Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Batalia pentru Bucuresti - ND, Fi...

Identificare font

Samsung Galaxy A35

Sfat pentru aprinderea automata a...
 Masina de copt paine - pareri

Cum reactivez Google Maps?

Conectare tableta X220la Tv

Femeile tinere nu mai vor sa munc...
 La mulți ani @un_dac!

La multi ani de Sfantul Gheorghe&...

Job - Facultate sau certificare

Deadpool & Wolverine (2023)
 sistem hibrid eoliana + panouri +...

Outlook e muta pe Android

Constructie Mun. Iasi. Casa P+1.

Cum mai rezolvati cu chiriasii ra...
 

Modul de predare este prea abstract si academic ?

- - - - -
  • Please log in to reply
49 replies to this topic

#19
danb1961

danb1961

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,531
  • Înscris: 09.03.2002
Nici, nici.. se preda si in secolul asta cu caiet pe care iti preda profu'.. ca o fi greu sa faci un suport bun de curs iar ala micu sa fie atent doar la explicatii.

#20
Ghita_Bizonu

Ghita_Bizonu

    Confectionez manusi din pielea clientului

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,827
  • Înscris: 16.10.2012
Diindca profesorii e intelctuali msi fac ... stiinta d'aia!
Ca trebuie sa isi afirme ... nu stiu ce aa ca trebe sa utilizeze un limbaj elevat d'aia!

Si daca copilul nu e handicapat trebe sa inteleaga d'aia!

Si manualele nu se fac ca sa fie intelese de elevi de 10-16 ani  ci ca sa fie apreciate de inspectoiri si altii care cauta "elevarea" intelctuala!

Hai pe bune "elitismul"  ne distruge societatea de mai bine de 40 de ani! Ca prostia asta ne vine din anii 70 ...
(eu am 68. Am prins si lati profesori si alte manuale . Uite imi aduc aminte de "mos Vicol" profesor de franceza .. un adevarat monssieur . Mnaulaul sau era agreabail , "usurel" insa cam altfle .. "Prea isor" si ca sa il critic impregnat cu un umor prea francez. Domnul Vicol, RIP, fin cunoscator al limbii franceze care putea vorbi cu un acdeent parisoan sa nerveze orice breton sau occitan ... se tarduia sa ne invete mai putin limba marii leteraturi cat limba frabncezului de rand .. aia a strazii si a ziarelor populare .. aoa cu care te descurci ! la fel si lati profesori vechi.... ne explicau ca la tampiti pe baza principiului ca daca si un tampit il intelege atuinci tioata clasa stie! Aia mai juni .... erau mult mai "elevati" si mai greu de inteles!)

#21
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,235
  • Înscris: 05.06.2002
Dacă nu poți să-i explici unui copil de 6 ani, înseamnă că n-ai înțeles nici tu acel lucru. – Albert Einstein

#22
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,098
  • Înscris: 09.01.2007

View Postwaterman, on 08 decembrie 2020 - 12:10, said:


Nu poate pierde 3 ore cu povești romanțate despre curent...

Ar fi fost bine sa piarda profesorii alea 3 ore.
Eu cu profil umanist nu am inteles niciodata treaba cu curentul pana mi-a explicat-o un tovaras cu liceul, la o bere. Atunci mi-am dat seama ca nu sunt retardat dpdv tehnic ci am avut profesori slabi.
La fizica luam note de trecere aplicand formule.

#23
waterman

waterman

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,372
  • Înscris: 17.05.2004
Păi ai dat singur explicația.
Profil umanist ...

#24
sgn30

sgn30

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 785
  • Înscris: 20.08.2016

View PostFane, on 08 decembrie 2020 - 12:57, said:

da, dar daca de maine dublam salariile nu rezolvam peste noapte problema. astia care sunt acu in invatamant majoritatea au limitari. mi-e ca dupa marirea salariilor trebuie sa asteptam sa se schimbe o generatie ca sa avem profesori de calitate...

Marind salariile automat joburile de profesori vor fi atractive si pentru profesionisti...

#25
qew

qew

    Tren International

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,752
  • Înscris: 05.11.2010
Gresesti waterman, si nu intelegi mesajul lui overseas. Fizica, Chimia, incep inca din generala. Doar ca sunt predate prost si atunci vine ideea aia: "Nu imi place , nu inteleg, urasc, nu sunt bun" la aceste materii si lumea merge pe uman de frica.

Chimia este un domeniu interesant, doar ca in generala cand se invata , te umple de definitii simandicoase, si de metode de combinat elemente si exercitii. Deci practic nu te invata chimie, ci doar reguli sa combini litere, cu aia ramane copilul. Idem si la fizica, ramai doar cu niste formule memorate.

Exemplul lui overseas este perfect cu curentul. Nu e suficient sa arunci niste formule si niste schite de circuit si sa rezolvi probleme, fara sa explici fenomenul, sa intelegi formula si de ce e asa si pe dincolo. Ca altfel se transforma doar in memorat si aplicat o formula fara sa intelegi de ce.  Si hai ca in generala mai merge ca sunt probleme simple si necomplexe, dar ajungi la liceu unde nu mai poti doar cu memoratul, ca sunt prea multe, si intra elevul intr-un dead-end. Si totusi poti trece clasele,iei si bacul(memorezi, nu e problema, a lua bacul nu mai inseamna de mult ca te duce capu, ci doar ca ai memorat suficient de mult) si ajungi la facultate, si nu stii nimic, nu intelegi nimic, asta fiindca nu ti s-a predat cum trebuie. SI termini si o facultate(ca nu e greu, pana la urma au nevoie de studenti sa isi primeasca facutlatea banii) si dupa te miri ca esti neangajabil, sau angajabil pe posturi sub calificarea ta de pe hartie.

Si totul porneste  de la modul de predare.

#26
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,235
  • Înscris: 05.06.2002

View Postsgn30, on 08 decembrie 2020 - 14:46, said:

Marind salariile automat joburile de profesori vor fi atractive si pentru profesionisti...
dar profesionistii aia nu apar peste noapte.

chestia e ca politicul de dupa revolutie a creat un sistem de invatamant centrat pe cadrul didactic (fiindca el are drept de vot), nu centrat pe elev si problemele acestuia.

Edited by Fane, 08 December 2020 - 14:59.


#27
AlexEn

AlexEn

    Spoiled brat

  • Grup: Moderators
  • Posts: 21,957
  • Înscris: 18.12.2007

View PostPlatonX, on 08 decembrie 2020 - 12:03, said:

De ce totul este atat de academic de la inceput, de ce nu se pleaca de la concret spre general si abstract, de ce se incepe direct cu generalitati si abstractizari ?

Adica ti-ar fi placut sa inveti prin exemple practice si nu prin tocit formule pe care nu intelegi cand si cum sa le aplici?
Vise, taica, vise.

#28
nlcian

nlcian

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 374
  • Înscris: 27.03.2006
fizica clasa a 6a.de la pagina 89 incolo e electricitatea.. exemple, experimente.. frumos, ca pentru copii..
inteleg ca initiatorului nu-i convine liceul, unde lucrurile devin poate prea abstracte... dar asta se face si pentru unii care se duc la facultate si nu pot sa intre la politehnica doar cu cunostintele de generala.. invatamantul obligatoriu e de 10 clase. nu te duce capul mai departe, du-te si invata o meserie - e cerere de mecanici, lucratori in constructii, ingrijitori batrani, etc..
zice cineva mai sus  - "Dacă nu poți să-i explici unui copil de 6 ani, înseamnă că n-ai înțeles nici tu acel lucru. – Albert Einstein". sa-i explice einstein unui copil de 6 ani elemente de calcul tensorial (pentru cei care nu stiu, matematica relativitatii generalizate se bazeaza pe tensori).. cum poti sa faci peformanta in cercetare, sa ai specialisti bine pregatiti, daca toti vreti ceva mai usor, mai general, fara formule matematice?
nu e bine explicat fenomenul in manual? azi exista internet, youtube, cautati si veti gasi. pe vremea mea, taica, trebuia sa ma duc la biblioteca, sa pierd vreo 2-3h (cu drumul si cautatul).. iar astazi asa ceva se rezolva in 15-20 minute, in casa ta, la caldurica..
"vai, am de tocit atatea formule!" serios?! sa zicem ca intri la medicina.. acolo, in primul semestru, iti dai seama ca un singur curs face cat toata materia pe care ai tocit-o vreo 2-3 ani ca sa intri la medicina! si ai in anul 1 vreo 4-5 cursuri d-astea nasoale.. dar sa presupunem ca decanul si rectorii zic ca voi, e prea multa materie, prea dificila, mai scoatem din ea, ca e nevoie rapid de doctori.. pasul urmator este ca doctorii care vor termina astfel nu or sa mai fie recunoscuti international, pentru ca universitatea nu a respectat o anumita programa..

#29
AlexEn

AlexEn

    Spoiled brat

  • Grup: Moderators
  • Posts: 21,957
  • Înscris: 18.12.2007
Nu cred ca ai prins esentialul a ceea ce incerca sa zica colegul si anume ca se pune accentul foarte mult pe teorie/scris pe tabla ce scrie si in carte si foarte putin pe practica iar elevul este evaluat pentru cat de bine stie sa recite formulele si nu pentru cat de bine a inteles fenomenele.

Nu stiu de ce faci paralela cu medicina in care e clar ca trebuie si toceala. Si alfabetul, tabla adunarii sau inmultirii, tabelul periodic le-ai tocit ca sa le inveti fiindca nu e ceva ce poate fi explicat logic. Fenomenele de baza din fizica pot fi exemplificate si se poate incepe cu exemplele practice peste care sa vii ulterior cu stiinta teoretica/formule.

#30
PlatonX

PlatonX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,741
  • Înscris: 13.09.2009
Referitor la manualul de clasa a VI-a de pe manuale.edu.ro

Se pleaca din start cu concluziile, nu se explica felul in care s-a ajuns la aceste concluzii. Da, Thales din Milet a observat... Atat se spune despre istoria electricitatii. Cum au ajuns oamenii la acele concluzii din manualul de fizica, de ce au ajuns la ele, cum au facut conexiunea intre fenomenele studiate si cunostitele pe care le aveau deja ?

Se expica structura atomului, bineinteles cu specificatia ca electronii se misca in  jurul nucelului. Citez din manual: în jurul căruia se deplasează electronii. Adica electronii se misca in jurul nucelului, acesta nu este doar un model, o reprezentare, este reflectarea realitatii ? Este desenat atomul in manual, nici macar nu se specifica faptul ca este un model: Modelul atomic Rutherford
Ce inseamna ca este un model ? Inseamna ca mai sunt si alte modele ale atomului, inseamna ca noi nu stim exact ce structura are atomul, noi avem doar o reprezentare a felulului in care ne imaginam pe baza experimentelor, nimeni nu a vazut in interiorul atomului si nu poate sa vada.

Este plin manualul de Reține:
Ma intreb ce a inteles un elev care invata si care vrea sa invete, nu unul care nu il intereseaza. A inteles ca electronii se misca prin metal precum boabele de nisip prin apa si electronii sunt precum obiectele din lumea inconjuratoare, care se deplaseaza, se supun acelorasi legi ale miscarii newtoniene. Daca electronii se misca in conductor de ce curentul electric apare practic instant ?
Electronii se misca incet prin conductor pentru ca acel conductor opune rezistenta, atunci de ce daca se porneste hidrocentrala la 300km distanta, eu am curent in mai putin de 1 secunda ? Ca sa ajunga electronii de la hidrocentrala de la 300km pana la mine sigur este nevoie de mai mult de 1 secunda.

Si asa mai departe...

Edited by PlatonX, 08 December 2020 - 17:37.


#31
waterman

waterman

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,372
  • Înscris: 17.05.2004
Pai e materie de clasa a VI-a ce ai vrea sa facă sa ii bage in fizica cuantica ?

Materia de pana la clasa a XII-a e un fel de tocana universala, le formează o cultura generală.
Care vrea sa știe mai mult, caută și citește.
De ce sa impui capul unui copil la vârsta aia cu toate tâmpeniile ... ?

Thales din Milet a observat etc...
Suficient
Repet e clasa a VI-a nu Facultatea de Fizica

Unii se plâng ca e prea multă materie prea grea pentru copii și tu te plângi ca nu e fiecare ora ca la Teleenciclopedie ...

Edited by waterman, 08 December 2020 - 18:04.


#32
PlatonX

PlatonX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,741
  • Înscris: 13.09.2009
Să le explice simplu și clar ce este un model, modelul atomic în cazul de față.
Să le explice că ce învață este o reprezentare, nu o fotografie a realității.

Altfel, degeaba memorează definițiile.

#33
axisborn

axisborn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,272
  • Înscris: 20.11.2020
Mai acum faza sta in felul urmator: profesorii de acum au fost si ei elevi in acelasi sistem, ba li s-a predat chiar mai abstract. Asa au fost formati, asa li se impune sa predea, asa sunt evaluati. Asa ca , ar trebui o revolutie completa in educatie ca sa se ajunga la ce visati voi pe aici.
Trebuie intai sa ii formezi pe profesori sa predea asa cum vrei, dupa aia ii faci incapabili sau ii dai afara daca nu se conformeaza.
Pe de alta parte trebuie sa mai intelegeti ca specifiul meseriei de profesor predispune la multa rutina.
Adica gandeste-te, multi dintre ei predau acelasi lucru de la 5 la...10 clase in aceeasi saptamana. Ani si zeci de ani,.
Ganditi-va si voi, cam cum ai mai putea fi entuziasmat cand predai aceeasi lectie a 5-a oara in aceeasi zi sau aceleasi zile?
E ca si cum ai pune sa zic, un actor sa joace o piese de nu stiu cate ori pe saptamana si s-o faca la fel de entuziast.
Te plictisesti dreaq...ganditi-va la saracii invatatori, buchisesti litere cu copiii toata viata, pai as inenbuni din al doilea an...
Asa ca, cum va asteptati voi sa mearga in sistem crema inteligentei?
Pai aia inteligenti se plictisesc dracului dupa un semestru si isi dau demisia.

#34
clorel_utnapishtim

clorel_utnapishtim

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,870
  • Înscris: 05.09.2020

View PostAlexEn, on 08 decembrie 2020 - 17:29, said:

tabelul periodic [...] nu e ceva ce poate fi explicat logic.
Wow, asta e memorabil. Arata cat a inteles forumistul din chimie/fizica.

Voiam sa scriu si eu cate ceva pe topicul asta (am facut scoala in 3 tari, am copii la scoala, adica si imi pasa, si mai stiu una-alta) dar randul de mai sus m-a lamurit ca aici nu de opinia mea e nevoie.

Edited by clorel_utnapishtim, 08 December 2020 - 19:10.


#35
PlatonX

PlatonX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,741
  • Înscris: 13.09.2009

View Postaxisborn, on 08 decembrie 2020 - 19:06, said:

Pe de alta parte trebuie sa mai intelegeti ca specifiul meseriei de profesor predispune la multa rutina.
Adica gandeste-te, multi dintre ei predau acelasi lucru de la 5 la...10 clase in aceeasi saptamana. Ani si zeci de ani,.
Ganditi-va si voi, cam cum ai mai putea fi entuziasmat cand predai aceeasi lectie a 5-a oara in aceeasi zi sau aceleasi zile?

În mod normal profesorul ar trebui să fie suficient de inteligent și creativ încât să îmbunătățească metoda de predare de an la an.
Este inacceptabil să nu existe un progres în metoda de predare.

#36
axisborn

axisborn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,272
  • Înscris: 20.11.2020

View PostPlatonX, on 08 decembrie 2020 - 19:15, said:

În mod normal profesorul ar trebui să fie suficient de inteligent și creativ încât să îmbunătățească metoda de predare de an la an.
Este inacceptabil să nu existe un progres în metoda de predare.

Da, dar cei inteligenti si creativi de ce ar sta sa isi toceasca creierii in sistemul de educatie?
Inteligenta si creativitatea nu se impaca bine cu rutina din sistemul de invatamant.
In plus, uitati ca sistemul de invatamant e un sistem "ierarhic", profesorul nu prea poate sa faca ce vrea el, ca daca directorul sau insdpectorul e din ala retrograd vine si ii da in cap imediat.
Profesorul nu prea are autonomie sa foloseasca ce metode vrea.
De aia profilul profesorului e profil de executant, un fel de robot, isi prezinta poezia si apoi o ia de la capat.
Asta pe parte stiintifica. Dar sa nu uitam ca elevul nu e un robot caruia doar ii torni informatie, rolul profesorului este si de a educa, mai ales la preuniversitar.
Da, mai exista si profesori creativi (desi sunt cam descurajati) , dar pur si simplu nu ai cum sa aduci 100.000 de oameni inteligenti si creativi sa lucreze in acest sistem. Si nu e nici macar problema de bani.

De fapt nu se intelege care e scopul sistemului de educatie, de ce a fost el inventat in forma asta? Unde toci marunt creierul elevului 12 ani, il bombardezi cu tone de informatie si ii zapacesti creierul?
Fix pentru a crea mici robotei, mici sclavi care sa lucreze in fabrici si uzine, cum erau inainte, acu multinationale si altele.
Nu a fost din start luata in calcul creativitatea. Si nici nu se va lua ptr ca , daca toti ar deveni creativi, cine ar mai sclavagi la joburi?

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate