Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Resoftare camera supraveghere

Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Mi-au disparut amigdalitele ?
 Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024
 Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...
 Magnet in loc de clește pent...

Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over
 

Incarcare solara baterie 12v

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
34 replies to this topic

#19
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Bateriile sunt bune de reciclat.
Au tinut bine 4 luni daca le-ai descarcat necontrolat, fiind baterii auto care nici la 12.5V nu prea au ce cauta decat ocazional si pt scurt timp.

Fa-le proba pe rand sa vezi daca macar de una mai e ceva.

"Pun pariu daca iau un redresor auto, nu de panou solar de 19.7v la 7A ci mai degrabă de 14.2v pentru al pune pe bornele bateriilor se incarca sigur sigur bateria corect."

Tu ai 19.7V in gol.
Nu poti sa incarci bateria si cu 7A si cu 19.7V in acelasi timp.
Ori una, ori alta :)


#20
XTH

XTH

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,687
  • Înscris: 23.01.2010
Ce ai tu acolo, nu sunt mppt.
Primul, ala alb, sub nici o forma de mppt.
Jaret-ul, nu stiu, dar nu cred nici in el ca fiind mppt.

Indiferent cu ce incarci sau ce capacitate are acumulatorul, daca este bun, si descarcat, dureaza pina se incarca, citeva ore, pina la 10h daca incatci cu C/10 sau 20...24h cu C/20.

Ca au 4luni, daca au fost abuzati/abuzat (suficient si 1 sa o ia la vale), este suficient.
Sustin 99% ca cel putin unul este   fault!

#21
Zvartoshu

Zvartoshu

    DXFMROMANIA helper

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,266
  • Înscris: 23.09.2006

 underb, on 01 decembrie 2021 - 15:30, said:

Bateriile sunt bune de reciclat.

"Pun pariu daca iau un redresor auto, nu de panou solar de 19.7v la 7A ci mai degrabă de 14.2v pentru al pune pe bornele bateriilor se incarca sigur sigur bateria corect."

Tu ai 19.7V in gol.
Nu poti sa incarci bateria si cu 7A si cu 19.7V in acelasi timp.
Ori una, ori alta :)
Vedem după încărcare aleatorie când scade până spre 11.7v.
Separat logic că nu se incarca cu 19.7v că tranzistorul 40n60 da undeva spre 14.9v in gol și 13.6-14.4 pe baterie când se incarca in mod normal.
Pe baterii le încarc simultan cas puse in paralel prin clești.

#22
Zvartoshu

Zvartoshu

    DXFMROMANIA helper

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,266
  • Înscris: 23.09.2006
Ăla alb incarca liniar și se oprește săgeata când a ajuns sus la 14.4.
La jarret incarca fortza și gen logaritmic la ajunge repede la 13.6v.
La ăla alb am o oscilație văzută scopic gen triunghi aprox 98hz variind
La ăla galben am o modulatie dreptunghiulara de 120hz ne variabila...statica

Și uitai sa zic asta... La ăla galben. Când încarca modulația pleacă din 1 sec in o secundă  cu pauza câteva zeci de milisecunde
La ăla alb modulația e continua când incarca.
Când a ajuns la final ăla galben. Se oprește tensiunea dar rămâne oscilația constanta.
La ăla alb când sa încărcat bateria și se oprește tensiunea nu mai scoate nimic....
Am găsit ăla alb care scrie mppt la 120lei
Jareta am găsit-o la 80 lei
Ambele luate din magazin nu de la lume.

La acumulator o să vad ce pot face sa iau ceva Deep cycle. O sa vad ce pot lua de la 75 la 100 amperi.
Astea plumb acid am aflat că dacă sunt descărcate cum faceam eu la 9.4v le cade pasta de pe elemenți apoi sulfatare scrie.... Și bateria down
Trebuie luat ceva cu element mai gros nu că la bateria auto subțire ce tine pe moment amperaj puternic și descărcare până în 10.6v caz rar și 11.5v când trebuie pusă protectia.
O tâmpenie bateriile de mașină pentru panourile fotovoltaice...
Deci baterie pe gel ....pentru panouri solare.

#23
BaXXXon

BaXXXon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,085
  • Înscris: 10.08.2021
Controllerele alea is prastii , parerea mea . Vrei un mppt iei un epever pt ce ai tu nevoie unu de 20A e mai mult decat suficient.
Bateriile sunt de acelasi amperaj ?
Daca ajunge la 9v e pa.

Edited by BaXXXon, 01 December 2021 - 23:58.


#24
Zvartoshu

Zvartoshu

    DXFMROMANIA helper

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,266
  • Înscris: 23.09.2006
Or fi nu zic nu sau pas. Dar mie mi se pare mult mai normal cum se manifesta ăla alb.
Epever am avut o oscazie sa iau ... A mai fost o alta cu un controller mare galben cu radiator pe spate... Eu necunoscand atunci nu le-am luat. Și aveam și buget și de unde sa iau la preț decent nu cu TVA exagerat.
...
Și eu am aflat astăzi că posibil sa fi băşit bateriile.
O baterie are 55 și una 45.

#25
BaXXXon

BaXXXon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,085
  • Înscris: 10.08.2021
Astea banuiesc ca sunt legate in paralel ?
Parerea mea e sa cauti una pe gel de 100Ah sau chiar mai mare - in functie de consumul necesar astfel incat consumul sa nu depaseasca 30% pana la o noua incarcare. Daca poti face un efort financiar , o baterie litiu ar fi mai indicata chiar daca e de amperaj mai mc ( 40-50Ah ) - depinde ce ce consum ai.
Nu am retinut daca ai si retea sau nu ?

Edited by BaXXXon, 02 December 2021 - 00:16.


#26
edysun2007

edysun2007

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,049
  • Înscris: 16.07.2008
Poveste: am primit un "mppt" de la cineva care a făcut upgrade. Nu a știut sa spună ca e varza aparatul, ci ca ii trebuie sistem mai mare. Am prăjit un 130Ah de calitate în câteva zile, am fost ocupat și nu m-am uitat ce face. Am găsit apoi pe net filmări cu interiorul, nici urma de charger serios. Păcat de baterie, eu o țineam rezerva în afara sistemului. De-abia o mișcam, la reciclare au venit cu căruț, cred ca tindea la 60kg. Provenea din sisteme speciale de transmisiuni. Trebuie documentat bine orice mppt.

Edited by edysun2007, 02 December 2021 - 06:41.


#27
CristiEST

CristiEST

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 42
  • Înscris: 23.11.2005
Bună seara!
Am și eu o nelămurire legată de un încărcător solar mppt Epever tracer 2210AN.
Utilizez un panou fotovoltaic de 120W, un UPS/invertor Kemot pure sinus 500W și un acumulator auto 12V 70Ah (uzat). UPS-ul și acumulator-ul erau pentru centrala termica pe combustibil solid, pe timp de primăvară- toamna nu erau utilizate, am zis că pot fi de folos pentru alimentarea controlerului și pompei de recirculare antigel preparare ACM. Consumul necesar măsurat este de aproximativ 20W al pompei și controlerului. Sunt varfuri când consumul este de ~ 30W. Sistemul pare în regula, de două zile de când este pus în funcțiune, am observat că nu a scăzut tensiunea din baterie sub 12,5V. În schimb sunt fluctuații a tensiunii din baterie, nu sta la o valoare constanta, scade când este nor și crește când este soare, fluctuațiile sunt 0.1V - 0.6V, cumva datorită faptului că este o baterie uzată se manifesta astfel? Panou generează 16V - 17V și ~4Ah - ~6Ah în intervalul de ora 9 - 18.
Consumul din baterie pe timp de noapte este dat de regulatorul Epever, invertorul (UPS) și becul de 10W (max 1 ora utilizare). Dimineața tensiunea din baterie este de 12,5V
Totul pare în regula pentru scopul propus. Am vrut mai mult de hobby să fac lucrul asta și pentru a avea ACM 100% "gratis", nu eram împăcat cu ideea că am consum de energie la pompa și controler :)
Sper să fie de folos și altora cele scrise mai sus.
Ce elemente de siguranță mă sfătuiți să pun între panou și regulator respectiv baterie regulator? Acum sunt legate firele direct, fir de 6mm din panou și de 10mm din baterie.
O seara bună!

#28
pexic

pexic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,330
  • Înscris: 29.05.2004
schimba bateria.

#29
XTH

XTH

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,687
  • Înscris: 23.01.2010
Functioneaza normal.
Eu n7 as schimba pina nu ajunge la 11,5 in sarcina, sau te inchide invertorul la tensiunea minima din baterie, sigur are protectia asta.

#30
macaz2006

macaz2006

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 647
  • Înscris: 20.11.2008
Am un Ford Transit care va fi amenajat pentru campare. Din fabrica are doua baterii, una pentru pornire si cealalta pentru restul, amandoua cu incarcare de la alternator. Am doua panouri de 100W care sunt deservite de un controler MPPT de 30. Am si o baterie de 120 Ah deep cycle. Intrebarea mea e cam asa: cum pot face sa incarc bateria deep cycle si de la alternator si de la panouri?

#31
marius_vfp

marius_vfp

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,130
  • Înscris: 14.07.2008
pui o dioda de sens pe firul ce vine de la + alternator spre bateria ta .insa cand bateria masinei va fi incarcata curentul de incarcare spre cea auxiliara va fi mai mic .

#32
XTH

XTH

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,687
  • Înscris: 23.01.2010
Vii paralel cu firele de la alternator pe deep cycle, si ramine paralel cu controlerul mppt.

#33
cruiser71

cruiser71

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 343
  • Înscris: 11.07.2010
Salut.
Am cumparat un panou solar,tip valiza,cu tot cu controler PWM,gata montat. Mai exact acesta :  https://utb-shop.ro/...BK87479/PD/7167
Vreau sa l folosesc la nevoie pt.a incarca bateria tip AGM de 12 V/55 Ah,montata pe masina.

L am montat pe o baterie,bateria in stare perfecta,incarcata,am reglat controlerul pe baterie tip B2,tensiune de incarcare 14,2 V,conectare la consumatori 12,5 V,deconectare la 12 V dar incarca peste 15 Volti chiar fara soare afara,numai cu lumina zilei.
Am incercat sa scad tensiunea de incarcare la 13,5 V,tot peste 15 incarca.
Nu am pus consumatori pe baterie sau pe controler,vroiam sa vad daca incarca si se opreste incarcarea cand bateria este full……dar tot baga
Ce poate fi ??
Greseala de reglare a controlerului sau o fi defect ??

#34
dakota

dakota

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,043
  • Înscris: 18.10.2006
Din ce descrii tu, este defect. B02 ar fi de tip GEL pe care nu ar trebui sa depaseasca sub nici o forma tensiunea de 14.2V (eventual ocazional la fluctuatii, dar nu sa mentina acolo). Aparent ce se intampla e ca intra tensiunea din panouri direct in baterie fara nici un fel de control...

#35
cruiser71

cruiser71

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 343
  • Înscris: 11.07.2010
Am vb cu cei de la care l am cumparat si ei au zis ca ar putea fi defect.
Am comandat de la altii alt controler,tot PWM,dar mai scump si cu pareri bune.
Pot sa l dau retur pe garantie pe cel vechi dar e mai mare deranjul pt 20 lei ca trebuie sa stau dupa curier.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate