Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
RPL2021: Instructiuni auto-recenzare

Info Coronavirus/Vaccin vs. Fake News

Ajutor pentru refugiatii ucraineni

[UNDE] Gasesc de inchiriat lumini...
 Henry Kissinger: Ucraina trebuie ...

La multi ani @BlueKing-69!

La multi ani @CostyNn96!

The importance of being an archit...
 City break de 3-4 zile ce locatie...

Mission: Impossible – Dead ...

Amenajare parcare interioara

Trotineta electrica noua cu 0,7 k...
 Netflix despagubeste statul itali...

Unde depun declaratia 230 redirec...

Reset la Windows 10 si reinstalar...

Redline T30 DVB T2/C
 

Casa VIDA 120mp NZEB

- - - - -
  • Please log in to reply
46 replies to this topic

#19
ionutvladoiu

ionutvladoiu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 139
  • Înscris: 26.09.2007
Nu am camera cu termoviziune dar pe lângă casa sigur este cu mult mai cald decât afara. De la leduri sigur nu are cum sa fie , in general ledurile degaja foarte putina căldura si oricum distanta pana la trotuar este de 35cm. in alta ordine de idei sunt in căutarea echipei de construcții așa ca am nervii cam intenși la maxim. Știu ca in general manopera se calculează la mp dar voi cat credeți ca ar fi procentul de manopera din materiale? Întreb ca am avut întâlniri cu echipe care mi-au cerut mai mult pe manopera fata de prețul materialelor la roșu  si in plus ei nu veneau cu cofraje, popi etc iar săpătura si excavatorul erau in sarcina meaPosted Image .

 Ca Castelul Bran, on 27 ianuarie 2021 - 18:31, said:

Peretele/zidul de bca este iesit in afara fundatiei?
Da este ieșit in consola 10cm din 40 ai lui, iar la stâlpi am pus 10cm de polistiren in cofraj sa cada la fata cu BCA-ul.

#20
mp_gerula

mp_gerula

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 216
  • Înscris: 13.07.2005
Pai da, a inceput un an nou cu preturi mai mari decat anul trecut. Asa e cu echipele, probabil daca gasesc intre timp pe altcineva dispus sa plateasca mai mult, te vor lasa cu santierul in lucru si se vor muta la ala..

#21
ionutvladoiu

ionutvladoiu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 139
  • Înscris: 26.09.2007
Am de facut un drum de aproximativ 50m pe 4 latime pentru inceperea santierului. Nu stiu ce sa aleg intre refuz de ciur(balastru de Stancesti), piatra concasata sau pietris 16-32. Drumul o sa mai fie gaurit cand o sa mai tragem gaze , curent , apa etc dar ar trebui sa tina pentru greutati si mai mari de genul pompa de beton, ssau betoniere etc.

#22
danciusergiu84

danciusergiu84

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 735
  • Înscris: 20.11.2008
As incepe cu refuz de ciur ca e mai bolovanos si intra in pamant, dupa etapa la rosu cand scapi de utilaje de tonaj mare e buna piatra concasata fiindca se stabilizeaza frumos si fara pamant de fixare.

Edited by danciusergiu84, 28 January 2021 - 23:15.


#23
ionutvladoiu

ionutvladoiu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 139
  • Înscris: 26.09.2007
Acum am un pic mai mult timp sa mai scriu așa ca am zis sa scriu ce am mai făcut pana acum. Am comandat polistirenul de fundație si a si ajuns acasă  Posted Image deși mă apuc peste aproximativ 3 săptămâni. Am achitat spuma de sticla 18 mc si va ajunge cam pe 04.03.21 la șantier. Cu spuma de sticla am avut ceva probleme de calcul si încă nu le-am deslușit , in fisa tehnica îmi da capacitatea portanta 40-50MPa la o rata de compactare de 1:1,4. Am zis eu sa calculez acum in t/mp si mi-a dat 4000t/m2 ceea ce mi se pare foarte mult. Mi-am calculat greutatea casei (inclusiv cu 400kg/mp de zăpadă plus locuitori si mobilier)sa vad cam cat "împinge" pe cele 17 "pahare" care au in jur de 25mp si mi-a dat cam 270t/25mp aproximativ 11t/m2. Poate se mai uita pe jurnal si un alt structurist dar mie mi se pare prea mare valoarea capacitații portante a spumei de sticla. Sa zicem ca am greșit eu dar am găsit si valoarea "40 megapascal = 417.708684663 tonă-forță (scurtă)/picior²" oricum mi se pare o capacitate portanta foarte mare. Din studiul geo la adâncimea de fundare am argila prăfoasa si îmi da presiunea convenționala de calcul de baza la proiectare 200Kpa si pânza freatica la 6.5m. Cred ca fac calcule mai multe ca structuristul, clar mi-am ratat meseria Posted Image .
In rest am pus primul strat de pietriș pe drum (am mai adăugat 1000lei la bugetul casei )si trebuie sa-mi instalez in curând camerele de supraveghere la șantier.
Am terminat si calculele in Ubakus dar cu soluția mea de izolație la fundație îmi este imposibil sa o calculez dar sunt aproape de casa pasiva. După ce am văzut polistirenul grafitat EPS100 de la Austro 20cm parca nu-mi mai vine sa dau dublu pe vata iar in Ubakus nu arata foarte rău(la -20gr apare condensare dar -5gr temperatura medie in ianuarie dispare). O sa atașez si câteva calcule , luate separat ca atât îmi permit deocamdată pana mă suna Soflete Posted Image
La geamuri am făcut ceva înlocuiri si le voi face mai mult ca sigur cu Digix pe sistemul Rehau Geneo PHZ. Am făcut gemurile fixe la camere si living(daca tot o sa am ventilație centralizata), vor fi placate cu aluminiu si vor avea rulouri cu motor electric.
Am uitat ce era mai important ca am autorizația de construcție si am găsit echipa de constructori pentru etapa "la roșu" sper sa mă lase si vremea sa mă apuc.

Attached Files



#24
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,295
  • Înscris: 01.03.2013
1 Pascal = 1 Newton / mp
1 Megapascal = 1.000.000 N / mp = 100.000 Kg / mp = 100 tone / mp  (am aproximat g = 10).

40 Megapascal = 4000 tone / mp

N-ai calculat gresit.

#25
mp_gerula

mp_gerula

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 216
  • Înscris: 13.07.2005
Salut

Cat ai platit pentru cei 18 mc de spuma de sticla? Mie imi cer 1650 E pt 20mc (la vrac, nu la saci mari), din care aproape 500 reprezinta transport.

Edited by mp_gerula, 17 February 2021 - 09:20.


#26
ionutvladoiu

ionutvladoiu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 139
  • Înscris: 26.09.2007
Multumesc kolfleading pentru raspuns dar mi se pare foarte mare valoarea rezistentei la compresiune, oricum si 400t/mp este mai mult decat suficient pentru casa mea.

@mp_gerula cam 100E/mc dar am luat la big bag, iesi mai ieftin ca mine. Transportul si la mine a fost marea problema dar deocamdata vad ca la noi in tara nu vrea nimeni sa produca asa ceva desi din cate cunosc este o tehnologie ruseasca mai veche care merge foarte bine in zilele noastre pentru o izolatie cat mai buna si sub fundatie.
Eu inca imi fac ambitia sa iau cat pot de mult de la solutia de incalzire/racire a casei si sa-i bag in izolatia casei. Din punct de vedere economic mi se pare cea mai buna varianta si sigur  chiar daca am exagerat la fundatie unde izolatia ma costa cam 5000E , mai am peretii unde izolatia ma costa cu vata de 20cm cam tot 5000E sau cu polistiren grafitat de 20cm cam 2700E, izolatia peste placa de parter cu 30cm grafitat 3300E si o izolatie de 10cm cu vata intre capriori cam 1700E , in total cam 15000E. Acum la partea de incalzire/racire voi avea 5 invertere 2500E, IPEL cam 1200E si boiler pompa de caldura 800E, in total 4500E. Aici in calcul nu am bagat ferestrele si rulourile exterioare care costa in jur de 6500E. Per total pe mp/construit am o investitie cu tot cu geamuri in jur de 220E care sper eu sa o amortizez in aproximativ 7-10 ani din consumul energetic scazut. Cel mai greu de cuantificat in cost este confortul pe care mi-l doresc , acest confort nu va avea amortizare , aici ma refer la instalatia de ventilatie controlata si eventualele panouri fotovoltaice. Pentru cei care vor sa-si faca o casa este exagerata solutia mea de izolatie a casei avand in vedere ca o casa la rosu cu betoane, fier, caramida etc costa in jur 250E/mp dar am vazut ca IPAT costa in jur de 50E/mp (cam 5000E la casa mea) plus o pompa de caldura in jur de 7000E(cu boiler) asa ca fac tot posibilul sa optimizez aceste costuri pentru bugetul meu si mai ales pentru nevoile mele. Nu stiu daca sunt cel mai in masura sa ofer sfaturi dar casa trebuie sa o construiesti pentru familia ta si nu trebuie sa ti cont de aspecte ca de exemplu copii mei vor sta cu mine (statistic doar 10%din copii vor locui cu tine asa ca ramai la batranete tu cu baba ta/mosul tau ) sau camera de oaspeti ( sigur am destule hoteluri pe langa mine nu trebuie sa am o camera pentru asta) sau casa mare 300mp cu 2 etaje ( la batranete mai mult ca sigur nu vei mai avea chef sa urci prea multe trepte).

#27
catalijns

catalijns

    je

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,220
  • Înscris: 14.05.2007

View Postionutvladoiu, on 17 februarie 2021 - 19:51, said:

...izolatia peste placa de parter cu 30cm grafitat 3300E si o izolatie de 10cm cu vata intre capriori cam 1700E ..
De ce vrei sa izolezi peste placa si intre capriori? Inteleg ca e casa parter, vrei sa faci ceva in pod sau cum anume? Si noi am montat peste placa etajului 32-35 cm grafitat dar nu am pus nimic intre capriori, podul este bine ventilat natural, nu vad sensul izolatiei intre capriori daca ai blocat deja peste placa. Efectul ar fi total rezidual ca sa zic asa..
Da, la fundatie e greu sa recuperezi vreodata 5k eur, cam mult efort vs efect. Pe de alta parte cu geocell cred ca ai scutit totusi niste bani cu termosistemul sub placa de ex., facusem un calcul mai demult si ajungeai doar cu cateva sute de eur mai mult ceea ce e ok.
Altfel mi se pare buna abordarea ta, nu sunt bani irositi ci poate printre putinele investitii cu adevarat la o casa, o sa ai return financuar ai in confort, este o placere sa locuiesti o casa bine facuta, parca si vinul are alt gust..:))
Mare atentie la puntile termice ca astea pot anula multe eforturi..atentie la punerea in opera a termosistemului, altfel iar pierzi din efectul pozitiv.
Daca m-as intoarce in timp as folosi clar geocell, 100%, e si mai ieftin acum.

Ignora-i pe habarnistii care spun ca 10 cm eps este suficient, tu fa calcule termice serioase si..spor la treaba!
PS: o casa eficienta dpdv termic e mare smecherie si pe timp de vara ;)

Edited by catalijns, 17 February 2021 - 20:46.


#28
Ca Castelul Bran

Ca Castelul Bran

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,154
  • Înscris: 15.01.2007
Pt ca pui poze, explicatii, argumente samd, incerc sa urmaresc jurnalul. In primul rind am invatat ceva: spuma de sticla.

O intrebare, daca poti argumenta ceva calcule sau studii (in afara faptului ca Este Mai usor de pus in opera/montat): de ce folosesti BCA la o casa de locuit? Ce characteristics (termic) te incanta? Am citit ca old house (sa evitam cacofonia) era din BCA. Asa multe avantaje are materialul?
Spor

#29
anothertwo

anothertwo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,019
  • Înscris: 07.06.2019
Multi cocheteaza cu foamglass, inclusiv eu. Dar, conteaza unde vei construi. Daca nu construiesti in vestul tarii, vezi daca nu cumva iesi mai ieftin in combinatia pietris + 15-20cm XPS. E drept, iti trebuie XPS si orizontal si vertical, dar poate costul transportului inclina balanta catre solutia clasica. Nu ma intelege gresit, daca as construi la TM/CJ/AR/BH/CS/GJ/HD, nici nu ar intra in discutie XPS-ul sub casa. Dar imi fac si calcule de eficienta financiara.

#30
mp_gerula

mp_gerula

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 216
  • Înscris: 13.07.2005
Pt clarificari, pretul mentionat de mine este in TM, deci nu stiu cat de mic se asteapta lumea sa fie in vestul tarii, mie nu mi se pare prea grozav.

#31
ionutvladoiu

ionutvladoiu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 139
  • Înscris: 26.09.2007
@catalijns - izolația intre căpriori este un moft , din calculele Ubakus este suficient cu 30cm peste placa dar vara o sa fie tot podul o mare sauna. In principiu nu mă deranjează sauna din pod deoarece va fi folosit doar pentru depozitare. Așa am acum podul si este foarte bine ventilat numai ca eu îl încălzesc ca nu am pus peste placa de la parter izolație si am in jur de 10 gr iarna in permanenta. Efortul financiar in fundație eu l-am denumit o "exagerare" dar e cam singurul loc unde nu mai pot intervenii ulterior fără un mare deranj așa ca am ales acesta soluție mai ales ca o sa am IPEL sub gresie si vreau sa pierd căldura cat mai puțin posibil spre fundație. La casa unde stau acum podeaua indiferent de anotimp este foarte rece si sper eu cu izolația mea sa schimb asta , măcar sa nu fie o diferența așa de mare de temperatura intre pardoseala si restul casei. In rest nu prea iau in calcul pe Doreii care-si dau părerea cum ai zis si tu ca 10cm este suficient, am făcut si mai fac calcule energetice si mă bazez mai mult pe ele. La punțile termice îmi doresc foarte tare sa fac si testul blower door si poate spre iarna următoare si cu camera cu termoviziune sa vad daca am scăpări si daca le pot remedia.

#32
ionutvladoiu

ionutvladoiu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 139
  • Înscris: 26.09.2007
@Ca Castelul Bran Soluția de construire cu BCA vs cărămidă eficienta are multe pagini aici pe softpedia si fiecare decide care soluție este mai ok pentru nevoile lui. Am lângă mine construite case de vânzare care sunt făcute doar din cărămidă deoarece vânzătorul mi-a spus ca daca le-ar face din BCA nu se vor mai vinde deoarece oamenii încă cred ca BCA-ul este cancerigen Posted Image . Casa mea va fi construita in sistem cadre , adică toata rezistenta este in stâlpi si grinzi astfel ca pereții sunt doar de umplutura (nu au rol structural). Bca-ul are principalul avantaj ca va izola mult mai bine (Conductivitate termica pe element (λ10, unitate uscata):0.09 W/mK) fata de conductivitatea termica λ10dry: 0.207 la cărămidă de aceeași dimensiune. In plus la Ytong soluția NF si aplicarea mortarului in strat subțire te scutește de multe punți termice iar din ce am văzut pe șantiere la zidirea cu cărămidă Doreii o sparg in fel si chip fata de bca pe care-l poți tăia perfect la dimensiunea dorita. Aplicarea mortarului la cărămidă se face in strat generos ceea ce duce la multe punți termice dar ii oferă o mai mare rigiditate. La bca poți sa "răzuiești ușor" pentru a îndrepta abaterile mici si poți face foarte ușor traseele electrice iar la cărămidă nu prea scapi fără o tencuiala si trasee făcute cu flexul. La toate materialele exista plusuri si minusuri , de exemplu la BCA iti intra mai mult beton si fier in structura de rezistenta dar si la cărămida eficienta (cea cu goluri) îmi da cu virgula rezistenta la forfecare. Pe scurt dai un search pe YT si o sa găsești multe videoclipuri cu plusuri si minusuri pentru fiecare soluție si vei alege.

#33
ionutvladoiu

ionutvladoiu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 139
  • Înscris: 26.09.2007
@anothertwo Construiesc in Domnești, Ilfov așa ca am adoptat varianta hibrid. Adică sub fundație este Geocelul iar fundațiile izolate precum si grinzile de elevație sunt izolate cu extrudat de 10cm inclusiv pe interior (ca un cofraj pierdut cu geocell de 20cm sub ele) , plus sub placa de la cota 0 o sa pun 20cm de grafitat EPS100. Am luat in calcul ca perimetral la grinzile de elevatie pe exterior sa mai pun 5cm de extrudat dar nu cred ca va fi nevoie, mai am de calculat la varianta asta dar parca este destula izolație pentru fundație. Oricum peste placa de la cota 0 va mai veni 10cm extrudat si pe urma sapa. Pentru cei care o sa-mi spună ca ar trebui sa bag extrudat si sub placa eu am decis ca este suficient grafitatul de 20cm deoarece are o rezistenţă la încovoiere: BS125 ≥ 125 kPa (12,5 t/m2) suficienta si in plus apa freatica nu o am chiar așa de sus, in plus apa trebuie cumva sa treacă si de startul de pietriș pentru ruperea capilarității. In calculul Ubakus am pus temperatura pământului -5gr la soluția mea dar la ce ierni scurte/blânde si veri tot mai lungi cred ca sub casa nu prea o sa am temperaturi negative.

#34
ionutvladoiu

ionutvladoiu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 139
  • Înscris: 26.09.2007
@mp_gerula Geocelul si eu zic ca nu este ieftin , poți sa iei in calcul o varianta ca a mea "hibrid" adică sa compensezi cu extrudat si expandat(minim EPS100 zic eu) acolo unde poți izola. Ia in calcul totuși ca extrudatul Austro la 10cm costa cam 95E/mc dar are conductivitate termică de calcul:80 - 100 mm: λc = 0,036 W/mK fata de geocell care are 0.086W/mK, asta inseamna un strat de cam de 2.4ori mai mare pentru a ajunge la conductivitatea extrudatului. Din punct de vedere strict economic mc de geocell iese in pierdere deoarece pentru aceasi izolare trebuie sa pui un strat mult mai gros. Eu am vrut sa pun extrudat si sub fundație dar structuristul nu a vrut datorita rezistentei la compresiune (tasare 10%) așa ca am rămas cu geocelul in acesta zona.

#35
catalijns

catalijns

    je

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,220
  • Înscris: 14.05.2007

View Postionutvladoiu, on 18 februarie 2021 - 20:22, said:

@catalijns - izolația intre căpriori este un moft , din calculele Ubakus este suficient cu 30cm peste placa dar vara o sa fie tot podul o mare sauna. In principiu nu mă deranjează sauna din pod deoarece va fi folosit doar pentru depozitare. Așa am acum podul si este foarte bine ventilat numai ca eu îl încălzesc ca nu am pus peste placa de la parter izolație si am in jur de 10 gr iarna in permanenta. Efortul financiar in fundație eu l-am denumit o "exagerare" dar e cam singurul loc unde nu mai pot intervenii ulterior fără un mare deranj așa ca am ales acesta soluție mai ales ca o sa am IPEL sub gresie si vreau sa pierd căldura cat mai puțin posibil spre fundație. La casa unde stau acum podeaua indiferent de anotimp este foarte rece si sper eu cu izolația mea sa schimb asta , măcar sa nu fie o diferența așa de mare de temperatura intre pardoseala si restul casei. In rest nu prea iau in calcul pe Doreii care-si dau părerea cum ai zis si tu ca 10cm este suficient, am făcut si mai fac calcule energetice si mă bazez mai mult pe ele. La punțile termice îmi doresc foarte tare sa fac si testul blower door si poate spre iarna următoare si cu camera cu termoviziune sa vad daca am scăpări si daca le pot remedia.

Pai de ce sauna in pod? Dupa ce se usuca lemnele in max 2 ani o sa ai deficit de umiditate - in mod normal, daca ventilatia este corecta. La noi asa se intampla, nici urma de mucegai sau ceva cum am vazut in alte parti, am lasat acolo luni de zile un higrometru (la vreo 1.5- 2 ani dupa construirea sarpantei) si nu trece de 50%! Sa ai folie anti-vapori peste placa si sub termoizolatie, izolezi bine si pe la usa podului, ventilatie ok si nu ar trebui sa fie probleme. Banii aia cu termoizolatie intre capriori o sa ai unde sa ii folosesti, relax! SI oricum daca te razgandesti in timp (daca o sa fie alta desinatie pt pod de ex.) acolo o sa poti sa faci lucrarea fara mari probleme ;)

Sub radierul placii parterului  (podea) este probabil cel mai vulnerabil loc dpdv termic. Noi am pus 27 cm termoizolatie (15 EPS 120 sub placa si 12 xps peste placa/sub sapa) si nu imi pare rau, e ok,niciodata nu se simte rece iarna! Si da, acolo nu prea mai poti sa faci vreo interventie decat cu pagube majore...

Spor la treaba! Pana termini casa o sa fie gata si pasajul de la Domnesti si in 2023 si A0 din spate, deci sunt premise bunicele in zona. ;)

PS: Cica asta e salutul intre bugetari, "spor sa ai!" :))

#36
anothertwo

anothertwo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,019
  • Înscris: 07.06.2019
Citesc lucruri interesante, pe care însă nu le-am abordat încă cu arhitectul. Se poate pune EPS dens 150-200 sub casa? Nu era vorba doar de XPS, și cum ca XPS-ul rezista mai bine la umiditate? Sau, EPS sub casa combinat cu dren merge fără probleme și fără grija umidității?

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate