Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Mi-au disparut amigdalitele ?

Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone
 Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...
 Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...

Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...
 Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...

Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11
 

Plafon panoramic

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
90 replies to this topic

#19
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,371
  • Înscris: 28.10.2018
Nu pot modifica nimic si nu se poate renunta la masina. Este masina de corporatie.

Ramane cum am stabilit.

La intrebarea cum se comporta o masina cu acoperis panoramic la roll over, stie cineva raspunsul?

#20
AWE

AWE

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,560
  • Înscris: 12.10.2005
Pff... nu pot sa zic ca m-am rasturnat cu vreo masina pana acum dar intre sticla si tabla pe acoperis as prefera tabla daca e sa ma rastorn, aia macar se indoaie, nu se sparge. Dar sa nu luam in calcul scenarii din astea, as zice :)

#21
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,957
  • Înscris: 03.12.2005
Tabla te apara un pic mai bine de cioturi si alte mizerii marunte din simplul motiv ca nu se sparge. Rezistenta la greutatea caroseriei rasturnate nu sta in coaja nici la astea cu tabla, ci in intariturile stalpilor si ramelor laterale, iar alea sigur au fost calculate corespunzator si pentru cazul tau.
Dar problema e o non-problema. E extrem de greu sa mai rastorni o masina din ziua de azi.

#22
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,371
  • Înscris: 28.10.2018
In Romania e extrem de usor. Capete de podete absolut peste tot si in toate satele la intrarile in curtile oamenilor. Asta in combinatie cu lipsa dungilor de pe sosea din care sa te mai scoata sistemul automat lane asist, inseamna ca daca din orice motiv, neatentie, oboseala, etc, iesi cu 1 metru in afara soselei si iei un cap de podet din ala de beton, zbori ca harap alb cu calul inaripat.

Cand conduc in vest ma uit cu admiratie ce au facut aia cu siguranta rutiera. Practic nu ai de ce sa te zdrobesti cu masina, absolut orice obstacol este strajuit de ceva deflectoare care te arunca inapoi in sosea. Iesirile de pe autostrada au toate butoaie din alea cu apa sau bariere cu celule deformabile de vreo 3-4 metri.

In Romania imi vine sa ma iau cu mainile de cap. Peste tot bariere nedeformabile de beton si parapeti de tabla cu capetele ridicate de l-ar face invidios si pe Vlad Tepes. Nu mai zicem de carute nesemnalizate, cai, vaci nesupravegheate si caini vagabonzi.

Deci da, in Romania poti sa o mierlesti original de zece ori mai usor decat in vest la cate capcane sunt pe sosele.

Edited by abac, 30 January 2021 - 21:42.


#23
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,906
  • Înscris: 14.11.2004
Am un cunoscut care a luat un cap de pod cu un Prius2, cu rasturnat, a scapat viu de acolo, masina distrusa in totalitate, pana si ecranul de la navi a fost afectat, totul de la o caruta nesemnalizata.
In Romania trebuie condus cat mai prudent si inarmat cu toate sistemele posibile pe acea masina, mai ales faruri si sisteme pre-crash.

Legat de plafon, nu gasesc nimic concludent la raspunsul privind siguranta in caz de rasturnare, doar un singur lucru iese in evidenta, acela de a purta mereu centurile de siguranta corect din cauza ca exista riscul de catapultare al ocupantilor in momentul unui impact urmat de o rostogolire.

#24
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,371
  • Înscris: 28.10.2018
Cum se poarta centura incorect?

#25
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,957
  • Înscris: 03.12.2005
Va garantez ca rasturnarea e un accident de super nisa care trebuie sa adune multe conditii ca sa se intample. In general., la lovituri de genul se roteste in an orizontal.
Zic asta bazat pe multe multe masini lovite pe care le vad periodic. Foarte rar mai vezi una rasturnata violent. Mai comun e sa fie rostogolita pe lateral dupa ce a scapat in vreun sant. Desigur, fiecare accident e unic in felul sau si mereu vor exista exceptii, dar statistica se face pe loturi mari de date.

#26
DDooGG

DDooGG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,568
  • Înscris: 29.11.2020

 abac, on 30 ianuarie 2021 - 10:32, said:

Despre spargerea lui prin caderea de obiecte nici ca ma poate interesa mai putin la o masina de firma asigurata full.
Cu conditia sa nu fi in acelasi timp si tu in habitaclu !
Vara o sa ti se coaca sfecla , iarna o sa ti se congeleze . O alegere foarte " inspirata "....

Edited by DDooGG, 31 January 2021 - 09:01.


#27
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,371
  • Înscris: 28.10.2018
Dacă știam as fi pus și aer condiționat în mașina. Și poate și încălzire.

Acum asta e.

#28
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,957
  • Înscris: 03.12.2005

 DDooGG, on 31 ianuarie 2021 - 09:01, said:


Cu conditia sa nu fi in acelasi timp si tu in habitaclu !
Vara o sa ti se coaca sfecla , iarna o sa ti se congeleze . O alegere foarte " inspirata "....
Ca si la interioarele in piele, cele mai mari temeri le au cei care nu par in pericol sa aiba problema asta prea curand.
Sau considerati ce vreti voi, cei care si le cumpara sunt masochisti.

#29
DDooGG

DDooGG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,568
  • Înscris: 29.11.2020

 sebulbus, on 31 ianuarie 2021 - 10:33, said:

Ca si la interioarele in piele, cele mai mari temeri le au cei care nu par in pericol sa aiba problema asta prea curand.
Sau considerati ce vreti voi, cei care si le cumpara sunt masochisti.
Depinde ce tip de piele ai , eu am de aia intoarsa si nu sufar nici vara nici iarna . Dar stiu care au lucioasa si neagra pe deasupra si vara prefera sa stea sub pom si sa fie cacata de porumbei decat sa stea la soare.

 abac, on 31 ianuarie 2021 - 10:25, said:

Dacă știam as fi pus și aer condiționat în mașina. Și poate și încălzire.

Acum asta e.
N-are nici o relevanta A/C sau incalzirea in conditiile meteo cu sticla langa crestet .

 sebulbus, on 31 ianuarie 2021 - 08:50, said:

Va garantez ca rasturnarea e un accident de super nisa care trebuie sa adune multe conditii ca sa se intample. In general., la lovituri de genul se roteste in an orizontal.
Zic asta bazat pe multe multe masini lovite pe care le vad periodic. Foarte rar mai vezi una rasturnata violent. Mai comun e sa fie rostogolita pe lateral dupa ce a scapat in vreun sant. Desigur, fiecare accident e unic in felul sau si mereu vor exista exceptii, dar statistica se face pe loturi mari de date.
Statistica e zero barat cand ti se intampla tie , intelegi ? Mai bine sa eviti favorizarea unor efecte decat sa te bazezi pe noroc.

#30
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,371
  • Înscris: 28.10.2018

 DDooGG, on 31 ianuarie 2021 - 10:40, said:


N-are nici o relevanta A/C sau incalzirea in conditiile meteo cu sticla langa crestet .

Stii ca atunci cand o masina merge, curgerea aerului pe langa caroserie o aduce la atemperatura atmosferei, da?

Adica vara daca stationeaza, plafonul are 70 de grade. Daca mergi cu masina, plafonul atinge imediat 35 de grade sau cat o avea aerul exterior.

Iarna la fel. Si tu ai geamurile laterale langa mecla care sunt reci ca dracu. Plafonul de tabla idem. Are un capitonaj care capteaza ceva aer. La fel si plafonul panoramic, are un stor care capteaza o perna de aer -> foarte bun izolator termic.

#31
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,957
  • Înscris: 03.12.2005

 DDooGG, on 31 ianuarie 2021 - 10:40, said:

Depinde ce tip de piele ai , eu am de aia intoarsa si nu sufar nici vara nici iarna . Dar stiu care au lucioasa si neagra pe deasupra si vara prefera sa stea sub pom si sa fie cacata de porumbei decat sa stea la soare.

Vad ca aluzia te-a ocolit cu brio.
Intre timp, pielea aia intoarsa numita alcantara e o carpa, mai exact una sintetica, nu piele. Iar pielea in toate nuantele ei se vinde bine mersi in toata lumea, inclusiv la tropice. In clima noastra am sau am avut toate culorile sau combinatiile cu sticla pe acoperis (sau fara acoperis) si nu am intampinat probleme deosebite.
Desigur, majoritatea celor care mi s-au plans au intalnit "piele" doar in tapiterii de vinil de taximetrist.


 DDooGG, on 31 ianuarie 2021 - 10:40, said:

Statistica e zero barat cand ti se intampla tie , intelegi ? Mai bine sa eviti favorizarea unor efecte decat sa te bazezi pe noroc.

Daca te deranjai sa frecventezi scoala aflai ca statistica e ceea ce folosim ca sa determinam cat de probabil e ca un incident sa ti se intample tie individual. Nu e nici o forma de noroc implicata in treaba asta si se foloseste la orice, de la ascensoare la centrale nucleare pentru a calcula gradul de siguranta.

#32
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,371
  • Înscris: 28.10.2018
Alcantara se pune si in Lamborghini, Ferrari, McLaren. Nu e chiar carpa. E polyester + polyurethane, mult mai rezistenta decat pielea naturala si fara pretentii de intretiniere. Ajuta sa nu zbori de toti peretii prin masina la curbe luate tare.

Edited by abac, 31 January 2021 - 10:54.


#33
DDooGG

DDooGG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,568
  • Înscris: 29.11.2020

 abac, on 31 ianuarie 2021 - 10:45, said:

Stii ca atunci cand o masina merge, curgerea aerului pe langa caroserie o aduce la atemperatura atmosferei, da?

Adica vara daca stationeaza, plafonul are 70 de grade. Daca mergi cu masina, plafonul atinge imediat 35 de grade sau cat o avea aerul exterior.

Iarna la fel. Si tu ai geamurile laterale langa mecla care sunt reci ca dracu. Plafonul de tabla idem. Are un capitonaj care capteaza ceva aer. La fel si plafonul panoramic, are un stor care capteaza o perna de aer -> foarte bun izolator termic.
Deci vara pe langa caldura acumulata de sticla mai ai si caldura din habitaclu deci in primii 10 km capul tau sta in sauna si la picioare daca pornesti a/c o sa ai " gheata " .
Iarna, sticla n-o incalzesti veci pururi si oricata caldura dai capul va sta la congelator .
O sa vezi singur cand vei conduce masina ca viata bate filmul.

#34
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,957
  • Înscris: 03.12.2005

 abac, on 31 ianuarie 2021 - 10:49, said:

Alcantara e pune si in Lamborghini, Ferrari, McLaren. Nu e chiar carpa.
E o carpa, una la moda, si ignifuga, dar e o carpa, un material textil. Nu a crescut pe spinarea unui animal pe camp.
S-a intamplat in schimb ca pe carpa asta s-o popularizeze italienii prin anii 70 cautand un plus mai rezistent, apoi au pus-o si prin motorsport ca era usoara si rezista la abraziune, iar de acolo s-a intors pe masini pentru oameni cu burta care vor sa aiba impresia ca fac motorsport in timp ce asteapta un grande frapp la S'buck's.

#35
DDooGG

DDooGG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,568
  • Înscris: 29.11.2020

 sebulbus, on 31 ianuarie 2021 - 10:48, said:

Vad ca aluzia te-a ocolit cu brio.
Intre timp, pielea aia intoarsa numita alcantara e o carpa, mai exact una sintetica, nu piele.
Parerea mea e sa nu te bagi unde nu te pricepi ca te faci de kko . N-am zis nicaieri ca e " alcantara " adica sintetic . Daca nu stii tu ca exista tapiterie de piele intoarsa nu inseamna ca nu exista . Banuies ca n-ai avut in viata ta o masina mai scumpa de 20k euro de acolo si confuzia ta ...

 sebulbus, on 31 ianuarie 2021 - 10:48, said:


Daca te deranjai sa frecventezi scoala aflai ca statistica e ceea ce folosim ca sa determinam cat de probabil e ca un incident sa ti se intample tie individual. Nu e nici o forma de noroc implicata in treaba asta si se foloseste la orice, de la ascensoare la centrale nucleare pentru a calcula gradul de siguranta.
Scoala nu te ajuta cand ai accident si te rostogolesti , cu nimic . Daca ai impresia ca teoria te ajuta la viteza de reactie , inseamna ca te joci cam mult pe calculator si nu prea ai tangente cu realitatea.

#36
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,371
  • Înscris: 28.10.2018

 DDooGG, on 31 ianuarie 2021 - 10:52, said:

Deci vara pe langa caldura acumulata de sticla mai ai si caldura din habitaclu deci in primii 10 km capul tau sta in sauna si la picioare daca pornesti a/c o sa ai " gheata " .
Iarna, sticla n-o incalzesti veci pururi si oricata caldura dai capul va sta la congelator .
O sa vezi singur cand vei conduce masina ca viata bate filmul.

Ce model de masina cu acoperis panoramic ai ca referinta? Cat ai condus asa ceva?

Nu ca n-ai putea sa minti, pe internet oricine poa' sa zica orice, dar asa de dragul conversatiei.

Edited by abac, 31 January 2021 - 10:56.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate