Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Amenintat cu moartea de un numar ...

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk

TVR vrea sa lanseze o platforma d...
 Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...

Robinet care comuta traseul
 A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?
 transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...

Sfat achizitie sistem audio pentr...
 

Teren mic, dileme mari.

- - - - -
  • Please log in to reply
611 replies to this topic

#55
sacos

sacos

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,828
  • Înscris: 17.03.2008
gusphi, păi....brad Douglas nu cred că găsesc la 1000 de lei mc. Mă rog!... Dacă găsesc o ofertă de cherestea uscată la un preț bun, poate schimb combinația.

Astăzi am ridicat certificatul de urbanism. Săptămâna viitoare mă voi întâlni cu arhitectul

#56
roman_roman

roman_roman

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,997
  • Înscris: 27.07.2017

View Postblue_marlin, on 26 noiembrie 2020 - 13:59, said:

Ambele variante sunt mai mult decat ok structural cu dispunerea montantilor la 625mm (conform prietenilor mei nord americani,
625 sau 415(420) funcție de rolul structural al acelui perete- ce greutate preia , de lățimea montantului și evident sa se incadreze in lățimea colii de osb pentru a reduce din pierderi și manopera.


#57
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,089
  • Înscris: 17.01.2012

View Postsacos, on 22 noiembrie 2020 - 20:23, said:

...
Ah!.... Să nu uit! Peste structura de rezistență voi monta plasă sudată de 8 mm. Așa mă simt eu în siguranță.
...

io aș zice că în siguranță te vei simți cu:
-sistem video supraveghere = 1200 lei
-sistem alarmare = 800 lei
-abonament firmă securitate = 1728 lei/an sau 160 lei/lună

cu sau făr-de plasă de siguranță, hoții vin la pot!
potul este oferit FIX de agenții de pază: „frate, casa AIA n-are contract de pază cu nimeni - ȘO pe ea!!!”
(și, NU, nu-i goangă!!!)

#58
roman_roman

roman_roman

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,997
  • Înscris: 27.07.2017

View Postblue_marlin, on 26 noiembrie 2020 - 13:59, said:

- Montanti de 48(50)x200 cu 200mm de vata intre ei + spatiu tehnic gol
- Montanti de 48(5a)x150 cu 150mm vata intre ei + spatiu tehnic cu 50mm vata
Prefer varianta cu spatiu gol de 3-4 cm

Edited by roman_roman, 26 November 2020 - 15:16.


#59
blue_marlin

blue_marlin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 654
  • Înscris: 21.05.2016

View Postroman_roman, on 26 noiembrie 2020 - 15:10, said:

625 sau 415(420) funcție de rolul structural al acelui perete- ce greutate preia , de lățimea montantului și evident sa se incadreze in lățimea colii de osb pentru a reduce din pierderi și manopera.

Vecinii zic ca pentru orice casa normala P+1+pod circulabil se aplica ce am evidentiat in poza.

Normativele lor acopera orice situatie de incarcare a unei case normale iar 50x150 al nostru la 625 e deja mult mai mult decat formatul lor standard de 38x140 la 600.

Acum, daca ai o casa anormala, cu garaj sau colectie de piane de concert la etaj, e alta poveste, chiar trebuie calcule.

Dar pentru casele normale ce e in plus fata de ce au ei in normativ, din punct de vedere structural, sunt bani ingropati.

View Postroman_roman, on 26 noiembrie 2020 - 15:14, said:

Prefer varianta cu spatiu gol de 3-4 cm
Aici probabil factorul decisiv e bugetul. Izolatia in spatiul tehnic inseamna fie economie la structura fie la izolatie si in ambele cazuri un perete mai subtire.

Attached Files


Edited by blue_marlin, 26 November 2020 - 15:56.


#60
roman_roman

roman_roman

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,997
  • Înscris: 27.07.2017
Depinde și de esența lemnului

View Postblue_marlin, on 26 noiembrie 2020 - 15:52, said:

Izolatia in spatiul tehnic
In acest caz unde va fi dispusă bariera de vapori ?

#61
blue_marlin

blue_marlin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 654
  • Înscris: 21.05.2016
Nu prea conteaza esenta, sectiunea echivalenta mai mare compenseaza faptul ca rasinoasele noastre ar putea fi un pic mai slabe decat cele canadiene.

Locul barierei de vapori il vad intre cei 5cm de vata care umple spatiul tehnic si structura de rezistenta. Avand alti 25cm de izolatie spre exterior nu vei avea niciodata condens aici.

#62
DIY

DIY

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,751
  • Înscris: 29.11.2007

View Postsacos, on 23 noiembrie 2020 - 11:27, said:

DIY, n-am înțeles ce zici cu încălzirea în pardoseală. O iau in calcul sau nu?  Eu vreau la pereți 20 de cm de vata de sticlă și 10 de minerală, la plafon 30-40 de cm de vată de sticlă, 20 de cm de polistiren deasupra plăcii de beton.

Faceam teorie. Incalzirea, in sine, se rezolva cu o soba sau cu un foc in mijlocul casei, pe pamant, direct. Restul, de la primul semineu inventat vreodata, la IPAT, sunt imbunatatiri ale nevoii de baza.
... ca sa folosesc o exprimare, asa, mai alegorica Posted Image

Confortul termic este dat de mai multi factori: temperatura aerului interior, umiditatea relativa a aerului interior, existenta & orientarea curentilor de aer si stratificarea aerului in interior fiind cativa dintre ei.
Incalzirea cu radiatoare nu rezolva problema curentilor de aer si nici pe cea a stratificarii aerului. Curentii respectivi sunt de doua tipuri. Unul se datoreste pozitiei radiatoarelor.; sursa de incalzire este punctuala. Al doilea tip se datoreste schimbului "superficial" de caldura ce se inregistreaza, in interior, pe suprafata interioara a peretelui exterior; si, implicit & similar, pe cea a suprafetei vitrate. Am scris, despre asta, pe diverse topicuri, cu muuult timp in urma.
Ideea este ca, daca izolatia termica este foarte generoasa, se reduce transferul pomenit, mai sus; cel de la nivelul fetei interioare a peretelui exterior. Nu se rezolva integral si asta nici nu rezolva problmea curentilor de aer generati de sursa de incalzire punctuala sau de stratificarea aerului. Varianta cu izolatia, in exces, are sanse sa imbunatateasca o parte din confirtul termic in cladiri cu masa termica. In cazul unei cladiri, precum cea pe care doresti sa o ridici , situatia este un pic altfel. Eu as recomanda IPAT, pentru confort termic. Daca te uiti pe jurnalul meu, poti vedea ca noi am abordat IPAT-ul un pic altfef d.p.d.v. al conceputului si al $$.

Pana sa ajungi, insa, sa-ti faci bugetul pentru IPAT sau ce hotarasti tu, ramane sa clarifici un alt aspect. Ai vreo sansa sau vreo speranta ca vei avea, vreodata, gaze? Te preocupa ideea de a renunta, la un moment dat, la sursa de incalzire - energie electrica - in favoarea ... lemnului, sa zicem?
Ce incerc sa intreb este: iti propui sa faci un sistem ce poate fi trecut, cu cheltuieli minime, de la electric la altceva? Sau mergi pe electric 100% si nu te mai preocupa nici o modificare, pentru si in viitor?

View Postsacos, on 23 noiembrie 2020 - 11:27, said:

Ventilație în interiorul peretelui voi avea: pun plăcile de OSB ca la tine, orizontale. Chiar mă gândeam dacă le pot face la bază câte 1-2 găuri cu carota de 75 mm. Nu știu dacă am voie, dacă se modifică rezistența. bine, chiar și în ipoteza unei reduceri de rezistență a plăcii de OSB, tot nu aș renunța la acele găuri de aerisire. Aș folosi bandă zincată pentru contravantuiri. Oricâtă. Dar important este să se aerisească. Chiar am avut o discuție în acest sens cu un structurist și am sous că aș prefera să debitez OSB-ul pe jumătate (625X2500 mm) și să las între plăci o distanță de 3 cm. Nu a fost prea încântat de propunere

Nu e nevoie sa tai placile de OSB. Eu le-as monta, asa cum se cuvine, puse orizontal, as lasa fante intre ele si as face gaurile de aerisire atat la baza cat si la varf; cate una pe fiecare spatiu intre doi stalpi ai structurii. Ideea de baza este ca fiecare volum, de sine statator, determiant de structura de rezistenta sa fie ventilat independent. De fapt, nu ca "le-as" ci chiar asa am si facut Posted Image
Banda zincata se pune cata trebuie, calculata s.a.m.d. Posted Image In masura in care este posibil, se pune pe fata interioara a structurii de rezistenta. Daca & acolo unde trebuie pusa pe fata exterioara, este necesar ca, intre structura de rezistenta & stratul izolator si banda respectiva, sa se puna folie de difuzie. Eu am folosit, cu succes, Bilka.

Voi reveni cu ceva detalii legate de faptul ca, peste structura care include izolatia, tu mai pui un rand de izolatie.

View Postsacos, on 23 noiembrie 2020 - 11:27, said:

Cum placile de gips carton armat au un preț mare și nu-mi inspiră siguranță împotriva efracției, mă gândeam că aș putea utiliza, în ultimă instanță, scandură pusă în diagonală. Iar intre scanduri să existe un spațiu de 5-10 mm.

Hmmm ... aici nu prea am inteles. La interior, deci? La interior vrei sa pui scandurle astea?

View Postsacos, on 23 noiembrie 2020 - 11:27, said:

[...]Dacă fac găuri îi OSB, dacă las fante ca la tine, se poate tencui vata minerală? Tencuială clasică, fără silicoane, vopsele alchidice sau mai știu eu ce chestii. Este suficient ventilat? Ies ticăloșii aia de vapori așa?

Absolut. Atat timp cat asiguri ventilatia spatiului din spatele ei, al tencuielii. Dupa cum spuneam, incerc sa revin cu detalii.

View Postsacos, on 23 noiembrie 2020 - 11:27, said:

[...] spațiu tehnic? 50 nu-s suficienți? Ce veți folosi? Rigle din lemn sau profile metalice?  [...]

Noi nu folosim deloc spatiu tehnic, intre stratul (in cauzul nostru ... straturile) de gips carton si folie Posted Image

#63
DIY

DIY

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,751
  • Înscris: 29.11.2007

View Postsacos, on 24 noiembrie 2020 - 10:49, said:

[...] m-am referit la amortizare, mă gandeam la comparații. Când sumele devin echivalente.

Cel mai mult depinde de tine, nu de amortizarea pe care o pomenesti. Spui ca ai un buget strict. Ceea ce e ok!! Pe tine te interseaza, deci, sa vezi cat este investitia si ce cheltuieli lunare, de exploatare, preconizezi. Pe termen scurt. Aici poti analiza vreo doua, trei variante. Si cam ... asta e.
Daca faci un calcul, de amortizare pe 20-25 de ani, din care reiese ca - sa zicem -  daca investesti dublu, vrei avea cheltuieli, lunare, minusucle ... cu ce te ajuta? Faci un credit, acum, ca sa maresti investitia? In baza unui calcul de amoritzare cu N factori pe care nu-i controlezi?

Calculele astea, de amortizare, sunt bune cand ai o anumita flexibilitate si, odata ce tragi concluziile, alegi pe ce directie mergi: investitie vs. cheltuieli in exploatare. Cand lucrezi cu buget ... nu prea mai are rost sa-ti bati capul. Mai ajungi si sa te enervezi degeaba Posted Image

View Postsacos, on 24 noiembrie 2020 - 10:49, said:

Mă enervează că cel care-mi livrează lemnul vrea să se apuce de debitat și eu nu știu ce să comand. Dacă vine vremea urâtă, la primăvară!.... Îmi punea să-i dau niște dimensiuni. Și eu habar nu am. Nici măcar estimarea în mc nu o pot face. I-am spus că vor fi undeva la 30 de metri cubi de dulapi, scândură etc. (Asta din ceea ce am văzut și eu pe la ceilalți: blue-marlin, danwd, DYI)

Am spus-o de N ori. Cel mai ieftin e sa faci schimbari pe hartie. Nu te grabi cu lemnul. DIY Posted Image si restul si-au facut aprovizionarea in baza proiectelor. Asat-i cea mai simpla metoda de a te mentine in buget.
Tu cum ai de gand sa abordezi proiectul asta? Sa-i dai / ceri dimensiuni, atipice, furnizoruui de lemn? Sau sa vezi care sunt dimensiunile standard in care gasesti produsele lemnoase, in general, si sa proiectezi in baza lor? Si sa te poti aproviziona - la o adica - de la aproape oricine?

#64
sacos

sacos

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,828
  • Înscris: 17.03.2008
Hei!!!... Mulțumesc, DIY că ai trecut pe aici Vă mulțumesc tuturor! Nici nu știu cu cine să încep...

Domnule danwd, o să fac fotografii abrict-ului când mă duc la țară. Structura este foarte rezistentă. Deh, e făcut de mine!...  Nu mă gândesc să fac dulapii ca ai dvs. Prea drepți! Prea bine!Posted Image Posted Image Posted Image. Mai...așa, mai ușurel. Promit că revin cu foto și gândesc niște extensii. Dacă fac masa de 2x1,75 m este suficient? Doar pentru muchii. Nu m-aș osteni să trag și pe fețe.
Gushpi, blue_marlin, plasa nu o pun pentru supradimensionare sau hoți. o pun împotriva sceleraților, celor care nu au mintea la ei. Să nu mă trezesc că vine unul cu o sapă și intră peste mine din 3 mișcări. Soția mea este mai panicoasă. La țară, deși eu dormeam la intrare, pe terasa. ea tot încuia grilajul. Da, am grilaje peste tot. Să pun plasă sudată măcar la parter. La etaj vreau balcoane franțuzești. Așa se numesc ușile alea care au grilaj până la jumătate? Visez la niște uși duble la etaj, în locul ferestrelor.
Blue, m-am jucat acum cu Ubakus. Nu prea merge cu vată minerală de 50 la exterior.  Apare condens pe OSB. Ah!... În toate cazurile am pus folie de vapori cu sd 10. Am zis că... poate se întzapă din greșeală și curg vaporii șiroi către exterior. Dar ideea cu vata minerală în spațiul tehnic îmi pare bună. Adică am făcut simulări și nu apare condens. Să vedem de zice și experta, DIY
Tocmai d-aia scriam că la exterior, dacă nu pot să carotez OSB-ul, să pun scândură în diagonală și peste scândură vata minerală de 100 de mm.
Acum, că a spus experta că merge, o să las o fantă între plăci, de 5 cm si o să-i dau și câte două găuri la bază și două sus. Dar nu aș pune vidiwal. că e scump.
DIY, mereu am spus că excesul de informație căpiază. Mă simt ca elevii mei. Care dau din cap, zâmbesc dar nu înțeleg nimic din ceea ce le spun.Posted Image Posted Image Posted Image Și cu cât încerc să le explic mai mult, cu atât îi obosesc mai rău. Așa și aici, cu stratificația, costuri, conversii de sisteme etc. Nu pricep nimic! Deci: vreau un sistem de încălzire ieftin și ușor de utilizat. Să poată fi exploatat de oricine, inclusiv de cei atehnici: învârți de buton în dreapta- crește temperatura. Fără complicoșenii. N-am răbdare să bibilesc, să stau cu ochii pe panouri, display-uri etc. Ieftin și să fie cald. Nu știu cum e cu curenții aia de aer că eu nu simt nimic. Am in sufragerie un caloriler 200x33x60. Poate să fie bocnă în casă. În două ore  realizează un Delta T de 12-15 grade. Și nu simt niciun curent niciodată. Fie că îmi trag ăștia gaze moca (așa am auzit, zău!), fie trag mă încălzesc cu curent electric, fac IPAT sau ce? (Aș pune panouri fotovoltaice. Tot moca, bineînțeles.Posted Image Posted Image Posted Image Sau altă sursă regenerabilă de energie)
Cu scândura e cam simplu: eu mă duc și comand la gater ce vreau. Prețul este același. Este un gater la mine la țară. Omul îmi debitează și îmi aduce scândura în curte.

#65
DIY

DIY

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,751
  • Înscris: 29.11.2007

View Postsacos, on 26 noiembrie 2020 - 22:33, said:

[...]Apare condens pe OSB. [...]

Pe OSB-ul ala, dintre straturile de vata izolatoare, faci condens . Asta spun, eu, de muuuult dar ... cin' sa ma sculte?! Am spus ca o sa revin cu niste detalii. Caut niste schite, de fapt.

View Postsacos, on 26 noiembrie 2020 - 22:33, said:

[DIY, mereu am spus că excesul de informație căpiază. [...]

Am incercat sa-ti explic un fenomen ce se manifesta intr-o situatie pe care chiar tu ai pomenit-o. Asta-i tot. Asta era, cumva, in legatura cu izolatia.

Dupa care, in contextul in care vrei sa hotarasti ce tip de sistem vei pune, ti-am pus niste intrebari, punctuale; la care astept raspuns. Ia-le pe fiecare, in parte, si raspunde. Numai asa imi pot da cu parerea, la obiect.

Spor!

#66
danwd

danwd

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 973
  • Înscris: 05.03.2018
Dom' profesor, referitor la achizitia lemnului, ca sa impaci si capra si varza, poti achita omului contravaloarera busteanului necesar sau chiar a cantitatii de cherestea ( daca e de incredere) si iti pastreaza bustenii in curte pana cand vei avea proiectul dar NU mai mult de sfarsitul lunii martie !!! Busteanul taiat in padure dupa inceputul lunii octombrie pana la inceputul lunii martie este cel mai bun fiind iesit din seva, depozitati pana maxim la inceputul lunii aprilie nu au nimic, abia de acum cand temperaturile cresc incep procesele de sufocare (inegrirea lemnului) si apar cariile sub coaja.Randamentul la taierea bustenilor pentru cherestea este intre 65-70 % in functie de grosimea produsului finit si calitatea busteanului daca se taie pe gater si 70-75% la taierea pe banzic, de aici pornesti in calculul necesarului de cherestea.
Pentru pereti nici un proiectant, daca nu e masochist, nu o sa iti dea consumul pe lungimi, totul este calculat la lungimea standard de 400 cm si pe sectiuni. Daca gateristul este atat de darnic si accepta sa iti taie la ce lungime vrei ( asta in traducere inseamna ca toate pierderile raman la el) calculezi perimetrul casei imparte la cca 40 cm cate un lonjeron* plus cate 2 la fiecare colt si fiecare intersectie cu peretii interiori si ai necesarul de montanti care ai tai la 300 cm ( daca casa nu e mai inalta) Restul, in functie si de latimea uscatorului ( daca vei usca lemnul fortat ) eu l-as taia la 500 cm deoarece este stiut faptul ca cu cat e mai lunga materia prima, resturile sunt mai putine.

* Chiar daca vei folosi un interax de 625 mm ( cum sugereaza @bluemarlin ) o sa ai nevoie de dublari chiar triplari de montanti acolo unde ai usi sau unde structuristul decide sa fie 2-3 alipiti deoarece deasupra descarca ceva sau este o grinda. In plus la intersectia peretilor se face un U la fel si la fiecare capat a unei fatade la intersectia cu cealalta fatada deci sunt 3 bucati in 20 cm liniari...

Edited by danwd, 27 November 2020 - 08:41.


#67
danwd

danwd

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 973
  • Înscris: 05.03.2018

View Postroman_roman, on 26 noiembrie 2020 - 15:14, said:

Prefer varianta cu spatiu gol de 3-4 cm
Care e rolul acelui spatiu de 3-4 cm, ce poti trage prin acel spatiu inafara de electrice ? O scurgere de la chiuveta din bucatarie sau bai, ma refer la traseul tevii de 60 spre coloana, il tragi aparent ? De asta se fac spatiile de 60-80 mm pentru a putea masca tot in spatele rigipsului fara a perfora folia bariera de vapori. In plus la 3-4 cm va trebui sa perforezi folia la fiecare doza de curent.
Parerea mea, dar mno, ce stiu eu, un biet Dorel...

Edited by danwd, 27 November 2020 - 09:05.


#68
roman_roman

roman_roman

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,997
  • Înscris: 27.07.2017
Nu au ce căuta sanitarele prin pereți . Doar electrice. Iar intersecția acestora nu se face cu folia pentru că aceasta se dispune pe structura principală.


#69
sacos

sacos

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,828
  • Înscris: 17.03.2008

View PostDIY, on 26 noiembrie 2020 - 20:42, said:

In cazul unei cladiri, precum cea pe care doresti sa o ridici , situatia este un pic altfel. Eu as recomanda IPAT, pentru confort termic. Daca te uiti pe jurnalul meu, poti vedea ca noi am abordat IPAT-ul un pic altfef d.p.d.v. al conceputului si al $$.

Recitesc jurnalul tău a treia oară.  Dar tu folosești șapa cu acumulare, energia solară. La mine nu poate fi vorba de așa ceva, fiind constrâns de retricțiile impuse de PUZ, dimensiunile și orientarea terenului. Nu pot avea ferestre pe SE.

Pana sa ajungi, insa, sa-ti faci bugetul pentru IPAT sau ce hotarasti tu, ramane sa clarifici un alt aspect. Ai vreo sansa sau vreo speranta ca vei avea, vreodata, gaze? Te preocupa ideea de a renunta, la un moment dat, la sursa de incalzire - energie electrica - in favoarea ... lemnului, sa zicem?
Ce incerc sa intreb este: iti propui sa faci un sistem ce poate fi trecut, cu cheltuieli minime, de la electric la altceva? Sau mergi pe electric 100% si nu te mai preocupa nici o modificare, pentru si in viitor?
Gaze pot avea, dar costurile ar fi de minim 25000 de lei până la limita proprietății. Apoi la interior aș mai adăuga un 10.000. Am estimat grosier.
Aș face reconfigurarea sistemului inițial doar dacă nu presupune ulterior efort fizic din partea utilizatorului. Nu iau în calcul reconversia pe lemn sau combustibili fosili. Sursa de încălzire trebuie să fie alimentată cu gaz sau energie electrică. Lemnul nu este așa ieftin cum pare. Deci vreau un sistem de încălzire cu costuri inițiale mici.


Nu e nevoie sa tai placile de OSB. Eu le-as monta, asa cum se cuvine, puse orizontal, as lasa fante intre ele si as face gaurile de aerisire atat la baza cat si la varf; cate una pe fiecare spatiu intre doi stalpi ai structurii. Ideea de baza este ca fiecare volum, de sine statator, determiant de structura de rezistenta sa fie ventilat independent. De fapt, nu ca "le-as" ci chiar asa am si facut Posted Image
Tu ai fațadă ventilată, eu vreau ETICS.
Banda zincata se pune cata trebuie, calculata s.a.m.d. Posted Image In masura in care este posibil, se pune pe fata interioara a structurii de rezistenta. Daca & acolo unde trebuie pusa pe fata exterioara, este necesar ca, intre structura de rezistenta & stratul izolator si banda respectiva, sa se puna folie de difuzie. Eu am folosit, cu succes, Bilka.
Notat că trebuie folie de difuzie între vată și metal!

Voi reveni cu ceva detalii legate de faptul ca, peste structura care include izolatia, tu mai pui un rand de izolatie.  
Cum fac un perete cât mai subțire, cu fațadă tencuită, cu rezistență termică bună și buget redus?

Hmmm ... aici nu prea am inteles. La interior, deci? La interior vrei sa pui scandurle astea?
Scândurile le-aș folosi în locul OSB-ului, dacă nui aș avea voie să-l carotez și să-l pun cu fante de aerisire

Absolut. Atat timp cat asiguri ventilatia spatiului din spatele ei, al tencuielii. Dupa cum spuneam, incerc sa revin cu detalii.
Sunt cu caietul pregătit. Aștept să notez tot.Posted Image Posted Image
Noi nu folosim deloc spatiu tehnic, intre stratul (in cauzul nostru ... straturile) de gips carton si folie Posted Image

Edited by anaki, 23 December 2020 - 22:58.


#70
sacos

sacos

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,828
  • Înscris: 17.03.2008
Domnule danwd, cel cu gaterul are ceva pădure de Douglas. Are banzic. El doboară cât îmi trebuie mie. Îmi este amic. Nu vrea să doboare suplimentar.  Voia să expoateze acum, cât e vremea frumoasă. Să nu meargă pe ger, zăpadă sau noroi în pădure. Mă rog!....  Nu știu care sunt regulile cu exploatarea forestieră. Și mă întreba cam cât material îmi trebuie. și la ce dimensiuni. Să am pierderile cât mai mici. Ceva de genul: câți mc la 3 m lungime, câți la 4 m și tot așa.  Deocamdată aștept să vedem ce rezolvâm cu uscătorul.
Interaxul și dimensiunile nu le fac eu vreau. Respect ceea ce spune structuristul. Dacă aș ști  să proiectez și să fac astfel de calcule de rezistență, nu l-aș mai plăti.Posted Image Posted Image Posted Image

Blue_marlin, aș vrea sistem de ventilație cu recuperare. Măcar să montez tubulatura și centrala să o iau ulterior. Depinde de buget, de cum evoluează lucrurile.

Ah!... Dați-mi o idee de gard. Cerințele sunt: să ocupe cât mai puțin spațiu, să fie opac, să aibă atât la interior cât și la exterior.  Și să fie ieftin.Posted Image Posted Image Posted Image. Mă gândisem la bolțari din beton de 10 cm.  Dar pt 100 de metri liniari, sar de 25000.Posted Image Posted Image

#71
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,089
  • Înscris: 17.01.2012
Cum fac un perete cât mai subțire, cu fațadă tencuită, cu rezistență termică bună și buget redus?

nu există așa ceva: „cu buget redus!”
recomand, undeva la interiorul peretelui, panou sandwich cu poliuretan de 10 cm - așa ieși „subțire”, dar nu ieftin”

Dați-mi o idee de gard. Cerințele sunt: să ocupe cât mai puțin spațiu, să fie opac, să aibă atât la interior cât și la exterior.  Și să fie ieftin

continui să visezi luna de pe cer Posted Image
recomand gard din panouri prefabricate din beton: este subțire, foarte durabil, nu necesită întreținere, poate fi cu model plăcut, NU E IEFTIN!
dar nici scump

la prețurile din 2013 gard din BCA (cu stâlpi din beton), 44 metri = 10000 lei, iar din prefabricate beton = 9000 lei
am ales prefabricate și nu regret!!!

gardul din BCA are prostul obicei să crape, să-i cadă tencuiala, trebuie zugrăvit anual, la umbră mucegăiește, etc

Edited by gushpi, 28 November 2020 - 19:44.


#72
sacos

sacos

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,828
  • Înscris: 17.03.2008
Gushpi, ma refeream la faptul ca montand o fatada ventilata din placi cu fibrociment se mai adauga  minim 5-6 cm la grosimea paretelui si un cost suplimentar semnificativ.
Gardul l-as face din boltari de 10 cm grosime. Am luat in calcul si placile, dar as vrea sa aiba aspect pe ambele parti.
Ma rog!.... Am fost sfatuit sa fac unul din tabla cutata, asezata orizontal. Aici iar trebuie sa negociez in familie.

Domnule danwd, am masurat abrict-ul. Are 1,5 m. Rulmentii au cota interioara de 30 de mm, iar axul pentru panza este de 24. Nu l-am mai folosit in ultimii 3 ani. Am înca trei seturi  de cutite noi.

Attached Files


Edited by sacos, 28 November 2020 - 20:39.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate