Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Problema pornire

Inlocuire "pornire cu cheie&#...

Peleti amestecati cu boabe porumb...
 Reparatie acoperis din sindrila b...

Multifunctional color 1000 RON max

Nu merge sunetul pe cablu

Am și eu un porcușor ca...
 Black Friday Pro pentru echipamen...

Amplificatoare IPRS Baneasa (cod ...

Montare Jante noi si problema de ...

Rabla pentru becuri.
 Permis suspendat 3 luni

Calculatorul nu mai afiseaza

Recomandare piersic

Sfat instalare termosemineu lemne
 

ARO inca disponibil

* * - - - 3 votes
  • Please log in to reply
109 replies to this topic

#37
terratec

terratec

    Troll hunter

  • Grup: Moderators
  • Posts: 11,543
  • Înscris: 02.03.2003

View Postxymzar, on 06 februarie 2021 - 14:17, said:

10 ani am mers ca pasager intr-un 244 al unui coleg aproape zilnic.
Era foarte "bibilit" practic toata ziua avea ceva de mesterit pe la el.
Acum nu stiu sa zic daca din necesitate sau doar din pasiune.

Era pasiune masculina pentru reparat. Se mentineau in forma oamenii.

Si in prezent se practica dar masinile uzuale nu mai permit aceste hobby-uri. Mai intalnesti dedicare la posesorii de masini sport sau off-road.
Omul mediu trebuie sa isi canalizeze energia catre bricolaj, poate vopsi peretii in culori diferite, poate lipi fluturasi sau poate schimba becurile cu unele mai eficiente.

ARO era o masina prea masculina pentru barbatul modern, baga aer rece pe la glezne. :)

#38
cipri2bau

cipri2bau

    Violonist sarac care nici nu mai canta de disperat ce e

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,999
  • Înscris: 30.11.2017
De parca modelele concurente din tarile socialiste ar fi avut niste conditii de confort si fiabilitate teribile.

De parca erau bune Ifa alea, sau zetor sau tatra sau Skoda. Ifa cu cabina de maz, aia pe vremuri au adaptat tot ce se putea. Amintiti va care ati avut skoda 1000 mb si 100s ce rele erau iar Dacia 1300 era lux.

Asa erau masinile atunci, intermediar intre caruta si suv.

#39
xymzar

xymzar

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,453
  • Înscris: 14.10.2004

View PostMalus_Dacus, on 06 februarie 2021 - 14:20, said:

In sensul ca era inghetat total...
daca reuseai sa-l pornesti, atunci da...mergea bine pe zapada daca nu se stricau cuplajele manuale.
Si inghetati corespunzator in el, deoarece romanii parca aveau aversiune sa faca o instalatie de incalzire functionala...
De aia am zis ca avea ceva modificat la partea de incalzire.
Din pacate colegul nu mai este printre noi ca intrebam despre ce era vorba. :(
A trecut mult timp de atunci dar parca era ceva radiator de la combine.
O chestie patrata cu ventilator bagata intre scaunele din fata care chiar "baga" caldura ca la balamuc.

Bine tipul era un minitehnicus, gasea rezolvare la absolut orice.

#40
Malus_Dacus

Malus_Dacus

    Brasovean

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,310
  • Înscris: 11.07.2016

View Postcipri2bau, on 06 februarie 2021 - 14:29, said:

De parca modelele concurente din tarile socialiste ar fi avut niste conditii de confort si fiabilitate teribile.

De parca erau bune Ifa alea, sau zetor sau tatra sau Skoda. Ifa cu cabina de maz, aia pe vremuri au adaptat tot ce se putea. Amintiti va care ati avut skoda 1000 mb si 100s ce rele erau iar Dacia 1300 era lux.

Asa erau masinile atunci, intermediar intre caruta si suv.

Faptul ca mai erau si alte masini la fel de proaste nu ne incanta cu nimic...
Era vorba ca de ce nu se mai fabrica...
Nu se mai fabrica ca au fost proaste....de aia.
Pune mana si cumpara-ti un aro, (sigur mai gasesti vreunul pe la vreun cioban), apuca-te de el si repara, si apoi povesteste-ne...Nu erau nici frumoase, nici fiabile...asa ca nu sunt colectionabile...
Sincer, eu ma gandeam sa cumpar ceva vechi ca sa restaurez, dar in nici un caz aro...
Ajunsesem la Trabant, Broscuta, Fiat 850....cam atat de departe m-am dus.
Aro e o gaura neagra fara fund in care bagi bani fara prea mari satisfactii...

Edited by Malus_Dacus, 06 February 2021 - 14:34.


#41
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,745
  • Înscris: 29.03.2006
Aro a avut disponibile inca din prima parte a anilor '90 motorizari Toyota, Ford si altele.

Avea consum mai mic decat concurenta Land Rover de atunci pre '94 - Land Rover a fost preluat de BMW in 1994, apoi de Ford in 2000, apoi de Tata motors in 2008 si acum e la JLR care tine tot de Tata.
Si avea consum mai mic sau similar si fata de concurenta, Nissan Patrol, Mitsu Pajero, Toyota LandCruiser, Merceds G, etc.

Mercedes G arata si acum la ultimul model similar cu cele vechi, cu aerodinamica de dulap cu cx 44-45. Are insa faruri smechere cu cerc luminos si pret de la 80 K euro in dus...

Consumul la masinile de teren este dat de marime, sectiune si aerodinamica, si limitele fizice sunt valabile pt toata lumea.
Franarea aerodinamica e in relatie cu patratul vitezei, si proportionala cu suprafata sectiunii frontale si coeficientul aerodinamic.

Edited by loock, 06 February 2021 - 14:38.


#42
mcd2020

mcd2020

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,957
  • Înscris: 02.05.2020
Terratec aminteste de pasiunea pentru reparat.Doar posesorii de Dacia care tirau dupa ei capete de planetara duminica din Vitan pot sustine acea pasiune.Sa puti a carburanti nonstop si sa stai numai pe sub masina nu e pasiune,e sado-maso......Altfel spus posesorii de Aro erau ori membri de partid ce aveau slugi ori acele slugi ce stateau numai pe sub ele,soiosi si murdari permanent.Aceiasi .........pasionati erau posesori de Dacie,Aro si/sau tractor Universal.Pasiune e altceva......

#43
Malus_Dacus

Malus_Dacus

    Brasovean

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,310
  • Înscris: 11.07.2016

View Postloock, on 06 februarie 2021 - 14:35, said:

Aro a avut disponibile inca din prima parte a anilor '90 motorizari Toyota, Ford si altele.

Avea consum mai mic decat concurenta Land Rover de atunci pre '94 - Land Rover a fost preluat de BMW in 1994, apoi de Ford in 2000, apoi de Tata motors in 2008 si acum e la JLR care tine tot de Tata.
Si avea consum mai mic sau similar si fata de concurenta, Nissan Patrol, Mitsu Pajero, Toyota LandCruiser, Merceds G, etc.

Mercedes G arata si acum la ultimul model similar cu cele vechi, cu aerodinamica de dulap cu cx 44-45. Are insa faruri smechere cu cerc luminos si pret de la 80 K euro in dus...

Consumul la masinile de teren este dat de marime, sectiune si aerodinamica, si limitele fizice sunt valabile pt toata lumea.
Franarea aerodinamica e in relatie cu patratul vitezei, si proportionala cu suprafata sectiunii frontale si coeficientul aerodinamic.

Cele mai reusite versiuni sunt cele Andoria (motor toyota parca) si cele cu motor Peugeot...
Alea inca le mai vezi prin offroad....
In rest, daca nu esti mecanic si tinichigiu, nu are rost sa iti iei aro.
Si asta o spune unul care are offroadul in sange si care am calarit coclaurile ptr offroad si vanatoare in tot felul de masini...
Aro e in coada listei!

Edited by Malus_Dacus, 06 February 2021 - 14:41.


#44
xymzar

xymzar

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,453
  • Înscris: 14.10.2004

View Postmcd2020, on 06 februarie 2021 - 14:36, said:

Terratec aminteste de pasiunea pentru reparat.Doar posesorii de Dacia care tirau dupa ei capete de planetara duminica din Vitan pot sustine acea pasiune.Sa puti a carburanti nonstop si sa stai numai pe sub masina nu e pasiune,e sado-maso......Altfel spus posesorii de Aro erau ori membri de partid ce aveau slugi ori acele slugi ce stateau numai pe sub ele,soiosi si murdari permanent.Aceiasi .........pasionati erau posesori de Dacie,Aro si/sau tractor Universal.Pasiune e altceva......
Pe vremea aia cam toata lumea era membra de partid.
Eu am fost salvat de clopotel aka revolutia.
Dar nu era sado-maso era necesitatea de a avea masina functionala. Ce naiba sa faci daca asta era piata. De unde altceva?
Sa nu uitam de "pietari" care daca nu aveau ARO cu siguranta aveau o Volga cu motor de ARO.
Acum este usor de vorbit dar este greu de inteles perioada aia nenorocita.

Edited by xymzar, 06 February 2021 - 14:45.


#45
mcd2020

mcd2020

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,957
  • Înscris: 02.05.2020
Se licita si la Bmw-uri putine,dar se licita.Cine avea oua risca sa aiba si altceva decit Dacia si Aro.Taica-meu,cu riscul sa ma repet,avea Buick acum 51 de ani,si apoi peste ani Octavia,Rekord 1,9E,si apoi Heckflosse(MB).Deci se putea,cu grija,dar se putea.La 6 ani bagam in garaj cu spatele Rekord din 69,de-o varsta cu mine,garaj demontabil stas,ramineau 15cm pe parte fata de garaj,

#46
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,745
  • Înscris: 29.03.2006

View PostMalus_Dacus, on 06 februarie 2021 - 14:41, said:



Cele mai reusite versiuni sunt cele Andoria (motor Toyota parca) si cele cu motor Peugeot...
Alea inca le mai vezi prin offroad....
In rest, daca nu esti mecanic si tinichigiu, nu are rost sa iti iei aro.
Si asta o spune unul care are offroadul in sange si care am calarit coclaurile ptr offroad si vanatoare in tot felul de masini...
Aro e in coada listei!


Da, la altele intra si motoare Peugeot.
De la PSA pana si Mercedes ia Diesel.

Si Toyota Land Cruisser e praf deja de zeci de sni fata de modeleld din anii '70   ma refer la performanta off road si fiabilitate off road.
Iar Mercedes G nou costa de la 80 K euro in sus.

Deci solutia era sa le faca scumpe cel putin ca o Toyota Land Cruiser sau Mitsu Pajero, daca nu chiar Mercedes G, ca sa poata ridica si calitatea.
Si evident ca tot la export mergeau cum mergeau si majoritatea celor facute pana acum...

Edited by loock, 06 February 2021 - 14:51.


#47
Malus_Dacus

Malus_Dacus

    Brasovean

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,310
  • Înscris: 11.07.2016

View Postmcd2020, on 06 februarie 2021 - 14:50, said:

Se licita si la Bmw-uri putine,dar se licita.Cine avea oua risca sa aiba si altceva decit Dacia si Aro.Taica-meu,cu riscul sa ma repet,avea Buick acum 51 de ani,si apoi peste ani Octavia,Rekord 1,9E,si apoi Heckflosse(MB).Deci se putea,cu grija,dar se putea.La 6 ani bagam in garaj cu spatele Rekord din 69,de-o varsta cu mine,garaj demontabil stas,ramineau 15cm pe parte fata de garaj,

Adica erau si masini bune in acei ani ?

View Postloock, on 06 februarie 2021 - 14:50, said:

Da, la altele intra si motoare Peugeot.
De la PSA pana si Mercedes ia Diesel.

Si Toyota Land Cruisser e praf deja de zeci de sni fata de modeleld din anii '70   ma refer la performanta off road si fiabilitate off road.
Iar Mercedes G nou costa de la 80 K euro in sus.

Deci solutia era sa le faca scumpe cel putin ca o Toyota Land Cruiser sau Mitsu Pajero, daca nu chiar Mercedes G, ca sa poata ridica si calitatea.
Si evident ca tot la export mergeau cum mergeau si majoritatea celor facute pana acum...

Solutia era ceva gen dacia-renault din care a rezultat Logan si apoi duster!
Adica vinderea la pret mic a fabricii ARO catre un producator serios, cu conditia sa continue productia in RO.
Dar aceasta solutie era contra curentului de spaga generalizata ce exista in viermuiala aia de talhari din fabrica ARO si din politica acelor ani...

Edited by Malus_Dacus, 06 February 2021 - 14:58.


#48
Koal

Koal

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,875
  • Înscris: 21.08.2008
Există câțiva „dilii” care repară și dotează cu tehnologii mai noi vechile fiare (caroseria) unor modele ca Renault 8/10, Dacia 1100, Dacia 1300 și destule autoturisme ARO care au scăpat încă de la casare.

Am și printre prieteni un angajat al Daciei de la Mioveni care întreține un Renault 10.

Am văzut prin cartiere și suficiente mașini ARO, probabil dotate cu alte motoare, unele mai noi, mai puternice și mai economice.

. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/pR_LguY2lGk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#49
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,225
  • Înscris: 11.01.2013

View Postcipri2bau, on 06 februarie 2021 - 14:10, said:

Nu arata bine sa fie la parada retro si ceva masini romanesti? Au o istorie de vreo 70 ani. Ar fi vreo rusine sa apara careva colectionar cu un dac 665t, un Aro 240, o Dacia 1310, un lastun, un dac 112, un u650, un tv?

Hai ca cu camioanele roman ims oltcit si dacia 1300 ne prea confundam cu originalele, dar macar cele diferite care au o individualitate
Fii tu capitanul nostru! Ia-ti un ARO bibileste-l, aranjeaza-l, baga bani in el si du-te cu el pe la capatul lumii pe la parade & shit. Ce te retine? Stati si va smiorcaiti ca nimeni nu mai face nimic, nimeni nu se mai mandreste cu ceva. Voi ce naiba faceti?
Nu sunteti in stare (si nici n-ati fost vreodata) sa faceti macar o banala instalatie electrica. Ardeti de vii prin spitale din cauza unor nimicuri facute cu curul dar va bateti cu pumnii in piept sa reinviati gloabe moarte si sa le mai faceti sa si zboare ca in povesti, intr-o lume in care si marii giganti in domeniu (Defender, Pinzgauer, Puch G) si-au dat obstesc sfarsit sau abia mai respira, nu se stie cat timp.
Majoritatea covarsitoare a romanilor au pur si simplu alte prioritati acum (rata la casa, ziua de maine, copiii, etc, etc.) nu sa isi bage banii in niste ragalii prost facute, moarte inca din faza de proiect.

Edited by Friskey, 06 February 2021 - 15:07.


#50
Koal

Koal

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,875
  • Înscris: 21.08.2008
Și un unchi din ai mei a avut Opel Rekord și Ascona în vremurile vechi, iar vecinul de vis-a-vis avea un Mercedes S-Klasse, foarte vechi.

#51
mcd2020

mcd2020

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,957
  • Înscris: 02.05.2020
Da,putine dar erau.Mai ales pentru securisti,sau cunoscutii lor.Dar si pilotii sau soferii de camion erau o specie aparte,ieseau din tara.Erau supravegheati de ofiterul CI de la servici,dar daca nu calcau stramb nu erau probleme.

#52
cipri2bau

cipri2bau

    Violonist sarac care nici nu mai canta de disperat ce e

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,999
  • Înscris: 30.11.2017

View PostFriskey, on 06 februarie 2021 - 14:58, said:

Fii tu capitanul nostru! Ia-ti un ARO bibileste-l, aranjeaza-l, baga bani in el si du-te cu el pe la capatul lumii pe la parade & shit. Ce te retine? Stati si va smiorcaiti ca nimeni nu mai face nimic, nimeni nu se mai mandreste cu ceva. Voi ce naiba faceti?
Nu sunteti in stare (si nici n-ati fost vreodata
Aro nu mi place, eu imi iau un dac 665t si un dac 112 udm daca mai gasesc pe undeva le fac ca noi si merg la expozitii de vintage. Le pun si turbo sa faca suieraturi ca kirovetu. Posted Image Apropo au mai fost cazuri pe la ratb ca au improvizat turbo la dac 112 udm si avea putere mai multa, scrisese si langa sigla ca e turbo
Cred ca s a fabricat si in Ro o clona de kirovet in cateva exemplare, tractorul a facut multe tipuri de tractoare prin anii 80
Si universal 850 mi a parut frumos puternic si nu era asa zgomotos ca 650

Edited by cipri2bau, 06 February 2021 - 15:13.


#53
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,225
  • Înscris: 11.01.2013
Bafta boss. Cand o sa te faci mare o sa vezi ca visurile din copilarie rareori se implinesc. Dar pana te faci mare stai cuminte si nu te mai boci pentru nimicuri.

#54
Malus_Dacus

Malus_Dacus

    Brasovean

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,310
  • Înscris: 11.07.2016

View Postcipri2bau, on 06 februarie 2021 - 15:10, said:

Aro nu mi place, eu imi iau un dac 665t si un dac 112 udm daca mai gasesc pe undeva le fac ca noi si merg la expozitii de vintage. Le pun si turbo sa faca suieraturi ca kirovetu. Posted Image Apropo au mai fost cazuri pe la ratb ca au improvizat turbo la dac 112 udm si avea putere mai multa, scrisese si langa sigla ca e turbo
Cred ca s a fabricat si in Ro o clona de kirovet in cateva exemplare, tractorul a facut multe tipuri de tractoare prin anii 80
Si universal 850 mi a parut frumos puternic si nu era asa zgomotos ca 650

La teorie vad ca stai bine, stii denumiri de "utilaje" si "acareturi"...
Hai sa te vedem si la practica....
Apropo uita-te aici:
https://www.facebook...50860818833329/
Am vazut ca vindeau si ceva DAC-uri...6x6 sau asa ceva!
Succes si sa ne tii la curent!

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate