Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Toyota RAV4 2021 2.5 Hybrid eCVT AWD
Last Updated: Nov 17 2023 10:37, Started by
vali
, Dec 15 2020 16:16
·
24
#109
Posted 17 January 2021 - 16:08
am măsurat zgomotul din habitaclu cu DBmeter (nu știu cât de bun e):
la 60km/h are ~82 la 110km/h are ~85 la 140km/h are ~92 Attached Files |
#110
Posted 17 January 2021 - 17:22
Ventilatia in habitaclu pornita/oprita? Pe ce treapta? E o sursa importanta de zgomot.
|
#111
Posted 17 January 2021 - 18:00
ventilația pornită pe 22 grade. la asta nu m-am gândit.
|
#112
Posted 17 January 2021 - 19:42
Wow, eu am masurat civicul meu x sedan la 110 km/h, 67 db, cu sound meter, mi se pare zgomotoasa. Chiar vreau sa iau măsuri sa o mai insonorizez, vb cu cineva de la un atelier/magazin audio specializat sa dam un strat de material insonorizant la portbagaj, care e tabla goala și o mocheta subțire și la carenajele rotiilor, ar fi o soluție, un fel de smoală.
Edited by Flaviusbob, 17 January 2021 - 19:42. |
#113
Posted 17 January 2021 - 23:35
Flaviusbob, on 17 ianuarie 2021 - 19:42, said:
Wow, eu am masurat civicul meu x sedan la 110 km/h, 67 db, cu sound meter, mi se pare zgomotoasa. Chiar vreau sa iau măsuri sa o mai insonorizez, vb cu cineva de la un atelier/magazin audio specializat sa dam un strat de material insonorizant la portbagaj, care e tabla goala și o mocheta subțire și la carenajele rotiilor, ar fi o soluție, un fel de smoală. |
#114
Posted 18 January 2021 - 00:03
#115
Posted 18 January 2021 - 10:17
Aplicatiile astea sunt ok doar pentru a face comparatii intre masini diferite folosind aceeasi app. si acelasi telefon (acelasi dispozitiv). Erorile de masurare exista, valoarea reala e "pe acolo".
Ca idee, la fostul Civic aveam la 100km/h constant (anvelope vara, noaptea, fara trafic in jur, tot oprit in masina) un nivel mediu de zgomot de 68.5dB. Asta pe asfalt cu rugozitate mica unde Michelin-urile erau relativ mai silentioase. In fostul Avensis indica 62dB la aceeasi viteza, pe aceelasi sector de drum, in aceleasi conditii dar cu anvelope diferite (Dunlop Sport Maxx RT). Inainte sa treceti la demontat masina pentru insonorizare, incepeti cu anvelopele, pot fi ~4dB castigati din inlocuirea anvelopelor. Aplicatia folosita este NIOSH (National Institute for Occupational Safety and Health) SLM pe Iphone. Edited by closchkutza, 18 January 2021 - 10:20. |
#116
Posted 18 January 2021 - 11:15
vali, on 17 ianuarie 2021 - 16:08, said:
am măsurat zgomotul din habitaclu cu DBmeter (nu știu cât de bun e): la 60km/h are ~82 la 110km/h are ~85 la 140km/h are ~92 Nu-i bun ! Daca ar fi bun, ar insemna ca dupa 20 de minute ai fi ... franjuri ! Ca idee - cca. 90 dB sunt intr-un restaurant cu orchestra / 80-85 dB este zgomotul generat de traficul greu (TIR-uri & stuff) la marginea trotuarului. Nu inseamna ca aplicatiile ar fi neaparat proaste, problema e de la microfonul telefoanelor - nu-s gandite pentru asa ceva. Tot ca idee - un microfon pentru un sonometru profesional sare lejer de 1000 Euro. Singura utilitate a acestor aplicatii este sa-ti dai seama cam cum variaza nivelul de zgomot in diferite situatii, de exemplu: inainte si dupa ce ai schimbat anvelopele / ai facut lucrari de antifonare sau cum variaza zgomotul in functie de viteza si starea drumului. In cazul tau, valorile inregistrate arata ca de la 60 la 140 km/h nivelul de zgomot interior se dubleaza (o variatie de 10 dB inseamna ”de doua ori mai”) ! |
#117
Posted 18 January 2021 - 11:19
Am încercat și eu la un moment dat aplicațiile astea și am ajuns la aceeași concluzie, sunt junk. Cel multi poți face comparații însă doar atât.
Aceeasi aplicație pusa pe device-uri diferite dau rezultate complet diferite măsurând același lucru, și la fel aplicații diferite puse pe același device iar arata chestii complet diferite. Edited by KiloW, 18 January 2021 - 11:20. |
#118
Posted 18 January 2021 - 13:19
Buna ideea cu inlocuirea anvelopelor.
Cam cati db aprox. se castiga daca insonorizezi usile si capota de ex? Nu cred ca ar vrea nimeni sa deafaca masina pentru 3 db? Firmele care fac asta ofera un test/garantie inainte/dupa? Edited by the_same, 18 January 2021 - 13:19. |
|
#119
Posted 18 January 2021 - 13:24
dB e o scara logaritmica. 3dB inseamna o intensitate perceputa mult diminuata.
|
#120
Posted 18 January 2021 - 14:03
Din experienta personala, insonorizarea are un efect perceptibil atunci cand de la mama ei era lipsa complet. Daca masina era o coaja praf la insonorizare si pui niste dynamat sau ceva similar rezultatul e sensibil. Insa daca e relativ insonorizata de la mamica ei, ceea ce mai adaugi si tu un prea mai are cine stie ce impact.
|
#121
Posted 18 January 2021 - 14:26
Pana si geamurile conteaza la insonoriozare. Asa ca rezolvi doar partial cu dynamat.
|
#122
Posted 18 January 2021 - 17:27
the_same, on 18 ianuarie 2021 - 13:19, said:
Buna ideea cu inlocuirea anvelopelor. Cam cati db aprox. se castiga daca insonorizezi usile si capota de ex? Nu cred ca ar vrea nimeni sa deafaca masina pentru 3 db? Firmele care fac asta ofera un test/garantie inainte/dupa? Apoi, problema nu este asa de simpla, functie de ce frecvente de sunet "vanezi" trebuie sa folosesti anumite materiale sau altele. Nu merge sa "arunci" niste dynamat acolo si gata, e Maybach . Insonorizarea unei usi nu este foarte simpla. Lipirea de diverse pe interiorul fetei de usa ajuta mai mult la rigidizarea ei (evitarea rezonantelor nedorite provocate de sistem audio sau cand inchizi usa, va suna mai plin si nu a tinichea) si mai putin de absorbtia sunetului. Doar pe interiorul fetei de usa (cea de plastic) eventual sa poti baga niste materiale fonoabsorbante, functie de cat spatiu disponibil e (ca grosime). Mai depinde apoi si de cum sunt construite usile, cat de multe si mari sunt gaurile din ele (asta este unul din motivele pentru care unii fabricanti muta boxele din usi prin masina). Conteaza multe la insonorizare, dar mai ales trebuie inteles care sunt zonele in care o insonorizare de calitate ar aduce cele mai mari beneficii (si cat ar fi acelea de mari) si apoi pusa in aplicare. Si asta depinde de la masina la masina, functie de structura ei si cum a fost gandita insonorizarea de fabrica. Este posibil sa cheltuiesti o carca de bani si sa observi ca rezultatul este marginal, in cel mai bun caz. Edited by closchkutza, 18 January 2021 - 17:31. |
#124
Posted 22 January 2021 - 18:15
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/XS4em0NQ0B0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
|
#125
Posted 23 January 2021 - 18:15
Luminile alea sunt DRL-urile, sunt normate prin lege sa se aprinda doar in fata, nu si in spate, daca vrei, poti sa aprinzi manual toate celelalte lumini.
Intradevar, Rav4 este zgomotos in interior, mai ales cand il compari cu Lexus NX, o masina apropiata, de la acelasi producator. Ce anvelope ai pe ea? Eu am primit-o cu Yokohama Geolander care sunt niste porcarii de prima clasa, cu un zgomot de pana la 73 de dB. Cum s-a spus, cauta sa schimbi "cizmele" si vezi daca zgomotul dispare, altfel, poti pune folie insonorizanta pe pasajele de la roti, asta urmand sa fac si eu. 90dB este foarte mult pentru zgomot ambiental, incearca cu alte aplicatii si clima si radio oprite. |
#126
Posted 03 February 2021 - 15:28
la 140km/h, cu totul oprit, merge in 89-91 decibeli.
și un clip cu diferența de zgomot de la 140 la 180km/h [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/VYBbZqWic6U?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] consumul s-a stabilizat la 8.2 Attached FilesEdited by vali, 03 February 2021 - 15:31. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users