Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Wc Geberit

Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei

E-Mail in serie prin Excel si Out...
 Modul alimentare rulou/jaluzea ex...

Recuperare fișiere dupa form...

Aplicatii stress test RAM

Asigurare auto hibrid
 Asus B550M - PC-ul nu porneste di...

Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...

explicatie montaj breadboard

3 Doors Down - Kryptonite
 Semnalizati cand virati pe un dru...

Succesiune - mostenire apartament...

Donez Siofor de 1000mg ( diabet t...

Izolatie intre parter si etaj
 

Teren mic, dileme mari.

- - - - -
  • Please log in to reply
611 replies to this topic

#1
sacos

sacos

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,821
  • Înscris: 17.03.2008
Bună seara!
Dacă Pedros a deschis un topic pentru o casă pe care nu știe ce și când, am zis să fac și eu ceva asemănător.

Să începem: am terenul. 399 m2. din care trebuie să cedez primăriei vreo 16 m.  Dimensiuni aproximative 12x32 m. Strada principală este la minim 65 de metri, Străzile secundare- drumuri de exploatare.

Utilități: Energie electrică la vreo 100 de metri. Apa- exclus! Conducta este pe partea opusă a șoselei cu 4 benzi, care este recent asfaltată. Nu se poate tăia șoseaua, nu se poate face subtraversare cu sonetă pneumatică. Se poate face subtraversare cu prin bataie cu conductă metalică fi 300mm. Iar costurile pentru subtraversare sunt de 150euro/m. Conducta de gaz este la vreo 70 de metri. Canalizare... visuri!
De ce am luat terenul: este la vreo 900 de metri de apartament.
Ce  vreau: un atelier de meșterit undeva la minim 3x 5 m, casa P+1, cu un dormitor la parter, etajul....habar nu am cum vreau să arate. Vreo 3-4  camere pt diverse (birou, dormitoare dresing, depozitare sau ce o mai trebui pe lângă casa omului). Inițial voiam 4 băi. Două la etaj, două la parter. Am renunțat. S-a stabilit că o singură baie pe etaj este suficientăPosted Image Posted Image Posted Image Posted Image Suntem 3 persoane, dar poate că la un moment dat ne vom aduce vreun părinte supraviețuitor.
Cochetasem cu o casă pe structură din profile grele din fier, dar am renunțat din cauza prețului ridicat.
Am rămas la structură de tip framing, izolație cu vată de sticla in pereți, vată minerală la exterior. Fațadă tencuită, nu ventilată.
Ah!.... Să nu uit! Peste structura de rezistență voi monta plasă sudată de 8 mm. Așa mă simt eu în siguranță.
Marți trebuie să ridic CU și voi merge la arhitect, nu știu ce să îi cer omului. Nu știu cât să înalț terenul. Diferența de nivel dintre strada asfaltată și teren este de aproximativ 1m. Cum drumul de acces nu este amenajat, nu știu cat s-ar înălța după asfaltare/amenajare.
Cum trebuie să las retragerea minimă de 3,5 m la intrare, mă găndeam să  las 4 metri și acolo să cer autorizatie de amplasare pentru construcție provizorie- atelierul. Da, atelierul să fie în fața casei.Posted Image Posted Image Posted Image . În spate nu am voie. Că nu pot sta ceilalți în sunet de polizoare, praf de la debitarea metalelor etc
Ca să nu plictisesc, mă opresc aici. Deși mai am de scris. Ce sfaturi îmi dați? Recomandări?

Attached Files



#2
curentalternativ

curentalternativ

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,163
  • Înscris: 09.02.2008
Iti faci put in curte, pui pompa, hidrofor, filtre si ai rezolvat cu apa.
Iei fata casei, arata urat. Cum sa pui atelierul in casa?
Mai bine faci casa D+P+1,atelierul il ai la subsol, lași si loc de garaj dublu sub camerele din fata, de la strada.

Edited by curentalternativ, 22 November 2020 - 20:39.


#3
anothertwo

anothertwo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,902
  • Înscris: 07.06.2019
Salutare! In suprafata bruta, terenul suna bine. Dar, problema apare din RLU. Verifica PUZ la primaria terenului, si vezi care sunt retragerile minime. Daca ai minim 2m retrageri, o sa te chinuiești puțin, dar nu este imposibil. Eu am cumparat un teren de 300mp, cu aceeași dispunere, in sensul ca deshiderea la drum este mai mare decat adancimea. Pentru modificare retrageri, am depus pentru PUD.

Scuze, m-am grăbit. Vezi ca terenul este greu de exploatat cf poza. Ai retrageri "generoase". In poza, nordul este in sus?

#4
sacos

sacos

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,821
  • Înscris: 17.03.2008
PUZ-ul e aprobat din februarie. Retrageri minime: 1 pe latura lunga cu vecin, 3m pe latura lunga-la strada, 3,5 m fata, 5 m spate.
De ce vreau atelierul in fata?... Fiindca nu o sa fac o poarta pietonala pe latura lunga a terenului. Practic vreau intrare in casa pe latura lunga. Sper ca se si poate. In PUZ intrarea este pe latura scurta. Sa ocolesc inca vreo 20 de metri. Prin noroaie.

#5
anothertwo

anothertwo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,902
  • Înscris: 07.06.2019
Asa e, m-am grăbit. La tine dispunerea pare ok. Dar, din cei 11.78m raman cat, dupa ce scazi retragerile minime? Ca din foaia aia, vad doua referiri la latura estica, una spre DE, alta spre CCH.

#6
yo9hrb

yo9hrb

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,121
  • Înscris: 09.08.2006
Gaze? Ca daca nu, va trebui sa te incalzezti cu lemne. Deea ce inseamna o camera pentru CT - minim 10mp, si loc de depozitat lemne. La camera tehnica sa nu te zgarcesti la latimea usilor, vei avea chestii de bagat pe acolo.

#7
sacos

sacos

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,821
  • Înscris: 17.03.2008
Pai daca scad 8 metri raman 7.78. Bine, am incercat intr-o seara sa fac niste calcule empirice cu latimea terenului in dreptul  amplasamentul casei si imi iesea ceva mai mult de 12.78.
Retrageri fata de DE 3.5 m, fata de CCH-3m. Bine acel CCH- canal de irigatii nu exista faptic. Era propus spre realizare inainte de 1989. Deci pe deschiderea terenului va fi o zona de 4,5 m latime intre DE si limita de proprietate. ( Aflasem ca acea zona s-ar putea inchiria de la ANIF) pt extindere proprietate. Nu stiu daca voi realiza acest demers. Inca mai meditez.

Gazele sunt la vreo 70 de m. Nu vreau lemne/peleti etc. Chiar ma gandeam daca nu ar trebui sa renunt si la gaze si sa ma incalzesc electric. Sper sa am o izolatie buna a casei si un consum de energie redus. Kolfleding spunea ca, daca izolatia casei este buna, incalzirea in pardoseala este o cheltuiala nepotrivita; Iladi cauta centrala electrica cu modulatia puterii la 1-2 kw. Chiar nu stiu ce sa fac. Daca s-ar mai justifica sa mai dau vreo 25000 de lei la gaze.

#8
curentalternativ

curentalternativ

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,163
  • Înscris: 09.02.2008
Te omoara la trifazic enelul sa ti-l traga la casa. Plus ca si curentul este scump.
Deci neapărat atelierul la demisol. Centrala termica o pui la demisol daca alegi electrica
Izoleaza bine fundația și pereții exteriori neapărat. Alege cărămidă porotherm, nu bca

Edited by curentalternativ, 22 November 2020 - 22:06.


#9
anothertwo

anothertwo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,902
  • Înscris: 07.06.2019
La 7.5 m latime pe 12-13m lungime, si structura de lemn, faci o casa foarte frumoasă. Avantajul framing este ca "scapi" de grosimea peretelui exterior de 40-50cm.

Costurile de bransare le poti afla empiric de la furnizori, in baza unui proiect intocmit de ei. Pe site am vazut ca un astfel de proiect de bransare, adicatelea, doar pana la poarta, costa cam 5-600 lei pe furnizor. Aplici si pentru casa verde, pui panouri solare de 5-10kw/zi, te legi on-grid, si platesti curentul consumat iarna din timpul verii. Bine, astia dau doar banii pentru energie activa, nu si pentru transport si distributie.

#10
sacos

sacos

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,821
  • Înscris: 17.03.2008
Nu cred ca fac subsol. Eu sudez, polizez, trag la abrict etc. Trebuie sa lucrez afara. Kolfleading are camera tehnica la etaj. Deocamdata sunt doar tatonari.
Energia electrica ar costa ca 20000 de lei. Gazul costa cam 300 lei/m.
Eu am la tara o mansarda din lemn izolata cu vata minerala. In baie am un panou electric de 400w, in camere folosesc radiatoare electrice pe puterea minima. Si izolatia nu era asa grozava-20 cm.

#11
DIY

DIY

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,745
  • Înscris: 29.11.2007
Am citit in graba si cam in diagonala. Cu toate acestea, iata ce cred eu despre cateva aspecte:

1. O casa cu atelier, la fata, e ok. E chestie de perceptie. Daca, in loc de atelier, spui garaj ... deja gasesti N exemple in internetu' asta mare. Unul ... destul de extrem este acesta:
https://markstewart....s/home-for-all/

2. Nu incalzirea trebuie sa primeze in alegerea & dimensionarea sistemului, ci prepararea apei calde. Ce daca mi-a dat, din calcule, ca-mi trebuie max-max 3KW pentru incalzire? In punctul de calcul cel mai dezavantajos? Am sfarsit prin a cumpara un Vitocal 200 S, cu vas de stocare ca sa-mi pot prepara suficienta apa calda si pentru consumul menajer.

3. Am optat pentru PC pe motiv ca, desi am trifazic, am limita la consum. Concluzia este ca, pana la urma, mai putin conteaza daca ai trifazic sau nu, cat conteaza puterea maxim admisa de retea. Daca reusesti sa te incadrezi cu o centrala termica electrica e super-ok! Daca nu ... mai discutam.

4. IPAT-ul tine de confortul termic. Ideea ca, daca izolatie buna sau super-izolatie nu-ti mai trebuie IPAT e gresita. IPAT nu-ti trebuie, oricum; it's a want, not a need. IPAT este o imbunatatire a unei performante si a confortului termic; care confort termic nu se rezuma numai la Ti ci include si modul de distributie al acesteia si, implicit, curentii de aer formati si felul in care percepem mediul. Ca sa explic foarte pe scurt.

5. Nu pui plasa sudata in contact sau in zona cu vata de sticla. Condensul se va "agata" de un material care predispune spre asa ceva si vei avea o situatie mai complexa decat ti-ai dori. O casa, pe structura din lemn, framing sau nu, bine proiectata si bine construita nu are nevoie de alta proptele.

6. Cand pui vata de sticla sau bazaltica sau ce vrei tu ... ai - obligatoriu! - si fatada ventilata. Ca gurile de ventialtie vor fi minuscule si vor fi integrate in ce fel de fatada vrei tu, e alta poveste. Doar ca ... ventilatia se va face.
... parerea mea de om care a vazut si-a desfacut (si nu numai Posted Image ) case in care s-a mers, in anii '80-'90, pe ideea de etanseitate si fatada neventilata; in cazul izolatiei cu diverse tipuri de vata.

Spor!

#12
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,917
  • Înscris: 25.04.2006
Daca diferenta intre strada si teren este 1 metru e pacat sa nu faci garajul/atelierul sub casa ingropat. Tot acolo si camera tehnica. Va trebui sa te ridici mult, nu sunt inginer constructor sa spun cat dar imi pare un risc mare sa iti faci casa de lemn intr-o zona care are potentialul sa se inunde. AM o cunostinta care a avut terenul foarte in vale pe o suprafata mare si a trebuit sa se inalte aproape 2 metri o bucata din el. A preferat sa foloseasca terenul facand un beci si o magazie gen bucatarie de vara afara. Ca sa iti faci o idee in zona cea mai joasa unde e magazia gardul de beton al vecinului iti vine pe la genunchi, normal gardul a fost consolidat nu s-a apucat incarce direct. Posted Image

Edited by filipxxx, 23 November 2020 - 07:15.


#13
danwd

danwd

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 973
  • Înscris: 05.03.2018
Opa ! " 6. Cand pui vata de sticla sau bazaltica sau ce vrei tu ... ai - obligatoriu! - si fatada ventilata. Ca gurile de ventialtie vor fi minuscule si vor fi integrate in ce fel de fatada vrei tu, e alta poveste. Doar ca ... ventilatia se va face.
... parerea mea de om care a vazut si-a desfacut (si nu numai Posted Image ) case in care s-a mers, in anii '80-'90, pe ideea de etanseitate si fatada neventilata; in cazul izolatiei cu diverse tipuri de vata.''

Presimt ca chestia asta m-ar interesa si pe mine ! Casa mea cam este gandita, din ce bag de seama, pe principiul enuntat de tine a caselor din 80-90...
Deci, intrebare, cum pot face eu ventilarea in cazul in care avem de la interior la exterior:

-rigips (probabil doo placi suprapuse- inca cujetam)
-spatiu tehnic 60 sau 80 mm - cujetam inca si aici...
-folie bariera de vapori INTELLO
-structura de 200mm umpluta cu bazaltica( deocamdata, poate trecem pe v, sticla desi nu cred )
-OSB 15 mm/exterior
-izolatie 100 mm vata bazaltica...

Sub placa avem 300 mm de energogell tasat si fundatiile interioare, toate izolate cu polistiren de 100 mm pana la nivelul talpilor ( de sus in jos ), peste placa intentionez sa pun inca 100 mm de polistiren ( 50+50) dupa care IPAT si sapa...

PS Scuze @sacos pentru incursiunea neavenita si felicitari pentru topic.

#14
sacos

sacos

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,821
  • Înscris: 17.03.2008
DIY, n-am înțeles ce zici cu încălzirea în pardoseală. O iau in calcul sau nu?  Eu vreau la pereți 20 de cm de vata de sticlă și 10 de minerală, la plafon 30-40 de cm de vată de sticlă, 20 de cm de polistiren deasupra plăcii de beton.
Ventilație în interiorul peretelui voi avea: pun plăcile de OSB ca la tine, orizontale. Chiar mă gândeam dacă le pot face la bază câte 1-2 găuri cu carota de 75 mm. Nu știu dacă am voie, dacă se modifică rezistența. bine, chiar și în ipoteza unei reduceri de rezistență a plăcii de OSB, tot nu aș renunța la acele găuri de aerisire. Aș folosi bandă zincată pentru contravantuiri. Oricâtă. Dar important este să se aerisească. Chiar am avut o discuție în acest sens cu un structurist și am sous că aș prefera să debitez OSB-ul pe jumătate (625X2500 mm) și să las între plăci o distanță de 3 cm. Nu a fost prea încântat de propunere Cum placile de gips carton armat au un preț mare și nu-mi inspiră siguranță împotriva efracției, mă gândeam că aș putea utiliza, în ultimă instanță, scandură pusă în diagonală. Iar intre scanduri să existe un spațiu de 5-10 mm.
Revenind la plasa sudată. Am spus mai sus de ce simt nevoia să o folosesc: împotriva efracției. Nu a unor hoți. Împotriva unuia care nu ar avea discernământ și ar putea sparge foarte ușor un perete care e din OSB. Da, voi avea grilaje la uși și la ferestre. Și alarmă cu buton de panică în fiecare cameră. Și sistem de supraveghere. Și, dacă ceilalți membri ai familiei nu vor protesta prea vehement, 2 câini.Posted Image Posted Image Posted Image Acum tu spui că vor fi probleme cu condensarea vaporilor pe această plasă?... Nu am luat în considerare acest aspect.Posted Image Posted Image Posted Image Așadar, multe nelămuriri. Și încă una: Dacă fac găuri îi OSB, dacă las fante ca la tine, se poate tencui vata minerală? Tencuială clasică, fără silicoane, vopsele alchidice sau mai știu eu ce chestii. Este suficient ventilat? Ies ticăloșii aia de vapori așa?
Atelierul: deși accesul la teren este trasat în PUZ pe latura scurtă (estică după colțul terenului) îmi este clar că nu o voi utiliza. Nu va fi asfalt în următorii mulți ani, nici vecini. Vis a vis figurează teren extravilan. Cum acolo retragerea minimă este de 3,5m, deci nu pot construi, mă gândeam să solicit după construirea casei un aviz pentru amplasament provizoriu (să construiesc un atelier lipit de casă, dar care să se armonizeze cu arhitectura acesteia).  Acel spațiu poate fi locul meu de joacă. Altul n-am.
Domnule danwd, nu mă supără nicio intervenție. Chiar îmi doresc  să scrieți. Nu mă deranjează nicio discuție sau intervenție. Dacă nu ar fi politica forumului, am putea dezbate oriec subiect cu mare drag. Întotdeauna mi-a plăcut compania oamenilor deștepți.
Ah!... Să nu uit!... De ce 60-80 mm spațiu tehnic? 50 nu-s suficienți? Ce veți folosi? Rigle din lemn sau profile metalice?  (Eu sunt condiționat de lțățimea terenului, deci trebuie pereți cat mai subțiri)

#15
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,944
  • Înscris: 17.01.2012
acum să zic și io că mă bucur să „văz” om făr-de grija banilor!!!
de ce zic asta?
1.casa o gândești enorm de mare
1.1.NU-ȚI vei aduce niciun bătrân în casă, mai mult - va pleca și copilu'... :(
2.dacă gândești încălzire electrică făr-de AC-uri și/sau panouri fotovoltaice - atunci chiar te dau banii afară din casă
3.la gaze, da, 21000 adusul țevii la poartă, plus proiect și țeavă-n curte și casă = 10000 lei, plus centrală pe gaz = 3...5000 lei, plus 3...600 lei/lună gaze
3.1.ia-n considerare soluția cu AC-uri performante sau cea cu peleți (sigur sunt variante mai ieftine cu mult... per ansamblu...)

#16
sacos

sacos

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,821
  • Înscris: 17.03.2008
Daaaa! Eu sunt ăla. Știi cum se spune: ,,decât să le duci grija,mai bine să le duci dorul". Acum le duc dorul. Cum nu am bani, nu-mi fac griji.🤣🤣🤣
1)Casa nu va fi mare. Tocmai, ca vreau amprenta cat mai mica.
2) Daca aveam casa terminata, imi aduceam. Ca am pe cine.... Mai ales in sezonul rece.
3) Nu iau in calcul incalzirea cu AC-uri. Ma deranjeaza zgomotul si curentul de aer. Nu pot sa dorm. Vara nu pot dormi cu AC-ul pornit.
As visa la panouri.
Nu am facut un calcul, dar nu stiu in cati ani s-ar amortiza, exact!, vreo 35000 de lei pt gaz. Nu am cunostintele necesare sa fac un bilant energetic. Dupa ce voi avea proiectul voi cauta pe cineva sa-mi faca un calcul privind necesarul termic.

PS. Astazi era ultima zi pentru primirea CU. Am sunat la primarie: "Reveniti la sfarsitul saptamanii!". In conditiile in care le-am dat mura-n gura tot. HCL, PUZ, avizul arhitectului sef.

#17
smddms

smddms

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,490
  • Înscris: 16.12.2018
In primul rand si cel mai important e bugetul alocat , apoi dilemele .
Incalzire pe curent inseamna o termoizolatie exceptionala a casei deci bani si proiect bine gandit .
Dpmdv atelieru trebuie sa fie separat de casa altfel cand  te apuci de polizat etc si cei din casa tremura cu tot cu dopuri .
Calcule empirice pe termen lung vis a vis de aducerea gazului costuri totale + instalatii + schimbare centrala ca poate nu te tine 20 de ani versus costuri totale incalzire electrica ( as merge pe IPEL ) si totul raportat la 20 de ani  .
Ulterior te gandesti la panouri fotovoltaice daca mai aduni bani .
Un panou presurizat pt aport la apa calda nu e avere .

Parerea mea :  zidarie Ytong de 500 mm la pereti fara termosistem , pardoseala minim 10 cm extrudat  iar la tavan/ acoperis minim 50 cm vata bazaltica + invelitoare din panouri termoizolante ( ca pt hale ) de acoperis in 5 cute de minim 10 cm cu umplutura de vata bazaltica ( nu PIR sau spuma ca se transmit zgomotele ploii ), niste tripane de calitate cu foaia de sticla din mijloc de 6mm, indiferent ca mergi pe IPEL sau IPAT ( gaze sau curent ).
Eu am asa o casa la munte cu IPEL in configuratia scrisa mai sus si n-am nici o nemultumire nici la confort nici la factura .

P.S. Nu vreau polemici , doar mi-am spus parerea , bafta .

#18
sacos

sacos

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,821
  • Înscris: 17.03.2008
Bugetul... Asta e! Bugetul!... Acum e o perioada foarte dificila. Imprevizibila. Eu ma setasem pe 70. Dar sa fim sanatosi! Asta este cel mai important.
Nu vreau betoane,  bca, caramizi. Am expus mai sus.Cat mai putina forta fizica, cat mai putini oameni implicati.
Ca sa fac calcule privind costurile trebuie sa am un proiect, o suprafata etc.
Astazi iar mi-a pierit elanul.... Adica le dau tot, mura-n gura, si ei nu pot redacta un CU. Practic copiau ceea ce scrie in HCL si PUZ.  Daca  un CU se edifica in 5 saptamani, respectand proportiile, intreaga casa va fi construita in foarte multi ani.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate