Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Banca imi cere justificativ fondu...

schema pcb ELECTRA CIM150 PAS

Probleme stomac

Sfat achizitie bicicleta oras
 Canalele Sky Showtime 1 și S...

Recomandare anvelope lexus rx

Extindere rețea wireless int...

Configuratie PC
 Mufa TV

PPC Energy

Camera conferinta Tenveo tevo-vl12u

Recomandare rulouri exterioare us...
 Gaoyue 858

Telefon performant pe parte audio...

Aspecte legale https://registratu...

Filtru de apa curata apa de miner...
 

Anvelope de iarna cu tinte pentru electrice si hibride

* - - - - 2 votes
  • Please log in to reply
54 replies to this topic

#37
mcd2020

mcd2020

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,957
  • Înscris: 02.05.2020
Nu,deoarece nu traim in acele tari.

#38
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,165
  • Înscris: 08.01.2021

View Postandreyvsjoker, on 30 ianuarie 2021 - 09:30, said:

Anvelopele cu crampoane de otel sunt incredibile in zone cu Zapada batatorita sau gheata. Dar sunt si incredibil de zgomotoase pe asfalt umed.


Absolut de acord. Eu am încercat asa ceva în Islanda. Când le-am văzut mi s-au părut exagerate, era aprilie, soare și vreo doua grade. Am plecat frumos, și apoi când am ajuns într-o parcare și m-am dat jos din mașină m-am vărsat instantaneu. Pe jos era un strat de polei sticla, și complet invizibil, atât de alunecos încât nu reușeam sa merg împotriva vântului. Pământul extrem de rece și o burnita de la o cascada care îngheța instantaneu în contact cu solul, și acoperea și nisip, pietriș și ce mai era pe acolo, era mai rău decât un patinoar în cel mai propriu sens al termenului. Însă din mașina echipata cu pneuri din alea nici nu mi-am dat seama... Se simțea ca și cum era doar umezeala și puțin noroi.

#39
GlCA_Contras

GlCA_Contras

    Master Mind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,498
  • Înscris: 21.03.2020

View Postmcd2020, on 30 ianuarie 2021 - 10:25, said:

Nu,deoarece nu traim in acele tari.
Dar putem calatori in acele tari... cu masina personala.
Tu daca traiesti in Romania ar trebui sa stii legea oricum.

#40
mcd2020

mcd2020

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,957
  • Înscris: 02.05.2020
Pai tocmai ca nu am gasit legislatie privitor la anvelopele cu tinte in Romania,doar mituri.....Asteptam pe cineva mai informat sa ne lumineze...Cit despre calatori in tari cu iarna adevarata,majoritatea in tara abia isi pot permite Bulgaria sau Grecia in sezonul cald,si acele destinatii pentru ca e totul ieftin....Posted Image

Edited by mcd2020, 30 January 2021 - 11:47.


#41
GlCA_Contras

GlCA_Contras

    Master Mind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,498
  • Înscris: 21.03.2020
Stai relax ca sunt vreo 4 milioane de romani care chiar traiesc prin diverse tari din Europa...

#42
mcd2020

mcd2020

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,957
  • Înscris: 02.05.2020
Stai tu relax ca acei romani au forum al lor in tarile respective pentru
aceste dileme.

#43
pufonel

pufonel

    Oglinda, oglinjoara, cine-i cel mai pufos din tara?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,861
  • Înscris: 28.11.2006
Dupa 3 pagini tot nu sunt complet lamurit de ce trebuie anvelope speciale pentru masinile electrice. Ca din alea cu cuie am vazut pe la raliuri pe zapada, si cred ca ar fi bune si pe la noi daca nu curata primaria strazile dupa ninsoare :notangel:

Dar cat de mare cuplu au masinile astea electrice "obisnuite" (nu Tesla Model X sau mai stiu si eu ce OZN, ma refer la ceva gen Nissan Leaf sau VW ID3) de au nevoie de cauciuce speciale? La ID3vad ca are cuplul intre 225-310 Nm. E adevarat ca e respectabil, dar comparabil cu un diesel mai puternic. Si nici acceleratia de la 0-100 nu e nemaiauzita, se poate obtine si la IOCE-uri decente.

#44
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,023
  • Înscris: 24.02.2006
in cazul asta nu-i vorba neaparat de marimea cuplului, cat de modul in care e aplicat.
una e sa cresti gradual cuplul pana ajungi la 200Nm si alta e sa aplici instant 200Nm. avelopa trebuie sa fie mult mai rezistenta in al doilea caz.

uite o analogie: o palma zdravana pe obraz transfera aceeasi energie ca 100 de mangaieri. dupa palma obrazul e rosu (si tu un pic furios), dupa mangaieri efectele sunt un pic diferite (in functie de sursa lor).

#45
sarac.lipit

sarac.lipit

    Cînd ești condus de proști, toate merg prost

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,828
  • Înscris: 14.06.2006
Da
Sunt extrem de frumoase....pe încălzirea asta globală

#46
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

View Post_Smiley_, on 30 ianuarie 2021 - 22:15, said:

in cazul asta nu-i vorba neaparat de marimea cuplului, cat de modul in care e aplicat.
una e sa cresti gradual cuplul pana ajungi la 200Nm si alta e sa aplici instant 200Nm. avelopa trebuie sa fie mult mai rezistenta in al doilea caz.

uite o analogie: o palma zdravana pe obraz transfera aceeasi energie ca 100 de mangaieri. dupa palma obrazul e rosu (si tu un pic furios), dupa mangaieri efectele sunt un pic diferite (in functie de sursa lor).
Orice masina franeaza mai puternic decat poate accelera :)

Solicitarile la o franare hotarata sunt ca un pumn in gura dat cu sete daca acceleratia blana e ca o palma.

#47
csi1

csi1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,169
  • Înscris: 05.09.2007

View Postpufonel, on 30 ianuarie 2021 - 22:01, said:

Dupa 3 pagini tot nu sunt complet lamurit de ce trebuie anvelope speciale pentru masinile electrice.
Dar cat de mare cuplu au masinile astea electrice "obisnuite" (nu Tesla Model X sau mai stiu si eu ce OZN, ma refer la ceva gen Nissan Leaf sau VW ID3) de au nevoie de cauciuce speciale? La ID3vad ca are cuplul intre 225-310 Nm. E adevarat ca e respectabil, dar comparabil cu un diesel mai puternic. Si nici acceleratia de la 0-100 nu e nemaiauzita, se poate obtine si la IOCE-uri decente.

Cate IOCE-uri au cuplul asta incepand de la ZERO RPM ? EV-ul e o racheta cand pleci de pe loc.

#48
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,023
  • Înscris: 24.02.2006

View Postunderb, on 31 ianuarie 2021 - 08:05, said:

Orice masina franeaza mai puternic decat poate accelera Posted Image

Solicitarile la o franare hotarata sunt ca un pumn in gura dat cu sete daca acceleratia blana e ca o palma.
1. cuplul ala e instant, nu trebuie neaparat sa apesi cu toata puterea pe acceleratie
2. franele hotarate sunt mai rare decat plecarile de pe loc

#49
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
1. Cuplu este DISPONIBIL instant. Cat ceri din el tine de cat apesi pedala. Doar nu faci fiecare plecare de pe loc la limita aderentei.
2. Alea hotarate sunt mai rare dar mult mai solicitante. Alea  similare cu o plecare normala de pe loc sunt destul de dese.

#50
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,023
  • Înscris: 24.02.2006
bine, e ca tine, n-ai nevoie de anvelope speciale pentru electrice pentru ca rezolvi totul "din pedala".
nici nu mai cred ca exista asa ceva, nu vad de ce s-ar fi chinuit cineva sa le inventeze. incep sa ma indoiesc si de existenta ABS-ului, ca in definitiv si pe asta tot din pedala il poti simula. ma gandeam ca daca ai plamani buni poti umfla singur o punga inainte de accident, dar mi-am dat seama ca si pe asta tot din pedala il rezolvi, e suficient sa franezi inainte de impact si nu mai ai nevoie de airbag.

#51
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Imi pare rau dar singurul care vrea sa fie intr-un fel esti tu. Ca ma gandesc ca altfel n-ai scrie toata gargara aia.

Mi-am expus punctul de vedere, l-am sustinut cu niste argumente la obiect si aia e tot. Ce ai scris tu nu e contrargument.


Incearca sa contrazici faptul ca franarea e mai solicitanta decat acceleratia daca crezi ca nu e si te iau la o tura cu masina, fara centura si legat la ochi sa vezi cum pupi bordul la prima frana.

Edited by underb, 01 February 2021 - 10:00.


#52
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,023
  • Înscris: 24.02.2006
la o masina moderna, acceleratia poate fi mai solicitanta pentru anvelope decat franarea.

motivul e simplu: ABS-ul. acesta detecteaza blocarea rotii (atunci cand stresul la care e supusa anvelopa e maxim) si opreste franarea, permitand rotii sa se invarta (motivul principal e pastrarea posibilitatii de a vira, dar asta ajuta si la protejarea anvelopei). d'asta nu prea mai vezi urme de cauciuc pe asfalt la accidente, chiar daca s-a franat destul de mult.
exista sisteme similare si pentru acceleratie (din ce stiu eu), dar nu sunt obligatorii (cum e ABS-ul), asa ca poti porni "cu scartz" cu aproape orice masina.

si comparand franarea (care nu lasa urme pe asfalt) cu plecarea de pe loc "cu scartz" (care lasa astfel de urme), as zice ca a doua poate fi mai solicitanta pentru anvelope decat prima.

#53
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Macar seamana a discutie ce ai scris acum.

Iti garantez ca daca masina iti va frana exact la fel cum iti accelereaza vei avea nevoie de o curatare chimica a tapiseriei de sub tine la prima atingere a pedalei de frana.
Decelerarea de la 100kmph la zero se face in aprox 3 secunde cu o masina normala.
Fa acelasi lucru si invers, accelerand de la 0 la 100 cu o masina electrica obisnuita ca sa zici ca ai aceleasi solicitari.


Legat de ABS, omologul lui este TC.

Edited by underb, 01 February 2021 - 16:26.


#54
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,023
  • Înscris: 24.02.2006
o parte (semnificativa, sper eu) din energia pierduta la franare e transformata in caldura si nu afecteaza anvelopele.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate