Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Taxa auto

* * * * - 3 votes
  • Please log in to reply
325 replies to this topic

#307
realnick

realnick

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,005
  • Înscris: 22.10.2007
Pe Sector 1 s-a facut parcarea 600 pe an .Asteptam sistematizarea pentru toate strazile. Cred ca incet incet o sa se mai rareasca din ele.Ar fi cazul sa umble si la impozite. Sa se mai cumpere si Ford oltenesc sau Dacia de Arges. Si sa se faca mai rai la ITP sa mai trieze din gunoaie, am inteles ca s-au apucat sa verifice statiile care n-au respinsi mai deloc.

#308
vali

vali

    forumist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,891
  • Înscris: 03.12.2001
nu trebuie să inventăm apa caldă:

Quote

Uite, ca să ating câte un pic din fiecare comentariu de-al vostru, o să vă dau câteva exemple din țări cu apă caldă prin care am avut ocazia să stau în niște concedii mai lungi:
1) Un prieten care a emigrat în Germania în ’87 venea în fiecare vară în vacanță în Ro la rude pentru că bere ieftină și d-șoare frumoase și disponibile. A venit vreo 2-3 ani cu un Passat destul de frumușel, motor 2.0t benzină. Precizare: se întâmpla în perioada 1999-2004 aproximativ. În 2005 cred, a venit cu o altă mașină, nici nu mai știu ce era. Îl întreb: de ce ai schimbat-o? Păi am vândut-o. Păcat, mișto mașina, da’ cu cât ai dat-o? 85 de euro. Eu? Whaaaat? Nu ești sănătos? Păi îți dădeam eu pe ea minimum 1000, că doar suntem prieteni. La care zice el: păi nu așa funcționează lucrurile. Mașina a fost lovită și eu eram obligat să-i spun celui care o cumpără de toate daunele și viciile ascunse, altfel amenda/pedeapsa m-ar fi dus în niște costuri de passat nou. Sau, dacă o dădeam la fier vechi plăteam taxă de scoatere din uz de aprox 500 euro și doar dacă mașina prezenta interes pt turc/arab mi-ar fi luat-o gratis.
2) În Olanda, după vreo lună la un prieten de-al meu (olandez) și sătul de indicațiile lui din dreapta, îi spun să treacă la volan să mai beau și eu o bere din când în când. Îmi spune: păi n-am voie. Păi de ce? Pentru că cetățenii olandezi rezidenți în Olanda nu au voie să conducă pe teritoriul Olandei mașini înmatriculate în alte state.
3) Tot din Olanda. Eram acum vreo 12 ani (când impozitele auto erau destul de unitare la noi) îmi spune un tour manager de-al uni olandez: bă, mișto aici la voi și văd că sunteți plini de bani. Păi de ce? Păi uite ce mașini aveți pe străzi: X, Q, S, etc…Și zic: păi dacă au muncit oamenii sau au businessuri, nu merită și ei? Ba da, da’ înseamnă că le merge bine dacă-și permit impozitul. Zic eu: ce impozit, că diferența între cel mai mic și cel mai mare impozit e de aprox 50 de euro. Zice el: Daaa? Păi în Olanda impozitul e de aproape 10% din valoarea mașinii, indiferent de capacitatea cilindrică sau clasa mașinii..
4)Ne mutăm în Italia. Anno domini 2005. Cumnatul meu tocmai își luase permisul și mergea cu tramvaiu’. Îi zic: prietene, ești începător, ai 2k salariu, îmi ceri mie mașina, pune și tu 500 de euro și ia-ți un hârb să te ducă din punctul A în punctul B fără să-ți pese de valoare sau pagube. Răspunsul: Păi nu se poate pentru că asigurarea pentru vechitură+faptul că sunt începător m-ar costa 1500 de euro. Și pentru că la 500 de euro nu mi-aș permite decât o mașină cu care n-aș avea voie să intru în oraș, aș putea să merg doar până la intrarea în oraș. Pentru că din 2005 nu se putea intra prin Torino cu mașini mai vechi de euro 2, inclusiv.
5) Tot din Italia, dar 2006. Merg la un văr, mare fan auto, care avea o Alfa 156. Îi zic, bă, toată viața ta ai suferit după mașini, uite, acum în Italia ai firmă, de ce nu-ți iei frumos o mașină pă leasing cum îți luasei în Ro. Păi nesimțiții ăștia de italieni nu mă lasă să-mi cumpăr pe firma pe care o am (de construcții) decât dubă carosată/platformă, sau un pickup.
6) Ne mutăm înapoi în Germania. Impozitul auto se plătește în funcție de norma de poluare. Poți avea surpriza ca șeptaru’ tău din 1995-2000 să aibe un impozit de 1000 de euro vs un șeptar din 2018-2020 care are 100-200 de euro.
Tot în Germania poți avea câte mașini dorești. Pentru ca ele să se afle pe domeniul public trebuie să îndeplinească simultan următoarele condiții: TUV valid (itp adică), impozit plătit și asigurare
7) Și, pentru cei care ar vrea să se mute pă Bulgaria, putem lua exemplul Macedoniei care, cu niște ani în urmă, exasperați de faptul că la un parc de 200k de mașini, 50k erau înmatriculate în Bg, au dat o lege fix ca aia din Olanda. Gen: aveți 3-6-9 luni să vă inmatriculați mașinile, după data de 1 ianuarie a anului următor niciun cetățean rezident macedonean nu va mai avea voie să conducă un autoturism înmatriculat în alt stat.
Morala e că nu trebuie să încercăm să inventăm apa caldă, ci am putea să implementăm niște măsuri luate de alții care funcționează.

de aici.

#309
Quoriah

Quoriah

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 797
  • Înscris: 05.06.2016

View Postvali, on 13 ianuarie 2021 - 17:44, said:

nu trebuie să inventăm apa caldă:

6) Ne mutăm înapoi în Germania. Impozitul auto se plătește în funcție de norma de poluare. Poți avea surpriza ca șeptaru’ tău din 1995-2000 să aibe un impozit de 1000 de euro vs un șeptar din 2018-2020 care are 100-200 de euro.

de aici.

I call bullshit! Pe cine ai citat acolo, sincer imi pare ca e un nene plecat si care vrea sa se dea mare cu cate stie el.

Septarul meu din '94 cu motor de 4L m-ar fi costat in Germania 300 EUR impozitul anual. Cu tot cu taxe de drum si asigurare, m-ar fi costat ~800 EUR.

In Romania, impozitul anual era +1,500 EUR.

Masina mai veche de 2009 - 294 EUR/an
Attached File  CarTaxDE.png   45.18K   18 downloads

Masina dupa 2014 - 390 EUR/an
Attached File  CarTaxDE_NEW.png   46.76K   17 downloads

Am sotul neamt al unei prietene, si omul e pasionat de masini americane si are shop de restaurare. Omul radea de mine de fiecare data cand vorbeam ca eu am fost fraier si am platit asa impozit. El are garaj cu 4 muscle cars americane si tot platea mai putin decat mine la impozit cumulat.

Edited by Quoriah, 13 January 2021 - 18:10.


#310
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 11,500
  • Înscris: 11.01.2013

View PostAWE, on 13 ianuarie 2021 - 15:33, said:

Taxele sunt pentru toata lumea in afara de evazionisti, desigur. Exista un motiv pentru care in anumite tari cu apa calda (UK de exemplu) este descurajata detinerea de masini mai vechi de sa zic, 10 - 12 ani sau mai mult. O masina care la data achizitiei de noua e super-eco-friendly confom normelor din perioada aia poate fi lejer catalogata ca poluanta dupa niste ani, normele astea s-au tot inasprit de la un an la altul, chiar daca masina e de fapt impecabila tehnic. Ca atare taxarea se schimba si la un moment dat devine pur si simplu nerentabil sa mai tii masina respectiva.
Taxele nu sunt pentru toata lumea, sunt doar pentru iobagi. Cei care incearca sa evite sunt numiti evazionisti.
Bogatii nu platesc taxe pentru ca exista off-shore-uri, facilitati fiscale, subventii si ajutor de la stat pentru ca sunt "investitori strategici" care dau de munca la iobagi, etc. Au si armate de contabili care stiu sa le plimbe banii ca sa nu plateasca taxe.
Bogatii nu platesc nici macar TVA pe ce cumpara, nici macar pentru chilotii de pe ei. Chiar si lucruri personale le cumpara cu cardul firmei/firmelor detinute, firme care recupereaza TVA-ul de la stat.

Romanii nu au veniturile englezilor si altora. Pe principiul asta hai sa rezolvam poluarea si ambuteiajele din orase obligandu-i pe toti sa mearga cu elicopterul personal. La altii care au apa calda cum se poate?

Taxele astea lovesc fix in aia saraci care nu isi permit masini noi. Si marindu-le taxele nici nu o sa reuseasca sa stranga bani de o masina noua. Sau tu crezi ca aia care inca merg cu o Dacia 1310 sau un Logan euro 3 de 15 ani isi permit de fapt un Mercedes Hibrid, dar continua sa mearga cu roabele alea asa de placere?
Incearca sa nu mai fii nascut ieri. Cand o sa cresti mare si o sa muncesti pentru banii tai poate o sa intelegi cum stau lucrurile. Poate.

#311
CGDBZ

CGDBZ

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,028
  • Înscris: 29.06.2011
Taxa asta, daca chiar se vrea de poluare si sa descurajeze folosirea unui autoturism ce polueaza(indiferent de norma euro, caci toate polueaza, chiar si electricele) ar trebui sa fie in functie de venit, sa-l descurajeze si pe bogat nu numai pe sarac, ca si gipanul E6 polueaza, poate mai mult ca o masina E4 de clasa mica.
Dar de fapt se doreste ceva bani la buget, nimic mai mult, dar vad o gramada de "insi" care cred altceva, de fapt pe ei ii streseaza capra vecinului.

#312
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,688
  • Înscris: 22.11.2007
pentru oricine a fost pe afara stie ca si acolo vezi masini  vechi la greu. sigur starea lor este incomparabila fata de ale noastre vechi. dar revenim la unica solutie pe care am spus-o inca din primele pagini, autoritatile responsabile cu controlul tehnic sa isi faca treaba. nu taxe aberante...deci ce propuneti unii este sa fie in Romania mai mari taxele/interzicerile de masini decat in tari cu salarii de 3-5-7 ori mai mari.

si cine nu a fost pe afara poate sa intre pe siteurile de specialitate si o sa vedeti cate anunturi de masini vechi gasesti. din moment ce gasesti anunturi e logic ca masinile respective au circulat pana acum acolo si poate vor circula in continuare daca vor fi cumparate de localnici. ca da, si in germania sunt oameni care din motive de cost au masini mai vechi.

parcul auto se regleaza intotdeauna natural in functie de veniturile oamenilor. daca ati privi atent si real ati vedea ca oamenii aia care aveau dacii 1300, cielo, matizuri, solenze, supernove (cred ca acum 10 ani ce am enumarat pe aici era 30-40% din parcul auto al tarii) acum au masini euro4,euro5. da, anii 2004-2010 fiecare dupa posibilitati. abia am scapat de vechile harburi acum nici astea 2010 nu mai sunt bune ca s-au invechit. in tara cu salariul mediu 2500 lei net.

Edited by bossake, 13 January 2021 - 18:55.


#313
AWE

AWE

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,559
  • Înscris: 12.10.2005

View PostFriskey, on 13 ianuarie 2021 - 18:27, said:

Cand o sa cresti mare si o sa muncesti pentru banii tai poate o sa intelegi cum stau lucrurile. Poate.

Puiule, eu muncesc pentru banii mei de multa vreme, cam de vreo 30+ ani deci nu cred ca e cazul sa ma iei cu arogante ca n-ai de unde sa stii cine sunt sau ce fac. Move along pls, thx.

#314
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,143
  • Înscris: 08.12.2008

View Postdustdany, on 12 ianuarie 2021 - 00:22, said:

Ministrul Mediului, Tanczos Barna, a declarat că a demarat discuțiile pentru introducerea unei taxe auto menite să scadă nivelul de poluare. Variantele posibile sunt impozit local diferențiat, rovignietă, emisiile stabilite de producătorul auto Ăźn funcție de motor.

Nu prea stiu nici ei de unde sa inceapa cu noua taxa auto. Mai mult ca sigur nu va fi aplicata in 2021. Posted Image

Nu se poate implementa o asemenea taxa așa cum vrea guvernul. Pentru că alternativele la cazane sunt limitate dpdv financiar. Un E6 "curat" și bun costa cel puțin 5000-6000 de euro. Ori cand salariul minim nu e nici 500 de euro, să-l obligi pe om să renunțe la mașina lui de peste 15 ani (in condițiile in care și el e conștient că e un cazan), este imposibil. Asta nu au înțeles guvernele anterioare care au băgat asemenea taxe, oamenii au dat în judecată statul și au câștigat. Cand statul pierde un proces în fata cetățeanului, e clar că acea lege e proasta.
Soluția eu cred că e aia mai vrea: să își permită omul sa își cumpere o mașină buna.
Cat despre impozit local diferențiat, deja se aplica. Scriau unii pe un grup cum că la un 1.6 diesel au plătit de la 60 de lei, pana la 100.

Edited by LauCalin, 14 January 2021 - 10:41.


#315
petru_

petru_

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 459
  • Înscris: 02.02.2006
Ce de adepti pt o taxa in plus!!!
Think mai oamenilor, urmatoarele taxe or sa va loveasca pe voi.

#316
nickart

nickart

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 16.12.2006

View Postslai, on 12 ianuarie 2021 - 12:43, said:

taxarea combustibilului nu e o solutie, ca e deja scump.
cand a pus ponta o taxa de 7 centi, s-a constatat ca a generat o scadere cu 10% a pietii, din simplul fapt ca transportatorii preferau sa alimenteze dupa ce ieseau din tara, sau inainte de a intra in tara, ca la ceilalti era mai ieftin. si cand a tras linie, bugetul nu a iesit mai bine. daca aveam un carburant mai ieftin decat vecinii, sa ai loc de crestere, ar fi fost o solutie.
Daca taxa e pentru poluare atunci poluatorul sa plateasca, deci cine arde gazul plateste. Masina merge deci polueaza, masina sta nu polueaza. Dupa urmeaza centralele termice murale.   Un lucru e cert cine se ia de carnea de porc si masina romanului nu mai prinde guvernarea.

#317
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

View Postnickart, on 08 august 2021 - 05:34, said:

Daca taxa e pentru poluare atunci poluatorul sa plateasca, deci cine arde gazul plateste. Masina merge deci polueaza, masina sta nu polueaza. Dupa urmeaza centralele termice murale.   Un lucru e cert cine se ia de carnea de porc si masina romanului nu mai prinde guvernarea.
Geniule care ești geniu, dacă poluatorul plătește taxa, gata, s-a rezolvat problema?
S-a terminat cu poluarea o dată cu plata? Sau ce vrei să spui??

Refetritor la centralele termice murale, sunt curios ce ai împotriva lor?
Și astea poluează? Ca și aragazul clasic?

#318
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,614
  • Înscris: 07.02.2003

View Postericmario, on 08 august 2021 - 07:12, said:

dacă poluatorul plătește taxa, gata, s-a rezolvat problema?
S-a terminat cu poluarea o dată cu plata? Sau ce vrei să spui??
Nu dar cu banii obtinuti se pot crea premizele unei alternative mai putin poluante, de ex se pot face investitii in electrice :)

#319
tauru242

tauru242

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,107
  • Înscris: 06.09.2005

View Postericmario, on 08 august 2021 - 07:12, said:




Refetritor la centralele termice murale, sunt curios ce ai împotriva lor?
Și astea poluează? Ca și aragazul clasic?
Nu știai? S-a decis deja. De fapt tot ce înseamnă foc s-a decretat poluant și tre sa dispară. Sau daca nu, sa fie taxat.
După cum vezi, din taxa ălora care poluează se iau bani și se dau la aia care nu poluează. Win, win.🤣🤣🤣

Edited by tauru242, 08 August 2021 - 15:25.


#320
radunic

radunic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,039
  • Înscris: 09.08.2005
1. sînt de acord ca mașinile neîntreținute să dispară. Doar ieri am venit pe Valea Oltului în spatele unei mașini care scotea tot timpul fum negru, nu doar la accelerare. Și n-a fost singura de la Sibiu la București...
2. taxarea nu e o soluție pentru asta. Soluția e aplicarea legii - la ITP plus echipaje mobile pe șosea. Plus amenzi crunte pentru chestii gen DPF dezactivat.
3. aveți grijă ce vă doriți - taxele se introduc ușor și se scot greu. Și întotdeauna cresc.

#321
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

View Posttauru242, on 08 august 2021 - 15:24, said:

Nu știai? S-a decis deja. De fapt tot ce înseamnă foc s-a decretat poluant și tre sa dispară. Sau daca nu, sa fie taxat.

Nu, nu știam.
Pune aici articolul din lege. Sau decretul.

View Postandreic, on 08 august 2021 - 09:51, said:

Nu dar cu banii obtinuti se pot crea premizele unei alternative mai putin poluante, de ex se pot face investitii in electrice Posted Image
Cuvântul ”premiză” nu există.

Cu banii obținuți se pot face ce? Chefuri? Seri bănățene? Unde ai auzit tu vreodată de investiții în electrice din banii ăia?

#322
tauru242

tauru242

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,107
  • Înscris: 06.09.2005

View Postericmario, on 29 august 2021 - 09:21, said:


Nu, nu știam.
Pune aici articolul din lege. Sau decretul.

Ei na, nu-i nimic oficial dar discutia la nivel de UE exista. Si cum dumnealor vor sa fie carbon neutral prin 2050 cu siguranta vor taxa si centralele alea.

#323
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
Deci nu s-a decis nimic și nu s-a decretat nimic.

#324
tauru242

tauru242

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,107
  • Înscris: 06.09.2005
Nu încă.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate