Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Amenintat cu moartea de un numar ...

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk

TVR vrea sa lanseze o platforma d...
 Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...

Robinet care comuta traseul
 A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?
 transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...

Sfat achizitie sistem audio pentr...
 

Se raceste repede in casa!

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
66 replies to this topic

#37
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,663
  • Înscris: 24.10.2015
Podul si tavanul e izolat? BCA e un bun izolator termic dar daca pe exterior nu e tencuit sau acoperit nu e de bine si da, 15cm e cam putin. Acum asa, in primul rand vezi ce e cu podul si tavanul, obligatoriu izolatie serioasa in pod. Al doilea punct de verificat sunt ferestrele si usile, apoi pardoseala. Nu e problema daca mai adaugi inca un strat de izolatie peste acel existent.

Dupa ce izolezi bine trebuie sa te gandesti la ventilarea camerelor, nu e bine sa tii casa inchisa ermetic asa ca vrei nu vrei vei avea ceva pierderi si cu incalzirea aerului proaspat. Sunt solutii pentru a economi energia si in acest sens. In alta ordine de iei mai bine reglezi cumva centrala sa functioneze toata noaptea incetisor ca sa ai temperatura constanta. Daca nu ai centrala si folosesti soba, probabil nu e facuta calumea. Soba e un acumulator de caldura. Dupa ce ai facut un foc bun si ai infierbantat-o ar trebuie sa se mentina fierbinte cel putin 12 ore caz in care faci doua focuri unul dimineata si unul seara. Dar sunt sobe mai performante care tin caldura si aproape 24 de ore astfel ca faci doar un foc mai puternic dar o data in zi, de regula seara.

Edited by vinciun, 27 November 2020 - 16:22.


#38
danutlupu

danutlupu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 930
  • Înscris: 20.05.2008
Daca finisajele la interior au fost facute recent adica in sezonul rece, senzatia de rece e si de la apa din interior care se va duce din pereti abia la vara, ca iarna nu incalzesti destul. Ar fi utila o aerisire zilnica, nu zic de dezumidificator......
Mare prostie ai facut cu zidul de bca de 15 cm, dar si mai mare cu stalpii care banui ca tot de 15 cm i-ai facut, poate ai fost mai generos cu ei la latime...... Si zici ca vrei sa pui etaj peste cutia asta de chibrituri, sa faci dormitoarele sus ca sa ai mai multe sanse la un cutremur.

Si un banc in ton cu discutia, ca te vad mirat ca ti-e frig in cort

- Alo, măi, Ioane, zic ăștia la televizor că la voi, la Miercurea Ciuc, is -35 grade. Cum naiba rezistați voi acolo ?
- Da' de unde, măi, Gheo !? Uite, termometrul meu îmi arată -20.
- Pait, si astia de la meteo de ce-or fi zis că-s -35 ?
- Aaa, poate afara....

#39
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

View Postvinciun, on 27 noiembrie 2020 - 16:16, said:

Podul si tavanul e izolat? BCA e un bun izolator termic dar daca pe exterior nu e tencuit sau acoperit nu e de bine si da, 15cm e cam putin. Acum asa, in primul rand vezi ce e cu podul si tavanul, obligatoriu izolatie serioasa in pod. Al doilea punct de verificat sunt ferestrele si usile, apoi pardoseala. Nu e problema daca mai adaugi inca un strat de izolatie peste acel existent.

Dupa ce izolezi bine trebuie sa te gandesti la ventilarea camerelor, nu e bine sa tii casa inchisa ermetic asa ca vrei nu vrei vei avea ceva pierderi si cu incalzirea aerului proaspat. Sunt solutii pentru a economi energia si in acest sens. In alta ordine de iei mai bine reglezi cumva centrala sa functioneze toata noaptea incetisor ca sa ai temperatura constanta. Daca nu ai centrala si folosesti soba, probabil nu e facuta calumea. Soba e un acumulator de caldura. Dupa ce ai facut un foc bun si ai infierbantat-o ar trebuie sa se mentina fierbinte cel putin 12 ore caz in care faci doua focuri unul dimineata si unul seara. Dar sunt sobe mai performante care tin caldura si aproape 24 de ore astfel ca faci doar un foc mai puternic dar o data in zi, de regula seara.
Partea cu ventilatia o rezolva soba. Din pacate tot soba trage aer rece in casa. Si nu putin. De gasit isi gaseste locuri pe unde sa intre in casa aerul rece de afara atata timp cat arde focul si se face tiraj pe horn.
E adevarat ca nu le poti avea pe ambele.

Ma gandesc ca nu a facut admisie de aer de afara direct pentru soba ci scoate din casa fix aerul pe care il incalzeste.

Cu bani putini isi poate face acumulare in apa de la soba si sa foloseasca instalatia termica a centralei GPL.
Baga o serpentina de cupru moale in soba si o leaga la un tank izolat bine pe care il tine in magazie. Dupa aia recircula apa din tank prin calorifere, cu o pompa comandata de  un termostat de ambient.
Asta e o descriere simplista.

Pt dimensionarea tankului, relatia este
Intr-un metru cub de apa se stocheaza 1.1KWh la dT de 1°C.
Considerand ca temperatura utila a apei din tank incepe de la 30°C, daca ridica temperatura unui metru cub de apa de la 30 la 40°C a stocat 11KWh.
Daca o ridica la 50°C a stocat 22KWh pe care ii poate folosi dupa aia.

Daca necesarul de putere pentru a mentine temperatura constanta in casa va fi de 3KW, cei 22KWh stocati in tank vor fi de ajuns pentru 7+ ore.

Edited by underb, 28 November 2020 - 07:32.


#40
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,607
  • Înscris: 07.02.2003

View Postunderb, on 27 noiembrie 2020 - 12:00, said:

E pe GPL. E clar de ce o opreste - $$$
Mai ales la ce pierderi are casa...
Toate casele au pierderi... asta nu intelege lumea unele mai multe ca altele dar cand afara e frig orice casa se raceste, vrei confort trebuie un efort energetic sustinut. Opririle sunt ineficiente energetic intrucat permanent trebuie sa invingi inertia termica.

Eu la 90mp constructie caramida standard cu 1 etaj (1939) 30+5 izolatie poli pierd cam 3 grade pe 6 ore. Am testat cand am scrimbat centrala Posted Image Pe 10 ore cum e in cazul initiatorului ar pierde 5-6 grade, asta la 10°C afara ! La 0°C deja e alta treaba.

Edited by andreic, 28 November 2020 - 11:56.


#41
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Cand am scris e pe GPL - $$$
m-am referit la faptul ca un 1KWh de energie termica obtinuta din GPL costa in jur de 0.5lei, similar cu incalzirea electrica. Si cum casa momentan e o sita dpdv al transferului termic, ajungi repede la sapa de lemn la pretul GPLului. Asa ca-l foloseste mai cu masura.
Pierderile tin de dT casa/exterior asa ca nu il va costa mai putin daca tine temp constanta ci doar va avea mai mult confort.
Inertia termica este neutra dpdv al costurilor. Ce platesti sa bagi in ea primesti inapoi dupa ce te opresti din bagat.

Personal nici nu mi-as vate capul cu GPLul la modul in care il foloseste el. Costul e acelasi ca pe electric doar ca energia electrica vine singura in casa. Avantajul GPL e doar puterea maxima a centralei mai mare decat ce poate duce o intalatie electrica obisnuita monofazata.
Pt ACM e f ok GPLul. Pt incalzire, doar daca e nevoie de putere mare.

Edited by underb, 28 November 2020 - 12:56.


#42
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,663
  • Înscris: 24.10.2015
Asa cu soba care trage aer dar gura sobei se afla intr-o singura piesa, de regula bucatarie dar ventilatia e necesara peste tot. Cea mai simpla e grile in rama ferestrelor si 5-8mm spatiu sub usile interioare. Ieea era ca se pierde caldura si cu ventilarea.

La sat as folosi o combinatie intre electric si soba. Soba cu schimbator de caldura integrat cum a descris Underdub e o solutie potrivita cand ai mai multe camere de incalzit dar complicatia cu tancul nu stiu daca-si are rostul. Pentru a putea folosi caldura da la apa de 40 de grade e nevoie fie de incalzire in pardoseala, fie radiatoare dimensionate cel putin dublu fata de conventionalul 75/60.



O centrala pe peleti e o investitie buna, zic eu, folosita in combinatie cu soba care are schimbator de caldura integrat.

View Postandreic, on 28 noiembrie 2020 - 11:33, said:


Toate casele au pierderi...

Care trebuie minimizate pe cat posibil.

#43
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Soba e in camera. Mai are o baie si o bucatarie.
40°C era temperatura cea mai joasa pe care am luat-o in calcul dar asta pentru mentinerea temperaturii, nu pentru ridicarea temperaturii.
E drept ca nici cu spatiul nu sta prea grozav sa bage tank de acumulare.

Edited by underb, 28 November 2020 - 22:38.


#44
superbec

superbec

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 513
  • Înscris: 04.03.2006
cum ai construit asa ceva? ai aut. constructie? ai un minim de proiect?

cladirea are 2 probleme evidente (probabil mult mai multe reale) 1 , peretii prea subtiri si lipsa izolatiei , masa termica scazuta data de zidaria de bca nu o trecem la probleme pentru ca poate fi si un avantaj in anumite situatii.

trebuie sa termini anveloparea casei cu polistiren , gandeste-te la caldura din casa ca la o galeata cu apa , daca ai o gaura mare pe o parte tot pierzi apa , daca ai 2 gauri pierzi apa dar mai repede , de pierdut tot o pierzi conteaza viteza.

polistirenul e un material foarte ieftin cu un impact major asupra pierderilor de caldura, daca anvelopezi TOATA casa cu minim 10 cm si 20 tavanul poate vei reusi sa o incalzesti , DAR numai si numai daca schimbul de aer cu exteriorul este minim, pentru ca peretii tai au capacitate foarte mica de retinere a caldurii.

ce as face eu ... continui anveloparea dar cu 20 cm polistiren , podul minim 20cm tot polistiren ( poti adauga inca un strat de 10 cand iti vei permite) apoi foarte important ... izoleaza si peretii interiori cu 3-5cm - cat te tine buzunarul , pierderea de suprafata interioara nu este chiar asa mare , apoi sub pardoseala XPS de 2-3-5 cat mai mult cat mai bine

imi dau seama ca e o cheltuiala in plus si o sa mai strici din ce ai facut dar crede-ma ca nu ai multe solutii

dar ce trebuie sa faci cat mai repede ... o cutie de tuburi de spuma PU si inchide toate gaurile posibile , de pe la usi/geamuri si pod , iti garantez ca ai o tona.

#45
Hunor_66

Hunor_66

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,530
  • Înscris: 22.08.2016

View PostCovertTwo, on 27 noiembrie 2020 - 12:26, said:

Acum, nu ai decât să izolezi, dacă nu i ai dat ăluia cu cărămida în cap cand a zis s o pui pe latura de 15.
Poate nu e mesterul de vina.
Poate i-o fi zis "asta e tot bca-ul, vezi cum il asezi sa faci toata casa cu el". :)

#46
Beko10

Beko10

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 254
  • Înscris: 03.06.2015
Ba dar bca-ul asta, e la moda acuma?
Sunt curios peste 10-20 de ani daca mai exista casa.

#47
DDooGG

DDooGG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,568
  • Înscris: 29.11.2020

View PostBeko10, on 29 noiembrie 2020 - 15:05, said:

Ba dar bca-ul asta, e la moda acuma?
Sunt curios peste 10-20 de ani daca mai exista casa.
Sigur va mai exista pt ca a spus ca are cadre .
Termoizolare pereti minim 15 cm polistiren eps 100.
Termoizolare tavan cu extrudat pe placa minim 10 cm ( ramane si cel interior de 2 cm .
Facuta aductiunea aer de afara direct in focarul sobei .
Daca nu ai pus deja gresia ,la pardoseala pune 5 cm extrudat si apoi finisajele .

#48
liviustefan89

liviustefan89

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 119
  • Înscris: 20.10.2010
stalpii au 15x25 sau 15x30 nu. mi aduc aminte sigur. Nu vreau critici ca am avut destui nervi, am schimbat 3 meseriasi si toti 3 au fost niste carpaci, nu am gasit unul bun cu care sa fac treaba buna! Daca as fi stiut de la zidarie ca aveam problema cu grosimea zidului i. as fi pus sa puna bca.ul pe 24 dar nefiind in cunostinta de cauza asa l. a dus capul. M-am apucat sa izolez toata casa cu eps 80 10cm. Peste cei 10 existenti, sunt suficienti alti 5cm? Peretele dispre vecinu are 24cm e mai ok daca optez pentru bca de 10cm in loc de. polistiren? Nu de. alta dar nu vreau sa. si rezeme tiganiile de peretele meu si sa. l strice!

#49
Hunor_66

Hunor_66

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,530
  • Înscris: 22.08.2016

View Postliviustefan89, on 29 noiembrie 2020 - 23:05, said:

stalpii au 15x25 sau 15x30 nu. mi aduc aminte sigur.
Aia-s stalpi de gard, nu de casa.

#50
ech

ech

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 15,819
  • Înscris: 01.09.2006
Polistirenul de 10 cm are cam 2.5 m2K/W, iar rezistenta termica minima a peretelui trebuie sa fie 1.8 m2K/W, deci ar trebui sa fie suficient.
BCA-ul are rezistenta termica la jumatate decat a politirenului, dar daca ajungi cu peretele de bca la 34 cm, ai avea 3.4 m2K/W, deci si aici ar trebui sa fie suficient.
La plafon trebuie o rezistenta termica minima mai mare, de 5 m2K/W, deci acolo ti-ar trebui minim 20 cm polistiren sau vata.

Oricum, principala ta problema e structura de rezistenta a cladirii, aia de 15x25 sau 15x30 chiar ca nu sunt stalpi.
Daca mai pui si etaj, se face gramada la primul seism, daca rezista pana acolo ...

Edited by ech, 30 November 2020 - 00:10.


#51
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

View Postliviustefan89, on 29 noiembrie 2020 - 23:05, said:

stalpii au 15x25 sau 15x30 nu. mi aduc aminte sigur. Nu vreau critici ca am avut destui nervi, am schimbat 3 meseriasi si toti 3 au fost niste carpaci, nu am gasit unul bun cu care sa fac treaba buna! Daca as fi stiut de la zidarie ca aveam problema cu grosimea zidului i. as fi pus sa puna bca.ul pe 24 dar nefiind in cunostinta de cauza asa l. a dus capul. M-am apucat sa izolez toata casa cu eps 80 10cm. Peste cei 10 existenti, sunt suficienti alti 5cm? Peretele dispre vecinu are 24cm e mai ok daca optez pentru bca de 10cm in loc de. polistiren? Nu de. alta dar nu vreau sa. si rezeme tiganiile de peretele meu si sa. l strice!
Daca e magazie spre vecinul lasa-l asa si poti izola peretele dintre casa si magazie. Va fi casa mai calda si magazia mai rece dar daca vei face camera deasupra magaziei va trebui sa izolezi bine si sub placa sa nu ai podeaua f rece sus.

Legat de sectiunea prea mica a stalpilor, e mica dar despinde si cati sunt, la ce distante si unde sunt.

De curiozitate, in ce zona locuiesti. Cu stati cu cutremurele pe acolo?

Exista destule zone prin Europa in care o constructie facuta ca a ta e ceva normal. Ba chiar am vazut destule in lucru fara niciun stalp. E drept ca peretii erau mai grosi.

Edited by underb, 30 November 2020 - 11:41.


#52
rinaldoparaipan

rinaldoparaipan

    Green member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,414
  • Înscris: 13.02.2006
Initiator, cred ca inainte de problema izolatiei, ar trebui sa iti pui problema sigurantei antiseismice.
Pana sa te apuci de izolatie suplimentara, cred ca ar trebui o consolidare a peretilor.Suna cam aiurea pentru o casa noua, dar asta e.
Adica tencuiala armata pe ambele fete ale peretilor.

#53
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Armarea peretilor nu e o idee rea.

#54
Hunor_66

Hunor_66

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,530
  • Înscris: 22.08.2016

View Postunderb, on 30 noiembrie 2020 - 11:39, said:

Ba chiar am vazut destule in lucru fara niciun stalp. E drept ca peretii erau mai grosi.
Pai zidaria portanta e una (ceea ce aici nu e cazul), si zidaria in cadre e cu totul altceva.
Daca facea zidarie portanta, eventual si confinata, era super.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate