Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Amenintat cu moartea de un numar ...

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk

TVR vrea sa lanseze o platforma d...
 Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...

Robinet care comuta traseul
 A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?
 transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...

Sfat achizitie sistem audio pentr...
 

Incarcare solara baterie 12v

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
34 replies to this topic

#1
cutzu_rexi

cutzu_rexi

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 764
  • Înscris: 28.09.2017
Am luat un panou solar pliabil de 160W. Defapt sunt 4 panouri care se impcheteaza.
L-am pus la soare despachetat , am bagat controllerul si am legat la controller o baterie de 12V de masina (plumb).
Pe controller imi arata  fluctuatii intre 12 si 16V.
Bateria se incarca am verificat cu clampmetru si imi arata 6 Amperi cam tot timpul.
Afara este soare si este senin.
Dupa calculele mele 12V * 6 amperi da vreo 70 de watti. Aceasta este puterea reala a panoului? Sau este mai mica din cauza ca e toamna? As putea obtine la vara 150 de watti macar?

Si inca o chestie. Controllerul mai are 2 mufe USB pe care scrie 5V 2A. Am bagat pe una telefonul la incarcat impreuna cu un USB tester din acela si imi arata ca incarca doar 1A.

Edited by cutzu_rexi, 28 October 2020 - 11:50.


#2
edysun2007

edysun2007

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,049
  • Înscris: 16.07.2008
16V e cam mult pentru bateria respectiva; tine cont ca bateria auto nu e facuta sa se descarce, doar sa stea incarcata. Un regulator limiteaza curentul cand incarcarea e aproape de final. Stiu ca e de munca putin, dar gasesti informatii pe topicurile de panouri si regulatoare existente deja. Daca tot ai sistemul acesta, fa cat mai multa scoala pe el, dar cu grija, sa te tina. Bafta.

#3
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,025
  • Înscris: 24.02.2006

 cutzu_rexi, on 28 octombrie 2020 - 11:53, said:

Si inca o chestie. Controllerul mai are 2 mufe USB pe care scrie 5V 2A. Am bagat pe una telefonul la incarcat impreuna cu un USB tester din acela si imi arata ca incarca doar 1A.

depinde si de capabilitatile telefonului. oficial USB 2.0 lucreaza cu 0.5A, iar USB 3.0 cu 0.9 A. daca telefonul are vreo varianta de "fast charging", ar trebui sa poata sa consume mai mult curent.

#4
cutzu_rexi

cutzu_rexi

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 764
  • Înscris: 28.09.2017

 edysun2007, on 28 octombrie 2020 - 12:00, said:

16V e cam mult pentru bateria respectiva; tine cont ca bateria auto nu e facuta sa se descarce, doar sa stea incarcata. Un regulator limiteaza curentul cand incarcarea e aproape de final. Stiu ca e de munca putin, dar gasesti informatii pe topicurile de panouri si regulatoare existente deja. Daca tot ai sistemul acesta, fa cat mai multa scoala pe el, dar cu grija, sa te tina. Bafta.

Dar pe mufa de la intrare pentru baterie scrie 12V deci trebuie baterie de 12V.
16V cred ca e tensiunea panoului. O afiseaza tot timpul, si cand bateria nu e conectata

#5
AztecWarrior

AztecWarrior

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,011
  • Înscris: 17.02.2020
160W reprezinta puterea ideala in conditii de laborator perfecte. In viata reala zi multumesc de 25%

#6
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,025
  • Înscris: 24.02.2006

 cutzu_rexi, on 28 octombrie 2020 - 12:09, said:

Dar pe mufa de la intrare pentru baterie scrie 12V deci trebuie baterie de 12V.
bateriile auto de 12v se incarca, de obicei, cu 14-14.5V.

#7
marius_vfp

marius_vfp

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,130
  • Înscris: 14.07.2008

 cutzu_rexi, on 28 octombrie 2020 - 12:09, said:

Dar pe mufa de la intrare pentru baterie scrie 12V deci trebuie baterie de 12V.
16V cred ca e tensiunea panoului. O afiseaza tot timpul, si cand bateria nu e conectata
vrei sa spui ca pe regulator iti apare 16v  cand scoti bateria de la el? daca da  vezi ca e buba mare , regulatorul tau se defecteaza daca ai la el conectat doar panoul , niciodata nu deconectezi bateria daca panoul e cuplat .

refrritor la puterea panoului sunt mai multi factori care pot influienta , insolatia , pozitia, si temperatura panoului , aia 160w scrisi pe eticheta sunt in conditii de laborator pe care tu in natura le obtii foarte rar.

nu ai specificat de cat e bateria si la cat ai stabilit pragul maxim de incarcare al bateriei, normal se incarca pana la 14.4v .

#8
edysun2007

edysun2007

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,049
  • Înscris: 16.07.2008
Nu stiu daca la bateria auto ii place 14.4V. La cele cu plumb dedicate solar cam asa este.  In conditii optime o ai si 160W din panou, moment in care ai peste 10A incarcare, ar trebui o baterie de 100Ah minim.

#9
cutzu_rexi

cutzu_rexi

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 764
  • Înscris: 28.09.2017
Am mai descarcat din baterie si acum imi arata 12V

Si au aparut si ceva nori din aceia marunti

Attached Files

  • Attached File  aa.png   1.86MB   72 downloads


#10
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Daca tensiunea la bornele bateriei conectate la regulator e pana in 14.4V, totul e ok. E normal sa ai tensiune mai mare la regulator daca nu ai bateria conectata dar asta nu conteaza.
Daca dupa un timp, adica dupa ce s-a incarcat bateria, tensiunea se va stabiliza la 13.5-13.8V, adica tensiunea de mentinere/de float, totul e in regula cu sistemul tau. Valabil doar dca nu ai consumatori si bateria reuseste sa se incarce.

Fiind baterie auto, nu baterie deep cycle, nu o descarca sub 12V.

Legat de putere, e normal ca acum sa ai putere mai mica decat vara. Chiar si cand soarele pare puternic, unghiul de incidenta e mai mic adica soarele e mai jos la amiaza. Asta inseamna ca radiatia solara traverseaza oblic atmosfera, nu perpendicular si isi pierde din putere.

Edited by underb, 28 October 2020 - 15:02.


#11
XTH

XTH

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,687
  • Înscris: 23.01.2010
1 nu alimentezi din panou regulatorul fara sa fie legat la baterie.
2 curentul ala de 6Ah este cit primeste acumulatorul in momentul ala, nu cit poate da panoul.
3 un regulator pwm pierde din productie comparativ cu un regulator mppt.
4masori panoul direct, pui consumatori  , si masori curentul ce-l produce cu soare pe panou.consumatori-becuri auto, halogen, rezistente nicheline...cu puteri peste capacitatea panoului.

#12
Zvartoshu

Zvartoshu

    DXFMROMANIA helper

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,266
  • Înscris: 23.09.2006
Salut ... Întâmpin probleme in sistem la mine.
Am 3 controllere. 2 pwm și un mppt.
Am și redresor de 7amperi pentru intrare controllere
Am panouri solare care în paralel au 180w.
Am 100A din doua baterii auto

Bateria nu primește mai mult de 14 amperi. Testat și cu soare și cu redresor și cu pwm și mppt.
Deci cum sa va zic las bateria in 9.7v dimineață și în 3 ore are 14.4 pe aparat.
Am incercat și mppt. La ăla in 2 ore e la 14.4v și pauza încărcare.
...
Am băgat redresorul de 7 amperi pe pwm mai întâi cu panoul scos .
Pleacă încărcarea și în 3-4min are 13.8v.
Dacă las așa merge ce merge cam 1 ora și ceva și pe controlerul pwm de 20A tensiunea afișată este ba de 12.4 ba 14.8 ba 13.3 ba 15.2v masor pe baterie și ea are 13.2 constant. Fara fluctuații. Controler model albastru China

Am băgat acela al doilea pwm jarret de 20A și în 3 min ajunge spre 13.6v din ,9.4v și merge ce merge așa vreo 2 ore și tensiunea afișată 14.4 și ledul nu mai licăre lent in intensitate ci repede ... Deci încărcată bateria.
Am băgat și mppt. Afișează curent de încărcare de 7 pe afișaj și merge așa 2 ore și ceva și apoi sta in 14.4v și nu mai face nimic. Curentul afișat nu mai depășește 1A in loc de 7. Deci baterie încâta.

... Cat as incerca cu ce am bateria nu se incarca spre 100A ci maxim 14 amperi din 2 ore a câte 7 amperi.
Cum pot incarca bateria cu ce am? Măcar 50-70amperi sa o încarc.
Consumator nu am de at bacuri de 12v de 1A și un radio de mașină de 710mA.
Noaptea am consum 1.7 amperi ... Rar 2.7A aprinzând becul al doilea o ora maxim 2

Primul bec menționez că stă aprins de la 5 seara până pe la 10 jumătate.
Bateriile mele țin zilnic maxim 12-13 ore până se oprește alimentarea.


#13
edysun2007

edysun2007

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,049
  • Înscris: 16.07.2008
Cu răbdare, cred ca trebuie înțelese puțin lucrurile. Puterea[W] =Tensiune[V] x Curent[A]. Dacă ai panouri de 180W care dau 180W când e soare posibil sa ai 18V și 10A. E doar un exemplu. Bateria are capacitate 100Ah, adica ai nevoie de 10h în care sa o încarci cu 10A ca să fie plina. Doar ca nu e atat de simplu. Sa te bucuri ca nu ai încărcat cu 100A, nu aveai de unde, probabil lua foc ceva. Cred ca trebuie un pic de studiu în prealabil, topicurile gen dimensionare sistem fotovoltaic și fizica de baza. Spor.

#14
XTH

XTH

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,687
  • Înscris: 23.01.2010
Spui acolo, 14a in 2h,

Deci, sa intelegi ca doar atit mai primeste bateria,

O baterie pe acid,  are nevoie de 10% curent de incarcare din capacitate.
Poti sa ai si 30Ah disponibil ca nu ai ce face cu ei.
La tine, 10Ah sunt suficienti.Faptul ca ajunge repede la 13,8.....14,2 este datorat faptului ca este o baterie terminata.Adica ea mai poate inmagazina cu tot cu pierderi, 14Ah dupa cum ai masurat.

#15
Zvartoshu

Zvartoshu

    DXFMROMANIA helper

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,266
  • Înscris: 23.09.2006
Am înțeles. Însă bateriile sunt noi. Prima e luata acum 4 luni și ultima acum o lună. Deci nu are cum sa fie sistemul de doua baterii terminate fizic. Nici pe mașina nu ai fost rulate sa zici că a tras de ele la pornire și nici sulfatate nu sunt.

Eu cred și tind sa va zic că acest controler cu tranzistorul ei 40n60 nu face decât să fie traversată tensiunea prin el și că protecție sa întrerupă tensiunea pe joncțiune când a ajuns la 14.4. fiind tensiune mare bateriei ii creste tensiunea  repede și ajunge a 14.4 apoi se oprește încărcarea.
Pun pariu daca iau un redresor auto, nu de panou solar de 19.7v la 7A ci mai degrabă de 14.2v pentru al pune pe bornele bateriilor se incarca sigur sigur bateria corect.
Eu aici vreau sa ajung sa incarc corect o baterie cu controllere minunate ori pwm de performanta ori mppt care face o încărcare ciclică corecta nu grăbită forjata că bateria sa fie încărcată fals de controllerelor pwm sau mppt existente.

Edited by Zvartoshu, 01 December 2021 - 10:04.


#16
edysun2007

edysun2007

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,049
  • Înscris: 16.07.2008
Ce parametri are mppt-ul? Pe el ar trebui sa—l utilizezi. Verifica separat tensiunea pe fiecare baterie, ar fi bine sa le încarci separat, fiecare la plin, apoi le pui împreună. În timp o sa apara diferențe și o sa ai nevoie de egalizare.

#17
Zvartoshu

Zvartoshu

    DXFMROMANIA helper

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,266
  • Înscris: 23.09.2006
Mppt de 20 amperi model China carcasa alba.
Uite ce am la îndemână acum. Mppt incarca solar și pwm e pe redresor când rămân noaptea fara baterie

Attached Files



#18
pexic

pexic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,329
  • Înscris: 29.05.2004
Nu mai bine maresti capacitatea bateriei casa nu te mai trezesti noaptea sa pornesti generatorul ? ... macar il pornesti a 2-a zi dupa cafea...

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate