Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...
 

Motorul diesel se reinventează: fără supape, electrificat și cu 1.000 CP

* - - - - 2 votes
  • Please log in to reply
39 replies to this topic

#19
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,771
  • Înscris: 25.01.2007
Teoretic. Ieșim pe strada, cu tupeu, sa vedem câte fumigene sunt, în ciuda dotărilor din fabrica?
Sa fim serioși, m-a afumat azi o tigaie de BMW, masina nouță, de singura aia cred ca a înnegrit filtrul de polen.
Dieselul e muribund, degeaba se mai chinuie să-i facă resuscitare. Nu zic, România oricum e cu vreo 20 de ani în urma, nu ne paste repede pericolul electricelor.

#20
CovertTwo

CovertTwo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,057
  • Înscris: 16.09.2019
Auzi, tu ești serios ?
Masina mea diesel are eșapamentul imaculat fata de o benzinara din acelasi an,care e problema ?

#21
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,771
  • Înscris: 25.01.2007
Excepțiile întăresc regula.

#22
baribalu

baribalu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,644
  • Înscris: 23.10.2006
Astept cu nerabdare primul tanc full electric intrand in parcare la Mega si echpajul asteptand cateva ore sa incarce bateriile.Posted Image

#23
BloodRa

BloodRa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,989
  • Înscris: 22.04.2019
O să aștepți mult și bine până când electricele vor egala numarul autoturismelor cu motor termic.

#24
DDooGG

DDooGG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,568
  • Înscris: 29.11.2020
"Chiar dacă acest motor are un viitor strălucit în aplicațiile militare, s-ar putea să fie prea puțin și prea târziu pentru a revoluționa piața auto pentru consumatori. Oricât ar fi de eficient, acest motor nu va putea da înapoi planurile de adoptare pe scară largă a electromobilității care au fost deja puse în mișcare de majoritatea țărilor."
... prea tarziu !

#25
DaculScoril0

DaculScoril0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,670
  • Înscris: 03.12.2014

Quote

Pentru că pistoanele funcționează în același cilindru, nu există chiulasă, nici axe cu came și nici supape. În locul acestora, cilindri au orificii pentru admisia și evacuarea gazelor, amplasate strategic. În funcție de poziția pistoanelor, gazele ajung în cilindru, sunt comprimate, aprinse și evacuate.

la fel funționează și motorul în doi timpi care are mari probleme cu noxele, în special hidrocarburi nearse în gazele de evacuare.

#26
ciine

ciine

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,069
  • Înscris: 04.06.2007
Viitorul este electric sau hidrogenul dar diesel va mai functiona o perioada buna de timp .
In pandemie vaporele au mers cu kerosen la pret de pandemiePosted Image  , mult mai curat decit pacura

#27
End-L-user

End-L-user

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,756
  • Înscris: 30.01.2008

View PostDaculScoril0, on 01 ianuarie 2021 - 09:40, said:

la fel funționează și motorul în doi timpi care are mari probleme cu noxele, în special hidrocarburi nearse în gazele de evacuare.

Dieselul asta chiar e in doi timpi. Problema combustibilului nears e doar la motoarele in doi timpi atmosferice (ne-supraalimentate) fara injectie directa. La motoarele cu injectie directa si supraalimentare, se poate controla momentul introducerii combustibilului in cilindru, si cantitatea sa, astfel incat arderea sa fie completa.

#28
DDooGG

DDooGG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,568
  • Înscris: 29.11.2020

View PostDaculScoril0, on 01 ianuarie 2021 - 09:40, said:

la fel funționează și motorul în doi timpi care are mari probleme cu noxele, în special hidrocarburi nearse în gazele de evacuare.
Doar la Trabant si motocoase ... drujbe.

Edited by DDooGG, 01 January 2021 - 14:41.


#29
PiticVerde

PiticVerde

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,725
  • Înscris: 12.09.2015
Se pare ca Toyota va fii in fata tuturor din nou  ca intotdeauna.Parteneriatul cu gigantul nipon  Panasonic le va aduce avantajul suprem pe piata masinilor electrice.Bateriile/acumulator Panasonic solide patentate recent de ei ,le va aduce posibilitatea reala de atingere a pragului de 1000 de km reali in rulaj si rezolvarea problemei incarcarii complete care se va realiza in 15 minute.Iata ca disciplina si hotararea  japoneza a aratat ca este superioara si aliniata noului trend al viitorului electric.

Edited by PiticVerde, 01 January 2021 - 15:23.


#30
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,437
  • Înscris: 31.01.2010
https://www.cnet.com...run-at-reality/

#31
sandu222

sandu222

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,843
  • Înscris: 06.10.2008

View PostCovertTwo, on 31 decembrie 2020 - 23:36, said:

De ce ?
Daca e curat, care e problema ta cu el ?
Ai un diesel cu filtru de particule si cu ad blue . Cu ce te deranjează?
e scump....trebuie asteptat sa apara la sh, la 1/3 din pret

#32
pufonel

pufonel

    Oglinda, oglinjoara, cine-i cel mai pufos din tara?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,829
  • Înscris: 28.11.2006

View PostPiticVerde, on 01 ianuarie 2021 - 15:18, said:

Se pare ca Toyota va fii in fata tuturor din nou  ca intotdeauna.Parteneriatul cu gigantul nipon  Panasonic le va aduce avantajul suprem pe piata masinilor electrice.Bateriile/acumulator Panasonic solide patentate recent de ei ,le va aduce posibilitatea reala de atingere a pragului de 1000 de km reali in rulaj si rezolvarea problemei incarcarii complete care se va realiza in 15 minute.Iata ca disciplina si hotararea  japoneza a aratat ca este superioara si aliniata noului trend al viitorului electric.
Pe asta as vrea s-o vad si eu. De-abia atunci masina electrica va deveni viabila. Bine, numai sa tina retelele electrice, ca am inteles ca in unele cartiere din Bucuresti moare reteaua si daca sunt deschise mai multe AC-uri...

On: dieselul va mai trai mult si bine pentru transportul greu. Chiar nu vad o basculanta Caterpillar de 90 t, din alea care se folosesc la minerit, bagata la incarcat :D

#33
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,771
  • Înscris: 25.01.2007
chestia'i ca noi nu contam, nu o sa faca nimeni diesel doar pentru ca roma'i fan pana la moarte de 1.9tdi.
in norvegia deja peste 50% din masinile vandute sunt electrice. e drept, e rezultatul unei politici publice inceputa de 10 ani, statii de incarcare, taxare mica, plus curentul ieftin la ei, 99% e hidro, si au o capacitate uriasa de a mai construi hidrocentrale. vin si alte tari tare din urma, de exemplu germania, tara care chiar conteaza, a avut in octombrie anul trecut aproape 20% vanzari de full electric.
la noi statii de incarcare nema, cobori cu triplu de la etajul patru in parcare, daca vrei electrica, infrastructura electrica proasta, nu suntem in stare sa facem un drum prin camp, nu hidrocentrale, si tot asa.
de nevoie insa vom urma si noi trendul global, probabil cu o intarziere de 20 de ani, dar vom urma.

#34
BloodRa

BloodRa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,989
  • Înscris: 22.04.2019
Hai să nu mai pomenim de cei mai mari ipocriți ai Europei. Se dau mari ecologiști, dar finanțează asta din petrolul pe care-l exportă masiv.

#35
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,880
  • Înscris: 14.11.2004

View Postpufonel, on 01 ianuarie 2021 - 23:43, said:

On: dieselul va mai trai mult si bine pentru transportul greu. Chiar nu vad o basculanta Caterpillar de 90 t, din alea care se folosesc la minerit, bagata la incarcat Posted Image

Ai sa razi, ca sunt, exista unele hibrid care au retea de contact pentru traseele fixe si in aplicatii de reducere a emisiilor. Majoritatea acest masinarii sunt cu propulsie electrica si motorul diesel are rol de prime mover, nu este in lantul cinematic, chiar si cele construite pe vremea lui Ceasca aveau propulsie diesel-electric. Sunt si modele pur electrice, de tonaje mai mici.

In nordul germaniei exista deja retea de contact pentru camioanele hibrid care ruleaza in mod EV pe autostrada. Scania au deja camioane electrice, PHEV si cu CNG.

Toti vor renunta la diesel, nu complet, dar cauta alternative.

#36
BloodRa

BloodRa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,989
  • Înscris: 22.04.2019
Alea nu au nici o legatura cu poluarea, doar exploatează la maxim avantajele motoarelor electrice.
Exemple electrice sunt și escavavatoarele de mari dimensiuni care se alimentează pe cablu.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate