Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Boxa membrana tweeter infundata

ajutor

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay
 Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...
 De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?
 polita RCA ONLINE

Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas
 

Skoda Octavia IV vs Mazda 3

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
126 replies to this topic

#37
rzv74

rzv74

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 534
  • Înscris: 30.09.2014
Vezi și Passat advance 1,5 tsi, 150cp

#38
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,843
  • Înscris: 14.08.2007

View PostOctavian___, on 09 ianuarie 2021 - 10:38, said:

Daca spatiul interior e crucial in alegere si nimic altceva nu mai conteaza asa tare, e cam trista viata.

Alege masina care iti place tie, care-ti da satisfactie ori de cate ori o conduci, daca iti plac masinile.
Poate nu ai aflat inca, dar oamenii isi iau masinile in primul rand din motive practice, nu "for fun". Iar Octavia e mult peste Mazda 3 cand vorbim de chestii practice sau de masini de familie. Daca vrea performante mai bune isi ia 1.5 TSI (tot manuala ca si Mazda) la acelasi pret si deja se bate la performante cu Mazda. Eu nu mi-as lua o masina care nu e suficient de practica/utila doar pentru ca arata mai bine, e o abordare superficiala si cam adolescentina sa faci asa ceva.

View PostSagacious, on 09 ianuarie 2021 - 09:24, said:

Și cum crezi că o să corecteze când în cartea masinii scrie că e electrica și termica?
Pot sa faca regulamentul de parcare sa fie valabila gratuitatea doar pentru cele care au incarcare electrica la priza si doar pe locurile dedicate electricelor (in Cluj sunt locuri dedicate pentru masinile care se incarca la priza). Dar, repet, oricum gratuitatea asta e un caz particular in Bucuresti.

Cel putin asa ar fi logic daca vrei sa reduci poluarea, sa faci favoruri masinilor care sunt capabile sa circule doar electric prin oras.

#39
MiG29

MiG29

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,051
  • Înscris: 16.12.2002

View Postutopium, on 09 ianuarie 2021 - 11:21, said:

Dar, repet, oricum gratuitatea asta e un caz particular in Bucuresti.
Si in Constanta( unde stau) era gratuit , asta pana sa  anuleze regulamentul parcarilor si sa fie gratuit ptr toti. Probabil ca si pe viitor o sa fie la fel si in cazul asta imi convine mai mult decat impozitul micsorat.

#40
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

View PostOctavian___, on 09 ianuarie 2021 - 10:38, said:

M-ar durea sufletu sa dau 25-26000 Euro pe o Octavia 1.0  
Mazda 3 2.0 180 cp in aceiasi bani mi se pare pe departe o alegere mai ok, cu plusurile evidente: motor mare si (mult) mai puternic, interior mai fain (cred ca si mai calitativ) la Mazda, exterior mai fain.
Daca spatiul interior e crucial in alegere si nimic altceva nu mai conteaza asa tare, e cam trista viata.

Alege masina care iti place tie, care-ti da satisfactie ori de cate ori o conduci, daca iti plac masinile.

Imi plac mai toate masinile, dar intre cele doua Mazda 3 ma atrage mai tare pt cum arata interior/exterior, si daca asta vine la pachet si cu o motorizare mai puternica in aceiasi bani ca Octavia...alegea ar fi simpla la mine
Octavia se poate lua si cu 1.5TSI de 150cp, daca se renunta la DSG pentru a nu iesi din buget.
Si deja vb de altceva. In primul rand performanta utila mai buna si powerband generos. Pana in 5000 de ture e peste ala de 180 de la Mazda. Iar dupa aia nu scade puterea la tsi ci se mentine constanta pana la 6000 deci e si mia aia e utilizabila in caz ca nu e oportun sa schimbi treapta doar ca dupa 5000 va incepe sa fie o diferenta de putere in favoarea Mazdei. Cat de mult compenseaza plusul de putere dupa 5000 faptul ca ai mai putina putere decat la TSi sub 5000 judeca fiecare dupa propriile nevoi si preferinte.
SkyX pare interesant ca motor de masina usoara de fun pe care sa o tii numai in ture gen MX5. Altfel platesti 180cp (ca atat platesti) cam degeaba.

Asta daca vorbim de putere. Daca nu, atunci nu conteaza chestiile astea dar banii tot trebuie dati.

Edited by underb, 09 January 2021 - 17:48.


#41
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,958
  • Înscris: 06.04.2007

View Postutopium, on 09 ianuarie 2021 - 11:21, said:

Poate nu ai aflat inca, dar oamenii isi iau masinile in primul rand din motive practice, nu "for fun". Iar Octavia e mult peste Mazda 3 cand vorbim de chestii practice sau de masini de familie. Daca vrea performante mai bune isi ia 1.5 TSI (tot manuala ca si Mazda) la acelasi pret si deja se bate la performante cu Mazda. Eu nu mi-as lua o masina care nu e suficient de practica/utila doar pentru ca arata mai bine, e o abordare superficiala si cam adolescentina sa faci asa ceva.

...........................................
Pai colegule poate nici tu n-ai aflat ca nu toti oamenii isi iau masini noi (inteleg la un sh) doar/strict din considerente practice. Eu sunt unul dintre ei si n-o sa-mi iau in veci o masina care nu-mi place cum arata, doar ca e f practica.
Nu numai ca esti superficial daca iti iei masina noua si o iei doar pt ca e mega spatioasa si practica si dai la o parte daca iti place cum arata, cum se misca, etc, dar trece si viata pe langa tine, asa pt ca esti foarte practic si nu-ti satisfaci celelalte aspecte care sunt cel putin la fel de importante, nu spun ca pt toti, dar pt o parte din clientela e mega important.
Nici tu nici eu nu detinem adevarul absolut si asta ma deranjeaza la asemenea comentarii, ca stii tu ce e mai important pt toata lumea. Ar insemna toti sa-si ia doar Octavia pt ca e cea mai spatioasa in gama ei nu ?

N-am nimic contra la Octavia, chiar e luata in calcul la o viitoare achizitie, la fel si Mazda si alte marci/modele.
Poate am fost prea categoric, dar am pus in primul rand accent pe motorizare care e dif mare intre ce ofera un si cealalta + masina in sine, mai faina Mazda 3 si mai practica Octavia.

Pt mine toate care au 4 usi si un portbagaj in care sa intre doua valize de dim medii, sunt masini suficient de practice si atunci imi ramane sa aleg pe aia care-mi place mai mult cum arata in ochii mei, cum ma simt la volan etc, detalii d-astea pe care tu nu pui accent.

View Postunderb, on 09 ianuarie 2021 - 17:37, said:

Octavia se poate lua si cu 1.5TSI de 150cp, daca se renunta la DSG pentru a nu iesi din buget.
Si deja vb de altceva. In primul rand performanta utila mai buna si powerband generos. Pana in 5000 de ture e peste ala de 180 de la Mazda. Iar dupa aia nu scade puterea la tsi ci se mentine constanta pana la 6000 deci e si mia aia e utilizabila in caz ca nu e oportun sa schimbi treapta doar ca dupa 5000 va incepe sa fie o diferenta de putere in favoarea Mazdei. Cat de mult compenseaza plusul de putere dupa 5000 faptul ca ai mai putina putere decat la TSi sub 5000 judeca fiecare dupa propriile nevoi si preferinte.
SkyX pare interesant ca motor de masina usoara de fun pe care sa o tii numai in ture gen MX5. Altfel platesti 180cp (ca atat platesti) cam degeaba.

Asta daca vorbim de putere. Daca nu, atunci nu conteaza chestiile astea dar banii tot trebuie dati.
1.5 tsi cp da e altceva . Nu m-as vaita nici cu 1.0 tsi, dar date fiind motorizarile in discutie cre ca esti de acord ca mai bine 2.0 180 cp decat 1.0 115 cp sau cat are, daca iti si place/te simti mai bine in Mazda 3, alegerea e destul de simpla.

Cum se simte una fata de cealalalta nu comentez (1.5 tsi vs 2.0 de la Mazda) , la bugetu dat as lua Mazda 3 pt ca imi place mai mult. Nu stiu cum m-as simti la volan, dar imi place mai tare masina la general decat O4.
Nici macar cu familia (nevasta) n-as avea discutii pe tema asta pt ca si ei ii place mult mai mult Mazda 3 decat Octavia, inca un pc castigat din start

#42
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,177
  • Înscris: 08.01.2021
Eu a trebuit sa fac recent o alegere similara (la lista fiind însã adãugate S-klasse și Alfa Giulia).
Mazda mi se pare ca are materiale mai bune în interior, insonorizare mai buna și în cazul meu, incluzând prețul pentru o garanție extinsa la 5 ani și un preț sensibil mai bun la nivele de echipare similare. În plus personal prefer amestecul de butoane fizice + ecrane de la Mazda in dauna soluției "totul ecran" de la skoda.
Skoda se simte mai vioaie (turbo) și e mai spațioasã.
În final câștigãtoare în cazul meu a ieșit alfa giulia și la "sfatul" consoartei am cumpãrat mazda... Cx30.

#43
Sagacious

Sagacious

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 412
  • Înscris: 20.11.2020
Din alea doua cea mai buna alegere e asta varianta full la 19.326 euro, garantie 5 ani fara limita de Km.

#44
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

View PostOctavian___, on 10 ianuarie 2021 - 10:36, said:


Pai colegule poate nici tu n-ai aflat ca nu toti oamenii isi iau masini noi (inteleg la un sh) doar/strict din considerente practice. Eu sunt unul dintre ei si n-o sa-mi iau in veci o masina care nu-mi place cum arata, doar ca e f practica.
Nu numai ca esti superficial daca iti iei masina noua si o iei doar pt ca e mega spatioasa si practica si dai la o parte daca iti place cum arata, cum se misca, etc, dar trece si viata pe langa tine, asa pt ca esti foarte practic si nu-ti satisfaci celelalte aspecte care sunt cel putin la fel de importante, nu spun ca pt toti, dar pt o parte din clientela e mega important.
Nici tu nici eu nu detinem adevarul absolut si asta ma deranjeaza la asemenea comentarii, ca stii tu ce e mai important pt toata lumea. Ar insemna toti sa-si ia doar Octavia pt ca e cea mai spatioasa in gama ei nu ?

N-am nimic contra la Octavia, chiar e luata in calcul la o viitoare achizitie, la fel si Mazda si alte marci/modele.
Poate am fost prea categoric, dar am pus in primul rand accent pe motorizare care e dif mare intre ce ofera un si cealalta + masina in sine, mai faina Mazda 3 si mai practica Octavia.

Pt mine toate care au 4 usi si un portbagaj in care sa intre doua valize de dim medii, sunt masini suficient de practice si atunci imi ramane sa aleg pe aia care-mi place mai mult cum arata in ochii mei, cum ma simt la volan etc, detalii d-astea pe care tu nu pui accent.


1.5 tsi cp da e altceva . Nu m-as vaita nici cu 1.0 tsi, dar date fiind motorizarile in discutie cre ca esti de acord ca mai bine 2.0 180 cp decat 1.0 115 cp sau cat are, daca iti si place/te simti mai bine in Mazda 3, alegerea e destul de simpla.

Cum se simte una fata de cealalalta nu comentez (1.5 tsi vs 2.0 de la Mazda) , la bugetu dat as lua Mazda 3 pt ca imi place mai mult. Nu stiu cum m-as simti la volan, dar imi place mai tare masina la general decat O4.
Nici macar cu familia (nevasta) n-as avea discutii pe tema asta pt ca si ei ii place mult mai mult Mazda 3 decat Octavia, inca un pc castigat din start
O sa razi dar singura problema, aparent mica dar de care m-am lovit prima data la o Astra J si care m-a facut sa imi dau seama cat de mult te poate limita chestia asta este unghiul de abordare minuscul.

Iar din ce am vazut, Mazda sta si mai rau.

#45
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,843
  • Înscris: 14.08.2007

View PostOctavian___, on 10 ianuarie 2021 - 10:36, said:

Poate am fost prea categoric, dar am pus in primul rand accent pe motorizare care e dif mare intre ce ofera un si cealalta + masina in sine, mai faina Mazda 3 si mai practica Octavia
Diferenta aia mare de motorizare inseamna ca una face 0-100 in 10 secunde si alta in 8 secunde. Deci poate ca nu e asa de mare pe cat pare la prima vedere diferenta intre 110 si 180 CP. Si, repet, daca vrea 8 secunde, poate lua 1.5 TSI la acelasi pret (dar fara DSG). Si atunci are masina si la fel de sprintena, dar si mai practica Posted Image

In plus colegul a spus din start ca are copil, scaun de copil, etc. Adica are nevoie in primul rand de o masina de familie, nu de una de burlac.

Pe mine nu m-ar face deloc mai fericit o Mazda 3, ci doar mi-ar da mai multe batai de cap in diverse situatii cand nu mi-ar incapea toate bagajele sau bicicleta copilului, pasagerii ar sta mai ingramaditi, factura de combustibil si asigurari ar fi mai mare, etc. In plus imi place cum arata O4, e faina si in interior si exterior (mai ales pe anumite echipari mai premium), are un concept chiar foarte modern in interior. Ca Mazda 3 e mai faina nu neg, dar asta vine cu seria de dezavantaje de care povesteam mai sus. Daca as avea 20 de ani, fara copil/familie, intre cele doua probabil as prefera Mazda 3 (desi in mod normal as lua una si mai mica decat Mazda 3). Dar daca as avea 20 de ani as locui si intr-o garsoniera, nu intr-un apartament de 4 camere. Cerintele unei persoane se modifica in timp si devin tot mai complexe (tin cont de tot mai multe criterii), nu mai simple cum crezi tu Posted Image Lumea nu isi ia Octavia doar pentru ca e spatioasa/practica, ci pentru ca poate sa ofere si confort, si performante, si dotari bune, si dotari de lux daca e nevoie, si versiuni eco, totul la un cost mai mic decat pentru alte masini ... practic marele atu al Octaviei e ca ofera diverse lucruri specifice clasei urmatoare (large family car/mid size car) la pret de compacta. Eu am luat in calcul vreo 10 criterii majore cand am evaluat Octavia vs Mazda 3 vs alte masini, iar Octavia a castigat fara emotii. Si la genul asta de achizitii chiar fac evaluari destul de complexe, le dau puncte pe diverse criterii, ma duc sa le vad pe toate, sa le conduc pe cele care sunt candidate serioase, etc Posted Image Mazda a ajuns doar la faza de intrat in ea si discutat cu dealerul ... mi-am dat seama ca n-are sens sa fac drive-test inca de atunci pentru ca nu indeplinea punctajul minim acceptabil (pentru mine) pe anumite criterii (evident, vorbim de spatiu in spate si spatiu in portbagaj). Doar vreo 5 masini au ajuns in faza de test drive la mine, inca vreo 6 nu au trecut de prima faza de evaluare, printre care si Mazda 3 (oricum era versiunea 2.0 120 CP atunci care pe ansamblu nu e mai sprintena decat 1.0 TSI-ul meu).

Edited by utopium, 10 January 2021 - 16:28.


#46
MiG29

MiG29

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,051
  • Înscris: 16.12.2002

View PostSagacious, on 10 ianuarie 2021 - 12:21, said:

Din alea doua cea mai buna alegere e asta varianta full la 19.326 euro, garantie 5 ani fara limita de Km.

Nu e urata deloc, e cam la fel de mare, dar cel putin ptr moment nu au si varianta de mild hibrid...

#47
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Dar, dar e MPi!

...cel mai probabil.

Cred ca e ultimul mpi peste 100 de cai.

#48
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,843
  • Înscris: 14.08.2007

View PostSagacious, on 10 ianuarie 2021 - 12:21, said:

Din alea doua cea mai buna alegere e asta varianta full la 19.326 euro, garantie 5 ani fara limita de Km.
Pretul de lista e si acolo in jur de 25.000 ... cele de mai sus au pretul de lista afisat, nu cel dupa Rabla, discount-uri, etc.

View Postunderb, on 10 ianuarie 2021 - 20:29, said:

Dar, dar e MPi!

...cel mai probabil.
Cuplul e cam dezamagitor, 153 Nm ...

#49
MiG29

MiG29

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,051
  • Înscris: 16.12.2002

View Postunderb, on 10 ianuarie 2021 - 20:29, said:

Dar, dar e MPi!

...cel mai probabil.

Cred ca e ultimul mpi peste 100 de cai.

1.6 Gamma MPi asa se si numeste :)

#50
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

View Postutopium, on 10 ianuarie 2021 - 20:34, said:


Pretul de lista e si acolo in jur de 25.000 ... cele de mai sus au pretul de lista afisat, nu cel dupa Rabla, discount-uri, etc.


Cuplul e cam dezamagitor, 153 Nm ...
E 1.6 aspirat. Si MPi pe deasupra. Cat vrei sa fie cuplul?

Mai aveai 5-10Nm in plus daca era GDi. Adica nimic.

Entuziasmul daca pot sa-i zic asa e legat de faptul ca e cam singurul motor MPi acceptabil si pentru ca aveam impresia ca l-au retras. Si mai e ala de la Reno, turbo de 1.0.

Edited by underb, 11 January 2021 - 09:58.


#51
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,843
  • Înscris: 14.08.2007
Pe mine nu ma atrage motorul asta (nici la performante, nici la consum), de fapt nu sunt interesat de MPI ... si pare ciudat ca au un singur motor in oferta ... altfel masina arata bine si pare a fi mai spatioasa decat Mazda 3. Nu am mai vazut modelul asta de Elantra. Insa pentru mine 1.0 TSI si 1.5 TSI raman sunt cele mai interesante motoare termice momentan ca si performante/consum. Desi eu imi doresc plug-in hibrid, adica 1.4 TSI PHEV-ul ... dar ar fi fost interesant sa aiba si HEV bazat pe 1.0 TSI/1.5 TSI.

#52
VladDcn

VladDcn

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 117
  • Înscris: 13.05.2020
Ptr initiator, strict intre cele doua:
- daca nu conteaza manuala vs automata -> Octavia 1.5
- daca trebuie sa fie automata -> Octavia ca in descrierea ta
- daca e mai important spatiul ptr pasageri/portbagaj -> Octavia

Dintre cele doua, Octavia se muleaza mai bine pe nevoile unei familii fata de Mazda.
Esti deschis si catre alte modele? Intreb ptr ca in banii astia sunt si unele SUV-uri disponibile/alte berline (Elantra) care poate iti indeplinesc nevoile.

#53
MiG29

MiG29

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,051
  • Înscris: 16.12.2002
Am gasit noul Tucson. 180 CP, mild hibrid automata, cu ceva discount ajung pe la 25-26.000. Si e cam foarte tentanta...

#54
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

View Postutopium, on 11 ianuarie 2021 - 10:28, said:

Pe mine nu ma atrage motorul asta (nici la performante, nici la consum), de fapt nu sunt interesat de MPI ... si pare ciudat ca au un singur motor in oferta ... altfel masina arata bine si pare a fi mai spatioasa decat Mazda 3. Nu am mai vazut modelul asta de Elantra. Insa pentru mine 1.0 TSI si 1.5 TSI raman sunt cele mai interesante motoare termice momentan ca si performante/consum. Desi eu imi doresc plug-in hibrid, adica 1.4 TSI PHEV-ul ... dar ar fi fost interesant sa aiba si HEV bazat pe 1.0 TSI/1.5 TSI.
Pai tu mergi putin si mai mult la consum. Adica nici din motor nu intelegi nimic, nici consumul mic nu te ajuta prea mult la rulajul tau.
Oricum nu era vb despre tine sau despre mine.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate