Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
zoom comparat cu Google Meet

Monitor/Display wireless?

Chestie ciudata

De la un proiect scris in python ...
 Audi A4 B9 quattro 190 CP!

Tepari la pariuri pe TikTok

Banca imi cere justificativ fondu...

schema pcb ELECTRA CIM150 PAS
 Probleme stomac

Sfat achizitie bicicleta oras

Canalele Sky Showtime 1 și S...

Recomandare anvelope lexus rx
 Extindere rețea wireless int...

Configuratie PC

Mufa TV

PPC Energy
 

A4 vs A6 (1.8t vs 2.5tdi, Quattro ambele)

- - - - -
  • Please log in to reply
17 replies to this topic

#1
goldieczr

goldieczr

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 605
  • Înscris: 08.07.2020
Pe scurt: Caut o masina de joaca pentru iarna. Pret mic (evident, masina nu va fi intr-o stare prea buna, dar nu conteaza, pentru ca va fi strict de chinuit, sunt bani pe care mi-i asum sa-i pierd)
Merg intre A4 B6 si A6 C5. Ambele Quattro (clar, pentru zapada / gheata)
In acelasi timp, nu stiu care dintre cele doua motoare ar fi mai bun:
1.8T Benzina (148-161cp, 210-270nm) - ceva mai scump pentru si nu se gaseste la fel de usor ca 2.5TDI, insa mai bun si putin mai performant iarna decat Diesel-ul.
2.5T Diesel (148-178cp, 310-370nm) - ieftin si mai usor de gasit, insa nu la fel de bun (cu totii stim ca diesel-ul e mai sensibil iarna. La temperaturi de -2 grade, cu 1.9TDI trebuie sa merg 15minute ca sa se incalzeasca motorul. Daca atingem -10 sau -15 grade iarna asta, n-am nici o sansa sa-l incalzesc suficient cat sa-l pot folosi la maxim)
Da, Diesel-ul are mai multi cai si mai mult cuplu, dar daca nu pot sa-i folosesc din cauza ca nu se incalzeste la timp sau, eventual, nici macar nu porneste, degeaba ii are.

Nu vreau pareri legate de fiabilitate (masina oricum va fi vanduta in primavara, fie intreaga sau pe piese), ci strict care credeti ca e o varianta mai buna.

#2
mariovrs

mariovrs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,393
  • Înscris: 27.09.2013
1.8T clar. Varianta de pe B6 e fara probleme.

#3
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,345
  • Înscris: 22.10.2007
A4 cu 1.8t si soft, e mai mica, mai usoara si mai fun decat o balena diesel.

#4
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,893
  • Înscris: 03.12.2005
Mi-e greu sa cred ca daca ai banii astia disponibili pentru a fi irositi nu vei simti diferenta de comfort intre o masina lansata acum 20 de ani si ce folosesti in mod curent.

#5
Andreysc7

Andreysc7

    3D Modeler / Automotive Artist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,659
  • Înscris: 05.02.2012

View Postgoldieczr, on 28 noiembrie 2020 - 18:07, said:

Da, Diesel-ul are mai multi cai si mai mult cuplu, dar daca nu pot sa-i folosesc din cauza ca nu se incalzeste la timp sau, eventual, nici macar nu porneste, degeaba ii are.

Din cauza ca nu se incalzeste la timp ? Pe bune ? Adica in 4-6 minute de mers cred ca ajungi la temperatura optima... hai 10 daca e sa o dam asa
Am avut un e39 diesel , 3L , 193cp .. in 4-5 minute era incalzit
De pornit, a pornit din prima si intr-o dimineata cand erau -24 de grade Posted Image .

Sfatul meu, daca vrei "distractie" ia ceva cu tractiune spate

Edited by Andreysc7, 28 November 2020 - 18:47.


#6
goldieczr

goldieczr

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 605
  • Înscris: 08.07.2020

View PostAndreysc7, on 28 noiembrie 2020 - 18:46, said:

Din cauza ca nu se incalzeste la timp ? Pe bune ? Adica in 4-6 minute de mers cred ca ajungi la temperatura optima... hai 10 daca e sa o dam asa
Am avut un e39 diesel , 3L , 193cp .. in 4-5 minute era incalzit
De pornit, a pornit din prima si intr-o dimineata cand erau -24 de grade Posted Image .

Sfatul meu, daca vrei "distractie" ia ceva cu tractiune spate

M-am gandit si la asta, mai ales ca BMW e primul in inima mea, dar la starea drumurilor in orasul meu iarna, nu prea am chef sa sun zilnic la cate cineva sa vina sa ma scoata din gheata. Cu siguranta e mult mai distractiva o tractiune spate, dar si riscul sa raman blocat / impotmolit undeva e mult mai mare.

View Postsebulbus, on 28 noiembrie 2020 - 18:45, said:

Mi-e greu sa cred ca daca ai banii astia disponibili pentru a fi irositi nu vei simti diferenta de comfort intre o masina lansata acum 20 de ani si ce folosesti in mod curent.

Nu prea-ti inteleg reply-ul, sincer sa fiu. Nu ma intereseaza comfortul, ci doar performanta si distractia pt iarna asta. Automat o masina mult mai noua o sa fie mai comfortabila, dar eu vreau sa dau cat mai putini bani pe o masina intr-o stare proasta (dar functionala), care sa ma tina doar 2-3 luni. Nu urmaresc sa cumpar masina de zi-cu-zi, pentru ca deja am una, dar cu o Octavia tractiune fata nu prea ai ce distrarctie sa ai iarna, si nici nu vreau sa o lovesc de vreun stalp / gard si sa ma plimb cu autobuzul dupa. Asa, la o masina special cumparata pentru chinuala, cel putin nu-mi pare rau daca o indoi.

View Postmariovrs, on 28 noiembrie 2020 - 18:39, said:

1.8T clar. Varianta de pe B6 e fara probleme.

View Post_-livio-_, on 28 noiembrie 2020 - 18:40, said:

A4 cu 1.8t si soft, e mai mica, mai usoara si mai fun decat o balena diesel.

Care din ele totusi? Stiu ca sunt mai multe motoare de 1.8, unele chiar si in 5 pistoane care nu stiu cat de bine tin la chin.

#7
Andreysc7

Andreysc7

    3D Modeler / Automotive Artist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,659
  • Înscris: 05.02.2012
sincer nu am ramas niciodata impotmolit Posted Image Si m-am dat si pe zapezi ca lumea.
Si acum am tot masina cu tractiune spate. Adica... pana la urma daca nu mergi prin santuri / camp cu ea incat sa prinzi putina groapa si sa te opresit in ea, nu cred ca ai cum sa ramai impotmolit.

Edited by Andreysc7, 28 November 2020 - 19:16.


#8
goldieczr

goldieczr

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 605
  • Înscris: 08.07.2020

View PostAndreysc7, on 28 noiembrie 2020 - 19:16, said:

sincer nu am ramas niciodata impotmolit Posted Image Si m-am dat si pe zapezi ca lumea.
Si acum am tot masina cu tractiune spate. Adica... pana la urma daca nu mergi prin santuri / camp cu ea incat sa prinzi putina groapa si sa te opresit in ea, nu cred ca ai cum sa ramai impotmolit.

Te cred, dar cred ca difera situatiile drumurilor intre noi doi. Eu am ramas impotmolit cu tractiune fata, am avut prieten cu Mercedes (tractiune spate dar distribuirea greutatii mult mai avantajoasa fata de BMW, deci ar fi avut un avantaj), care la fel, la semafor nu mai putea sa plece de pe loc (cauciucuri noi, de iarna, de calitate, nu chinezarii sau resapate). Autobuzele raman blocate in statii, ambulantele de-abia trec si cum dau astia zapada aici, daca mi-a derapat putin masina intr-o parte, ori am intrat in gramezile de zapada care ocupa benzi intregi, ori in masina de pe sensul opus.

Din nou, bmw-ul l-am avut in suflet de mic copil si pentru vara vreau sa cumpar unul, tot de chinuiala, dar pentru iernile de aici, nu cred ca merge.

#9
Andreysc7

Andreysc7

    3D Modeler / Automotive Artist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,659
  • Înscris: 05.02.2012
in ce oras locuiesti ?

#10
goldieczr

goldieczr

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 605
  • Înscris: 08.07.2020

View PostAndreysc7, on 28 noiembrie 2020 - 19:44, said:

in ce oras locuiesti ?

Giurgiu

#11
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
Quattro Torsen de la Audi e meh comparativ cu symetricul de la Subaru. Quattro haldex e chiar naspa pe zapada.
1.8T au fost motoare foarte bune dar iti dai seama ca le-au chinuit altii inaintea ta.
Depinde ce intelegi prin joaca, eu vreau sa imi iau un Jimny de iarna.
A6 e prea vapor ca sa fie placut sau distractiv, aia e masina de hamalit familii.

Edited by SpeedDemon, 28 November 2020 - 20:06.


#12
goldieczr

goldieczr

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 605
  • Înscris: 08.07.2020

View PostSpeedDemon, on 28 noiembrie 2020 - 20:05, said:

Quattro Torsen de la Audi e meh comparativ cu symetricul de la Subaru. Quattro haldex e chiar naspa pe zapada.
1.8T au fost motoare foarte bune dar iti dai seama ca le-au chinuit altii inaintea ta.
Depinde ce intelegi prin joaca, eu vreau sa imi iau un Jimny de iarna.
A6 e prea vapor ca sa fie placut sau distractiv, aia e masina de hamalit familii.

Clar as fi ales Subaru peste Audi, dar la putini bani nu gasesti nimic care sa aiba si ceva putere in el.
Atat timp cat imi merge 2-3 luni, nu ma intereseaza cat de chinuit a fost. Cum am zis, dupa iarna asta, oricum o vand, fie intreaga, fie pe piese.
Mi-ar placea si ideea ta de 'distractie', insa noi suntem cu iesitul in oras - parcari, strazi goale noaptea, zonele noastre. Avem masini normale, nu off-road sa plecam prin paduri si munti.

#13
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,893
  • Înscris: 03.12.2005

View Postgoldieczr, on 28 noiembrie 2020 - 19:56, said:


Giurgiu
Ah, lol. Uita de ce am zis mai sus.

#14
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,345
  • Înscris: 22.10.2007

View Postgoldieczr, on 28 noiembrie 2020 - 19:06, said:


Care din ele totusi? Stiu ca sunt mai multe motoare de 1.8, unele chiar si in 5 pistoane care nu stiu cat de bine tin la chin.
Nu-s 5 pistoane ci supape, daca te referi la 5V de pe capacul motorului, pe b6 1.8t a venit doar in 4 cilindri si 20 de supape si diverse variante de putere, cele cu t-ul rosu pe portbagaj au cam 190 de cai, dar cred ca sunt cam rare.
Au avut 5 pistoane in linie pe vremea lui Audi 80, 5 in v au fost pe la VW, era un vr6 cu un cilindru in minus.

#15
goldieczr

goldieczr

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 605
  • Înscris: 08.07.2020

View Post_-livio-_, on 29 noiembrie 2020 - 01:26, said:

Nu-s 5 pistoane ci supape, daca te referi la 5V de pe capacul motorului, pe b6 1.8t a venit doar in 4 cilindri si 20 de supape si diverse variante de putere, cele cu t-ul rosu pe portbagaj au cam 190 de cai, dar cred ca sunt cam rare.
Au avut 5 pistoane in linie pe vremea lui Audi 80, 5 in v au fost pe la VW, era un vr6 cu un cilindru in minus.

Stiam de motoarele in 5 pistoane, cand am vazut 5V m-am gandit ca e acelasi lucru. Pana la urma care e treaba cu astea 5 supape, de ce le-a venit sa puna dintr-o data 5 in loc de 4, cu ce avantajeaza si dezavantajeaza motorul?

#16
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,345
  • Înscris: 22.10.2007
motoarele sunt practic o pompa de aer, cu cat plimbi mai rapid aerul prin el (numarul de supape la asta ajuta) cu atat se pierde mai putin din ce poate "scoate" motorul, deci ajuta la eficienta si putere, desi din cauza ca motorul e mai complicat si are mai multe piese in miscare/frecare e posibil ca acel avantaj sa fie doar pe hartie.
mai sunt si niste chestii pe la amestec si noxe, dar sunt minore.
dezavantajul cel mai mare e ca se complica motorul fata de 4 sau 2 supape/cilindru.

Edited by _-livio-_, 29 November 2020 - 12:06.


#17
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Recomand  sa te interesezi de masini pe care merge "xdelete".
AWD auto, AWD cu bias fata pentru mers iarna , AWD cu bias spate pentru mers vara sau joaca iarna, RWD pentru joaca vara. Masina devine practic una all in one careia poti sa-i schimbi comportamentul oricand printr-un "click" pe telefon.

Edited by underb, 03 December 2020 - 07:21.


#18
mcd2020

mcd2020

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,957
  • Înscris: 02.05.2020
Audi nu e pentru joaca,tractiunea integrala o poti pune jos doar pe drumuri perfecte,asta in primul rind.Sunt marci auto mai spectaculoase si eficiente pentru joaca,de exemplu orice Subaru.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate