Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)

Se poate recupera numar de telefo...

Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...
 Ce tip de monitor am nevoie pt of...

Resoftare camera supraveghere

Laptop Gaming

Cu ce va aparati de cainii agresi...
 Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone
 Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...
 

Obsesia UE de a limita dubele la 3.5 tone...

* - - - - 2 votes
  • Please log in to reply
58 replies to this topic

#37
Tarzy

Tarzy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,637
  • Înscris: 28.11.2001

View PostShcherbina, on 04 decembrie 2020 - 01:09, said:



aberezi si habar nu ai despre ce vb eu...

nu spun ca nu exista limite. insa limitele sa fie mai mari.

nu pricepi? vrei un desen?



crezi tu ca e mare diferenta intre 3.5 si 4 t?

nici nu le simti , mai ales la dubele noi.

insa eu spun sa ridice la 4t si sa puna frane mai mari si o suspensie mai puternica.

500kg e fix pix.

Dar chiar te rog .... deseneaza .... ca poate pe langa mine reusesti sa te lamuresti si pe tine.
De fapt ce te deranjeaza pe tine? .... ca este stabilita "administrativ" o limita ... sau ca nu ai acces la dube mai potente? .... la ambele probleme exista solutii ... diferite de universaluzarea conducerii de dube de catre toti.

Limuta administrativa se depaseste prin obtinerea de permis de conducere de categotie superioara ( C1 ptr 7,5 tone si C ptr mai mult);
Limita "potentei" - exista deja variante de dube cu capacitate de incarcare mai ridicata (5 tone) ... ba mai mult ... din cauza ca cerere ptr asa ceva este mai redusa (limita adminstrativa) multi dintre constructori detareaza astfel de dube ca sa aiba cota de piata mai mare.

Ar mai fi si faptul ca taxele sunt mai ridicate si exista limitari de acces in anumite zone.

Ptr toate aceste probleme exista solutii ... care costa si implica alta responsabilizare (tahograf, limita de condus, etc) .... in loc sa te adaptezi la aceste costuri si limitari tu vrei sa fie rificate limitele si probabil scazute costurile :) .

Se poate si asta ... dar bineinteles in mod argumentat. Pana una alta ... in Europa (si nu numai) limita este de 3,5 tone .... eu personal gasesc ca este corect asa .... eventual as fi de acord sa se faca o adaptare a acestei limite in sensul ca se accepta depasirea ei in cazurile in care raportul intre masa proprie a vehicului ai incarcatura utila depaseste 100%, adica daca masa proprie a dubei este 3000 kg sa ai voie sa incarci pana la 1500. Bineinteles ca duba sa aiba sistemul de franare optimizat pentru asa greutate.


#38
Hunor_66

Hunor_66

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,530
  • Înscris: 22.08.2016

View PostTarzy, on 03 decembrie 2020 - 23:42, said:

limita este stabilita pe criterii care au in vedere mai multi factorii, .... in domeniul auto intre SUA si Australia (de ce oare nu ai inclus si Siberia rusa??!!)
Fiindca am zis sa dau exemple de la state mai cilivizate, daca ma-ntelegi...

Quote

versus Europa nu se limiteaza la aceasta limita, cu totul alta intrastructura, mod de utilizarea a automobilului, caracteristici tehnice ale masinilor, etc.
Zici ca nu sunt aceleasi masini, produse de aceleasi concerne auto.
Parca acolo ar fi unele produse de martieni, si aici unele produse de pamanteni.

Quote

In mod sigur aceasta limita este stabilita anterior aderarii la UE, eu am permis din 1999 si exista si atunci.
Da, dragul meu, eu am permis din 1987, 1 Noiembrie Posted Image, si tot consider ca limitele astea ioropene is prost facute.
Ca UE o asimilat o tampenie, fara s-o corecteze, asa e, ai dreptate.

Quote

Daca nu te multumeste aceasta limita nu te opreste nimeni sa soliciti modificarea legii, faci solicitare la parlamentarul tau .... atat national cat si cel de UE.
Credeam ca vorbim serios.
Normal ca nu ma opreste nimeni, dar am si sanse zero sa se faca ceva.

Quote

Personal ca sa ma tin de hobbyul apicol am facut in 2007 scoala de soferi de C+E, ca pur si simplu nu am gasit atunci sa fac B+E, ulterior o data cu raspandirea rulotelor au inceput scolile sa organizeze cursuri ptr B+E.
Exact despre asta vorbeam: ca limitarea europeana iti da peste maini cand vrei sa faci un pic mai mult, si trebuie sa cheltuiesti si timp, si bani, in plus.
Si-apoi ne gandim "de ce or fi USA si Australia mai inainte ?".
Ei bine, unul din motive este asta: limitari europene tampite, care franeaza dezvoltarea.
Fiindca acea necesitate de a-ti lua C+E pentru a trage o remorca cu stupi, inseamna o "frana", de fapt.

P.S. Pe timpul cand mi-am luat eu permisul n-o existat B+E.

P.P.S. Si legislatorii europeni si-or dat seama de limitare, cand or bagat limita de 4250 la ansamblul tractat, pentru B+E.
Numai ca or facut treaba nici macar pe jumatate.

View Postfqx, on 03 decembrie 2020 - 23:44, said:

Limitarile stabilite de UE nu sant simple cifre, ci sint stabilite in urma statisticilor de transport, siguranta si etc.Aceste limitari au dat rezultate vizibile in momentul in care sau introdus.
Hai sa fim seriosi.
In Europa statisticile iti dau valoarea de 3500, iar in USA iti dau valoarea de 4500 la vehicul si inca 4500 la remorca.
Aia folosesc alta aritmetica...

Quote

3500 si 5500, or fi ele cifre, dar la 5500, foti face pagube mai mari, omora mai multi oameni si etc.Nu e vorba de acomodare, de acomodat, te acomodezi si cu un tir, dar tre sa stii sa il incarci, tre sa stii sa asiguri marfa, si o gramada de alte chestii.Daca te uiti la cate accidente se produc si cum conduc unii pe duba de 3.5 cate 16 ore pe zi, realizezi rapid de ce sint necesare reglementarile.
Vorbim de tir la 5500 ???
Ca daca o luam cu "poti face pagube mai mari, omora mai multi oameni si etc" atunci sa mearga toata lumea cu motoreta si marfa sa si-o care cu tuk-tuk.
Daca te uiti la cate accidente se produc, vezi ca de fapt politia rutiera nu-si face treaba, nu ca o pus unu' inca 500 de kile in plus pe duba.

View PostTarzy, on 03 decembrie 2020 - 23:51, said:

repede si tu ... de ce musai trebuie ca toti sa stiim a conduce hardughii ... eu gasesc ca este foarte normal sa existe o diferentiere intre tipurile de autovehicule, diferenta in conduce o duba si a conduce un turism exista ... ca nu este mare lucru si o poate face orisicine de acord, dar o minima pregatire in acest scop nu are ce sa strice.
Americanii zic ca nu exista.
Dupa cum au categoriile de permis.

Quote

ideea ca aceasta limita nu este batuta musai in cuie .... daca evolutia constructiilor de masini impune atunci si limitele se vor adapta.
S-o crezi tu.
Politicul impune limitele.
Nu evolutia constructiilor de masini.
Asa or facut in Europa cu impozitele pe cilindree, de or ajuns fabricantii in Europa sa monteze motoare de drujba pe masini.

Quote

acum 30 de ani probabil ca erau putine dube care sa aiba masa proprie 2 tone .... acum ... sunt putine care nu sar de aceasta valoare .... si atunci ar fi utila o adaptare
Din contra. Acum 30 de ani dubele aveau mai mult fier in ele.
Acum o mare parte din fier s-o inlocuit cu plastic, iar proiectarea digitalizata o scos fierul din zonele nesolicitate ale caroseriei.

Quote

Sunt multe dube care constructiv sunt proioectate ptr 5 tone, dar pe acest considerent al limitarii pe categoria de permis sunt detarate ...
Aham.
Si n-or reusit astfel constructiile de masini sa modifice limitele impuse de politic... ???
Ca asa ziceai mai sus.

Edited by Hunor_66, 04 December 2020 - 09:02.


#39
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,957
  • Înscris: 03.12.2005
Cum ziceam, americanii au realizat devreme ca acele camioane, camionete, dube etc nu au iesit la plimbare de drag ci circula pentru a le livra tot lor diverse bunuri, ca atare nu au fost interesati sa le puna bete in roate administrativ si nu au lasat industria sa impuna solutii tehnice depasite de dragul costului redus.

#40
scania_delfin

scania_delfin

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,133
  • Înscris: 25.01.2015
Hunor,cand ai luat permis in anul1987 nu era remorca dupa autoturism,si nici furgonetele TV nu remorcau.

#41
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,865
  • Înscris: 25.01.2007
Attached File  184f.jpg   77.67K   16 downloads

Off... Cum naiba au pus alea sus? Pe geam, de la etajul 2?

#42
Tarzy

Tarzy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,637
  • Înscris: 28.11.2001

View PostHunor_66, on 04 decembrie 2020 - 09:14, said:

Fiindca am zis sa dau exemple de la state mai cilivizate, daca ma-ntelegi...


Zici ca nu sunt aceleasi masini, produse de aceleasi concerne auto.
Parca acolo ar fi unele produse de martieni, si aici unele produse de pamanteni.


Da, dragul meu, eu am permis din 1987, 1 Noiembrie Posted Image, si tot consider ca limitele astea ioropene is prost facute.
Ca UE o asimilat o tampenie, fara s-o corecteze, asa e, ai dreptate.


Credeam ca vorbim serios.
Normal ca nu ma opreste nimeni, dar am si sanse zero sa se faca ceva.


Exact despre asta vorbeam: ca limitarea europeana iti da peste maini cand vrei sa faci un pic mai mult, si trebuie sa cheltuiesti si timp, si bani, in plus.
Si-apoi ne gandim "de ce or fi USA si Australia mai inainte ?".
Ei bine, unul din motive este asta: limitari europene tampite, care franeaza dezvoltarea.
Fiindca acea necesitate de a-ti lua C+E pentru a trage o remorca cu stupi, inseamna o "frana", de fapt.

P.S. Pe timpul cand mi-am luat eu permisul n-o existat B+E.

P.P.S. Si legislatorii europeni si-or dat seama de limitare, cand or bagat limita de 4250 la ansamblul tractat, pentru B+E.
Numai ca or facut treaba nici macar pe jumatate.


Hai sa fim seriosi.
In Europa statisticile iti dau valoarea de 3500, iar in USA iti dau valoarea de 4500 la vehicul si inca 4500 la remorca.
Aia folosesc alta aritmetica...

Vorbim de tir la 5500 ???
Ca daca o luam cu "poti face pagube mai mari, omora mai multi oameni si etc" atunci sa mearga toata lumea cu motoreta si marfa sa si-o care cu tuk-tuk.
Daca te uiti la cate accidente se produc, vezi ca de fapt politia rutiera nu-si face treaba, nu ca o pus unu' inca 500 de kile in plus pe duba.


Americanii zic ca nu exista.
Dupa cum au categoriile de permis.


S-o crezi tu.
Politicul impune limitele.
Nu evolutia constructiilor de masini.
Asa or facut in Europa cu impozitele pe cilindree, de or ajuns fabricantii in Europa sa monteze motoare de drujba pe masini.


Din contra. Acum 30 de ani dubele aveau mai mult fier in ele.
Acum o mare parte din fier s-o inlocuit cu plastic, iar proiectarea digitalizata o scos fierul din zonele nesolicitate ale caroseriei.


Aham.
Si n-or reusit astfel constructiile de masini sa modifice limitele impuse de politic... ???
Ca asa ziceai mai sus.


pai .... in ceea ce priveste specificitatile locale, america si australia sunt mai apropiate de siberia comparativ cu europa, distante mari intre localitati prin tot felul de pustietati, unde trec zile ba chiar saptamani pana sa treaca o masina. Normal ca si oferta trebuie sa fie adaptata. A ca si America si Australia au metropole comparabile cu Europa, de acord ... dar nu ptr masinile optimizate ptr circulatia in mediu urban discutam acum.

Masinile sunt produs pe pamant si de catre pamanteni dar difera mult in functie de piata asupra careia sunt destinate, pana si Dacia nu produce acceasi masina pentru toate pietele, nu mai vorbesc de producatorii cu adevarat mari .... Toyota produce LanfCruiser si Hilux mult mai fiabile si "potente" ptr pietele noneuropene (Africa, Australia, etc), similar si altii. Daciile facute ptr America de Sud au motorizari diferite fata de ce sunt disponibile in Europa (pe etanol in loc de benzina), plus ca au modele care in Europa nu se regaesc deloc ( https://en.wikipedia...lt_Duster_Oroch )
Personal nu gasesc o tampenie existenta unei limite, despre valoarea acesteia putem discuta .... asa cum putem discuta si despre adaptatea prevederilor legale.
Daca spui ca ai permis din 87, poate mai retii faptul ca limitele de viteza stabilite atunci sunt altele fata de acum, ca sa nu mai spun de exceptii aplicabile anumitor turisme (Pobeda, etc) ... care probabil aveau ca justificare optimizarea consumului ... ca asa erau vremurile.
Legislatia se adapteaza ... asa este normal, in anii 80 erau 3-4 masini la o scara de bloc, acum in 2020 doar eu am inmatriculate pe numele meu 7 mijloace de transport (5 masini si 2 remorci) ... normal ca altele sunt cerintele.
Limitarile sunt privite de fiecare dupa cum alege sa le solutioneze .... eu am ales sa dau banii si sa pierd timpul ptr a avea dreptul sa trag remorca cu stupi ... altii in situatia mea poate ca au renutat, sau au insistat sa fie ridicata limita de 3500 Kg ... cum au facut rulotistii .... atat timp cat exista alternative nu vad de ce am considera ca fiind 'frana" orice nu ne convine. Limitare are sens ... asta bineinteles daca ai si capacitatea de a vedea lucrurile cu minima obiectivitate.
Nu este tarziu nici acum sa faci cursurile si sa dai examen pentru categorii suplimentare ... dar da .... trebuie timp si bani.

Aritmetica este aceeasi, dar asa cum spuneam la inceput .... difera mediu si conditiile .... distantele mari si traseele prin pustietati justifica cresterea greutati admise cel putin tot la fel cum comunistii limitau viteza de deplasare a turismelor mai gurmande.

Greutatea suplimentara a vehiculelor de acum fata de cele mai vechi vine de la dimensiuni .... in general volumul util a crescut (regula, ca mai sunt si exceptii) .... de la versiune la versiune masinile (ca sunt turisme sau dube) au fost facute mai incapatoare (un golf din 2020 este incapator cat era pasatul in 1990), si apoi de la dotari, in anii 80 aerul conditioant era un super lux, iar servo directa era optiune .... acum avem tot felul de sisteme adaugate care fiecare isi aduc contributia (si) la cantar.
Au avut loc optimizari dpdv constructiv prin inlocuirea anumitor elemente din tabla cu plastic, dar tot evolutiv au fost introduse si diverse ranforsari ce nu existau inainte.
Nu am acum date clare ... dar sunt convins ca o masina cu cat este mai nou catareste mai mult fata de versiunile anterioare.


In ceea ce priveste perspectiva amercianilor in utilizarea automobilului fata de restul lumii diferenta este inca mare, sa nu uitam ca utilizarea in masa a automobilului in america precede cu zeci de ani restul lumii, inca din ani 20 in america era disponibil Ford T la pret accesibil ptr oricare om al muncii (chiar asa a proiecato Forda ca o masina care costa cat castiga un muncitor la banda de fabricatie in o anumita perioada de timp) ... pe cand la noi in anii 80 erau 3-4 masini la o scara de bloc, acum in 2020 doar eu am inmatriculate pe numele meu 7 mijloace de transport (5 masini si 2 remorci) ... normal ca altele sunt cerintele

#43
bolo

bolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,012
  • Înscris: 01.11.2005
Eu nu am inteles nimic din topic...

3.5 T e o conventie cum e si metrul sau kilogramul.Cu BE se poate conduce cu vreo 10 T total,cred ca e destul pentru un amator,pe piata sunt o multime de utilitare care pot transporta cat are nevoie fiecare.

#44
CovertTwo

CovertTwo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,057
  • Înscris: 16.09.2019
Detaliezi puțin cu alea 10t la B+E ?

#45
FC72

FC72

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,628
  • Înscris: 06.03.2005
Din punctul meu de vedere legislatia si limitarile nu au nici o legatura cu capacitatile tehnice alea vehiculelor sau competentele soferilor.
Legislatia trebuie sa reglementeze transportul in asa fel incat doar companiile de transport foarte mari sa poata beneficia de licente de transport marfa, in conditii de siguranta si eficienta maxima.
Nu poti lasa pe strazi tot felul de ciurli-burli sa taraie tot felul de marfuri in dube improvizate, in conditii necotrolate de siguranta, circuland haotic, sa mai faca si ei un ban sau sa economiseasca un ban si sa nu apeleze la o firma de livrare si transport.
Transportul de marfa trebuie reglementat mai rau decat cursele aeriene, sa se poata transporta marfa in conditii drastice si doar companii de tipul TNT, DHL sa poata face asta, exclus prostia cu transport in regie proprie pentru propria afacere.
Astfel parcul auto este verificat, autorizat, licentiat, transportul este planificat, organizat creste siguranta circulatiei si chiar scade poluarea, nu orice vehicul putand fi autorizat.Se elimina astfel din trafic toate cazanele care fac afaceri genul anii 90, doar companii specializate in asta pot ramane, cu management, logistica nu gigel soferul, patron care mai trage si el un transport repede, mai ciupeste si el ceva.

Edited by FC72, 04 December 2020 - 21:13.


#46
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,957
  • Înscris: 03.12.2005

View Postbolo, on 04 decembrie 2020 - 20:39, said:

Eu nu am inteles nimic din topic...

3.5 T e o conventie cum e si metrul sau kilogramul.Cu BE se poate conduce cu vreo 10 T total,cred ca e destul pentru un amator,pe piata sunt o multime de utilitare care pot transporta cat are nevoie fiecare.

Nu cumva cu BE tragi un ansamblu format dintr-un vehicul de B si o remorca de maxim 3.5t? Iar vehiculul de B are maxim 3.5t sau 8+1 locuri si el?

#47
pimi

pimi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,771
  • Înscris: 15.01.2007
nu neaparat
B+E poate fi un cap tractor de 3,5 t plus o semiremorca (nu remorca) caz in care poti ajunge sau chiar depasi legal 10 tone.
asa cum e de fapt si in sua sau australia ...da ne place noua sa ne dam victime fara sa studiem legislatia

ce vrei mai mult de atat pt categoria b+e ?
http://ultra-lite.nl...ail/?id=1571221

Edited by pimi, 04 December 2020 - 21:42.


#48
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,957
  • Înscris: 03.12.2005
Ai dreptate.

Quote

c) CATEGORIA BE: ansamblul format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B și o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată depășește 750 kg, iar masa totală maximă autorizată a întregului ansamblu depășește 3.500 kg;


#49
Shcherbina

Shcherbina

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,889
  • Înscris: 27.01.2020

View PostFC72, on 04 decembrie 2020 - 21:12, said:

Din punctul meu de vedere legislatia si limitarile nu au nici o legatura cu capacitatile tehnice alea vehiculelor sau competentele soferilor.
Legislatia trebuie sa reglementeze transportul in asa fel incat doar companiile de transport foarte mari sa poata beneficia de licente de transport marfa, in conditii de siguranta si eficienta maxima.
Nu poti lasa pe strazi tot felul de ciurli-burli sa taraie tot felul de marfuri in dube improvizate, in conditii necotrolate de siguranta, circuland haotic, sa mai faca si ei un ban sau sa economiseasca un ban si sa nu apeleze la o firma de livrare si transport.
Transportul de marfa trebuie reglementat mai rau decat cursele aeriene, sa se poata transporta marfa in conditii drastice si doar companii de tipul TNT, DHL sa poata face asta, exclus prostia cu transport in regie proprie pentru propria afacere.
Astfel parcul auto este verificat, autorizat, licentiat, transportul este planificat, organizat creste siguranta circulatiei si chiar scade poluarea, nu orice vehicul putand fi autorizat.Se elimina astfel din trafic toate cazanele care fac afaceri genul anii 90, doar companii specializate in asta pot ramane, cu management, logistica nu gigel soferul, patron care mai trage si el un transport repede, mai ciupeste si el ceva.

repet... 4 tone.

500kg in plus e nimica toata.

in felul asta ar fi mai eficienta o duba. si in multe din cazuri poate nu mai ai nevoie de 7.5 tone in mijlocul orasului pt alea 500 de kg... deci poluare mai putina , mai putine masini mari in orase , etc...

500 de kg in plus nici nu se simt la o duba noua. daca prin lege ar fi 4tone , garantat ca producatorii vor pune frane putin mai mari si suspensie putin mai puternica. deci nu vad unde e problema.

asta nu inseamna ca transportul cu tiru sau 7.5 tone dispare. inseamna doar ca ai o capacitate decenta cu o masina mai mica (duba) in orase , etc...

#50
pimi

pimi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,771
  • Înscris: 15.01.2007
pt linistea ta (desi chiar nu iti inteleg nelinistea...) 90% din dubele de 3,5 t care circula in tara noastra incarca mult peste tonaj.
4-5 t incarcatura plus 2,5 t cat are duba goala sunt  la ordinea zilei



#51
Shcherbina

Shcherbina

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,889
  • Înscris: 27.01.2020

View Postpimi, on 05 decembrie 2020 - 17:04, said:

pt linistea ta (desi chiar nu iti inteleg nelinistea...) 90% din dubele de 3,5 t care circula in tara noastra incarca mult peste tonaj.
4-5 t incarcatura plus 2,5 t cat are duba goala sunt  la ordinea zilei

prea mult... eu vb de 500kg

#52
pimi

pimi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,771
  • Înscris: 15.01.2007
ai tu un fix?
eu vreau sa mutam limita la 5t
mai vreau sa marim pt categoria B limita de locuri nu imi convine 8
+1 eu vreau 9+1 ar fi mai eficient si am mai reduce din autobuse in centru dupa logica ta  
si vreau ca ora sa aiba 65 de minute ...cine dracu a decis ca ora are doar 60 de minute ?

Edited by pimi, 06 December 2020 - 06:30.


#53
Shcherbina

Shcherbina

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,889
  • Înscris: 27.01.2020

View Postpimi, on 06 decembrie 2020 - 06:28, said:

ai tu un fix?
eu vreau sa mutam limita la 5t
mai vreau sa marim pt categoria B limita de locuri nu imi convine 8
+1 eu vreau 9+1 ar fi mai eficient si am mai reduce din autobuse in centru dupa logica ta  
si vreau ca ora sa aiba 65 de minute ...cine dracu a decis ca ora are doar 60 de minute ?

eti batut la head man...

500 kg e o chestie de bun simt care nu cere modificari majore.

ora are 60 de minute pt ca

THE DIVISION of the hour into 60 minutes and of the minute into 60 seconds comes from the Babylonians who used a sexagesimal (counting in 60s) system for mathematics and astronomy. They derived their number system from the Sumerians who were using it as early as 3500 BC. The use of 12 subdivisions for day and night, with 60 for hours and minutes, turns out to be much more useful than (say) 10 and 100 if you want to avoid having to use complicated notations for parts of a day. Twelve is divisible by two, three, four, six and 12 itself - whereas 10 has only three divisers - whole numbers that divide it a whole number of times. Sixty has 12 divisers and because 60 = 5 x 12 it combines the advantages of both 10 and 12. In fact both 12 and 60 share the property that they have more divisers than any number smaller than themselves. This doesn't, of course, explain how this system spread throughout the world.

#54
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Sa faca sarcini diferite pentru alea care merg prin Alpi fata de alea care merg in Baragan, pentru alea care merg pe autostrada fata de alea care merg pe drumuri publice nemodernizate. Sa fractionam totul pentru fiecare situatie in parte si sa o dam dracu de standardizare. Sau le standardizam pe toate la 4000kg si platim diferenta de pret pentru transmisie, tren de rulare si sasiu facute pt greutate mai mare chiar daca transportam pufuleti sau hartie igienica.

Si dupa aia mai cerem 500kg ca doar ce conteaza 500kg.

Pana la 5to mai e doar un pas si gata.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate