Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Ford Mondeo Vignale Hybrid
#19
Posted 18 November 2020 - 12:06
Puteau cei de la Aldi Automotive sa bage macar un aspirator prin masina si sters cu cateva servetele pentru interior ,ca nu le cadeau mainile.Chiar nu mi-a venit sa cred cand am vazut pozele in ce hal de jeg ti-au trimis masina,altfel cei de prin tara respectiva se da drept buricul lumii ce sa zic....Felicitari pentru achizitie,foarte faina scula,sa o folosesti sanatos si fara "damage" cum zic gamerii .
Adevarul este ca Mondeo e recunoscut pentru directia excelenta a masinii. Edited by PiticVerde, 18 November 2020 - 12:06. |
#20
Posted 18 November 2020 - 12:09
Multumesc. Avea si frunze in interior si in fata si in spate...
|
#21
Posted 18 November 2020 - 12:11
utopium, on 18 noiembrie 2020 - 11:56, said:
Din ce inteleg are un acumulator de 1.4 kWh ... sau exista si alta versiune? Ca nu vad cum un acumulator de 1.4 kWh ar avea autonomie de 35 km la o masina de 1600+ kg si nici de ce ar ocupa atata loc in portbagaj (acolo au facut in mod clar o "improvizatie") ... Daca ar reusi Ford cu un hibrid non-plugin si o baterie de 1.4 kWh sa aiba autonomie de 35 de km electric (fie doar si in oras la viteze pana in 50) ar fi o revolutie in domeniu, dar ma indoiesc sincer de cifra aia. Si site-ul Ford nu prea ajuta cu mai multe informatii. si noi ne indoim de multe chestii pe care le zici in jurnalul tau. Poti sari acest topic. Aceata masina consuma mai putin decat masina ta. Din 30 de km am mers 15 electric la trafic de pranz in timpul saptamanii. 5.5 consumul pana acasa. |
#22
Posted 18 November 2020 - 12:54
Intrebarea e daca poate sa mearga 35 km doar electric sau nu ... pentru ca nu am vazut vreo cifra oficiala de la Ford despre autonomie iar cu un acumulator de 1.4 kWh nu vad cum ai putea asa ceva (in medie o electrica de marimea asta consuma cam 10-15 kWh la 100 de km).
In rest e problema ta ce crezi din jurnalul meu si ce nu, eu ce scriu acolo e rezultatul a 54.000 de km/4 ani jumate de mers cu masina, deci stiu foarte bine ce poate Daca o hibrida non plug-in cu acumulator de 1.4 kWh poate merge 35 km doar electric, atunci o voi lua in calcul ca si achizitie viitoare, dar tehnic vorbind nu vad cum ar putea face asta, ca idee Passat-ul/Octavia au acumulator de aproape 10 ori mai mare (13 kWh) si au doar 55-60 km autonomie electrica. Cat despre consum, in afara orasului nu va consuma pe un traseu mai lung mai putin ca a mea o hibrida de genul asta, n-are cum, pentru ca trebuie sa si incarce acumulatorul si e si mai grea. In oras, cu siguranta consuma mai putin, ca asta e rolul hibridei. Dar eu vreau sa merg doar electric in oras in viitor, de aceea e o informatie foarte relevanta daca poate sau nu sa mearga 35 de km doar electric. |
#23
Posted 18 November 2020 - 13:00
#24
Posted 18 November 2020 - 13:07
adisz, on 18 noiembrie 2020 - 13:00, said:
Nu,nu trebuie sa ai o firma platitoare de TVA. Pe de alta parte sa-ti aduca numai bucurii masina.E faina. Multumesc. Daca firma nu e platitoare de TVA, o sa platesti TVA-ul. Ai dreptate, logic ca se poate si neplatitoare. utopium, on 18 noiembrie 2020 - 12:54, said:
Intrebarea e daca poate sa mearga 35 km doar electric sau nu ... pentru ca nu am vazut vreo cifra oficiala de la Ford despre autonomie iar cu un acumulator de 1.4 kWh nu vad cum ai putea asa ceva (in medie o electrica de marimea asta consuma cam 10-15 kWh la 100 de km). In rest e problema ta ce crezi din jurnalul meu si ce nu, eu ce scriu acolo e rezultatul a 54.000 de km/4 ani jumate de mers cu masina, deci stiu foarte bine ce poate Daca o hibrida non plug-in cu acumulator de 1.4 kWh poate merge 35 km doar electric, atunci o voi lua in calcul ca si achizitie viitoare, dar tehnic vorbind nu vad cum ar putea face asta, ca idee Passat-ul/Octavia au acumulator de aproape 10 ori mai mare (13 kWh) si au doar 55-60 km autonomie electrica. Cat despre consum, in afara orasului nu va consuma pe un traseu mai lung mai putin ca a mea o hibrida de genul asta, n-are cum, pentru ca trebuie sa si incarce acumulatorul si e si mai grea. In oras, cu siguranta consuma mai putin, ca asta e rolul hibridei. Dar eu vreau sa merg doar electric in oras in viitor, de aceea e o informatie foarte relevanta daca poate sau nu sa mearga 35 de km doar electric. E-klasse-le meu 220 CDI cu 2.2 diesel 177 CP, consuma pe drumul Bucuresti-Ianca-Bucuresti, in acelasi stil de conducere, 5.5 litri iarna fara AC. Cu Mondeo am reusit 5.3. Pentru un motor pe benzina este ok. Logic ca o masina hibrida e facuta mai mult pentru oras si acolo isi va arata consumul bun. Cat despre mers pe baterie, am vorbit cu cineva pe alt forum si a spus ca a reusit maxim 10 km pe un drum in panta, la vale. Cei 35 km i-am gasit undeva pe internet. Edited by adair, 18 November 2020 - 13:03. |
#25
Posted 18 November 2020 - 13:13
adair, on 18 noiembrie 2020 - 13:07, said:
Cat despre mers pe baterie, am vorbit cu cineva pe alt forum si a spus ca a reusit maxim 10 km pe un drum in panta, la vale. Cei 35 km i-am gasit undeva pe internet. Edited by utopium, 18 November 2020 - 13:16. |
#26
Posted 18 November 2020 - 17:28
Problema nu e doar cat poate merge strict electric în oraș, ci și care este emisia de noxe la 100 de km. Motoarele convenționale din zilele noastre sunt mai "curate" fata de acum 10 ani. In plus, dacă adăugăm chiar și 15 km de emisii 0 (la 100 de km) mașina mergând doar cu electric, tot vor ieși emisiile mai bune.
Iar în privința consumului extraurban, când scoți cu o ditamai balena un consum de 5.5, e cât se poate de clar că motorul termin este ajutat de cel electric. Deci oricum o dai, nu ai cum sa nu "te lovești" de avantajele unui hibrid. In alta ordine de idei, mie mașina asta mi se pare masiva și cu vizibilitate limitata. Am condus acum 5 ani un Vignale. Era faina senzația aia cu piele peste tot, scaune bune, sistem audio bun. Însă era prea scumpa. Nu știu cât a costat nouă mașina ta, dar aia fusese undeva pe la 45000 de euro. Prea mult pt un Ford, in opinia mea. Drumuri bune și îți voi urmări jurnalul cu drag! |
#27
Posted 18 November 2020 - 18:14
Felicitări și s-o stăpânești sănătos.
Am mers și eu cu un Mondeo hibrid dar era generație mai veche. Observ că au progresat. Când am mers eu, abia reușeam să ajung pe electric la 100 km/h și asta doar daca eram atent la indicatorul din bord care-mi spunea cat sa dozez accelerația ca să nu trec de limita la care intra termicul. Era foarte faina și odihnitoare la condus dar nu trebuia să te dai la ea că atunci urla cam tare termicul. Problemă moștenită de la Toyota de la care au preluat sistemul la prima generație. Următoarele sunt îmbunătățite de ei și văd că destul de substanțial. Am înțeles că la Toyota au rezolvat problema prin niste trepte de viteza suplimentare care reduc turația la "forja" Sunt curios daca și la Ford au procedat la fel. Oricum și la Mondeo pe care l-am condus a avut un consum bun și la exterior pentru ditamai balena. Daca faci și măcar 30% oras ai un consum mediu mai bun decât la dieselul de 2 l Edited by Ford4, 18 November 2020 - 18:20. |
#28
Posted 19 November 2020 - 09:12
Multumesc. Cred ca masina a fost 40000 euro de noua. Sincer am avut pe mana un CHR hibrid si la fel facea la acceleratie, doar ca e puturoasa vs Mondeo. Nu am simtit diferenta spre bine la stilul de turatie al cutiei eCVT. Dar 122 CP vs 187 CP.
Edited by adair, 19 November 2020 - 09:15. |
|
#30
Posted 19 November 2020 - 10:15
Cam asta e targetul hibridelor, pentru persoane care merg majoritar in oras (si eu fac la fel, poate cam 70% in oras). Daca mergi mai mult afara, eu nu cred ca merita o hibrida, nu prea exista avantaje in afara orasului, e greu sa bati la consum o termica eficienta in afara orasului. In oras insa reduci consumul de carburant cu vreo 40% la o hibrida clasica si chiar 100% la una plug-in (dar consumi curent, evident). Si, evident, reduci poluarea din oras.
Si eu sunt nerabdator sa iau o masina macar partial electrica, doar ca inca nu m-a convins complet nici una, dar cred ca in urmatorii 2-3 ani va aparea si ce doresc eu. Edited by utopium, 19 November 2020 - 10:15. |
#31
Posted 19 November 2020 - 10:34
Utopium ai putea sa-i dai o sansa lui Hyundai Ioniq Plugin. Eu am facu unt test drive cu ea si mi s-a parut foarte ok pentru oras.
|
#32
Posted 19 November 2020 - 11:59
Confirm..Ioniq Plug-in e perfecta mai ales daca poti sa o incarci la munca sau acasa. Autonomie electrica reala intre 40-50km daca esti mai talpaci, daca mergi batraneste depaseste 60km. Viteza in mod electric pana la 135km/ora.
Ultima data am bagat benzina in martie 2020, consum dupa 56.000 km 1.3l/100km |
#33
Posted 19 November 2020 - 12:01
E prea mic spatiul pentru ce am eu nevoie ... eu am portbagaj de 590 de litri, sa trec la 340 de litri ar fi un soc Orice sub 500 ar fi deja un compromis mare (de aia nici Octavia plug-in, care are 450 de litri, inca nu mi se pare o optiune suficient de buna, si evident nici Mondeo-ul de aici nu sta bine la capitolul asta, chiar daca e peste Ioniq, din ce vad are 383 de litri).
Trebuie sa vad care e cel mai bun compromis, ca pana la urma despre asta e vorba cand vrei sa mergi pe o solutie electrica/hibrida. O sa deschid un topic de "research" pentru urmatoarea masina, n-are sens sa discutam aici despre Ioniq, ideea e ca Mondeo-ul e ceva mai aproape de ce vreau decat Ioniq pe ansamblu ... nu doar ca spatiu, dar si ca performante/clasa (Ioniq-ul ar fi un pas in jos de la 1.0 TSI, e mai lent, cuplu slab, viteza maxima sub 180, etc). Edited by utopium, 19 November 2020 - 12:07. |
|
#34
Posted 19 November 2020 - 12:06
#35
Posted 19 November 2020 - 12:16
Mersi de sugestii, vom discuta asta pe topicul dedicat pe care o sa-l fac eventual ... dar eu vreau sedan/liftback de tipul large family car, nu ma intereseaza SUV-uri, compacte hatchback, combi, etc. Personal inca nu am identificat vreun model care sa corespunda cerintelor mele inca Dar Mondeo, Octavia, 508, Passat, etc sunt macar pe-acolo ...
Edited by utopium, 19 November 2020 - 12:19. |
#36
Posted 19 November 2020 - 14:31
utopium, on 19 noiembrie 2020 - 12:16, said:
Mersi de sugestii, vom discuta asta pe topicul dedicat pe care o sa-l fac eventual ... dar eu vreau sedan/liftback de tipul large family car, nu ma intereseaza SUV-uri, compacte hatchback, combi, etc. Personal inca nu am identificat vreun model care sa corespunda cerintelor mele inca Dar Mondeo, Octavia, 508, Passat, etc sunt macar pe-acolo ... |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users