Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
2021: schimbare la fata pentru Lada Niva
#38
Posted 06 January 2021 - 10:53
Hunor_66, on 06 ianuarie 2021 - 10:47, said:
Stii chestia aia cu inventarea unui pix care sa scrie in spatiu ? Cat or cheltuit americanii sa faca un pix care sa scrie in absenta gravitatiei, si cati ani le-o luat ? Rusii ? Or folosit creioane... Bineinteles. De-aia or apelat americanii la rachetele rusesti ca sa duca in spatiu sateliti, ani la rand. Ca sunt simple si eficiente. da asa si cu armele , rusii au rachetele hipersonice ce depasesc orice, fiind ieftine , americanii au f35 care reuseste dogfight la niste turn-uri de nu crezi ca e real, dar la ratie de rachete doborate f35 bate orice racheta hipersonica americanii au apelat la rachetele rusesti pana s-au maturizat tehnologiile proprii vezi ce e cu elon musk |
#39
Posted 06 January 2021 - 11:10
Erau niște filme pe YouTube cum ia foc Chevy Niva, tat-su ãsteia, nu chiar tentant...
|
#40
Posted 06 January 2021 - 19:07
M-am dat cu Chevy Niva in Ucraina, cateva zile pe soft-offroad si cu tot respectul este o troaca, macar vechea Niva nu emitea pretentii si era bazata pe o tehnologia de pe vremea lui Gagarin.
Si Niva clasica este o troaca pe partea si confort de calitate, avem una 2004 in familie, pentru vanatoare si a ruginit de zile mari si s-a reparat continuu la ea si un vecina are una mai noua si aceleasi probleme. Edited by connectorxp, 06 January 2021 - 19:07. |
#41
Posted 06 January 2021 - 20:05
Hunor_66, on 06 ianuarie 2021 - 10:47, said:
Si Kraz-urile alea de la RATB, tot preparate de raliu or fost, atatea decenii la rand cat or facut serviciu ? Nu are nici o relevanta la capitolul fiabilitate, stand pe loc puteau sa-l tina 100 ani si uite dom'le ce fiabil este! E un motiv ptr care muzeele sunt pline de chestii fiabile dar care nu-si mai au locul in ziua de azi ci stau frumos acolo...locomotive cu aburi si biplane, foarte fiabile si frumoase nu mai sunt folosite, vai vai! Intamplator (sau poate nu) stiu masina ceva mai mult decat majoritatea (nu chiar acea masina ci una aproape identica), pana prin 2000 sau cam asa, unchiul meu a lucrat pe una bleu (nu verde) in Constanta la o mare firma de constructii de pe bd Aurel Vlaicu, stiu localnicii care. Era folosita la caratul excavatoarelor sau a unei macarale senilate sau a altor chestiuni de pana in 40T. Deci acest Kraz era absolut paguba la casa omului: consum minim 1L la km. MINIM 1L LA 1 KILOMETRU! Si nu functiona mai mult de 10-12 ore fara sa se strice. Frane cand se aliniau planetele. Da, arata foarte bine, personalitate puternica, dar doar atat. Tipic rusesc: imaginea conteaza. M-a luat de vreo doua ori cand eram tineiger, cand il ambala iti dezlipea plamanul asa vibra cabina de zgomot. L-au abandonat irevocabil, se stricase in aceeasi zi in care reparasera altceva la el. E si acum acolo, cotet ptr porumbei. Daca era asa bun iti garantez ca il foloseau si in ziua de azi. https://www.google.c...19!4d28.6010286 Hunor_66, on 06 ianuarie 2021 - 10:47, said:
Nu era absolut deloc mai bun. Nu avea sistemul 4x4 de la Lada Niva, nu avea reductor, nu avea diferential central blocabil. Nici macar "poate la fiabilitate motor". In comparatiile dintre vehicule 4x4 nu punem pe primul plan confortul. Nu ti-o iei sa te culci in ea, sau sa faci drumuri Bucuresti - Viena dintr-o bucata. Hunor_66, on 06 ianuarie 2021 - 10:47, said:
Stii chestia aia cu inventarea unui pix care sa scrie in spatiu ? Cat or cheltuit americanii sa faca un pix care sa scrie in absenta gravitatiei, si cati ani le-o luat ? Rusii ? Or folosit creioane... Hunor_66, on 06 ianuarie 2021 - 10:47, said:
Bineinteles. De-aia or apelat americanii la rachetele rusesti ca sa duca in spatiu sateliti, ani la rand. Ca sunt simple si eficiente. Stiu ca tii cu rus.. pardon ursul dar nici pe departe nu-s asa inovativi cum crezi. Da, au avut varfurile lor, si e inevitabil asta, ca din cea mai mare tara din lume, o tara cat un continent, sa nu se ridice cativa oameni geniali care sa aiba norocul sa ajunga in functii corespunzatoare de unde sa faca chestii misto...dar astea sunt exceptiile. Dar de la rachete sa ne intoarcem la automobile si sa ne delectam cu inventivitatea ruseasca de-a lungul timpului: GAZ-A (1932-1936) -Ford Model A (1927-1931) collage1.jpg 106.4K 16 downloads GAZ-M-1 (1936-1943) -Ford Model B (1934-1935) collage2.jpg 79.92K 14 downloads L-1 (1933) -Buick-32-90 (1931-1933) collage3.jpg 58.59K 10 downloads KIM-10 (1940-1941) -Ford Prefect (1938-1949) collage4.jpg 73.55K 8 downloads ZIS-110 (1945-1958) -Packard 180 (1940-1942) collage8.jpg 83.84K 8 downloads Moskvich 400 (1946-1956) -Opel Kadett K38 (1937-1940) collage5.jpg 63.28K 9 downloads GAZ-M-12 (1950-1960) -Buick Super (1940-1958) collage9.jpg 90.03K 12 downloads Moskvich-402 (1956-1964) -Opel Olympia Rekord (1947-1953) collage6.jpg 82.76K 15 downloads GAZ-21 (1956-1972) -Ford Mainline (1952-1956) collage12.jpg 96.24K 16 downloads GAZ-13 (1959-1981) - Packard Patrician (1956-1958) collage13.jpg 96.75K 16 downloads ZIL-111 (1959-1967) -GAZ-13 (1959-1981) collage14.jpg 61.18K 14 downloads Moskvich-408 (1964-1975) -Opel Kadett A (1962-1965) collage7.jpg 112.64K 15 downloads Moskvich-412 (1967-1976) -Opel Kadett B (1965-1973) collage10.jpg 129.27K 14 downloads ZIL-114 (1967-1978) -Lincoln Continental (1964-1970) collage15.jpg 56.51K 15 downloads GAZ-24 (1969-1992) -Ford Falcon (1962-1970) collage16.jpg 84.72K 15 downloads ZIL-115 (1978-1983) -Cadillac Fleetwood 75 (1971-1976) collage18.jpg 107.76K 14 downloads Moskvich-2141 (1986-1998) -Simca-Chrysler 1308 (1975-1980) collage11.jpg 58.27K 18 downloads De asta nu mai are rost sa amintim dar cel putin aici au cumparat licenta, nu au mai "imprumutat-o" cum fac chinezii in ziua de azi: VAZ-2101 (1970-1988) -Fiat-124 (1966-1974) collage17.jpg 74.18K 16 downloads Tianand cont de unde vb, noi care am tras 50 ani de un Renault si vreo 15 de un Citroen, nu radem ciob de oala sparta, mai ales ca majoritatea copiilor rusesti au fost mai bune decat originalul! Dar cel putin noi le-am avut legal, oficial cu licenta, inclusiv Roman, Rombac, Gloria apoi Cielo si ce-o mai fi fost, nu am stiinta sa fi manglit ceva. Edited by cristian_sen, 06 January 2021 - 20:20. |
#42
Posted 06 January 2021 - 20:15
Aro 10 avea reductor, fata era cuplata prin craboti deci era transmisie rigida, n`avea decit 2 diferentiale.
|
#43
Posted 07 January 2021 - 11:34
Ion_Bumbu, on 06 ianuarie 2021 - 10:49, said:
Aro 10 avea reductor. 1984-ARO-10-bord-1024x679.jpg 139.2K 31 downloads La modelele mai noi (Spartana) nu mai apare acea maneta secundara. 92a47c5978efe2a534ec19938d3624a7.jpg 21.85K 32 downloads |
#44
Posted 07 January 2021 - 12:26
Dommnule, vorbim de ARO 10 nu de Spartana, aia a fost o versiune castrata dupa 90 facuta la plezneala.
|
#45
Posted 07 January 2021 - 13:00
Naspa. Arata a chinezarie. Puteau sa modernizeze usor aspectul, dar pastrand stilul retro care a consacrat modelul.
|
#46
Posted 07 January 2021 - 19:29
Modelul nou nu inspira nimic. Ala vechi era mic, se descurca pe drumuri inguste, pe pante foarte grele chiar de pamant, daca aveai cauciuce din alea gen tractor. Avea un consum general de cca 10/l100km, ceea ce e ok pentru un 4x4(permanent 4x4).
Puteau pastra modelul vechi si mai imbunatateau macar plasticurile alea pe la interior ca erau foarte proaste. |
|
#47
Posted 08 January 2021 - 10:30
#48
Posted 08 January 2021 - 11:15
Hunor_66, on 05 ianuarie 2021 - 19:35, said:
S-ar putea sa n-o pastreze. Asta noua ("noua", vorba vine) o va inlocui. Deocamdata are acelasi motor, de 1.7 litri pe benzina. S-ar putea ca pentru UE sa bage ceva motoare Renault. De ieftina, va fi tot ieftina. Nu se va adresa alora de-si cauta Range Rover Evoque... Care UE? ... nu cred ca au distribuitori in multe tari .... sigur Ungaria si Bulgaria ... si poate Polonia si Estonia ... altfel??!! Pare a fi aceeaai Marie cu alta palarie, pardon ... caroserie. Adica un comedie de masina, nici frumoasa, nici performanta (invlusiv in off road), nici fiabila ... poate ieftina (depinde la ce o raportezi) ... Hunor_66, on 05 ianuarie 2021 - 19:42, said: Si la RATB, tot cu Kraz s-o lucrat, decenii la rand. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/WnsEucGZjV4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Din punctul meu de vedere, puteau s-o plagieze si dupa Jeep Willys si s-o infasoare intr-o prelata. Pentru cine se uita dupa Lada Niva, nu designul caroseriei e important, ci mecanica, in special transmisia si suspensia. Ciolovecii au stat si stau foarte bine la camioane .... acum se desfasoara Dakarul (in Arabia Saudita) iar la sectiunea camioane cei de la Kamaz fac legea ... si nu de azi de ieri ci de 20 de ani. Dar la turisme sunt varza ... masinile facute de iei sunt ciurucuri ... inclusiv la transmisii si suspensii ... folosesc inca cobcepte "basic" ... dar fara a avea insa plus la calitatea si fiabilitate Hunor_66, on 05 ianuarie 2021 - 21:03, said: In Romania nu-l gasesti la importator. https://suzuki.ro/autoturisme/ Nu stim cum o fi asta noua la confort. Macar exista "importator" ... de lada ... ciuciu ... oricum daca vrei musai sa o compari ... loganul este mai aproape Ion_Bumbu, on 06 ianuarie 2021 - 10:49, said:
Aro 10 avea reductor. Si fata de Niva avea (de fapt are) sasiu separat de caroserie .... conceptual aro 10 este cu mult peste Niva ... . Este mai slab la motorizare (majoritate cu motoare clasice Dacia ca sunt si cu motorizari reno si daewoo, VW, etc) dar in rest este superior omoloagei rusesti Hunor_66, on 07 ianuarie 2021 - 11:34, said: La modelele mai vechi exista acea maneta de cuplare reductor. 1984-ARO-10-bord-1024x679.jpg La modelele mai noi (Spartana) nu mai apare acea maneta secundara. 92a47c5978efe2a534ec19938d3624a7.jpg Esti in confuzie colegul .... aro 10/11 a avut tot timpul transmisie 4x4 (cu reductor, cuplare mrl, etc) ... este adevarat ca in paralel au fost si variante 4x2 ... dar acestea erau "optiuni" nu au avut niciodata intrerupta productoa de 4x4. Spartana intradevar initial a avut transmisie 4x2 (si nu doar ea, au existat si aro10 clasice cu transmisie 4x2 - in general utilitare destinate traficului urban) ptr a fi mai eficiente la consum. Uite .... fata de Niva asta este un mare plus al lui Aro10 ... nu era 4x4 permanent ... optimizai consumul ... |
#50
Posted 08 January 2021 - 12:59
Hunor_66, on 07 ianuarie 2021 - 11:34, said: La modelele mai vechi exista acea maneta de cuplare reductor. 1984-ARO-10-bord-1024x679.jpg La modelele mai noi (Spartana) nu mai apare acea maneta secundara. 92a47c5978efe2a534ec19938d3624a7.jpg Esti in confuzie colegul .... aro 10/11 a avut tot timpul transmisie 4x4 (cu reductor, cuplare mrl, etc) ... este adevarat ca in paralel au fost si variante 4x2 ... dar acestea erau "optiuni" nu au avut niciodata intrerupta productoa de 4x4. Spartana intradevar initial a avut transmisie 4x2 (si nu doar ea, au existat si aro10 clasice cu transmisie 4x2 - in general utilitare destinate traficului urban) ptr a fi mai eficiente la consum. Uite .... fata de Niva asta este un mare plus al lui Aro10 ... nu era 4x4 permanent ... optimizai consumul ... |
#51
Posted 10 January 2021 - 20:01
maccip, on 07 ianuarie 2021 - 19:29, said:
Puteau pastra modelul vechi si mai imbunatateau macar plasticurile alea pe la interior ca erau foarte proaste. Tarzy, on 08 ianuarie 2021 - 11:15, said:
Care UE? ... nu cred ca au distribuitori in multe tari .... sigur Ungaria si Bulgaria ... si poate Polonia si Estonia ... altfel??!! Quote
Si fata de Niva avea (de fapt are) sasiu separat de caroserie .... conceptual aro 10 este cu mult peste Niva ... . Quote
Esti in confuzie colegul .... aro 10/11 a avut tot timpul transmisie 4x4 (cu reductor, cuplare mrl, etc) ... [ [...] Uite .... fata de Niva asta este un mare plus al lui Aro10 ... nu era 4x4 permanent ... optimizai consumul ... |
|
#52
Posted 10 January 2021 - 20:12
Maestre, cind o iei ne`o arati!
Edited by Ion_Bumbu, 10 January 2021 - 20:12. |
#53
Posted 11 January 2021 - 18:21
ericmario, on 08 ianuarie 2021 - 10:30, said:
De ce ai inclus Cielo în lista ta? Tarzy, on 08 ianuarie 2021 - 11:15, said:
Ciolovecii au stat si stau foarte bine la camioane Tarzy, on 08 ianuarie 2021 - 11:15, said:
.... acum se desfasoara Dakarul (in Arabia Saudita) iar la sectiunea camioane cei de la Kamaz fac legea ... si nu de azi de ieri ci de 20 de ani. Poate colegii care muncesc pe Merceds ne confirma ca in cabina sunt stante cu litere chirilice, nemntii importa cabina de la rusi. De aia castiga raliuri, ca si-a bagat coada Mercedes. Si tehnolgie si un purcoi de bani. Noi nu ne-am vandut tara! kamaz, uaz, belaz, barza, vaz, viezure, manz...bai astia nu cumva...? Edited by cristian_sen, 11 January 2021 - 18:25. |
#54
Posted 11 January 2021 - 19:17
Cielo este licenta Opel care la data respectiva era detinut de GM, nici pomeneala de copie sau furtisag.
Kraz este facut mult dupa WW II, Molotov GAZ 63 si Zil 151 au fost camioanele construite dupa americane insa aveau licente date in timpul razboiului. Motorul la KRAZ provine din V2 insa nu`i jumatate este un V8 din V12. N`aveau nevoie rusii sa copieze camioane grele, nici tancuri, poate si T34 o fi copiat dupa ceva in opinia dumneavoastra. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users