Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Adaptor semnal hi to low

Jocuri Android Multiplayer online...

Diferenta consum smart meter - Co...

Recomandare demontare+instalare ...
 CAIET SERVICE PREDEAL II

Internare spital psihiatrie

CM de snooker 2024

Scot penele dupa montajul tamplar...
 Masina de spalat vase si grasimea

Noua lege de acces in paduri

Sunt ouale proaspete?

Aplicatie invatare limba Germana
 Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 

Standardul de emisii euro 7

- - - - -
  • Please log in to reply
479 replies to this topic

#55
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Faptul ca Olanda e ca o farfurie nu il ia nimeni in calcul.
Da, e misto, poti traversa tara pe bicicleta cu o singura viteza fara nicio problema si sa te intalnesti foarte rar cu traficul.
Pur si simplu conditiile geografice au incurajat acea situatie. Nimic mai mult. A fost ceva natural.

#56
ergon

ergon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,230
  • Înscris: 27.07.2006

 underb, on 23 decembrie 2020 - 10:25, said:

De ce ar fi paradoxal?
Toate avantajele epocii moderne au fost obtinute poluand. Nivelul de trai (mai ales cel vestic) s-a "construit" poluand.
"Paradoxal" am spus in acest sens: poluarea este (se pare) la niveluri apocaliptice, omul isi vede de treaba mult si bine.

Atentie, nu neg existenta poluarii si problemele datorate ei. Doar ca prea repede s-a "gasit" vinovatul: industria auto, in speta turismele.

Edited by ergon, 23 December 2020 - 14:17.


#57
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Pai da! Dar nu... Ca e doar partial.
Contemporaneitate nu inseamna si cauzalitate.
Speranta de viata a crescut mult pentru ca poluand s-au putut asigura intr-o proportie multumitoare si cu niste costuri scazute nevoile de baza ale omului. Aici ai cauzalitate. Dar doar aici.

Din pacate asta e doar o mica parte.
Cea mai mare parte a poluarii nu e generata de asigurarea nevoilor de baza (chestie care a crescut speranta de viata) ci de asigurarea unor nevoi mai evoluate sa le zicem dar prea putin esentiale.
In principiu, ce vor astia sa faca cu poluarea e sa o taie in primul rand pe la varfuri, unde nu doare cu adevarat. Nu vrea nimeni sa o taie din carne. Vorbesc de aia care mai si au ceva in cap in afara de doctrina si prostie, ca cu alde eGreta te intorci rapid in evul mediu.

Legat de standardul euro 7, mai devreme sau mai tarziu toate cheastia aata va da un backfire de toata frumusetea daca nu e gestionata cat de cat realist. Daca se grabeste treaba mai mult decat poate tine industria pasul incat sa poata oferi masini mai putin poluante la un pret care sa si bata cu scopul masinilor, lumea va incepe sa traga de rablele pe care le are. Pe scurt, mai binele va fi dusmanul binelui.
Taxe si chestii cu care ai constrange cumva schimbarea rapida merg cand dai in 10-20% din populatie, 60%-70% populatie e indiferenta pt ca nu cunoaste urmarile sau ca nu e afectata iar restul aproba. Cand dai in mai mult de 10-20% din populatie si-o ia tot neamul tau prin gura incepand cu ma-ta mare si terminand cu nepoat'ta care se va naste peste 20 de ani. Stiu si ei asta si stie si lumea.

Parerea mea, cea mai mare poluare produsa de om e data de risipa in toate formele ei iar risipa e data de ego cu toate manifestarile lui.

Un exemplu simplu de risipa. Din aia muta si perfida. Ai 10 tricouri dar nu iti mai plac ca ai vazut altele. Mai iei cateva ca doar ce poate fi rau in asta.
Aparent nimic.
Asta pana afli de bumbac si de lacul/marea Aral. O nimica toata...
"Decat" cea mai mare catastrofa ceruta de unii si facuta de altii din istoria catastrofelor facute de mana omului. Dar cine are tricou nou, dressingul plin, masina euro 7 si o arde eco?

Pe scurt, reducerea poluarii trebuie prioritizata acolo unde e mai grava si cu repercusiuni pe termen mai lung si mai mari ca de alea nu scapi, nu DOAR unde e mai vizibila. Concentrarea pe poluarea vizibila nu rezolva nimic la modul real. Doar consuma resurse multe pentru rezultate minore.

Edited by underb, 23 December 2020 - 17:22.


#58
ergon

ergon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,230
  • Înscris: 27.07.2006
Chapeau.
In ideea eseului tau, as recomanda o carte usoara, scrisa ironic, fara "fite" stiintifice: "Oamenii. O scurta istorie despre cum am stricat totul", de Tom Phillips. Contine inclusiv un capitol despre marea Aral.

Cat priveste masinile, am mari dubii ca electricele vor fi acest holy grail al luptei impotriva poluarii. Ramane sa vedem.
Iar graba cu care se poarta "luptele" pare a strica treaba.

#59
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,150
  • Înscris: 13.11.2017
Vor fi deoarece nu au emisii. Bineinteles ca in paralel se lupta si pentru surse de energie nepoluante dar asta nu se vede fiindca nu ne prea doare de unde vine curentul electric atata timp cat vine. Oricum e mai usor sa verifici si sa scazi emisiile la cateva mii de surse de energie, decat sa verifici emisiile la cate sute de milioane de masini.

Edited by Ford4, 23 December 2020 - 19:07.


#60
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017
Votul final pentru noul standard Euro 7 este așteptat până la sfârșitul anului 2021 pentru a intra în vigoare în 2025.


"În 2035, toate vehiculele vândute vor fi electrice. În 2035 nu veți mai putea cumpăra mașini diesel sau pe benzină.

Standardul pentru dioxid de carbon va fi atât de dur, încât doar motoarele electrice îl vor trece.


"Măsurarea poluării se va face în regim real, nu numai pe bancul de probă.

Testele vor fi făcute vara, iarna, pe pante sau rampe, la altitudine sau la malul mării, la 30 de grade sau -10 grade. Este o măsură revoluționară care nu există nicăieri în afara Uniunii Europene", afirmă oficialii CCFA.
Anterior, Asociația Germană a Industriei Auto (VDA) a avertizat că implementarea unei astfel de reguli va avea ca efect direct imposibilitatea producătorilor să ofere motoare diesel și pe benzină fără utilizarea unui sistem hibrid, cel puțin de tip mild-hybrid, începând din 2025. Cu alte cuvinte, motorizările clasice diesel și pe benzină, fără sisteme de hibridizare, ar urma să dispară peste numai 5 ani.

https://www.automark...sel-101869.html

Deci peste 4 ani, producătorii auto vor fabrica doar hibride și motorizări 100% electrice.

Edited by max_01, 28 December 2020 - 17:46.


#61
ergon

ergon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,230
  • Înscris: 27.07.2006
Excelent, s-a rezolvat problema poluarii planetei 😁.
Ma rog, o mica parte a problemei.

#62
jadcomp

jadcomp

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,935
  • Înscris: 27.09.2006
Eu ma intreb cum vor face fata productia, transportul si distributia de energie electrica la o putere absorbita instantanee atat de mare si la un consum de energie enorm fata de cel actual.
Sunt zone in Bucuresti, nu vorbesc in rural, unde instalatiile nu fac fata vara cand toti pornesc aerul conditionat si o sa faca fata la 7kW timp de multe ore cand fiecare cetatean isi va incarca masina electrica. Ma intreb daca s-au gandit oficialii europeni la asta. Evident ca nu se va intampla peste noapte aceasta tranzitie dar la cateva zeci de mii de masini noi anual nu stiu cum va fi.

#63
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017

 ergon, on 28 decembrie 2020 - 18:02, said:

Excelent, s-a rezolvat problema poluarii planetei 😁.
Ma rog, o mica parte a problemei.
Ești ironic. Marii poluatori sunt unitățile de productie( uzinele, fabricele, întreprinderile, centralele termice) vapoarele, avioanele, locomotivele diesel, camioanele.

Edited by max_01, 28 December 2020 - 22:36.


#64
edi10000

edi10000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,883
  • Înscris: 06.09.2008
Neamtul ala este tampit. Poate ca producatorii germani nu sunt in stare sa ofere hibride ieftine, pt ca altfel gasesti la 15k deja pe piata asemenea masini de la alti producatori. Dar nemtii s-au obisnuit cu marje de profit mari pentru masinile lor care, sa fim seriosi, nu mai sunt un reper in ultimii ani in industrie. O veste buna, stimuleaza competitia!

Edited by edi10000, 29 December 2020 - 00:12.


#65
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

 max_01, on 28 decembrie 2020 - 17:40, said:

Deci peste 4 ani, producătorii auto vor fabrica doar hibride și motorizări 100% electrice.
Nu neaparat. La traducerea din franceza in romana intelesul articolului s-a cam schimbat. Va sugerez sa cititi varianta originala, publicata de francezi.
Este vorba de un semnal de alarma pe care oficiali ai industriei constructoare de automobile din Franta il trag cu privire la un posibil curs de actiune in ceea ce priveste standardul Euro 7. Sunt niste discutii, iar ei vorbesc despre un worst case scenario, nu este nimic hotarat inca

Pe de alta parte, trebuie facut ceva in privinta reducerii amprentei de carbon.
Pozitia Agentiei Europene de mediu este putin mai nuantata. Mai jos este distributia de CO2 in exploatarea masinilor ICE vs electrice. Potrivit mediei actuale, trecerea la electric asigura o reducere de doar 30% a emisiilor de CO2. Insa medie se bazeaza pe situatia de acum, fara retehnologizari si fara suprasolicitarea productiei si transportului energiei electrice.

Attached File  CO2_EU.png   271.36K   72 downloads

Quote

"Nous sommes très étonnés du manque de rigueur derrière ces analyses. Les niveaux annoncés par le consortium ont été décrétés selon les performances affichées actuellement, auxquelles s'ajoutent des normes américaines, chinoises ou coréennees qui ne sont mesurées que dans des laboratoires. Or, la qualité de l'air dépend aujourd'hui du parc qui a 10 ans d'âge. Nous ferions mieux de réfléchir à ce que nous pouvons faire de réaliste. Jamais je n'avais vu dans l'histoire que des Etats décident de ce que doit être la technologie utilisée", ne décolère pas Claude Cham

Edited by valitudor, 29 December 2020 - 00:22.


#66
qew

qew

    Tren International

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,752
  • Înscris: 05.11.2010
Pentru Europa si alte state cu politici asa agresive(poate Japonia?!)

In rest in timp ce noi in Ro avem cam aceleasi salarii ca alte tari de mana a doua care nu au normele adtea agresive, noi pierdem.

Pana atunci chiar si cu euro 6d suntem fu****.
De aia Loganul e cu 0.9 turbo sau 1.0 turbo pe cand in Mexic e cu un sanatos 1.6 benzinar. Sau Dusterul la noi e cu 1 litru turbo sau varf de gama 1.33 turbo iar in toata america latina se vand cu 2.0 benzinar.

Edited by qew, 29 December 2020 - 16:15.


#67
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,898
  • Înscris: 14.11.2004

 edi10000, on 29 decembrie 2020 - 00:12, said:


Ma uit la "tigrul" asiatic de la Kia-Hyundai cum vine din urma si intra si peste producatori cu experienta in masini hibride, precum Toyota si Honda, pai astia ii vor manca cu fulgi cu tot pe nemti care inca sunt la nivel de 1.4TSI hibrid si TDI cu nspe filtre de particule si tratament noxe. Vor tine stacheta sus cu tehnologii si vor umbla la preturi, prin localizarea productiei si atunci scad pretul. Este mai ieftin un Tucson facut in Cehia decat un Rav4 asamblat in Japonia, daca mai adaugi si niste dotari ai deja o masina mai atractiva, iar Hyundai si Kia au crescut la fiabilitate si calitate.

Edited by connectorxp, 29 December 2020 - 19:21.


#68
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

 connectorxp, on 29 decembrie 2020 - 19:20, said:

Ma uit la "tigrul" asiatic de la Kia-Hyundai cum vine din urma si intra si peste producatori cu experienta in masini hibride, precum Toyota si Honda, pai astia ii vor manca cu fulgi cu tot pe nemti care inca sunt la nivel de 1.4TSI hibrid si TDI cu nspe filtre de particule si tratament noxe.

Pe care nemti ii vor manca cu fulgi cu tot, pe Porsche? Ca in afara de Porsche toti ceilalti vand mai multe hibride + electrice decat oricare dintre tigrii asiatici. Chiar si Porsche vinde aproape 50% din cat vinde Hyundai sau Kia. Pe primele 9 luni din 2020 vanzarile erau cam asa:

E taman pe dos. In 2020 toate marcile germane au venit peste asiatici si vandut semnificativ mai mult decat ei. Uita-te pe ce loc erau nemtii anul precedent si unde erau dupa primele 9 luni.

Attached File  Global_EV.jpg   79.42K   36 downloads

Edited by valitudor, 01 January 2021 - 23:33.


#69
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,898
  • Înscris: 14.11.2004
Au vandut ce? Ca este ambiguu rau acel table. Daca pui in calcul termicele si mhd-urile este normal sa vanda, inca sunt destui care cred in basme cu inorogi si craiese frumoase.

La Pornsche vad hibridele ca sunt usor de observat si mai nou ei merg si pe PHEV-uri, sa nu uitam ca datorita lor avem dieselgate si isteria cu motoarele diesel.

#70
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
Posted Image  Tabelul de mai sus reprezinta vanzari electrice plug-in. Adica hibride + electrice care se baga in priza, nu mild. Nu despre astea vorbeai?

Edited by valitudor, 02 January 2021 - 19:05.


#71
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,553
  • Înscris: 07.02.2003

View Postjadcomp, on 28 decembrie 2020 - 21:27, said:

Eu ma intreb cum vor face fata productia, transportul si distributia de energie electrica la o putere absorbita instantanee atat de mare si la un consum de energie enorm fata de cel actual.
Prin upgrade si retehnologizare.

#72
rich1974

rich1974

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,275
  • Înscris: 25.07.2007
ce dracu euro draci discuta astia cand jumate din masni sunt suvuri. asta am observat eu. pai despre ce discutam? oricum ai lua-o, un suv e mai putin eficient decat un sedan. ma refer la consum de combustibil per pasager per km. plus ca, alergat pe autostrada, cu aerodinamica de sifonier, numai eficient nu este.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate