Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Standardul de emisii euro 7

- - - - -
  • Please log in to reply
480 replies to this topic

#217
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,687
  • Înscris: 22.11.2007
cum adica ar fi un oras mai bun daca ar dispare masinile?

eu cu ce ma duc la cumparaturi? cu ce imi car baxurile de apa?! cu ce ma duc in vizita la un gratar la un coleg?

daca masinile dispar omului ii complici teribil viata. asa lupti sa dispara si incalzirea de orice fel (non "verde) din locuinte? iti dai seama ce aer curat am avea. ce conteaza ca oamenii vor sta la 12 grade in casa.

#218
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,196
  • Înscris: 08.01.2021
Chemi mașina cu telefonul, vine singura, cari apa și pleca singura. Nu trebuie s-o parchezi, nu trebuie s-o întreții, și nu umpli toate spatiile disponibile cu mașini care 23h/zi stau degeaba. Rămân în circulație 10% din mașini iar parcările și jumătate din străzi devin spatii verzi.
Presupun ca nu faci ca pensionarii aia care traversează tot Bucureștiul ca să cumpere o legătură de leuștean cu 10 bani mai ieftina :D

Plus ca orașele în sine se pot regândi încât sa scazi nevoia de a face mulți km, întrucât orășenii actuali merg la birou în oraș, nu la uzina la periferie ca atunci când au fost construite orasele. Urbanismul actual bazat modul de viata din 1950 e fix la fel de potrivit secolului 21 cum erau atunci sunt orasele medievale împrejmuite de ziduri de apărare.

Sau chemi apa direct cu telefonul și ți-o aduce drona de la mega image direct in balcon :D

Edited by KiloW, 20 April 2021 - 15:22.


#219
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,687
  • Înscris: 22.11.2007
aaa, am inteles tu vorbesti peste X ani/zeci de ani. ma gandeam ca acum

sigur ca da, cand va fi asta posibil probabil ca asa oi face desi mie imi place sa ma duc sa casc gura pe la magazin sa vedem ce imi mai face cu ochiul, cumparaturile online nu sunt chiar pe placul meu :D

Edited by bossake, 20 April 2021 - 15:58.


#220
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,957
  • Înscris: 03.12.2005
Adevarul e ca nu stie nimeni cat ne va lua sa inlocuim terrawatti de energie din carburanti fosili cu energie electrica produsa intr-un fel care sa nu ne otraveasca. Cheia tine tot de stocarea energiei. Poate chiar la un moment dat va fi foarte ieftina in mijlocul zilei, cand productia din fotovoltaice duduie. Poate tariful de varf va reveni si va fi de fapt noaptea. Sau sezonier. Orice e posibil.

In acelasi timp, pana nu exista o solutie viabila pentru transportul de marfa, e mai putin eficient demersul. Adica si daca ar disparea complet automobilul cu motor termic, asta ar insemna abia 20-30% din emisii. S-au facut progrese mai mari eficientizand motoarele termice de camion.

#221
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009
Transportul feroviar electrificat la nivel global ar rezolva multe din emisiile legate de transport. Dar pentru asta trebuie infrastructura.
Hai ca maritim ai limitari ... dar terestru, nu vad ce limitari ar putea fi.

#222
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,196
  • Înscris: 08.01.2021
Maritim faci niște superships propulsate de smr-uri (small modular reactors) :) nici n-ar fi mare revoluție, nave propulsate nuclear deja au existat, de la portavioane și submarine la spărgătoare de gheata.


#223
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
Eu am spus că 1000 de pagini nu fac 2 bani.
Uite, deja s-a ajuns la Cartoon Network!

#224
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

View Postsebulbus, on 20 aprilie 2021 - 19:24, said:

Adevarul e ca nu stie nimeni cat ne va lua sa inlocuim terrawatti de energie din carburanti fosili cu energie electrica produsa intr-un fel care sa nu ne otraveasca. Cheia tine tot de stocarea energiei. Poate chiar la un moment dat va fi foarte ieftina in mijlocul zilei, cand productia din fotovoltaice duduie. Poate tariful de varf va reveni si va fi de fapt noaptea. Sau sezonier. Orice e posibil.

In acelasi timp, pana nu exista o solutie viabila pentru transportul de marfa, e mai putin eficient demersul. Adica si daca ar disparea complet automobilul cu motor termic, asta ar insemna abia 20-30% din emisii. S-au facut progrese mai mari eficientizand motoarele termice de camion.
Eu as face licitatie. Tarif variabil. As impacheta frumos rahatul si i-as spune bursa instant sau ceva si i-as lasa pe consumatori sa se creada jucatori.
Glumesc. Dar e posibil ca unii sa nu o faca.

Ca la uber...

#225
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,957
  • Înscris: 03.12.2005

View Postro_explorer, on 20 aprilie 2021 - 20:12, said:

Transportul feroviar electrificat la nivel global ar rezolva multe din emisiile legate de transport. Dar pentru asta trebuie infrastructura.
Hai ca maritim ai limitari ... dar terestru, nu vad ce limitari ar putea fi.

Atat doar ca treaba asta nu se implementeaza la scara larga niciunde, din vreo trei continente dezvoltate. Fie pentru ca actorii privati implicati nu vor sa investeasca sumele necesare, fie pentru ca.. alte oprelisti care nu-mi trec prin cap acum.

De fapt, noi am fost aproape tare de idealul asta mai demult. Fiecare oras avea depozite cu terminal feroviar alaturi si cai ferate intraurbane de unde era foarte usor de implementat transport electrificat de gen "final mile" pentru volume mari de marfuri, sau daca nu electrificat, poate CNG/GPL sau oricum cu impact mult redus.
Dar.. s-a dus treaba asta. Urbanismul are deja alta fata. Una urata.

#226
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,196
  • Înscris: 08.01.2021
Pe de alta parte si vremea construirii de autostrazi a cam trecut, investitiile in infrastructura rutiera au inceput sa scada (ma refer la constructia/extinderea strazilor, s-ar putea sa se investeasca in strazi "smart" & shit pentru automatizarea condusului) si se reinvesteste in trasport feroviar.

#227
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009

View Postsebulbus, on 21 aprilie 2021 - 09:10, said:

Atat doar ca treaba asta nu se implementeaza la scara larga niciunde, din vreo trei continente dezvoltate.
Mai putin China care rupe la transporturi feroviare in ultima perioada. Si nu din alea ca in .ro, de zici ca mergi cu mocănița ... ci de 400Km/h :)
Japonia iarasi .. parca are cel mai rapid tren maglev de persoane din lume (record de peste 600Km/h).

Dar deja discutam despre domeniul favorit al lui @Djl ... care e off-topic :P

View PostKiloW, on 21 aprilie 2021 - 09:15, said:

Pe de alta parte si vremea construirii de autostrazi a cam trecut,
In 6 ani au aparut 2 autostrazi in zona mea ... una in locul unei jonctiuni intre alte 2 artere mari si alta care inca e in constructie acum. Cred ca tine mult de planificarea fiecarei tari in parte, nu e ceva global.

#228
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,957
  • Înscris: 03.12.2005
China nu se pune, pentru ca nu e construita pe baza de rentabilitate financiara. Dar... astea-s avantajele unei economii centralizate. Sau al unei ierarhii unice. S-a vazut si in raspunsul la pandemie.

#229
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Pe la mine vad marfare cu 120 de vagoane si 7 locomotive diesel-electrice de vreo 4500kW bucata.
E interesant de vazut macar un plan sa faci linie de 5-6000km de exemplu pentru a lega coasta de vest cu cea de est a americii si sa ai pe traseu puteri disponibile pentru a alimenta vreo doua trenuri dintr-astea pe sectoare de vreo 70MW.

Si apoi sa tragi linie si sa vezi costurile :D

Edited by MembruAnonim, 21 April 2021 - 15:56.


#230
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,196
  • Înscris: 08.01.2021
Faci si tren alimentat de un SMR (nuclear) :)

Edited by KiloW, 21 April 2021 - 16:02.


#231
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Nu da idei ca americanii nu le au cu trenurile: la mine au facut un tren de "mare viteza", adica 130km/h si la prima cursa cu pasageri a deraiat si cazut peste autostrada; asta acum patru ani.

Si bineinteles, pentru ca vorbim de Retardistan: "In January 2020, the train's engineer filed a personal injury lawsuit against Amtrak, claiming that the company failed to properly train him to operate the train and to operate over the route"

Edited by MembruAnonim, 21 April 2021 - 16:09.


#232
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,196
  • Înscris: 08.01.2021
Haide bre ca acum 5 ani m-am dat eu la voi cu amtrack-ul intre NY si Boston cu peste 200 la ora. Or fi ei mai in urma da' nici chiar asa.
Din cate inteleg legislatia in US nu prea favorizeaza trenurile de viteza (de pasageri) pentru ca spre deosebire de Europa, trenurile de marfa sunt prioritare.  In Europa e invers, si in plus uneori au linii separate (exista linii folosite exclusiv la pasageri - gen cele de TGV insa nu numai, unele de marfa si unele "mixte").  Alea de marfa merg in general cam cu 100km/h insa uneori ajung si la 160. Insa nu-mi dau seama cata marfa se plimba cu trenul, am impresia ca totusi tot rutier se plimba mai multa.

#233
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,957
  • Înscris: 03.12.2005
Ala cred ca-i singurul tren de succes in US. Si o sa mai fie privatul ala care leaga Miami de mai nimic, dar in cele din urma va ajunge la parcurile de distractii si la Tampa via Orlando. Cand vor reusi sa il termine.

#234
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
Toate astea fiind în strânsă legătură cu norma Euro7, binențeles. Posted Image

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate