Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Identificare font

Samsung Galaxy A35

Sfat pentru aprinderea automata a...

Masina de copt paine - pareri
 Cum reactivez Google Maps?

Conectare tableta X220la Tv

Femeile tinere nu mai vor sa munc...

La mulți ani @un_dac!
 La multi ani de Sfantul Gheorghe&...

Job - Facultate sau certificare

Deadpool & Wolverine (2023)

sistem hibrid eoliana + panouri +...
 Outlook e muta pe Android

Constructie Mun. Iasi. Casa P+1.

Cum mai rezolvati cu chiriasii ra...

Tastatura si mouse cu baterie int...
 

2021: schimbare la fata pentru Lada Niva

- - - - -
  • Please log in to reply
66 replies to this topic

#37
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,583
  • Înscris: 31.01.2010
Aro 10 avea reductor.

#38
karax

karax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,839
  • Înscris: 14.10.2017

View PostHunor_66, on 06 ianuarie 2021 - 10:47, said:

Stii chestia aia cu inventarea unui pix care sa scrie in spatiu ?
Cat or cheltuit americanii sa faca un pix care sa scrie in absenta gravitatiei, si cati ani le-o luat ?
Rusii ?
Or folosit creioane...

Bineinteles.
De-aia or apelat americanii la rachetele rusesti ca sa duca in spatiu sateliti, ani la rand.
Ca sunt simple si eficiente.
Cu pixul era doar o chestie zisa de rusi pe vremuri chipurile sa rada de americani, ca sa creada poporul ca cine stie ce sistem eficient au rusii
da asa si cu armele ,  rusii au rachetele hipersonice ce depasesc orice,  fiind ieftine ,  americanii au  f35 care reuseste dogfight la niste turn-uri de nu crezi ca e real, dar la ratie de rachete doborate f35 bate orice racheta hipersonica

americanii au apelat la rachetele rusesti pana s-au maturizat tehnologiile proprii vezi ce e cu elon musk

#39
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006
Erau niște filme pe YouTube cum ia foc Chevy Niva, tat-su ãsteia, nu chiar tentant...


#40
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,904
  • Înscris: 14.11.2004
M-am dat cu Chevy Niva in Ucraina, cateva zile pe soft-offroad si cu tot respectul este o troaca, macar vechea Niva nu emitea pretentii si era bazata pe o tehnologia de pe vremea lui Gagarin.
Si Niva clasica este o troaca pe partea si confort de calitate, avem una 2004 in familie, pentru vanatoare si a ruginit de zile mari si s-a reparat continuu la ea si un vecina are una mai noua si aceleasi probleme.

Edited by connectorxp, 06 January 2021 - 19:07.


#41
cristian_sen

cristian_sen

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,191
  • Înscris: 21.08.2003

View PostHunor_66, on 06 ianuarie 2021 - 10:47, said:

Si Kraz-urile alea de la RATB, tot preparate de raliu or fost, atatea decenii la rand cat or facut serviciu ?


Nu are nici o relevanta la capitolul fiabilitate, stand pe loc puteau sa-l tina 100 ani si uite dom'le ce fiabil este! E un motiv ptr care muzeele sunt pline de chestii fiabile dar care nu-si mai au locul in ziua de azi ci stau frumos acolo...locomotive cu aburi si biplane, foarte fiabile si frumoase nu mai sunt folosite, vai vai!
Intamplator (sau poate nu) stiu masina ceva mai mult decat majoritatea (nu chiar acea masina ci una aproape identica), pana prin 2000 sau cam asa, unchiul meu a lucrat pe una bleu (nu verde) in Constanta la o mare firma de constructii de pe bd Aurel Vlaicu, stiu localnicii care. Era folosita la caratul excavatoarelor sau a unei macarale senilate sau a altor chestiuni de pana in 40T.  Deci acest Kraz era absolut paguba la casa omului: consum minim 1L la km. MINIM 1L LA 1 KILOMETRU! Si nu functiona mai mult de 10-12 ore fara sa se strice. Frane cand se aliniau planetele. Da, arata foarte bine, personalitate puternica, dar doar atat. Tipic rusesc: imaginea conteaza. M-a luat de vreo doua ori cand eram tineiger, cand il ambala iti dezlipea plamanul asa vibra cabina de zgomot. L-au abandonat irevocabil, se stricase in aceeasi zi in care reparasera altceva la el. E si acum acolo, cotet ptr porumbei. Daca era asa bun iti garantez ca il foloseau si in ziua de azi. https://www.google.c...19!4d28.6010286

View PostHunor_66, on 06 ianuarie 2021 - 10:47, said:

Nu era absolut deloc mai bun.
Nu avea sistemul 4x4 de la Lada Niva, nu avea reductor, nu avea diferential central blocabil.
Nici macar "poate la fiabilitate motor".
In comparatiile dintre vehicule 4x4 nu punem pe primul plan confortul.
Nu ti-o iei sa te culci in ea, sau sa faci drumuri Bucuresti - Viena dintr-o bucata.

Trebuie intrebat la cluburile Aro, unii zic ca au existat cu reductor si blocabil central. Majoritatea intr-adevar nu au avut ptr ca nu era nevoie, la fel ca si Dusterul de peste ani, treapta 1 de viteza era foarte scurta= raport mare de demultiplicare= nu era nevoie de reductor. Bani mai putini= pret mai mic. La motor sigur erau mai bune, chiar daca erau de Dacia la origine Renault '60. Lada Niva era asa fiabila ca lui Putin i-au facut una cu motor de Opel, asa e de buna e motorizarea originala. Pai la noi base' si 'ohanes au Dacii de serie, nemodificate ca sunt bune asa cum au venit din fabrica! Apropo de pUtin si marsul triumfal la volanul Kamazului de la inaugurarea podului care a unit Crimeea de continent: colegii cunoscatori zic ca acel camion statea prea teapan ptr unul din exploatare, in mod sigur era preparat suspensii- motorizare, etc, dedesubt sigur nu era de serie.!

View PostHunor_66, on 06 ianuarie 2021 - 10:47, said:

Stii chestia aia cu inventarea unui pix care sa scrie in spatiu ?
Cat or cheltuit americanii sa faca un pix care sa scrie in absenta gravitatiei, si cati ani le-o luat ?
Rusii ?
Or folosit creioane...
Nici chiar rusii nu au avut curajul sa foloseasca creioane in spatiu, praful de carbon intra in avionica si cat o fi fost ea de ruseasca facea scurt circuit-poc-trosc- kanietz filma. E doar un banc asta la fel ca ala cu rachetele.

View PostHunor_66, on 06 ianuarie 2021 - 10:47, said:

Bineinteles.
De-aia or apelat americanii la rachetele rusesti ca sa duca in spatiu sateliti, ani la rand.
Ca sunt simple si eficiente.
Au declarat in nenumarate randuri: au apelat ptr ca era mai ieftin. MULT mai ieftin. Atat de mare diferenta incat a meritat chiar si trimiterea  oamenilor in rachete cu motoare RD-180. Care apropo sunt motoare Pratt & Whitney construite in Rusia dupa specificatiile NASA. Sunt rusesti doar cu numele. E aceeasi poveste ca la fabricarea telefoanelor in China, pretul a dictat, americanii-s pragmatici, dincolo e mai ieftin asta e situatia. Chiar daca la origine este un motor sovietic (de la racheta Energia, dar micsorat la doua camere in loc de patru) americanii l-au reproiectat detin toate drepturile si patentele ptr el, rusii insusi nu isi pot echipa rachetele cu RD-180. Au facut RD-190 cu o singura camera dar e net inferior. Iar ultimul RD-180 cred ca a ajuns in SUa inainte de 2014 si colaborarea s-a terminat definitiv se pare, s-a dovedit ca nu mai este necesar. Mitul ca americanii nu pot lansa fara motoare "rusesti" e o propaganda gretoasa tipic ruseasca si a fost demolata de Musk, care la o fractiune de bani a facut ce a facut. De la zero. Iar racheta Atlas de la Nasa  va primi un nou motor in 2023, american 100%.  A fost frumos cat a fost colaborarea dar tehnologia si banii se misca la americani, sunt o gramada de firme si proiecte care pot inlocui si maine RD-180.

Stiu ca tii cu rus.. pardon ursul dar nici pe departe nu-s asa inovativi cum crezi. Da, au avut varfurile lor, si e inevitabil asta, ca din cea mai mare tara din lume, o tara cat un continent, sa nu se ridice cativa oameni geniali care sa aiba norocul sa ajunga in functii corespunzatoare de unde sa faca chestii misto...dar astea sunt exceptiile.

Dar de la rachete sa ne intoarcem la automobile si sa ne delectam cu inventivitatea ruseasca de-a lungul timpului:


GAZ-A (1932-1936) -Ford Model A (1927-1931)

Attached File  collage1.jpg   106.4K   16 downloads



GAZ-M-1 (1936-1943) -Ford Model B (1934-1935)

Attached File  collage2.jpg   79.92K   14 downloads



L-1 (1933) -Buick-32-90 (1931-1933)

Attached File  collage3.jpg   58.59K   10 downloads



KIM-10 (1940-1941) -Ford Prefect (1938-1949)

Attached File  collage4.jpg   73.55K   8 downloads



ZIS-110 (1945-1958) -Packard 180 (1940-1942)

Attached File  collage8.jpg   83.84K   8 downloads



Moskvich 400 (1946-1956) -Opel Kadett K38 (1937-1940)

Attached File  collage5.jpg   63.28K   9 downloads



GAZ-M-12 (1950-1960) -Buick Super (1940-1958)

Attached File  collage9.jpg   90.03K   12 downloads



Moskvich-402 (1956-1964) -Opel Olympia Rekord (1947-1953)

Attached File  collage6.jpg   82.76K   15 downloads



GAZ-21 (1956-1972) -Ford Mainline (1952-1956)

Attached File  collage12.jpg   96.24K   16 downloads



GAZ-13 (1959-1981) - Packard Patrician (1956-1958)

Attached File  collage13.jpg   96.75K   16 downloads



ZIL-111 (1959-1967) -GAZ-13 (1959-1981)

Attached File  collage14.jpg   61.18K   14 downloads



Moskvich-408 (1964-1975) -Opel Kadett A (1962-1965)

Attached File  collage7.jpg   112.64K   15 downloads



Moskvich-412 (1967-1976) -Opel Kadett B (1965-1973)

Attached File  collage10.jpg   129.27K   14 downloads



ZIL-114 (1967-1978) -Lincoln Continental (1964-1970)

Attached File  collage15.jpg   56.51K   15 downloads



GAZ-24 (1969-1992) -Ford Falcon (1962-1970)

Attached File  collage16.jpg   84.72K   15 downloads






ZIL-115 (1978-1983) -Cadillac Fleetwood 75 (1971-1976)

Attached File  collage18.jpg   107.76K   14 downloads



Moskvich-2141 (1986-1998) -Simca-Chrysler 1308 (1975-1980)

Attached File  collage11.jpg   58.27K   18 downloads


De asta nu mai are rost sa amintim dar cel putin aici au cumparat licenta, nu au mai "imprumutat-o" cum fac chinezii in ziua de azi:

VAZ-2101 (1970-1988) -Fiat-124 (1966-1974)

Attached File  collage17.jpg   74.18K   16 downloads


Tianand cont de unde vb, noi care am tras 50 ani de un Renault si vreo 15 de un Citroen, nu radem ciob de oala sparta, mai ales ca majoritatea copiilor rusesti au fost mai bune decat originalul! Dar cel putin noi le-am avut legal, oficial cu licenta, inclusiv Roman, Rombac, Gloria apoi Cielo si ce-o mai fi fost, nu am stiinta sa fi manglit ceva.

































Edited by cristian_sen, 06 January 2021 - 20:20.


#42
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,583
  • Înscris: 31.01.2010
Aro 10 avea reductor, fata era cuplata prin craboti deci era transmisie rigida, n`avea decit 2 diferentiale.

#43
Hunor_66

Hunor_66

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,530
  • Înscris: 22.08.2016

View PostIon_Bumbu, on 06 ianuarie 2021 - 10:49, said:

Aro 10 avea reductor.
La modelele mai vechi exista acea maneta de cuplare reductor.

Attached File  1984-ARO-10-bord-1024x679.jpg   139.2K   31 downloads

La modelele mai noi (Spartana) nu mai apare acea maneta secundara.

Attached File  92a47c5978efe2a534ec19938d3624a7.jpg   21.85K   32 downloads

#44
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,583
  • Înscris: 31.01.2010
Dommnule, vorbim de ARO 10 nu de Spartana, aia a fost o versiune castrata dupa 90 facuta la plezneala.

#45
Korloff

Korloff

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 970
  • Înscris: 25.08.2020
Naspa. Arata a chinezarie. Puteau sa modernizeze usor aspectul, dar pastrand stilul retro care a consacrat modelul.

#46
maccip

maccip

    46 ani

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,246
  • Înscris: 06.01.2007
Modelul nou nu inspira nimic. Ala vechi era mic, se descurca pe drumuri inguste, pe pante foarte grele chiar de pamant, daca aveai cauciuce din alea gen tractor. Avea un consum general de cca 10/l100km, ceea ce e ok pentru un 4x4(permanent 4x4).
Puteau pastra modelul vechi si mai imbunatateau macar plasticurile alea pe la interior ca erau foarte proaste.

#47
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

View Postcristian_sen, on 06 ianuarie 2021 - 20:05, said:


Tianand cont de unde vb, noi care am tras 50 ani de un Renault si vreo 15 de un Citroen, nu radem ciob de oala sparta, mai ales ca majoritatea copiilor rusesti au fost mai bune decat originalul! Dar cel putin noi le-am avut legal, oficial cu licenta, inclusiv Roman, Rombac, Gloria apoi Cielo
De ce ai inclus Cielo în lista ta?

#48
Tarzy

Tarzy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,637
  • Înscris: 28.11.2001

View PostHunor_66, on 05 ianuarie 2021 - 19:35, said:

S-ar putea sa n-o pastreze.
Asta noua ("noua", vorba vine) o va inlocui.
Deocamdata are acelasi motor, de 1.7 litri pe benzina.
S-ar putea ca pentru UE sa bage ceva motoare Renault.
De ieftina, va fi tot ieftina.
Nu se va adresa alora de-si cauta Range Rover Evoque...

Care UE? ... nu cred ca au distribuitori in multe tari .... sigur Ungaria si Bulgaria ... si poate Polonia si Estonia ... altfel??!!
Pare a fi aceeaai Marie cu alta palarie, pardon ... caroserie. Adica un comedie de masina, nici frumoasa, nici performanta (invlusiv in off road), nici fiabila ... poate ieftina (depinde la ce o raportezi) ...

View PostHunor_66, on 05 ianuarie 2021 - 19:42, said:


Si la RATB, tot cu Kraz s-o lucrat, decenii la rand.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/WnsEucGZjV4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


Din punctul meu de vedere, puteau s-o plagieze si dupa Jeep Willys si s-o infasoare intr-o prelata.
Pentru cine se uita dupa Lada Niva, nu designul caroseriei e important, ci mecanica, in special transmisia si suspensia.

Ciolovecii au stat si stau foarte bine la camioane .... acum se desfasoara Dakarul (in Arabia Saudita) iar la sectiunea camioane cei de la Kamaz fac legea ... si nu de azi de ieri ci de 20 de ani.
Dar la turisme sunt varza ... masinile facute de iei sunt ciurucuri ... inclusiv la transmisii si suspensii ... folosesc inca cobcepte "basic" ... dar fara a avea insa plus la calitatea si fiabilitate

View PostHunor_66, on 05 ianuarie 2021 - 21:03, said:


In Romania nu-l gasesti la importator.

https://suzuki.ro/autoturisme/


Nu stim cum o fi asta noua la confort.

Macar exista "importator" ... de lada ... ciuciu ... oricum daca vrei musai sa o compari ... loganul este mai aproape

View PostIon_Bumbu, on 06 ianuarie 2021 - 10:49, said:

Aro 10 avea reductor.

Si fata de Niva avea (de fapt are) sasiu separat de caroserie .... conceptual aro 10 este cu mult peste Niva ... .
Este mai slab la motorizare (majoritate cu motoare clasice Dacia ca sunt si cu motorizari reno si daewoo, VW, etc) dar in rest este superior omoloagei rusesti

View PostHunor_66, on 07 ianuarie 2021 - 11:34, said:


La modelele mai vechi exista acea maneta de cuplare reductor.

Attachment 1984-ARO-10-bord-1024x679.jpg

La modelele mai noi (Spartana) nu mai apare acea maneta secundara.

Attachment 92a47c5978efe2a534ec19938d3624a7.jpg

Esti in confuzie colegul .... aro 10/11 a avut tot timpul transmisie 4x4 (cu reductor, cuplare mrl, etc) ... este adevarat ca in paralel au fost si variante 4x2 ... dar acestea erau "optiuni" nu au avut niciodata intrerupta productoa de 4x4.

Spartana intradevar initial a avut transmisie 4x2 (si nu doar ea, au existat si aro10 clasice cu transmisie 4x2 - in general utilitare destinate traficului urban) ptr a fi mai eficiente la consum.
Uite .... fata de Niva asta este un mare plus al lui Aro10 ... nu era 4x4 permanent ... optimizai consumul ...

#49
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
Nu e versus topicul ăsta!

#50
Tarzy

Tarzy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,637
  • Înscris: 28.11.2001

View PostHunor_66, on 07 ianuarie 2021 - 11:34, said:


La modelele mai vechi exista acea maneta de cuplare reductor.

Attachment 1984-ARO-10-bord-1024x679.jpg

La modelele mai noi (Spartana) nu mai apare acea maneta secundara.

Attachment 92a47c5978efe2a534ec19938d3624a7.jpg

Esti in confuzie colegul .... aro 10/11 a avut tot timpul transmisie 4x4 (cu reductor, cuplare mrl, etc) ... este adevarat ca in paralel au fost si variante 4x2 ... dar acestea erau "optiuni" nu au avut niciodata intrerupta productoa de 4x4.

Spartana intradevar initial a avut transmisie 4x2 (si nu doar ea, au existat si aro10 clasice cu transmisie 4x2 - in general utilitare destinate traficului urban) ptr a fi mai eficiente la consum.
Uite .... fata de Niva asta este un mare plus al lui Aro10 ... nu era 4x4 permanent ... optimizai consumul ...

#51
Hunor_66

Hunor_66

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,530
  • Înscris: 22.08.2016

View Postmaccip, on 07 ianuarie 2021 - 19:29, said:

Puteau pastra modelul vechi si mai imbunatateau macar plasticurile alea pe la interior ca erau foarte proaste.
Asta or facut-o in 2017.

View PostTarzy, on 08 ianuarie 2021 - 11:15, said:

Care UE? ... nu cred ca au distribuitori in multe tari .... sigur Ungaria si Bulgaria ... si poate Polonia si Estonia ... altfel??!!
Germania, Italia, Spania, Portugalia, Grecia, Cehia+Slovacia etc.

Quote

Si fata de Niva avea (de fapt are) sasiu separat de caroserie .... conceptual aro 10 este cu mult peste Niva ... .
Niva are caroserie autoportanta, nu-i pe sasiu.

Quote

Esti in confuzie colegul .... aro 10/11 a avut tot timpul transmisie 4x4 (cu reductor, cuplare mrl, etc) ... [
[...]
Uite .... fata de Niva asta este un mare plus al lui Aro10 ... nu era 4x4 permanent ... optimizai consumul ...
In schimb pe teren alternativ, uscat / alunecos, riscai sa rupi transmisia, fiindca ARO 10 nu avea diferential central. ;)

#52
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,583
  • Înscris: 31.01.2010
Maestre, cind o iei ne`o arati!
Posted Image

Edited by Ion_Bumbu, 10 January 2021 - 20:12.


#53
cristian_sen

cristian_sen

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,191
  • Înscris: 21.08.2003

View Postericmario, on 08 ianuarie 2021 - 10:30, said:

De ce ai inclus Cielo în lista ta?
ptr ca in alta viata Cielo se numea Opel kadett...sa nu cumva sa zica cineva ca l-am copiat. L-au copiat coreenii care apoi ni l-au dat noua pe bani.

View PostTarzy, on 08 ianuarie 2021 - 11:15, said:

Ciolovecii au stat si stau foarte bine la camioane
gurile rele zic ca KRaz   arata cam mult ca un Federal 606 ...ori ca un Mack M123 ori ca un Corbitt 50SD6, toate intamplator fabricate inainte. Probabil parasutate in ww2 de imperialistii de americani. Da, la Kraz i-au pus rotile mai mari de la BTR, i-au pus un juma' motor diesel de la T55 ca benzina nu e ieftina nici ptr armata rosie Posted Image

View PostTarzy, on 08 ianuarie 2021 - 11:15, said:

.... acum se desfasoara Dakarul (in Arabia Saudita) iar la sectiunea camioane cei de la Kamaz fac legea ... si nu de azi de ieri ci de 20 de ani.

S-a mai zis, kamaz ala de concurs nu are nimic in comun cu un kamaz de serie...care, apropo, cel de serie are piese de Actross! Si motor Liebherr! Si cutie ZF!  De la nemtii aia fascisti  care i-au cotropit odata! Iar un asemnea Kamaz e mai scump decat Man!
Poate colegii care muncesc pe Merceds ne confirma ca in cabina sunt stante cu litere chirilice, nemntii importa cabina de la rusi.  De aia castiga raliuri, ca si-a bagat coada Mercedes. Si tehnolgie si un purcoi de bani. Noi nu ne-am vandut tara!

kamaz, uaz, belaz, barza, vaz, viezure, manz...bai astia nu cumva...?Posted Image

Edited by cristian_sen, 11 January 2021 - 18:25.


#54
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,583
  • Înscris: 31.01.2010
Cielo este licenta Opel care la data respectiva era detinut de GM, nici pomeneala de copie sau furtisag.
Kraz este facut mult dupa WW II, Molotov GAZ 63 si Zil 151 au fost camioanele construite dupa americane insa aveau licente date in timpul razboiului.
Motorul la KRAZ provine din V2 insa nu`i jumatate este un V8 din V12.
N`aveau nevoie rusii sa copieze camioane grele, nici tancuri, poate si T34 o fi copiat dupa ceva in opinia dumneavoastra.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate