Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

amenda ISU

Magazine macbook pro

Fața nevazuta a vestului civ...
 The Sandman (2022- )

Curatare jante aluminiu bicicleta

Plafoniera led cu backlight

Am pierdut contractul de munca, a...
 Certificat TVA pentru Auto SH de ...

Sectorul 4 ridica masini abuziv?

N-are vlaga in a 5 a

Motorul se supraincalzeste?
 Monitor max 24 inci , programare...

avarie usoara

KIA XCEED PE 1.5 T-GDi Hybrid Ele...

Rotoare, statoare și alte ge...
 

Motorul diesel se reinventează: fără supape, electrificat și cu 1.000 CP

* - - - - 2 votes
  • Please log in to reply
39 replies to this topic

#1
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,144
  • Înscris: 07.02.2017
Motorul diesel se reinventează, cel puțin în versiunea dezvoltată de Cummins: fără supape, electrificat și cu 1.000 CP, este perfect pentru tancul aflat pe lista lui moș Crăciun.

Noul motor diesel este dezvoltat de Cummins în parteneriat cu Achates Power și, cel puțin deocamdată, este destinat aplicațiilor militare. De altfel, denumirea este sugestivă Advanced Combat Engine (ACE). Dacă va fi scalat pentru aplicații comerciale, acesta ar crește semnificativ eficiența și bilanțul emisiilor prin comparație cu un diesel clasic.
Date tehnice despre acest motor în linkul de mai jos.
https://www.promotor...000-cp-18802839

Acest motor ar putea fi folosit, pe lângă vehiculele militare și la nave, locomotive, camioane, autobuze,utilaje în genul buldozerului și escavatorului.
Pentru propulsia autoturismelor se va merge probabil, doar pe hibride și electrice.

Edited by max_01, 31 December 2020 - 19:57.


#2
_R_A_D_U

_R_A_D_U

    MembruAnonim

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,028
  • Înscris: 16.10.2018
Regele a murit, trăiască regele! Long life diesel!

#3
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,827
  • Înscris: 31.01.2010
Nu se reinventeaza nimic, este un motor vechi din 1900 toamna doar ca acuma am auzit noi de el...
https://achatespower...engine-history/
Cautati si Deltic engine, cam aceeasi Marie dar cu tripla palarie!
:D

Edited by Ion_Bumbu, 31 December 2020 - 20:04.


#4
_bcristian_

_bcristian_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,110
  • Înscris: 31.12.2006
Metoda a mai fost folosita la motoare navale. Exista configuratii si mai spectaculoase, cu 3 arbori cotiti in varfurile unui triunghi format de 3 cilindri cu cate 2 pistoane.

#5
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,168
  • Înscris: 11.01.2013
Ideea nu e deloc noua. Au mai incercat-o multi altii dar au esuat din varii motive. Sa vedem ce branza o sa faca astia.

#6
sarac.lipit

sarac.lipit

    Cînd ești condus de proști, toate merg prost

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,828
  • Înscris: 14.06.2006
Motorul clasic nu va funcționa din simplul motiv că funcționează pe ulei. Neaccizabil....nefunctional.
Cine visează că ar fi ceva "verde" în zona asta.... Are neuronii scrântiți rău....


#7
tioopedi

tioopedi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,141
  • Înscris: 01.12.2018
[ https://achatespower.com/wp-content/uploads/2019/12/Achates-Power-2.7L-OP-Engine-Airflow.gif - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ][ https://achatespower.com/wp-content/uploads/2019/12/Achates-Power-2.7L-OP-Engine-Cutaway.gif - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#8
sanderoalex

sanderoalex

    Nefumător înrăit

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,057
  • Înscris: 26.03.2009
n-are nicio șansă in europa. la câți litri are.......

#9
Cornel

Cornel

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 446
  • Înscris: 02.04.2003
Legat de reinventarea motorului diesel cum a ramas cu treaba asta:

"World-leading auto supplier Bosch recently announced a bright future for diesel, claiming dramatic new innovations which would slash emissions."


Era prin 2018... Ceva noutati ?

#10
sandu222

sandu222

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,874
  • Înscris: 06.10.2008
Concluzia este ca deocamdata utilajele, vapoarele, camioanele, armata, industria tot pe diesel se bazeaza. Inca nu a devenit benzina, energia solara sau electrica mai ieftina decat motorina.

#11
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,144
  • Înscris: 07.02.2017

View Postsandu222, on 31 decembrie 2020 - 21:48, said:

Concluzia este ca deocamdata utilajele, vapoarele, camioanele, armata, industria tot pe diesel se bazeaza. Inca nu a devenit benzina, energia solara sau electrica mai ieftina decat motorina.
Așa este. În plus, motorizările electrice încă nu pot asigura autonomia de care au nevoie camioanele, utilajele, vapoarele și vehiculele cu destinație militara asa ca motorizările diesel vor mai exista destui ani de acum încolo.

#12
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,827
  • Înscris: 31.01.2010

View Postsandu222, on 31 decembrie 2020 - 21:48, said:

...mai ieftina decat motorina.

In fapt randamentul motorului Diesel conteaza cel mai mult.

#13
CovertTwo

CovertTwo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,057
  • Înscris: 16.09.2019
Pentru aplicații comerciale vor trebui adoptate noi reguli referitoare la cilindree, așa cum a fost cazul motorului Wankel.
Cu toate astea, o crestere de 25 % a randamentului față de un diesel clasic din care s a cam stors tot ce se putea, e ceva enorm.
Nu mi dau seama cum au reusit asta la un motor in 2 timpi, care din principiu are evacuare deficitară.

#14
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013

View Postsandu222, on 31 decembrie 2020 - 21:48, said:

Concluzia este ca deocamdata utilajele, vapoarele, camioanele, armata, industria tot pe diesel se bazeaza. Inca nu a devenit benzina, energia solara sau electrica mai ieftina decat motorina.
pai sa ramana doar astea cu diesel. dar stai, si astia trec incet pe electrice deja..

#15
rich1974

rich1974

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,275
  • Înscris: 25.07.2007
ca sa inteleg si eu: pana nu ne-or afuma nemtii pe toti cu tinichele lor, nu se lasa.
am zis asa, mai pe scurt.

#16
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,129
  • Înscris: 25.01.2007
Bun rezumat.


#17
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,657
  • Înscris: 14.11.2004

View PostCovertTwo, on 31 decembrie 2020 - 22:18, said:


Ai CNG si LNG, am vazut niste Scania P/G la Romprest care functioneaza cu asa ceva si sunt de vis, mult mai silentioase si curate, desi nici modelele standard nu emit fumul negru de odinioara.
Da, un deltic mai modern si mai hibridizat. Sper sa nu-l vedem pe chestii mai mici de un camion de 7.5t.

#18
CovertTwo

CovertTwo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,057
  • Înscris: 16.09.2019
De ce ?
Daca e curat, care e problema ta cu el ?
Ai un diesel cu filtru de particule si cu ad blue . Cu ce te deranjează?

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate