Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Achizitie auto 4x4

- - - - -
  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1
Nova2020

Nova2020

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 13.11.2020
Salut. Am.nevoie de un sfat. Locuiesc la munte, zona izolata cu acces drum forestier jalnic. Argila , lut ,noroi, șanțuri tot ce vrei.suntem familie, avem copii, bagaje, călătorim.
Vreau sa achiziționeze o mașină și nu reușesc să iau o decizie. Mi s-au recomandat de către persoane diferite:
Subaru Forester model 2005-2006
Suzuki grand Vitara
Daihatsu

Am fost hotărât pe Subaru până când a intervenit cineva.

In primul rand vreau sa întreb dacă între reductor pt 4x4 (forester si Vitara) si variant cu buton pt transmise aveți păreri, preferințe? Eu cred că ar fi important să aibă reductor.

La forester am.inteles că sunt cu dichis motoarele că,crapă. Dar din documentarea unui amic care și el ar vrea sa.isi ia, modelul pe benzina Andi 2005-2006 nu ar avea acesta problema. Se zice că sunt greu de reparat pt.ca nu sunt mecanici mulți să.se.priceapa.si nici piese. Ceea ce mi se pare un avantaj , cu piesele., Căci nu găsești să.iei.contrafacute.ieftine.
Alta problema ar fi gardă la.sol. am.vazut la un vecin un Subaru cu garda f mică. Dar am.vszut altele cu ea destul de ok. Nush ce sa zic.

Despre Suzuki....mi se tot spune că au probleme serioase cu rugina pe.partea de.caroserie. iar intuiția îmi zice sa nu merg pe Vitara.

A mai.aparut varianta Daihatsu....care mi se par f faine, însă oleacă cam înghesuită și fără spatiu de depozitare in portbagaj. Nu au reductor și cred că la.cum arată drumul meu...ar fi foarte practic. Iar varianta cu buton....mi se.oare că.poate fi ușor de stricat.

Mi-ar fi plăcut și Rav4 dar tot așa...nu are reductor.

Cu alte.cuvinte....nu pot lua o.decizie și mi-ar prinde bine un sfat serios.

Important este că mașina sa.fie model 2000-2010 cu cât mai.putine componente electrice.
Să fie pe.benzina, nu diesel, spațioasă. Și musai 4x4 dar sub ce forma? Și japonezzza

Mulțumesc de ascultare.


#2
Tarzy

Tarzy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,636
  • Înscris: 28.11.2001
Atat timp cat exista drum (noroios, argilos, etc) ma indoiesc ca este musai necesar reductorul.
Banuiesc ca ai analizat varianta utilizarii a 2 masinii .... una ptr portiune dificila ai apoi una "civila" si te ai hotatat la o masina buna la toate.

Duster nu e oki?

Nu am retinut bugetul .... eu ptr o situatie asemanatoare (acces la o locatie pana la care am cateva sute de metrii de drum dificil, mai ales pe ploaie) dar la care se adauga si neceditatea de a cara diverse am ales un pickup (Hilux).

#3
Quoriah

Quoriah

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 797
  • Înscris: 05.06.2016

 Nova2020, on 16 noiembrie 2020 - 01:56, said:

Salut. Am.nevoie de un sfat. Locuiesc la munte, zona izolata cu acces drum forestier jalnic. Argila , lut ,noroi, șanțuri tot ce vrei.suntem familie, avem copii, bagaje, călătorim.
Vreau sa achiziționeze o mașină și nu reușesc să iau o decizie. Mi s-au recomandat de către persoane diferite:
Subaru Forester model 2005-2006
Suzuki grand Vitara
Daihatsu





Din start, "zona izolata cu acces drum forestier jalnic" cere buget de masina cat mai nou posibila. Fiind izolat, vrei sa ai garantia ca porneste tot timpul si ca nu iti face surprize in perioada de exploatare, mai ales ca sunteti si cu copii dupa voi.

Sincer, masina de 15-20 de ani vechime si locuinta in zona izolata chiar mi se pare o loterie extrem de riscanta. Una e sa ramai cu masina pe dreapta in oras, alta e sa ramai cu masina in drum la cucuietii din deal unde nu vine nici o platforma sa te tracteze. Sau te faci mecanic si cumperi 2 masini identice astfel incat sa ai "masina donator de piese".

Din ce spui tu acolo, cele mai mai mari probleme sunt:
- santurile --> avem nevoie de garda la sol
- suprafata alunecoasa --> avem nevoie inatinte de toate de anvelopele potrivite si 4x4 cu diferential blocabil si, poate, reductor
- bugetul alocat --> din ce ai mentionat, te uiti la masini de minim 15 ani, deci nu vrei sa bagi foarte multi bani; asta va fi riscant mai ales daca stai "izolat" pe un drum forestier

Intrebarile mele ar fi:
- Cat de lunga este portiunea cu drumul forestier stricat? 400 m de forestier e abordabil pe jos vara pe uscat, dar devine un chin dupa ploaie cand ai noroi de 2 palma sau jumatat de metru de zapada.
- Ce inseamna izolat ca distanta fara de drum prinicpal? Mai exact, daca nu iti porneste masina dimineata, ai sanse sa chemi o platforma de tractare?
- Este locuinta permanenta sau temporara (casa de vacanta etc)?
- Veti locui acolo si iarna?
- Bugetul? Cati bani esti dispus sa aloci masinii?

Presupun ca momentan ai o masina pe care o poti folosi pe drumul ala, doar ca nu este solutia ideala. Dar care este functionala. As recomanda sa mai tragi de ea si sa strangi bani pentru o masina cat mai noua.

Fiind zona izolata, cu copii, cu bagaje, as recomanda pickup cat de cat nou (in zona a 20,000 EUR). Poti sa iei unul de 2 ani vechime (2018), care mai are macar un 2 ani garantie, si pe care il poti tine lejer inca 20 pentru ca va fi masina ta si tu stii cata grija s-a avut de ea.

Daca bugetul nu e chiar o problema, as recomanda Mitubishi L200 / Fiat Fullback cu SuperSelect II ca tot ai zis de japoneze. Este un pickup, rezistent, garda la sol stock 20.5 cm in punctul cel mai jos al masinii (grupul spate), iar cu niste anvelope All Terrain mai agresive, va face fata conditiilor mentionate de tine fara nici un fel de problema.

L200 / Fullback cu SuperSelect II vin din fabrica cu diferentiale blocante si reductor, deci le ai pe amandoua. Fata de multe alte pickup-uri este confortabil chiar si pe bancheta din spate; daca ai nevoie poti sa schimbi arcurile lamelare de pe spate cu arcuri parabolice pentru mai mult conform (2 500 RON cu tot cu manopera).

Am jurnal aici pe forum pentru un Fiat Fullback (L200 doar ca oamenii de la Mitsubishi i-au pus sigla de Fiat) - https://forum.softpe...ckup-up-my2017/

#4
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,193
  • Înscris: 13.07.2005

 Nova2020, on 16 noiembrie 2020 - 01:56, said:

...
La Forester am.inteles că sunt cu dichis motoarele că,crapă. Dar din documentarea unui amic care și el ar vrea sa.isi ia, modelul pe benzina Andi 2005-2006 nu ar avea acesta problema. Se zice că sunt greu de reparat pt.ca nu sunt mecanici mulți să.se.priceapa.si nici piese. Ceea ce mi se pare un avantaj , cu piesele., Căci nu găsești să.iei.contrafacute.ieftine.
Alta problema ar fi gardă la.sol. am.vazut la un vecin un Subaru cu garda f mică. Dar am.vszut altele cu ea destul de ok. Nush ce sa zic.

.....

Foresterul din generatia la care te uiti tu - SG - NU a avut probleme cu motoarele. Probleme recurente au fost doar la diesel si la anumite variante de 2.5 au fost ceva probleme cu garniturile de chiuloasa (dar nu crapa motorul ci trebuia inlocuite garniturile - si nu era o operatiune tocmai ieftina).
Greu de reparat nu-s, dar trebuie totusi un mecanic/service care sa fi vazut asa ceva si inainte - nu ca ar fi avioane, dar arhitectura boxer poate da batai de cap unuia care le vede pentru prima data.
Garda la sol ”standard” a unui Forester este de 22 cm (cea mai mare din clasa SUV). Ai vazut masini ”laste” doar in doua variante - fie asa a vrut proprietarul (sunt kit-uri dedicate), fie (cel mai probabil) erau cu suspensia varza !
Foresterul are, din fabrica, suspensie SLS (self leveling) si amortizoarele SLS sunt scumpe. Din acest motiv, unii le lasa asa pana crapa de tot, altii le incluiesc cu kit-uri de suspensie normala (arcuri si amortizoare).
Trebuie sa stii ca un Forester SG in stare buna nu-i ieftin - greu gasesti unul in mintile lui sub 6500 Euro. Si daca nu esti un mega-norocos, nici nu gasesti repede unul bun !
Nici intretinerea nu-i tocmai ieftina dar, daca s-a avut grija de masina, nici ceva de speriat nu-i !
Inca ceva - evita pe cat posibil masinile pe care s-a montat GPL ! Sunt multe (foarte multe) cazuri de masini cu probleme cauzate de GPL.
Altfel, sunt masini foarte bune si reprezinta cam cel mai bun all-rounder din gama - comportament foarte bun pe asfalt si excelent pe drumuri desfundate si/sau forestiere.
Cu anvelope bune, te scoate fara probleme de pe orice drum forestier - atat timp cat nu ramai suspendat ...

PS: Acum am vazut pe forumul monomarca un anunt cu un Forester SG din 2007, cu foooarte putini km la bord (72.000 km), de la primul proprietar, la 6500 Euro.

#5
smoke

smoke

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,725
  • Înscris: 08.10.2004
eu iti recomand grand Vitara 2003-2005. da are probleme cu rugina, dar cam atat, iar aia e cea mai mica problema. o faci odata cap coada cu simt de raspundere si aia e.  in rest piese gasesti, mecanica simpla, mecanici gasesti, reductor si 4x4 clasic, gasesti kit-uri de inaltare si tot ce mai vrei sa modifici. si e ieftina.

#6
EMPP

EMPP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,778
  • Înscris: 12.01.2018
este obligatoriu reductorul și un troliu dacă mergi singur prin pădure/drumuri alunecoase.copilul meu și râde de mine cum mă întorc din drum cu un raw4 mic cu 2 uși dar fără troliu și reductor.
cât ar fi de 4x4 tot ca săniuța face pe noroi.așa lunecuș niciodată n-am întâlnit pe gheață precum este noroiul și nu mocirla aceea în care te afunzi și acolo rămâi

#7
freaka-da-disk

freaka-da-disk

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,106
  • Înscris: 12.12.2018

 smoke, on 16 noiembrie 2020 - 14:35, said:

da are probleme cu rugina, dar cam atat, iar aia e cea mai mica problema.

"cea mai mare problema" vrei sa spui. corecteaza urgent, ca daca apuca si vede Kiario, iti sfasie beregata Posted Image

#8
smoke

smoke

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,725
  • Înscris: 08.10.2004
e na.. e simplu de demontat si rezolvat. da in rest nu iti face probleme fata de altele.

#9
flaviuf

flaviuf

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 860
  • Înscris: 05.09.2007
Ca sa-l completez pe marr, am avut o alegere similara cu a ta. Am ales un Forester SH benzina, aspirat. Daca as da timpul inapoi as face aceeasi alegere fara nicio ezitare. E o masina care pur si simplu trece fara mari eforturi peste orice obstacol. Drumuri forestiere, zapada, ploaie, asfalt - pe toate se descurca excelent. Iar daca o prinzi in stare buna si nu iti bati joc de ea, eu zic ca e decenta la intretinere. Atata vreme cat esti realist. Garda standard este similara cu a Dusterului.

#10
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,193
  • Înscris: 13.07.2005

 flaviuf, on 24 noiembrie 2020 - 21:06, said:

.... Garda standard este similara cu a Dusterului.

Garda la sol a Forester-ului (220 mm)  este mai mare decat cea a Duster-ului (210 mm).
Asta doar pentru corectitudinea informatiei ...

#11
QAZ

QAZ

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,593
  • Înscris: 18.09.2003
Pai ar fi Grand Vitara  2.0 benzina prima generatie sau Duster ph2 dci . Indiferent de varianta gume MT daca ai noroaie la greu sau at-uri. Daca te hotararasti pe Duster pot sa iti dau detalii pentru modificari(suspensie, remap, gume) . Duster-ul il duci usor la 25cm.

Edited by QAZ, 26 November 2020 - 17:29.


#12
terratec

terratec

    Troll hunter

  • Grup: Moderators
  • Posts: 12,044
  • Înscris: 02.03.2003
Si il rastorni la fel de usor dupa aceea...

#13
QAZ

QAZ

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,593
  • Înscris: 18.09.2003

 terratec, on 26 noiembrie 2020 - 18:21, said:

Si il rastorni la fel de usor dupa aceea...
Nu ai treaba, mai greu rastoni un suv, Jimny de ex este campion.

#14
DanielStaicu

DanielStaicu

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 26
  • Înscris: 02.11.2018
Salutare tuturor!
Nova2020, ce ti-ai luat?
Am si eu o situatie aproiata de a ta, am cautat multa vreme o batranica mai.. batranica decat masinile pe care le folosesc in prezent insa m-am razgandit pt ca nu prea gasesc mecanici disponibili la pret bun nici pt astea iar daca iau una fabricatie pana in 2003, risc sa pierd timp, bani, nervi.. cautand solutii pt intretinerea ei.

Caut o masina cu tractiune integrala, cu garda la sol peste 140cm si volum portbagaj minim 500l
De prin 2007 folosesc o Octavia Combi, volum portbagaj 580l, consum bun, exemplul unui traseu parcurs frecvent: Bucuresti - Bran BV si retur aprox 5l/100km, intretinere relativ ieftina, nu ma indur sa o dau, e perfecta ca si masina de familie insa o portiune de drum aproape de destinatia de mai sus, o panta de 300m, ma cam pune in dificultate in anumite perioade ale anului.
Pun greutate in portbagaj iar la urcarea portiunii respective, ridica fata si pierde aderenta.
Cineva de aici, utilizeaza o masinuta cu tractiune integrala, produsa dupa 2017, va rog, imi puteti recomanda ceva?

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate