Apple Car - Automobilul Apple
#19
Posted 23 December 2020 - 18:35
lupini, on 23 decembrie 2020 - 16:16, said:
Mă tot Ăźntrebam Ăźn ultimii ani: "oare cĂąnd va apărea și mașina cu conducere autonomă, trecĂąnd din poveste și speranță, Ăźn...realitate ?!" Uite că răspunsul a venit ! Schimbam lumea, cu costul de rigoare platit de toti, pentru o mana de impiedicati sau de inadaptati? Dam diplome de participare tuturor repetentilor si modelam lumea dupa o mana de puturosi care n-au nicio ambitie sau motivatie sa iasa din starea in care se complac? Doar nu crezi ca vor putea circula pe aceeasi strada si masini autonome si masini clasice altfel decat experimental sau ocazional. E o fantezie. Edited by underb, 23 December 2020 - 18:36. |
#20
Posted 23 December 2020 - 18:39
lupini, on 23 decembrie 2020 - 18:07, said:
În Balcani, unde "toți se pricep la toate", de la repararea mașinii de spălat, a frigiderului, aspiratorului, tâmplărie, tinichigerie...etc., adică la nimic bine, poate că da. În schimb, în lumea puternică economic, ce se bazează pe diviziunea muncii, unde omul e specializat și ultraspecializat doar într-un singur domeniu, acolo nu, acolo trebuie dus la reparat, și plătit pentru asta, și...astfel economia crește. Noi balcanicii suntem șmecheri: ne pricepem la toate....adică la nimic. De asta suntem și unde suntem în lume. |
#21
Posted 23 December 2020 - 18:41
underb, on 23 decembrie 2020 - 18:28, said:
In acelasi timp eu ma intreb, ce are autobuzul sau taxiul, daca tot nu vrei sau nu poti sa conduci? Schimbam lumea, cu costul de rigoare platit de toti, pentru o mana de impiedicati sau de inadaptati? Întrebarea e valabilă şi pentru cazul de mai jos: Ce rost mai are ăsta... ↓ ? ...dacă aveam asta... ↓ ?! Aşa funcţionează PROGRESUL ! Fără el eram şi acum... [ https://miro.medium.com/max/2400/1*txrJZnGHvDlVybyy_pFdKw.jpeg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Sigur, progresul costă că altfel l-ar putea face oricine. Dihorul Razboinic, on 23 decembrie 2020 - 18:39, said:
Cresterea bazata pe consum e nesanatoasa. Economia fundamentată pe consum e singura care aduce progresul. În Epoca vănător-culegătorilor şi în Epoca agrară pre-industrială, economia era de subzistenţă nu de consum. Eu nu vreau o astfel de epocă ! Edited by lupini, 23 December 2020 - 18:45. |
#22
Posted 23 December 2020 - 21:11
Nu va faceti probleme. Tesla o sa ni se para ieftina in comparatie.
|
#23
Posted 23 December 2020 - 21:20
Ca sa o poti conduce, necesar un iphone, pe post de cheie
|
#24
Posted 24 December 2020 - 01:07
underb, on 23 decembrie 2020 - 18:35, said:
In acelasi timp eu ma intreb, ce are autobuzul sau taxiul, daca tot nu vrei sau nu poti sa conduci? Schimbam lumea, cu costul de rigoare platit de toti, pentru o mana de impiedicati sau de inadaptati? Dam diplome de participare tuturor repetentilor si modelam lumea dupa o mana de puturosi care n-au nicio ambitie sau motivatie sa iasa din starea in care se complac? Doar nu crezi ca vor putea circula pe aceeasi strada si masini autonome si masini clasice altfel decat experimental sau ocazional. E o fantezie. Din pacate, Prostul a ajuns etalon. Mesajele publicitare, mesajele stradale, mesajele de avertizare din spatiile publice - sunt croite pe masura mintii Prostului (cu P mare, generic). Vocea din lift. Cadenta mesajelor de la megafoanele din mall-uri. Si altele... Prost-prost, dar are loc de munca si a inceput sa castige mai bine. Nu ca e el vreo lumina, ci pentru simplul fapt ca piata e in-va-da-ta cu bani (nu doar la noi, ci peste tot) si, implicit, ajung si la el ceva banuti. Lunar. Si trebuie sa ii iei banii - tu, producator de tehnologie. Cum? Mulandu-te intrucatva pe prostia (si lenea, oh da! caci retardatul de rit nou nu mai e in stare nici sa schimbe un bec sau sa-si asambleze un amarat de dulap de la Ikea; nu, el cheama pe cineva avizat sa faca asta...) din el. Eu nu stiu ce o vedea lumea atat de wow in cacatul asta de masina fara sofer; mie imi place la nebunie sa conduc, sa simt drumul, rotile si - de ce nu, mandru ca sunt roman - gropile. Oare cum or vrea astia nascuti mai incoace (mai spre zilele noastre) sa simta lumea inconjuratoare sau lucrurile din preajma? Exclusiv cu aratatorul pe telefon? Nu li s-o fi tocit, frate, striatia aia din buricul degetelor de atata non-combat cu viata reala? Eh, masina fara sofer va fi "the ultimate shit" pentru tipologia asta de oameni Edited by cattavencu, 24 December 2020 - 01:17. |
#25
Posted 24 December 2020 - 02:35
cutzu_rexi, on 23 decembrie 2020 - 17:49, said:
Mai bine asa ca daca o cumpara Apple nu mai aveam masini electrice acum. Ce nu inteleg companiile astea multimiliardare si fanii lor e ca ele si-au facut banii dintr-un singur produs/serviciu si ca nu se pricep la nimic altceva.Apple stiu sa faca telefoane,la restu sunt praf,Google stie google search, la restu e praf, Microsoft stie windows care e praf dar macar au monopol asa ca nu conteaza. Degeaba au in spate mii de miliarde daca nu sunt capabili sa faca altceva cu ei decat produsul de pe care au muls acei bani Apple a avut calculatoarele din anii 80-90 cu destule inovatii, MacOS, iPod&iTunes, laptopurile ultraportabile. Google a facut Android, Chrome, GMail. Microsoft are Office, si mai nou Azure care e destul de bun. underb, on 23 decembrie 2020 - 18:35, said:
In acelasi timp eu ma intreb, ce are autobuzul sau taxiul, daca tot nu vrei sau nu poti sa conduci? Schimbam lumea, cu costul de rigoare platit de toti, pentru o mana de impiedicati sau de inadaptati? Dam diplome de participare tuturor repetentilor si modelam lumea dupa o mana de puturosi care n-au nicio ambitie sau motivatie sa iasa din starea in care se complac? Doar nu crezi ca vor putea circula pe aceeasi strada si masini autonome si masini clasice altfel decat experimental sau ocazional. E o fantezie. Dupa principiul asta ar trebui sa renuntam la cutia automata, ca sa "simti masina", nu? Edited by blitz09, 24 December 2020 - 02:32. |
#26
Posted 24 December 2020 - 07:06
Orice competitor pe piața auto e bine venit. Cu cât mai multă competiție, cu atât mai bine.
Pe de altă parte însă, Apple e renumit pentru declarațiile sforăitoare tip click bait. Până una alta, rămâne de văzut dacă o să iasă, când o să iasă, cât de revoluționare vor fi bateriile alea, cât de autonomă va fi mașina și în general cât de folosibile și utile în viața de zi cu zi or să fie toate gadgeturile și features cu care se laudă. Totuși, armata de fan-boys e puternică și or să aibă cui vinde produse indiferent de preț sau calitate. Să ne amintim, "you're holding it wrong", "It's not a bug, it's a feature" și alte asemenea. Lucrurile alea nu s-ar fi întâmplat dacă nu ar fi existat amintita armată de fan-boys gata să accepte orice prostie ca să se convingă că sunt speciali și desigur mult mai buni decât toți ceilalți. Cel mai trist este că fix din cauza asta au creat un trend care este urmat și de alți producători. Dacă lor le merge, noi de ce să câștigăm mai puțin? Ăsta e pericolul pe care îl întrevăd dacă sistemul ăsta are succes. Să ne uităm doar la trendul cu piano black și HVAC controls pe ecrane, deși e clar că sistemul cu butoane fizice e mult mai ergonomic. O să fie interesantă bătălia dintre cele două armate de fanatici... Edited by buntzi, 24 December 2020 - 07:09. |
#27
Posted 24 December 2020 - 18:14
blitz09, on 24 decembrie 2020 - 02:35, said:
Dupa principiul asta ar trebui sa renuntam la cutia automata, ca sa "simti masina", nu? Condusul autonom e viitorul. Nu atit partea de inteligenta artificiala, masina-sofer, cit partea de condus ghidat, cu balize pe marginea soselei, cu monitorizarea traficului etc. De ce? E mai sigur si la cite masini sunt pe sosele pur si simplu devine mai usor de condus asa. Iar 99% vor prefera sa stea pe telefon in timp ce masina ii duce undeva. Cred ca realizati ce ar insemna ca fiecare adult sa-si ia o masina clasica si apoi sa conduca toti de 2 ori pe zi, intre orele 8 si 9 si apoi intre 16 si 17. Edited by Dihorul Razboinic, 24 December 2020 - 18:14. |
#28
Posted 01 January 2021 - 01:50
Suna a vrajeala pentru a mai creste cota actiunilor proprii si a scadea cele ale TSLA.
Ai mai zis odata ca fac Apple TV, facut, bun, dar mult mai scump decat concurenta, de care parca nu-i pasa, cu gandul la masa de zombi fifeli. Cu toate astea, chiar daca nu e domeniul ei, Apple e cea mai bogata firma, poate face multe lucruri de la zero si in colaborare. Cumpara BMW ul si se descurca si cu fiarele si cu mecanica... Cat despre bateriile revolutionare, se pare ca sunt doar vorbe, bateria monocell de care pomenesc nu are cum sa scoata decat o valoare infima de voltaj, poate sa mearga doar in unitati mici, lipite intre ele deci in mare tot ca Tesla, iar inovatia litiu iron phosphate e deja serie la Modelul 3 in China. Apple came late to the party. A crescut foarte mult, dar nu uitati ca orice afacere, orice firma are un inceput si sfarsit. |
|
#29
Posted 06 January 2021 - 09:35
Dihorul Razboinic, on 24 decembrie 2020 - 18:14, said:
cu balize pe marginea soselei, cu monitorizarea traficului etc. Cred ca va imaginati ca nici in cele mai bogate tari nu se va putea implementa asta pe toate soselele, pe motiv de cost. Cat despre Europa de Est - eu ma prapadesc de ras cand aud chestii de-astea. In Romania nu sunt trasate - la modul vizibil, sa fie luminoase noaptea etc. - nici macar benzile de pe strazi. Sunt giratorii cu 2-4 benzi cu marcajele fie abia vizibile, fie deloc, fie contradictorii (se suprapun). Plus ca masinile autonome pe strazi ar presupune ca celelelate masini, alea cu sofer adica, sa mearga corect, predictibil, sa aiba un comportament cat mai "machine-like", sa zicem asa. Ceea ce e imposibil - unul e mai retardat si abia pleaca de la semafor, altul ciupeste frana desi nu e nimic in fata lui, altul ia curba atat de incet ca te gandesti ca poate i-a venit rau in timpul manevrei etc Masina autonoma va fi pe placul milenialului care nu mai e in stare sa-si asambleze de unul singur un amarat de dulap de la Ikea - nu, el cheama pe cineva, dom'ne sa se uite pe desen si sa stranga acele cateva suruburi. Cunosc cazuri in care nu au fost in stare sa stranga 4 suruburi de la o masuta de cafea sau 2 (doua!) suruburi la un scaun de birou. Si face asta nu neaparat dintr-o lene clasica, cat din faptul ca unele indeletniciri nu e cool sa te bagi sa le faci, ca pari demodat. Unele indeletniciri sunt "de pensionari"; ori, ca milenial chic si cool ce se afla, nu e ok sa se preteze la ele. Cum ar fi gatitul. Sau mestereala aia de tip do-it-yourself din gospodarie. Edited by cattavencu, 06 January 2021 - 09:47. |
#30
Posted 06 January 2021 - 17:56
Pai tocmai asta este: la cat de tembele la minte vor ajunge noile generatii, complet dominate de jucariile IT, conducerea autonoma e singura care le mai poate salva.
“Suna ca dracu”, vorba acelui intelept neinteles, dar fenomenul e real si nu se manifesta doar in domeniile ordinare, obisnuite fiecaruia ci si in economii, tehnica, proiectare si management. Programele de calculator fac foarte mult, usureaza viata dar contribuie mult la diminuarea atentiei si gandirii, pana la a face din unii utilizatori simpli roboti care doar trebuie sa apese pe butoane din cand in cand, fara sa stie de ce sau se se intampla in sistem. Nu exista nici o sansa ca in timp, in conditii reale de exploatare asemanatoare cu cele de acum, ca un sistem de conducere automata sa nu greseasca grav. Asta pentru ca nu se pot prevedea toate situatiile plus ca, asa cum spuneam, cei care proiecteaza sistemul vor intra si ei la categoria mentionata mai sus. Posibil in viitorul mai indepartat, peste inca o generatie sau doua, cand majoritatea vehiculelor, daca nu toate ar avea un fel de conducere automata sau macar asistata, pe o infrastructura adecvata, dar ca sa ajungi acolo trebuie rezolvate multe probleme. E ca un cerc vicios. Revenind la Apple car, abia astept sa vad jucaria lor, un jucator in plus intr-o competitie tot mai aprinsa. |
#31
Posted 06 January 2021 - 18:47
Sunt destui care iau in serios Apple in aceasta chestiune.
Considerand stilul de afacere al Apple cu telefoanele si tabletele (Outsourcing) este de asteptat ca sa se intample la fel, si in mare masura. Deja ar fi un partener, cu care Apple a mai fost in discutii cu ceva timp in urma, anume Magna, care prin compania Magna-Steyr in Austria deja produce masini electrice ptr Mercedes si Jaguar, plus ca Magna e o companie uriasa de piese de schimb cu valoare considerabila la bursa si cu afaceri de zeci de miliarde. Probabil ca deja sunt si alte companii interesate de colaborare cu Apple, explicabil... |
#32
Posted 06 January 2021 - 22:11
In primul rind nu exista "o alta baterie", in al doilea rind, conducerea autonoma e un vis umed, nicidecum 2024. In plus un MacBook Pro poate costa cit o Tesla, deci o masina Apple probabil o sa coste cit un vapor de Tesle, avind aceeasi autonomie sau mai mica, si o conducere autonoma la fel de retardata. Dar macar o sa poti spune ca o cumperi pentru ecosistemu Apple.
|
#33
Posted 08 January 2021 - 12:30
Apple doreste ca in 2024 - 2025 sa intre pe piata auto cu masini electrice.
Discutii sunt cu mai multi furnizori si producatori din industria auto. Hyundai a confirmat (Chery Kang): "Înțelegem că Apple discută cu o varietate de producători auto globali, inclusiv Hyundai Motor. Întrucât discuția este în faza incipientă, nu s-a decis nimic ”. Unii analisti considera ca nu se va putea lansa inainte de 2027 dar Applelucreaza la acest proiect de 2 ani. Attached FilesEdited by breitner, 08 January 2021 - 12:34. |
|
#34
Posted 08 January 2021 - 14:38
cattavencu, on 24 decembrie 2020 - 01:07, said:
Eu nu stiu ce o vedea lumea atat de wow in cacatul asta de masina fara sofer; mie imi place la nebunie sa conduc, sa simt drumul, rotile si - de ce nu, mandru ca sunt roman - gropile. Edited by serban57, 08 January 2021 - 14:39. |
#35
Posted 12 January 2021 - 15:17
Apple și Hyundai vor semna până în martie parteneriatul pentru construcția de mașini electrice. Producția ar trebui să înceapă în 2024
Companiile Hyundai Motor și Apple Inc. sunt aproape de a semna parteneriatul pentru mașini electrice și planul este ca producția să înceapă în jurul anului 2024 în S.U.A. Cele două companii nu au dorit să comenteze informația, dar zvonurile despre mașina Apple s-au intensificat în ultima lună. Hyundai Motor Group anunța pe 11 Decembrie că va cumpăra de la grupul japonez Softbank compania de robotică Boston Dynamics care în trecut a fost în portofoliul Google. Hyundai are planuri mari în domenii precum mașini autonome și "taxi-uri zburătoare". Despre așa-zisa "mașină Apple" (Apple Car) se vorbește de ani buni și dacă va exista ea va fi asamblată de o companie auto, fiindcă ar fi extrem de scump și complicat ca Apple să construiască de la zero o uzină și să pună la punct un lanț de furnizori. Sursa: HotNews |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users