Constructie P+2E pe perna de balast

#757
Posted 11 March 2022 - 18:21

vad ca e mai buna combinatia cu boiler cu PDC.
Stiu ca tu personal ai masurat eficienta de ardere. Este de 100% sau mai degraba 70-85%? Intreb cati kWh termici scoti dintr-un kWh de gaz. Pe ACM eficienta este cam 75%. Din cauza serpentinei de doar 1.4 mp de la boiler, centrala intra in modulatie destul de rapid si merge la puterea minima (10 kW). Centralele astea vechi au ventiator cu turatie fixa si de aceea are pierderi mari si randament slab la putere mica. Pe incalzire, cu puffer unde baga 22 kW termici de duduie burlanul, are randament cam 80%.
Daikin Altherma 3 R parca e codul, de 8KW termici +9kW rezistenta de back-up. Pompa in sine functioneaza MONOFAZAT, doar in momentele cand face degivrarea, sau cand e nevoie de supliment de putere cupleaza rezistenta de backup de 9KW este consum trifazat Exista Mitsubishi Electric Zubadan PUHZ-SHW80YAA, 8 kW termici, alimentare "full" trifazata.
|
#758
Posted 11 March 2022 - 18:41

#759
Posted 12 March 2022 - 08:41

Eu am mers din start pe varianta cu PDC și răcire în pardoseala. Nu sunt la capitolul sa dau feedback din experienta proprie. Din researchul meu la 3 prieteni care au același sistem fără ac sau dezumidificator, umiditatea maxima pe care o au e cam 65%. Ei zic ca nu e deranjanta dar probabil e și o chestie subiectiva. Ca senzație la picioare, vara cam trebuie slapi.
Pe mine personal ma deranjează aerul condiționat, am acuma la apartament deci mi se pare mai confortabil racirea în pardoseala chiar dacă asta va însemna să umblu în Șlapi și vara. Oricum la parter în general s ar putea sa nu ai nevoie deloc de racire dacă ai casa izolata ok, la etaj se face cald vara. Soluția mai buna e racire în tavan dar bănuiesc ca e tardiva soluția asta și la tine |
#761
Posted 12 March 2022 - 18:21

Sper ca Zubadanul sa fie mai bun ca Ecodan.
Cunosc pe cineva cu Ecodan care s-a bulit de doua ori in garantie. |
#762
Posted 13 March 2022 - 19:44

Mitsubishi este peste nevoile mele, in sensul ca Mițu e printre singurele care își păstrează puterea și la -15 sau mai jos, dar se cam încurca in puteri la temperaturi pozitive.
Eu personal înclin către Hyundai de 8kW. Dar pana achiziționez eu centrala sau pompa, poate mai apar și alte lucruri, poate se calmează prețurile, etc. Nu îmi este clar dacă încălzitorul suplimentar de 3 sau 9kW știe sa module e a.i. sa suplinească doar diferența de necesar termic. Dacă știe sa facă asta, eu îmi asum consumul electric 1:1 adițional atunci când afara sunt sub -15 gr. Sau, ma folosesc de instalația de gaz, fac o automatizare in pdc care in loc sa pornească rezistența, pornește centrala pe gaz. Îmi doresc PdC monobloc, doar incalzire și răcire. Fără ACM. ACM e mai convenabil sa-l prepar cu un boiler cu PDC sau ceva boiler cu gaz. Edited by anothertwo, 13 March 2022 - 19:45. |
#763
Posted 13 March 2022 - 20:00

Update de pe șantier:
- Azi am găsit o sticla fisurată. Vestea proasta este ca e la etaj, și e una din cele mai mari sticle.. vestea buna, se lasă așteptata. Recomandare celor care vizează sticle mari și late, se pare ca nu e de ajuns sa laminati sticlele, mai trebuie și securizate (se detensionează). Pe sticla aceasta și pe cele similare, configurația este de 6mm securizat+6mm securizat+4.4.2 sticla clară laminată. Una din sticlele clare s-a fisurat. Când o refac, voi securiza și aceste doua foi de sticla. - instalația electrica merge conform plan. Etajul retras este finalizat, etajul 1 este gata in proporție de 80%, iar parterul este deja carotat și slituit. Echipa spune ca termina in următoarele doua zile. Voi utiliza intrerupatoare inteligente de la Aqara. Acestea au doza format 86x86mm, și au nevoie de doza pătrată. Am folosit cele mai adânci doze pătrate (Gewiss 24231) disponibile pe piața (50mm), dar după câteva probe, au realizat ca e imposibil sa conectezi 3 fire in doza (adâncimea întrerupător este de 30mm). Așa ca am pus doua doze, înfipte una in alta, și așa am ajuns la 70mm in interior, cu 20mm in exterior. - au venit materialele pentru tencuiala interioară. Pe lângă Baumit MPI 25, am luat profile de pontaj, și colțare de tencuiala (vro’ 90 bucăți). Planul este ca tencuitul sa înceapă de Miercuri-Joi. Edited by anothertwo, 13 March 2022 - 20:10. |
#764
Posted 14 March 2022 - 10:07

Mitsubishi este peste nevoile mele, in sensul ca Mițu e printre singurele care își păstrează puterea și la -15 sau mai jos, dar se cam încurca in puteri la temperaturi pozitive. Eu personal înclin către Hyundai de 8kW. Dar pana achiziționez eu centrala sau pompa, poate mai apar și alte lucruri, poate se calmează prețurile, etc. Nu îmi este clar dacă încălzitorul suplimentar de 3 sau 9kW știe sa module e a.i. sa suplinească doar diferența de necesar termic. Dacă știe sa facă asta, eu îmi asum consumul electric 1:1 adițional atunci când afara sunt sub -15 gr. Sau, ma folosesc de instalația de gaz, fac o automatizare in pdc care in loc sa pornească rezistența, pornește centrala pe gaz. Îmi doresc PdC monobloc, doar incalzire și răcire. Fără ACM. ACM e mai convenabil sa-l prepar cu un boiler cu PDC sau ceva boiler cu gaz. ![]() Cu deosebirea ca pe mine ma intereseaza sa aiba COP rezonabil pana la -7 grade. Pentru alea cateva zile de -10 -15 grade pe an in Bucuresti nu vreau sa platesc o pompa scumpa. |
#765
Posted 14 March 2022 - 10:27

Hyundai aka Ecoheat Romstal aka Midea. Aș merge cu ochii închiși pe pompă de căldură, momentan aș uita de gaz. Când îi spuneam colegului @kolfleading acum vreo 3 ani că gazul nu mai e 'combinație', el batman, batman.
![]() |
#766
Posted 14 March 2022 - 10:36

Necesarul termic (putin exagerat) este de 5,6 kW la -15gr exterior si 22gr interior.
Extras din proiectul tehnic pentru IPAT (refacut, nu cel pentru DTAC): - Temperatura de calcul tur: 34,0 °C - Temperatura medie de calcul Temperatură maximă sub - Temperatura de calcul retur: 29,0 °C ==> agent termic: 31,5 °C → parchet: 26,2 °C, gresie: 28,6 °C Rezistențe medii de calcul: (Necesar de căldură în regim staționar total kW 5,6, Temperatura exterioară de calcul -15 °C)
![]() Cu deosebirea ca pe mine ma intereseaza sa aiba COP rezonabil pana la -7 grade. Pentru alea cateva zile de -10 -15 grade pe an in Bucuresti nu vreau sa platesc o pompa scumpa. E chiar mai rau decat bani in plus pe o pompa mai scumpa. O pompa de caldura supradimensionata consuma si livreaza mult prea multa caldura la temperaturi pozitive, chiar si la minim de putere modulata. De asta spuneam ca se incurca Mitsu la temperaturi pozitive. |
#767
Posted 14 March 2022 - 10:39

Si pana la urma sa vedem si partea buna, frumoasa a facturilor mari la energie : se consolideaza relatiile conjugale...ramane averea intreaga in familie...less heat more love
![]() |
#768
Posted 14 March 2022 - 10:56

Hyundai aka Ecoheat Romstal aka Midea. Aș merge cu ochii închiși pe pompă de căldură, momentan aș uita de gaz. Când îi spuneam colegului @kolfleading acum vreo 3 ani că gazul nu mai e 'combinație', el batman, batman. ![]() |
#769
Posted 14 March 2022 - 14:29

Recomand sa îl păstrezi, nu știi când o să ai nevoie.
Și eu am trecut pe inducție, dar am păstrat și gazul |
#770
Posted 14 March 2022 - 15:04

Financiar NU renteaza PDC, decat daca bransamentul de gaz te costa foarte mult, sau ai tu vreo motivatie personala sa nu bagi gazul deloc.
Cu atat mai mult nu renteaza sa tragi si bransament de gaz si sa iei si o PDC mediocra (Midea rebranduit) pe care nu te poti baza ca unica sursa de caldura. Boilerele cu pompa de caldura pentru preparare ACM au putere termica mica si dureaza muuuult pana reincalzesc boilerul. Sacrifici confortul ACM pentru ... ? Modularea la PDC - tine cont ca PDC aer-apa merg cel mai bine cu un puffer de aprox 100 litri din care sa-si traga energia pentru degivrare. Si cu asta ai rezolvat problema modularii. |
#771
Posted 14 March 2022 - 15:25

Kolfleading, eu doar sunt prevăzător. Mulțumită voua și in special tie, voi avea de spart nimic spre deloc pentru a adauga circuite electrice/apa/net/șamd.
Despre surse de energie termică, sincer discuția este deschisă. Branșament de gaz fac oricum, ca plătesc doar instalația interioară. Dar la prețurile actuale pentru kWh gaz vs electric, îmi da puțin de gândit. Pentru comparație, ignor compensarea si plafonarea aplicată de stat ca ajutor. Iau prețul afișat pe ANRE, care acum câteva zile zicea 0,7lei/kWh gaz si 0,7lei/kWh energie electrica. La energie electrica, pot sa produc măcar o parte din consum, și pana in 2030 sa beneficiez de compensare cantitativa 1:1 (produc vara, consum iarna). La gaz, nu prea. Dacă as putea, m-as branșa la CET, ca tot au refăcut de curând coloanele de incalzire in zona. As depozita energia într-un puffer, și de acolo, sănătate! Stii foarte bine ca apreciez (și eu și restul cititorilor) extrem de mult soluția propusă de tine pentru modulare infinita folosind puffer, dar dacă prețul gazului este la paritate 1:1 cu cel al energiei electrice, nu văd de ce n-as pune o PdC. De acord cu tine, Hyundai miroase a one factory line, cu mai multe abțibilduri la final de linie. Mitsubishi a fost și prima mea alegere, ca-i știu de la aere condiționate. Dar vreau monobloc, totul afară. In plus, de ce sa cer PdC sa facă agentul termic la 45gr, când eu consum cea mai multă energie pentru incalzire? Mai bine ii spun PdC, ‘tanti, ridica apa pan’ la 30 și-umpic, apoi stai nemiscată’ (a nu se înțelege ca-s misogin!). Și fac ACM altfel, mai eficient. Am sa revin mai apăsat la subiect când ma apropii de mutat, sau când expira cele 6 luni după ce se preda bransamentul. Edited by anothertwo, 14 March 2022 - 15:30. |
#772
Posted 14 March 2022 - 15:33

și pana in 2030 sa beneficiez de compensare cantitativa 1:1 (produc vara, consum iarna). Se compenseaza doar pretul energiei active fara taxe, fara TVA. Cu alte cuvinte, daca vara injectezi 1 kWh si vrei sa-l consumi iarna, va trebui sa platesti taxe, accize, profitul furnizorului si TVA. Vei fi scutit doar de componenta de pret energie.
dar dacă prețul gazului este la paritate 1:1 cu cel al energiei electrice,
vreau monobloc, totul afară. Monobloc inseamna ca transportul de caldura intre exterior si interior se face folosind agent termic (apa). De aceea, la monobloc trebuie sa bagi antigel in instalatie (cu toate complicatiile care decurg din asta). |
#773
Posted 14 March 2022 - 15:44

Stiu ce spui, dar tot pot produce o particica din consum. La gaz, nu prea. Cum spuneam mai sus, scopul acestei discutii a fost acela de a fura informatii pretioase de la voi. Mi-a reusit! Data viitoare caut ceva mai valoros
![]()
Monobloc inseamna ca transportul de caldura intre exterior si interior se face folosind agent termic (apa). De aceea, la monobloc trebuie sa bagi antigel in instalatie (cu toate complicatiile care decurg din asta). Inteleg ca trebuie antigel in instalatie, dar nu imi dau seama de complicatii. Banuesc ca hidraulice. Banuiesc ca e alta densitate si pompa de recirculare trebuie sa depuna mai mult efort. Dar la split, ai un schimbator de caldura intre UE si UI. Pierd si acolo randament. Daca imi trebuie 35gr in apa, in schimbator voi avea mai mult (cel mai probabil), in consecinta PdC va consuma mai mult cu un COP mai mic.
Nu este decat accidental. Se schimba politicile la nivel comunitar, si se vor schimba si la noi, candva. Sigur, pana de curand paritatea la curent/gaz era de 5:1. Nu e nicio PdC cu SCOP 5, hai 4. Normal ca era no brainer sa pui gaz. Daca maine se opreste plafonarea preturilor la gaz, eu as plati acum 2200 lei pentru a incalzi 145mp utili, vs 400 lei facturile primite pana in Februarie 2022. |
#774
Posted 14 March 2022 - 16:07

Stiu ce spui, dar tot pot produce o particica din consum. Acea particica ar fi semnificativa daca ai avea 20 kW de panouri fotovoltaice.
Dar la split, ai un schimbator de caldura intre UE si UI. Pierd si acolo randament. PDC monobloc au EXACT ACELASI SCHIMBATOR de caldura doar ca este in unitatea exterioara, sta afara in frig. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users