Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Motorul diesel se reinventează: fără supape, electrificat și cu 1.000 CP
Last Updated: Jan 06 2021 19:46, Started by
max_01
, Dec 31 2020 19:48
·
0
#19
Posted 31 December 2020 - 23:45
Teoretic. Ieșim pe strada, cu tupeu, sa vedem câte fumigene sunt, în ciuda dotărilor din fabrica?
Sa fim serioși, m-a afumat azi o tigaie de BMW, masina nouță, de singura aia cred ca a înnegrit filtrul de polen. Dieselul e muribund, degeaba se mai chinuie să-i facă resuscitare. Nu zic, România oricum e cu vreo 20 de ani în urma, nu ne paste repede pericolul electricelor. |
#20
Posted 01 January 2021 - 00:18
Auzi, tu ești serios ?
Masina mea diesel are eșapamentul imaculat fata de o benzinara din acelasi an,care e problema ? |
#22
Posted 01 January 2021 - 01:16
Astept cu nerabdare primul tanc full electric intrand in parcare la Mega si echpajul asteptand cateva ore sa incarce bateriile.
|
#23
Posted 01 January 2021 - 06:26
O să aștepți mult și bine până când electricele vor egala numarul autoturismelor cu motor termic.
|
#24
Posted 01 January 2021 - 09:23
"Chiar dacă acest motor are un viitor strălucit în aplicațiile militare, s-ar putea să fie prea puțin și prea târziu pentru a revoluționa piața auto pentru consumatori. Oricât ar fi de eficient, acest motor nu va putea da înapoi planurile de adoptare pe scară largă a electromobilității care au fost deja puse în mișcare de majoritatea țărilor."
... prea tarziu ! |
#25
Posted 01 January 2021 - 09:40
Quote
Pentru că pistoanele funcționează în același cilindru, nu există chiulasă, nici axe cu came și nici supape. În locul acestora, cilindri au orificii pentru admisia și evacuarea gazelor, amplasate strategic. În funcție de poziția pistoanelor, gazele ajung în cilindru, sunt comprimate, aprinse și evacuate. la fel funționează și motorul în doi timpi care are mari probleme cu noxele, în special hidrocarburi nearse în gazele de evacuare. |
#26
Posted 01 January 2021 - 13:16
Viitorul este electric sau hidrogenul dar diesel va mai functiona o perioada buna de timp .
In pandemie vaporele au mers cu kerosen la pret de pandemie , mult mai curat decit pacura |
#27
Posted 01 January 2021 - 14:26
DaculScoril0, on 01 ianuarie 2021 - 09:40, said:
la fel funționează și motorul în doi timpi care are mari probleme cu noxele, în special hidrocarburi nearse în gazele de evacuare. Dieselul asta chiar e in doi timpi. Problema combustibilului nears e doar la motoarele in doi timpi atmosferice (ne-supraalimentate) fara injectie directa. La motoarele cu injectie directa si supraalimentare, se poate controla momentul introducerii combustibilului in cilindru, si cantitatea sa, astfel incat arderea sa fie completa. |
#28
Posted 01 January 2021 - 14:40
|
#29
Posted 01 January 2021 - 15:18
Se pare ca Toyota va fii in fata tuturor din nou ca intotdeauna.Parteneriatul cu gigantul nipon Panasonic le va aduce avantajul suprem pe piata masinilor electrice.Bateriile/acumulator Panasonic solide patentate recent de ei ,le va aduce posibilitatea reala de atingere a pragului de 1000 de km reali in rulaj si rezolvarea problemei incarcarii complete care se va realiza in 15 minute.Iata ca disciplina si hotararea japoneza a aratat ca este superioara si aliniata noului trend al viitorului electric.
Edited by PiticVerde, 01 January 2021 - 15:23. |
#31
Posted 01 January 2021 - 17:37
#32
Posted 01 January 2021 - 23:43
PiticVerde, on 01 ianuarie 2021 - 15:18, said:
Se pare ca Toyota va fii in fata tuturor din nou ca intotdeauna.Parteneriatul cu gigantul nipon Panasonic le va aduce avantajul suprem pe piata masinilor electrice.Bateriile/acumulator Panasonic solide patentate recent de ei ,le va aduce posibilitatea reala de atingere a pragului de 1000 de km reali in rulaj si rezolvarea problemei incarcarii complete care se va realiza in 15 minute.Iata ca disciplina si hotararea japoneza a aratat ca este superioara si aliniata noului trend al viitorului electric. On: dieselul va mai trai mult si bine pentru transportul greu. Chiar nu vad o basculanta Caterpillar de 90 t, din alea care se folosesc la minerit, bagata la incarcat |
#33
Posted 02 January 2021 - 12:00
chestia'i ca noi nu contam, nu o sa faca nimeni diesel doar pentru ca roma'i fan pana la moarte de 1.9tdi.
in norvegia deja peste 50% din masinile vandute sunt electrice. e drept, e rezultatul unei politici publice inceputa de 10 ani, statii de incarcare, taxare mica, plus curentul ieftin la ei, 99% e hidro, si au o capacitate uriasa de a mai construi hidrocentrale. vin si alte tari tare din urma, de exemplu germania, tara care chiar conteaza, a avut in octombrie anul trecut aproape 20% vanzari de full electric. la noi statii de incarcare nema, cobori cu triplu de la etajul patru in parcare, daca vrei electrica, infrastructura electrica proasta, nu suntem in stare sa facem un drum prin camp, nu hidrocentrale, si tot asa. de nevoie insa vom urma si noi trendul global, probabil cu o intarziere de 20 de ani, dar vom urma. |
|
#34
Posted 02 January 2021 - 12:35
Hai să nu mai pomenim de cei mai mari ipocriți ai Europei. Se dau mari ecologiști, dar finanțează asta din petrolul pe care-l exportă masiv.
|
#35
Posted 02 January 2021 - 17:13
pufonel, on 01 ianuarie 2021 - 23:43, said:
On: dieselul va mai trai mult si bine pentru transportul greu. Chiar nu vad o basculanta Caterpillar de 90 t, din alea care se folosesc la minerit, bagata la incarcat Ai sa razi, ca sunt, exista unele hibrid care au retea de contact pentru traseele fixe si in aplicatii de reducere a emisiilor. Majoritatea acest masinarii sunt cu propulsie electrica si motorul diesel are rol de prime mover, nu este in lantul cinematic, chiar si cele construite pe vremea lui Ceasca aveau propulsie diesel-electric. Sunt si modele pur electrice, de tonaje mai mici. In nordul germaniei exista deja retea de contact pentru camioanele hibrid care ruleaza in mod EV pe autostrada. Scania au deja camioane electrice, PHEV si cu CNG. Toti vor renunta la diesel, nu complet, dar cauta alternative. |
#36
Posted 02 January 2021 - 18:31
Alea nu au nici o legatura cu poluarea, doar exploatează la maxim avantajele motoarelor electrice.
Exemple electrice sunt și escavavatoarele de mari dimensiuni care se alimentează pe cablu. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users