Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Unde se pot testa cu XRF metale p...

BlackBerry Bold 9900 - Error 513 ...

INES Live TV
 Monitorizare consum energie elect...

Container in curte pe post de mag...

Garnitura termopan

Android 13 - lansare oficiala
 Recomandare saltea cu arcuri 160x...

Sfat achiziție family car SH 11.0...

Audi A4 B9 - Scarțait metali...

Aventuri cu Distrigaz (la bloc)
 Deschidere canale TV cu VLC, gen ...

Muzeul National Tehnic „Dim...

Olive Villas , Sozopol

retragere USD de la ATM in Romania
 

Fuziune PSA - FIAT

- - - - -
  • Please log in to reply
36 replies to this topic

#19
MikeSpike

MikeSpike

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,246
  • Înscris: 22.01.2015
Psa si Fiat cochetau cu idea aste de prin 2007/08!    Da,vor fi mai putin de 10 producatori planetari de auto.  Dar vor fi si artizani care vor produce (exemplu) 50 de buc. pe an. La preturi pe care le banuiti! asa ca e ca curva-n comuna cat era sat erau 2 pe unitate(sat)   De cand e comuna e numai una.    Vrei nu vrei!   Cred ca tre sa va treziti din bula de sapun.  Sant de decenii corporatii cu monopol planetar.  Si la nivelul ala >>tu ca persoana fizica e ca si cum te-ai plimba cu whiteshark in lesa si ar rade aia de tine!

#20
rich1974

rich1974

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,275
  • Înscris: 25.07.2007

View PostTruculMagic, on 03 februarie 2021 - 16:44, said:

Treaba e simpla.
Producatorii nu mai pot sa produca masini cu ardere interna pentru prea mult timp, asa ca diferentierea intre ei nu o sa mai fie asa mare. In acest moment trebuie sa dezvolte masini electrice, e nevoie de foarte multi bani, asa ca fuzioneaza intre ei si se ajuta. Probabil cu timpul o sa mai dispara cateva marci.
pentru ce trebuie multi bani la electrice, ca acolo conteaza bateriile, restul e fancy. ai curent, mergi, nu ai curent, stai.

#21
gymy

gymy

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,906
  • Înscris: 29.11.2005
Pentru ca, cu asa zisa cercetare se sifonează bani frumoși și nu mai ai profit dupa care sa plătești taxe.

#22
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,902
  • Înscris: 16.08.2016

View Postrich1974, on 03 februarie 2021 - 19:40, said:


pentru ce trebuie multi bani la electrice, ca acolo conteaza bateriile, restul e fancy. ai curent, mergi, nu ai curent, stai.
Optimizări la modul de folosință a energiei, materiale, structura mașinii, optimizari pentru baterie, softuri etc.
Tu crezi ca pui o baterie 1 motor electric și gata?

#23
rich1974

rich1974

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,275
  • Înscris: 25.07.2007
optimizari foaie verde. vrajeala de doi lei.
vreau sa spun ca e mult mai complicat sa faci un motor pe combustibil decat o propulsie electrica. la masinile electrice conteaza bateriile, restul e fantezie, am mai zis.

#24
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,397
  • Înscris: 08.03.2015
Nu e complicat sa faci electrice.
Complicat e sa faci una cu caracteristici similare si cu aceleasi costuri ca altul care nu face pentru prima data si are deja ecolomie de scara, are deja tehnologii patentate, are piata si reputatie in domeniu.

#25
rich1974

rich1974

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,275
  • Înscris: 25.07.2007
cine are frate reputatie in domeniul electricelor? ca toate sunt niste cascarabete scumpe si grele. daca mai dai drumul si la caldura sau ac, ai ramas cu autonomia la jumatate.

#26
HEX2FUN

HEX2FUN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,448
  • Înscris: 15.07.2013

View Postunderb, on 04 februarie 2021 - 06:48, said:

Nu e complicat sa faci electrice.
Complicat e sa faci una cu caracteristici similare si cu aceleasi costuri ca altul care nu face pentru prima data si are deja ecolomie de scara, are deja tehnologii patentate, are piata si reputatie in domeniu.
Este extrem de complicat sa faci electrice - nu partea tehnica in sine, deși și aici îndata ce treci de 48v este nevoie de multă munca pentru a asigura partea de safety - dar mai ales livrarea unei soluții complete (inginerie, producție, aftermarket, marketing, etc.).


#27
rich1974

rich1974

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,275
  • Înscris: 25.07.2007

View PostHEX2FUN, on 04 februarie 2021 - 08:05, said:

dar mai ales livrarea unei soluții complete (inginerie, producție, aftermarket, marketing, etc.).

hai bre, ce dracu, iar mai iei cu libaj d-asta de lemn, de agent de vanzari? astea de acuma nu ofera solutii complete, cumpar numai rotile si motoril si volanul il fac eu?
masina electrica este o caruta cu baterii si motor electric. a fost inventata de peste 100 de ani. aaaa, ca pune generatia actuala botul ca este sfantul graal al masinilor, asta e alta treaba.

#28
LeoT

LeoT

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 681
  • Înscris: 07.08.2019
genul asta de consolidari prin fuziune vine in multe cazuri la presiunea actionarilor. frecvent acestia detin un stock semnificativ in ambele entitati .. in cazul de fata PSA si Fiat , nu exista un motiv logic pentru ca acestea sa se concureze intre ele , mai ales ca activeaza pe acelasi segment de piata
nu e cazul de fatza, dar in situatia in care fuziunea e pe cale a duce la o pozitie dominanta pe piata , vanzarile de active ("divestments") sunt o preconditie impusa de autoritatile antitrust.

#29
gushpi

gushpi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,680
  • Înscris: 17.01.2012

View PostMicroEdge, on 03 februarie 2021 - 20:32, said:

Optimizări la modul de folosință a energiei, materiale, structura mașinii, optimizari pentru baterie, softuri etc.
...

e, uite acilea n-au făcut NIMIC!
de ce drakku trebe aceeași formă la o electrică precum cea cu combustie - poți să mă pici cu ceară, dar nu-nțeleg!

cele pe combustie au ajuns la formele din prezent deoarece au nevoie intensă de răcire!!! și de asigurare aer combustie!
la buleftrice de drakku îmi mai trebe DITAI botul de cal??? :o

apoi, înlocuiești uzina numită motor pe combustie cu bobinatul de 45 kW și ceri de 2...3x mai mult pe ea!
că laptopul din bord costă 1000 de euro cu toată marja care vrei!!!
că acumulatorii costă 200 euro/kw și nici măcar nu-s interschimbabili :(

una peste alta, electricele-s scumpe pt a sifona bani de la bugetele țărilor cât se poate de mulți spre industria auto, industrie care nu poate face tranziția fără banii contribuabililor
și apoi mai dăm și două vieți de salarii pe ea...

#30
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,259
  • Înscris: 13.11.2017

View Postgushpi, on 04 februarie 2021 - 13:55, said:


e, uite acilea n-au făcut NIMIC!


Ba au facut ca altfel trebuiau sa mearga doar cu baterii mici cum erau electricele facute pe caroserii de ICE-uri.

View Postgushpi, on 04 februarie 2021 - 13:55, said:


de ce drakku trebe aceeași formă la o electrică precum cea cu combustie - poți să mă pici cu ceară, dar nu-nțeleg!

cele pe combustie au ajuns la formele din prezent deoarece au nevoie intensă de răcire!!! și de asigurare aer combustie!
la buleftrice de drakku îmi mai trebe DITAI botul de cal??? Posted Image


Fiindca altfel multi nu o cumparau fiind invatati cu forma autoturismelor ICE. Uita-te ce spun multi de BMW I3, desi este o masina foarte practica.
In plus iti strica niste spatiu in plus fie la portbagaj fie la interior ?

#31
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,259
  • Înscris: 13.11.2017

View Postgushpi, on 04 februarie 2021 - 13:55, said:

apoi, înlocuiești uzina numită motor pe combustie cu bobinatul de 45 kW și ceri de 2...3x mai mult pe ea!
că laptopul din bord costă 1000 de euro cu toată marja care vrei!!!
că acumulatorii costă 200 euro/kw și nici măcar nu-s interschimbabili Posted Image

Proiectarea unei astfel de masini necesita investitii enorme pe langa cele facute in retehnologizarea fabricilor care trec de la motoare ICE la motoare electrice, de la asamblarea celor ICE la asamblarea masinilor electrice, deoarece
- La baterii pe langa materialele rare, si productia inca insuficienta intervine si costul cercetarii si dezvoltarii lor, fiindca nu sunt baterii de laptop cum cred unii. Si bateriile de masini electrice difera intre ele in functie de capacitatea inmagazinata per greutatea lor.
- Cercetarea si dezvoltarea motoarelor electrice de autoturism costa mult deoarece nu sunt ca motoarele electrice de pe motostivuitor, aici contand foarte mult turatia la care lucreaza si eficienta lor la turatii mult mai mari. Nu degeaba multe masini electricesunt limitate pentru viteze de 100, 130, 160.
- Asigurareasincronizarii intre necesitatea de a nu descarca rapid bateria si motoare cat mai puternice se face prin softuri mult mai complexe care trebuie sa gestioneze si alti paramatri gen climatizare, frane, sincronizare intre 3-4 motoare la unele masini electrice, etc. Iar softul reprezinta chiar si la o tableta cel mai mare cost, iti dai seama cat costa la una care trebuie sa aiba grija si de siguranta ta.

View Postgushpi, on 04 februarie 2021 - 13:55, said:


una peste alta, electricele-s scumpe pt a sifona bani de la bugetele țărilor cât se poate de mulți spre industria auto, industrie care nu poate face tranziția fără banii contribuabililor
și apoi mai dăm și două vieți de salarii pe ea...

Tranzitia e necesara deoarece la nivelul de poluare actual nu mai putem astepta ca dezvoltarea masinilor electrice sa se faca in 150 de ani cat a durat dezvoltarea masinilor ICE actuale.

#32
gushpi

gushpi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,680
  • Înscris: 17.01.2012
tot ce zici acolo, deja există!
că electricitatea este utilizată la mașinării complexe tot de 150 de ani!

că „poluare”? haidade! tot țiței vom arde să facem electricitate, încă fo 200 de ani
că jmekerii nu ne vor lăsa patentul fuziunii nucleare la-ndemână!!!

„cine controlează sursa de energie, este a-tot-puternic!”

#33
radunic

radunic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,775
  • Înscris: 09.08.2005

View Postgushpi, on 04 februarie 2021 - 15:39, said:

că jmekerii nu ne vor lăsa patentul fuziunii nucleare la-ndemână!!!
„cine controlează sursa de energie, este a-tot-puternic!”
E clar... 'ai de fundul tău.
Bubulii și reptilienii nu sînt și ei pe undeva prin poveste?

PS - atotputernic se scrie într-un singur cuvînt.

#34
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,850
  • Înscris: 14.12.2007

View Postradunic, on 03 februarie 2021 - 14:50, said:

Nu știu cum e cu ceasul, o să vedem, io repet ce-am scris cĂźnd s-a anunțat fuziunea - un nume mai prost ales cu greu găsești. Aduce a medicament / film SF de categoria B / orice, numa' fabricant de mașini, nu.
Numele ăla n-o să-l vezi pe nici o mașină din grup, deci nu văd de ce te-ar deranja.

#35
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,397
  • Înscris: 08.03.2015

View Postgushpi, on 04 februarie 2021 - 15:39, said:

tot ce zici acolo, deja există!
că electricitatea este utilizată la mașinării complexe tot de 150 de ani!

că „poluare”? haidade! tot țiței vom arde să facem electricitate, Ăźncă fo 200 de ani
că jmekerii nu ne vor lăsa patentul fuziunii nucleare la-ndemĂąnă!!!

„cine controlează sursa de energie, este a-tot-puternic!”
E o mica problema. Costa 20 de miliarde in faza de proiect. A inceput anul trecut parca.
Vrei gratis?

Vorbesc de ITER.

Edited by underb, 04 February 2021 - 21:55.


#36
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,902
  • Înscris: 16.08.2016
@gushpi iti dau exemplu Peugeot 208/2008.
Pentru a reduce din costurile cu proiectarea și asamblarea au făcut o platforma ce se mulează pe motoare cu combustie și electrice.
Ce vezi tu acum pe piața sunt mașini ce au fost dezvoltate acum 4-5 ani.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate