emoții deoarece mi-a fost frică să nu rămână pete pe ea. Din fericire a fost foarte ușor totul și mașina a ieșit impecabil. Nu m-aș aventura pe viitor cu o ceramică mai profi deoarece există riscul să nu iasă cum trebuie. La prima ploaie veți descoperi unde ați aplicat bine și unde nu deoarece în zonele ok se vor forma ”biluțe”. Aici e la prima ploaie: IMG_7201 - Copy.JPG 672.04K 562 downloads Am aplicat ceramica de câteva luni și încă se păstrează efectul. Mentenanță Aici vine partea complicată deoarece nu e voie să folosiți detergenți puternici (gen spuma activă de la spălătorie). Nu pentru că se strică ceva la mașină ci pentru că va mânca stratul de ceramică și toată munca va fi în zadar. Dacă interesează pe cineva, pot face un tutorial și cu asta. În poza de mai jos e chiar după aplicare, se vede sub retrovizoare o dâră albă, acolo a curs apă de sub plasticul oglinzii și s-a pătat. Partea bună e că pata s-a dus într-o săptămână, deci e temporar. Picăturile de pe capotă sunt stropi de ploaie: IMG_7352.JPG 834.05K 511 downloads |
#2
Posted 06 February 2021 - 18:11
Interesant
Esti din buc? Unde o ai parcata ca as vrea sa o vad peviu |
#4
Posted 06 February 2021 - 18:15
Adica la o firma specializata costa mii de lei si trebuie facut anual ? Imi vine greu sa cred.
De ce nu ai pus folie pe ea atunci ? Scapai cu sub 1000e si o faceai in ce culoare voiai. |
#5
Posted 06 February 2021 - 18:19
Zi-mi ca e benzina!!
Am un "fetish" cu asiatice....pe benzina |
#6
Posted 06 February 2021 - 18:20
Cum se comporta la vandalism ?
Vin si dau cu cheia pe ea de la cap coada ? Nu am intentia doar intreb ? Nu te gandi la mine ... sunt la mii km departe Edited by keta, 06 February 2021 - 18:21. |
#7
Posted 06 February 2021 - 18:21
faramaobscena, on 06 februarie 2021 - 17:57, said:
La prima ploaie veți descoperi unde ați aplicat bine și unde nu deoarece în zonele ok se vor forma ”biluțe”. Aici e la prima ploaie: IMG_7201 - Copy.JPG Cam asa arata apa dupa ce o scot de la spalatorie!... Deci, esti un ea sau o el? |
#8
Posted 06 February 2021 - 18:40
Suna interesant (spre reclama) dar:
Gyeon can coat e vreo 200 și ceva Încă doua soluții sunt vreo 70 bucata Te duci lejer la 500 de lei plus munca plus garaj plus plus Mai bine o spăl mai des și aplic o ceara la final... As pune pariu ca știu de unde vine acest tutorial... O singura întrebare am: De ce anume crezi ca protejezi mașina cu acesta soluție ? |
#9
Posted 06 February 2021 - 18:44
cred ca ieseai mai ieftin cu folie transparenta si rezista si mai bine la pietricele si chiar si la mici zgarieturi in parcare - in cazul unei zgarieturi care nu a afectat vopseaua doar inlocuiesti folia
|
#11
Posted 06 February 2021 - 19:10
Tot nu am raspunsul la cum, se comporta ;a vandalism... trag o mare szgariatura cap coada pe toatalungimea masinii
|
#12
Posted 06 February 2021 - 19:11
Cand ve-ti intelege ca masina se cumpara in functie de buget si scop+posibilitati fara sa va rupe-ti in cur cu ,,de 20 lei benzina,, la pompa poooate mai vorbim pe aria auto. Masina face bani,nu ii cheltuie pe aia de ii am. Asta tre sa invatati la investitii in auto.
|
#13
Posted 06 February 2021 - 19:17
keta, on 06 februarie 2021 - 19:10, said:
Tot nu am raspunsul la cum, se comporta ;a vandalism... trag o mare szgariatura cap coada pe toatalungimea masinii MikeSpike, on 06 februarie 2021 - 19:11, said:
Cand ve-ti intelege ca masina se cumpara in functie de buget si scop+posibilitati fara sa va rupe-ti in cur cu ,,de 20 lei benzina,, la pompa poooate mai vorbim pe aria auto. Masina face bani,nu ii cheltuie pe aia de ii am. Asta tre sa invatati la investitii in auto. Ca sa vorbim de investiții in auto scriem și noi omenește ... |
#14
Posted 06 February 2021 - 19:21
Quote așa că am decis să încerc singură Esti si de gen feminin? [ https://memegenerator.net/img/instances/41103830.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#15
Posted 06 February 2021 - 19:23
E singură dar după aia e “amator”
Nici marketingul nu mai e ce-a fost... |
|
#16
Posted 06 February 2021 - 19:25
Poate totusi va treziti din visare. Daca nu-s masini de colectie or sa para ridicole in retrospectiva astfel de cheltuieli. Mai bine pastrati banii aia pentru o revopsire integrala peste niste ani. Intre timp curatenie si ceara sunt suficiente.
|
#17
Posted 06 February 2021 - 19:37
Masina e unbun(Waterman vegheaza) necesar! La fel ca masina de spalat sau aragaz.De aici si pana la a o pune pe tv si mileu in locul ,,pestelui,,de sticla e druuuum lung. Dar,cca7 miliarde de primate in varful lantului trofic,ce mai conteaza parerea mea.
|
#18
Posted 06 February 2021 - 22:36
@maria_laura_alexa Nu sunt din B, sunt din Cluj.
@dorin_2k cam 500 ron, însă majoritatea produselor o să le folosesc mai mult timp (ceramica mă ține vreo 4-5 folosiri, șamponul iar ține mult, prosopul îl refolosesc, etc). @TruculMagic la o firmă specializată te ține mai mulți ani, ei folosesc o ceramică mai greu de aplicat si mai rezistentă. Prețul la care am ajuns a fost mult sub 1000 eur (am scris mai sus, max 500 ron și îmi ajunge pt mai multe aplicări). @MKdens24kw Hehe, benzinara de 2L, aspirata. @keta Ceramica asta nu protejează deloc la zgârieturi gen dat cu cheia. @ccf_cristi O ea. @waterman Nu am vrut să sune a reclamă, chiar n-am nicio legatură cu firma aia. Am căutat mult până am găsit produsul ăsta care pare prietenos și cu ăștia amatori, m-am uitat la clipuri pe youtube și păreau greu de aplicat ceramicile gen lichid intr-o sticluță. Și acolo ziceau ca e recomandat să ai ceva experienta. Am avut ceva emoții să nu stric vopseaua (să o mătuiesc sau să las dâre). Și n-am găsit nicăieri să zică cineva din România că a făcut de capul lui treaba asta. Mașina o țin afară, nu am garaj propriu (am mers la cineva pt operațiunea ceramica) și vara cade sevă de la copaci pe ea, găinaț, frunze, plus că la praguri se umple de praf de la frâne, sare, etc. Asta plus că pe toate forumurile de Mazda din Sua cam toți ziceau că îmbracă mașina cu ceramică pentru ca are vopseaua prea subțire. @rex Sincer credeam că folia aia îi mult mai scumpă. @Bursul da @waterman Amator înseamnă ca nu mă pricep la detailing, nu înteleg unde bați. Văd că multă lume crede că postarea e reclamă mascată, am scris clar că am folosit produsele alea pentru că alea le-am găsit și CanCoat-ul ăla mi s-a părut cel mai beginner friendly. Aș fi vrut eu când m-am documentat să fi avut o listă de produse disponibile în Ro, nu am găsit niciun tutorial autohton cu treaba asta. Majoritatea tutorialelor online sunt cu produse din Sua și sunt incomplete. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users