Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit
 Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei

E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...
 Recuperare fișiere dupa form...

Aplicatii stress test RAM

Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...
 Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...

explicatie montaj breadboard

3 Doors Down - Kryptonite

Semnalizati cand virati pe un dru...
 

Plati online pentru persoane in varsta - ce recomandati?

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
32 replies to this topic

#19
Marx

Marx

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,408
  • Înscris: 18.01.2006

View Postsags, on 18 ianuarie 2021 - 22:23, said:

BT Pay nu are functie de plata facturi. Probabil ‘te-ai descurcat’ in sensul ca ai autorizat paltile online facute cu cardul in alta aplicatie sau pe PC, de exemplu din browser. La BCR pentru atat nu iti trebuie decat eToken. George e echivalentul BT24 Mobile/ #neoapp.
Tot e bine ca macar am lamurit ca ma descurc doar cu Costel (Etoken), si nu mai am nevoie si de George!
Multumesc sags.

View PostKean, on 18 ianuarie 2021 - 22:20, said:

Eu nu va inteleg cu sistemele voastre romanesti de plati.Eu de 30 de ani platesc in Austria toate datoriile lunare prin ordin de plata facut cu banca.Chiar si inainte de online banking,curentul chiria,impozitul la masina,ratele de la credit se trageau automat din cont la datele prestabilite de parti.
Chiar asa mare lucru e sa faci un ordin de asta de plata pe durata nedeteminata sau temporara daca contractul e temporar?

Exista autorizarea platilor prin debit direct si la noi.... Nu stiu daca la toti furnizorii, dar stiu ca are cineva apropiat facut la facturile de energie asa ceva.
Doar ca e si aici un dezavantaj: ...nu stie saracul om cand i se vor retrage banii aia din cont... si cum la noi Romanii conturile stau mai mult pe zero decat pe plus... trebuie omul sa aiba mereu grija sa ramana totusi ceva banuti acolo incat sa nu se trezeasca ca i s-a blocat contul pentru ca a venit cererea de retragere din partea furnizorului si ...nu s-a gasit nimic! Si nici nu poate anticipa ...de cat va fi nevoie! Deci tre sa lase ceva mai mult de obicei (dublu cel putin... daca nu mai mult chiar... )
Adica cumva tre sa tii niste bani blocati acolo... pentru ce?!?

Plata online facuta doar cu ocazia sosirii facturilor si in baza datelor/sumelor acestora, mi se pare mai eleganta (momentan) decat sa tii blocati bani in cont... degeaba. Zic.

Edited by Marx, 18 January 2021 - 22:31.


#20
costeld69

costeld69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,712
  • Înscris: 07.02.2011
Incearca Pago sau PayPoint.
Probabil anumite plati vor aparea dupa una, doua sau mai multe zile,
si nu instant ca atunci cand faci plata cu cardul direct pe site-ul furnizorului.

#21
Marx

Marx

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,408
  • Înscris: 18.01.2006

View Postcosteld69, on 18 ianuarie 2021 - 22:33, said:

Incearca Pago sau PayPoint.
Probabil anumite plati vor aparea dupa una, doua sau mai multe zile,
si nu instant ca atunci cand faci plata cu cardul direct pe site-ul furnizorului.
Mda... cam aceeasi treaba cu MobilPay.
Numai ca aceasta intarziere, s-ar putea sa coste.
Mai ales ca in ultima vreme au avut grija furnizorii de telefonie mobila, inclusiv Orange, sa micsoreze perioada de scadenta calculata incepand de la emiterea facturii.
Am vazut ca s-a emis factura undeva pe la mijlocul lunii si deja pe 25 i s-a zis ca e data scadentei.
Si bineinteles... ei sunt acoperiti sa opreasca abonamentul... daca n-ai platit!
Doar nu-s ei de vina ca aia de la banca ti-au complicat ....viata!

#22
Bahuru

Bahuru

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 666
  • Înscris: 21.03.2016
Recomand Pago.

#23
vladut01

vladut01

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,409
  • Înscris: 23.12.2015
Nu stiu de ce in Romania (Europa) trebuie sa fie asa de complicat. Mie mi-a fost destul de complicat sa ma obisnuiesc cu digipasul si chiar acum mai am probleme deoarece nu-l folosesc prea des. Peste ocean introduci datele de pe credit/debit card si asta e. Unele carduri mai au o protectie suplimentara si trebuie introdusa o parola pe care o creezi tu. Nu-ti trimite nimic prin sms, etoken etc cand vrei sa platesti. Doar cand te uiti pe internet in cont au inceput sa-ti mai trimita sms sau iti da telefon sa-ti spuna un cod.

Asta fiind spus, nu ai posibilitatea sa platesti interactiv facturile la telefon? Eu la inceput (acum vreo 20 is ceva de ani peste ocean) am setat in platitorii in sucursala si apoi dadeam telefon la banca si ma ghida interactiv ce vroiam sa platesc (apasa 1 pt platitorul X, introdu suma cu 2 cifre obligatorii pentru zecimale, confirmi suma pentru X?, etc). Inca mai merge si in ziua de azi sistemul. In Romania am incercat sa consult soldul socrului meu de la BCR la telefon si trei persoane (eu, sotia si fiul meu) vorbitori nativi de lb romana nu am reusit sa intelegem cum ne citea automat soldul contului. Asta de vreo 2 sau 3 ori pana ne-a deconectat. Cred ca ar fi trebuit sa mergem pe engleza

#24
VOC

VOC

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 827
  • Înscris: 24.11.2020
Pago. După ce introduci furnizorii, din 3-4 clickuri platesti totul.

#25
cornek

cornek

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 125
  • Înscris: 05.11.2009
Salut, am de platit la fel ca tine, la parintii mei, socrii plus la mine deci 3 locuri(gaze,lumina,cablu,internet, telefoane mobile) la toate locatiile am facute conturi la toti furnizori de servicii si eu folosesc tot aplicatia PAGO pe care o recomand cu incredere am introdus toate locatiile si le-am redenumit in aplicatie la PAGO si ca card mi-am bagat cardul meu dar poti adauga si alte carduri pt diferite locatii iar la emiterea facturilor te anunta din aplicatie si le poti plati instant din aplicatie (dureaza maxim 3 zile pana la confirmare plata) decat cu un singur cod de autentificare fara a mai fi nevoit de token de la vreo banca. Mentionez ca pe aplicatia PAGO am abonament cu plati nelimitate(la abonamentul simplu PAGO poti plati 4 facturi/luna) si mi-am facut in telefon o nota cu locurile de consum detaliata pentru a-mi recupera banii de la celelalte locuri de consum.

#26
amami

amami

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,656
  • Înscris: 20.09.2010

View PostMarx, on 18 ianuarie 2021 - 22:30, said:

Exista autorizarea platilor prin debit direct si la noi.... Nu stiu daca la toti furnizorii, dar stiu ca are cineva apropiat facut la facturile de energie asa ceva.
Doar ca e si aici un dezavantaj: ...nu stie saracul om cand i se vor retrage banii aia din cont... si cum la noi Romanii conturile stau mai mult pe zero decat pe plus... trebuie omul sa aiba mereu grija sa ramana totusi ceva banuti acolo incat sa nu se trezeasca ca i s-a blocat contul pentru ca a venit cererea de retragere din partea furnizorului si ...nu s-a gasit nimic! Si nici nu poate anticipa ...de cat va fi nevoie! Deci tre sa lase ceva mai mult de obicei (dublu cel putin... daca nu mai mult chiar... )
Adica cumva tre sa tii niste bani blocati acolo... pentru ce?!?

Bani se vor lua din cont la data de scadenta a facturii.
Cel putin asa este in Italia, si mi-am facut direct debit la toate facturile deoarece ca sa le platesti normal pe fiecare in parte costa de la 1 euro in sus. Asa, cu direct debit ia banii din cont in ultima zi scadenta a facturii si nu costa nimic. Sa platesti factura online, din aplicatie telefon sau pc, costa 1 euro. Daca te duci la ghiseu, banca sau posta, costa 1.50-1.80 euro.

#27
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,944
  • Înscris: 17.01.2012
GEORGE = un mare fâsss; cea mai proastă și greoaie aplicație bancară! :(
să știi că și cu etokenul lor tot mulți pași au de făcut...

dar e bine că au voință (ai tăi)!

#28
Marx

Marx

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,408
  • Înscris: 18.01.2006

View Postsags, on 18 ianuarie 2021 - 22:09, said:

Din ce stiu, la BCR pentru autorizarea platilor online prin 3D Secure nu e nevoie DECAT de eToken. Nu ai treaba cu Georgica. Insa pentru a folosi eToken ai nevoie sa ti se aloce o serie (daca nu ti s-a alocat deja cu alta ocazie), ceea ce se face mergand in unitate (cu programamre prealabila, ca asa cer acum). Online nu obtii serie decat cand contractezi pachetul George.

Acum am citit mai in detaliu ce ai scris sags.
Deci inclusiv partea cu Costel/ eToken BCR nu e usoara... tot complicat.


########################################
Mai e o varianta.
Ieri cand am vrut sa ii ajut cu plata a 3 facturi, una era la Vodafone Fix & TV (fostul UPC) si doua la Orange....
La Vodafone Fix a mers plata simplu cu Pay by Click... si nu mi-a cerut nimic suplimentar, nici macar cod 3DSecure. Si asta cu acelasi card BCR.
Banui ca astia de la Vodafone Fix (fostul UPC) au setat tipul de plata sa mearga si fara CCV / si sau cod 3DSecure, cam cum e si la Booking.com care tot asa iti iau bani de pe card si fara sa le dai CCV-ul...
Oare am sanse sa cer si celor de la Orange sa pot face plata la fel, fara CCV / si sau fara 3DSecure... ?
La urma urmei e vorba de o nimica toata de factura de ~30 de lei!

Daca s-a putut la Vodafone Fix (fost UPC) zic eu ca ar trebui sa se poata si la Orange, mai ales ca ar veni in sprijinul unor oameni in varsta carora ar trebui sa le facem viata mai usoara, nu mai complicata.
Aveti idee de faza cu platile la Orange daca si cum se poate cere schimbarea platii sau a tipului platii?

Voi incerca sa iau legatura prin support chat cu cei de la Orange pe Orange Contul Meu, si sa vad daca am sanse la setarea unui tip de plata mai ingaduitor in acest caz...

Edited by Marx, 19 January 2021 - 11:13.


#29
Marx

Marx

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,408
  • Înscris: 18.01.2006

View Postamami, on 19 ianuarie 2021 - 10:11, said:

Bani se vor lua din cont la data de scadenta a facturii.
Cel putin asa este in Italia, si mi-am facut direct debit la toate facturile deoarece ca sa le platesti normal pe fiecare in parte costa de la 1 euro in sus. Asa, cu direct debit ia banii din cont in ultima zi scadenta a facturii si nu costa nimic. Sa platesti factura online, din aplicatie telefon sau pc, costa 1 euro. Daca te duci la ghiseu, banca sau posta, costa 1.50-1.80 euro.
Am vazut ca Orange are posibilitate de debit direct, dar tot asa... trebuie mers la banca la ghiseu si sa activezi personal acolo semnand si un contract.
Deci ...tot deplasare si risc pentru persoane in varsta... si ...tot complicat. (ei nu folosesc propriu-zis cardul decat pentru aceste plati online... deci ar insemna tot asa sa aibe grija sa fie bani acolo... ).

Eu daca as fi in locul bancilor, pentru astfel de persoane, as oferi o posibilitate de card credit (eventual as atasa parte de credit la cardul de pensie deja existent), si cu facilitati de plata debit direct agreate chiar si telefonic, iar limita de credit sa se stabileasca incat sa se acopere mereu lunar banii respectivi, si bineinteles sa fie doar cu titlu de credit (nu debit).
Si pentru eventualitatea ca aceste persoane in varsta mai si mor... nu cred ca nu ar fi acoperite de vreo asigurare ceva bancile incat sa isi recupereze banii si in cazul asta.
Doar ca e lumea zgarcita (bancile) si nu se gandesc de fapt si la binele clientilor... mai ales in varsta. Ci se gandesc doar la punga lor, ...a bancii! Nu care cumva sa ramana pe minus! Ci mai degraba sa le complice viata bietilor batrani... Zic.

Edited by Marx, 19 January 2021 - 11:24.


#30
Leo2006

Leo2006

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,480
  • Înscris: 30.08.2006
Foloseste Pago pentru plati facturi. Nu vad sensul folosirii aplicatiilor bancare care sunt conditionate de prea multi factori ca sa functioneze corect. Pago poate efectua si plati automate si nu necesita decat o singura parola pentru autorizarea platii.

#31
pacapaca

pacapaca

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 736
  • Înscris: 28.07.2017
Daca e vorba de facturi iti recomand Pago. La o simpla apasare pe ecran se platesc toate facturile. De asemnea iti recomand ca inrolarea celor cararora vrei sa le platesti facturi sa o faci tu. Pierzi cateva minute initial dar dupa aceea e lux

#32
sags

sags

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,844
  • Înscris: 24.04.2013
Pana la urma, odata setata parola fixa/ PIN-ul, la noua metoda de validare 3D Secure prin SMS nu e mare diferenta fata de ce era inainte. Cel putin la BCR, unde am avut ocazia de a verifica direct - fara nici un eToken, fara nimic altceva. In loc sa iti apara o singura data pagina in care sa introduci un cod (cel primit prin SMS), iti apare de doua ori: prima data introduci PIN-ul (acesta etapa e in plus fata de ce era anterior), a doua oara codul unic primit prin SMS. SMS-ul soseste intre cele 2 pagini.

@Marx: Eu zic ca prima data sa mergi tu la ei sa urmezi procedura de setare a parolei fixe ca e mai complicata, apoi procedezi ca si pana acum. Parola fixa o vei sti, codul prin SMS ti-l dicteaza cum faceau si pana acum… Nu ai nevoie de activare eToken sau altele.

#33
Marx

Marx

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,408
  • Înscris: 18.01.2006
Am facut plata de pe cardul meu pana la urma. Numai ca ii fac pe batrani sa se simta datori suplimentar fata de mine ceea ce nu voiam...

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate