Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
RPL2021: Instructiuni auto-recenzare

Info Coronavirus/Vaccin vs. Fake News

Ajutor pentru refugiatii ucraineni

A murit VANGELIS
 Laptop de buget cu luminozitate b...

problema garantie asus tuf dash 2...

Intrebare valoare pensie urmas

Problema Checkpoint SSL Network E...
 Redundanta si scalabilitate orizo...

Variola maimuței

Autostopul in Anglia

Proxy instalat si dezinstalat, oa...
 Denumire componenta baterie baie

Babe bile brad

Romanii care vor sa-și cumpe...

DSM 7 pe HP Microserver Gen 8
 

Constructie P+2E pe perna de balast

* * * * * 4 votes
  • Please log in to reply
957 replies to this topic

#37
sacos

sacos

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,513
  • Înscris: 17.03.2008
Mai construiesti anul acesta?
In unele situatii preturile s-au dublat. Pe langa mine, doi dezvoltatori s-au oprit. Unul cu un bloc, altul cu un cartier de case.

#38
danciusergiu84

danciusergiu84

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 733
  • Înscris: 20.11.2008

View Postanothertwo, on 20 iunie 2021 - 10:34, said:

- Situatie complicata in teren. Terenul de fundare necesita sapatura generala si perna de balast.

Salut, ce problema are terenul, cine a sesizat-o? La ce adancime va fi sapatura?

#39
anothertwo

anothertwo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,011
  • Înscris: 07.06.2019

View Postsacos, on 20 iunie 2021 - 18:04, said:

Mai construiesti anul acesta?
In unele situatii preturile s-au dublat. Pe langa mine, doi dezvoltatori s-au oprit. Unul cu un bloc, altul cu un cartier de case.

Observ ca preturile materialelor s-au dus in sus destul de mult. Dar nu cred ca trendul se va opri. Si daca nu incep anul acesta, la anul ma va costa si mai mult.

View Postdanciusergiu84, on 20 iunie 2021 - 18:15, said:

Salut, ce problema are terenul, cine a sesizat-o? La ce adancime va fi sapatura?
Terenul este plin de resturi de constructii, pana la o adancime de 3m. Solutia tehnica pentru a imbunatatii solul de fundare implica sapatura generala pana la -2,1 m si realizare perna de balast compactat de 1,1m. Pe aceasta perna de balast se vor turna viitoarele fundatii continue.
Din discutiile avute cu doi vecini, si ei au intampinat aceleasi probleme. Primul dintre ei a ales sa faca casa doar pe parter, dar cu santuri sapate pana la 2m, si destul de late, iar al doilea a proiectat casa pe structura usoara (metalica, daca nu ma insel), dar inca nu a demarat lucrarile.

Edited by anothertwo, 21 June 2021 - 07:01.


#40
KEVO82

KEVO82

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 813
  • Înscris: 30.08.2007

View Postanothertwo, on 21 iunie 2021 - 07:00, said:

Observ ca preturile materialelor s-au dus in sus destul de mult. Dar nu cred ca trendul se va opri. Si daca nu incep anul acesta, la anul ma va costa si mai mult.


Terenul este plin de resturi de constructii, pana la o adancime de 3m. Solutia tehnica pentru a imbunatatii solul de fundare implica sapatura generala pana la -2,1 m si realizare perna de balast compactat de 1,1m. Pe aceasta perna de balast se vor turna viitoarele fundatii continue.
Din discutiile avute cu doi vecini, si ei au intampinat aceleasi probleme. Primul dintre ei a ales sa faca casa doar pe parter, dar cu santuri sapate pana la 2m, si destul de late, iar al doilea a proiectat casa pe structura usoara (metalica, daca nu ma insel), dar inca nu a demarat lucrarile.

O sa iti dau eu relatiile pe care mi le-am facut, ca sa cumperi totul cu discount, si o sa iti spun in ce perioada a anului trebuie sa cumperi fiecare material sa nu platesti 20% extra doar pt ca e cerere de sezon.

Intelegerea cu echipa cu care construiesti, sa o faci prin toamna, cand nu mai au oferte, si incepi fundatia in Oct-Noi cand scad preturile la materiale.

#41
Sorintech

Sorintech

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 61
  • Înscris: 07.08.2015
Pentru instalatia electrica :

1. Incearca sa faci tabloul de la parter cel principal din care sa faci distributia in casa. Defapt depinde in mare parte si de geometria spatiului si pe unde vine cablul de la retea .  Distribuitorul iti pune sau iti cere cel mai probabil un panou chiar la limita proprietatii cu contorul si o singuranta diferentiala. In rest nu prea il intereseaza insa stramba din nas si ii da cu virgula cand vede mai mult de 4 fire in tabloul.

2. Citisem undeva o idee  sa faci deja santurile la turnarea placii sau sapa in special daca ai proiectul facut stiind exact traseele  astfel ca suprafata pentru IPAT sa fie plana. E doar o idee habar nu am cum o fi in practica am citit-o intamplator dar personal imi place pare curat si ingrijit. Aici un constructor care a experimentat asta iti poate spune mai pe indelete

3. De scurte tremurari nu ai cum sa scapi, protectiile sunt pentru sa nu mori , se numesc diferentiale care decupleaza la o scurgere a curentului in pamant eventual prin tine. Dar pentru cateva ms tot ai sa simti,  combinate cu fobia probabil o sa-ti para secunde :) dar devine o experienta neplacuta si nu o situatie critica

4. Sunt relee speciale pe piata care te decupleaza in cazul unui supravoltaj sau undervoltaj. E bine sa le ai, specialistii devin din ce in ce mai rari iar astia de la distributie platesc din ce in ce mai prost.  Mai poti pune un indicator de tensiune ca sa te ajute sa vezi rapid daca e de la ei sau de la tine problema electrica. Se pot discuta ore la acest capitol

5.Recomand sa aduci si  nulul  in dozele de intrerupatoare. Am eu piticii mei. Toata lumea isi doreste sa arate cat mai frumos si sa fie cat mai destepte intrerupatoarele. Si acum au ajuns la un pret accesibil iar in viitor prevad ca vor fi standard.

6. Include in planul electric si planul pentru cablurile de  curenti slabi . Ia in consideratie toate variantele:  alarma / camere de supraveghere / poarta automatizata/ netul la televizoare si eventual calculatoare  / soneria de la poarta/usa,   fibra optica de internet si ce o mai fi. De asemenea impamantarea instalatiei este importanta si trebuie sa fie inclusa in planul electric si facuta odata cu fundatia sau chiar cand faci groapa.

Cu alte cuvinte sa ai  grija si la proiectul electric ! Succes

#42
_Dan12345_

_Dan12345_

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 76
  • Înscris: 14.09.2020
Eu zic sa te mai gândești la perna de balast. În primul rand e problema logistica, de manipulat pământul intr un spațiu mic în București,
Eu zic sa te mai gândești la perna de balast. În primul rand e problema logistica, de manipulat pământul intr un spațiu mic în București nu prea poți face o movila pe strada. Cum faci cu utilajele sa sapi pana la 2m? Trebuie sa protejezi malurile, sa consolidezi fundațiile vecine. Politia locala o sa te stalkereasca. Al 2 Lea e costul care va fi enorm. Nu sunt constructor dar dpdv eficienta o perna de balast mi se pare prea mult pentru o casa p+2, e buna soluția doar pe hârtie.

Poate o fundație pe minipiloti e mai simplu de executat decât perna de balast. E un sfat de electrician nu de constructor.

Edited by _Dan12345_, 21 June 2021 - 12:47.


#43
anaki

anaki

    IES-CONSULTANTA DE SPECIALITATE

  • Grup: Moderators
  • Posts: 10,404
  • Înscris: 17.03.2009

View Postanothertwo, on 20 iunie 2021 - 10:34, said:


Instalatii electrice:
- bransament trifazat, minim 20kVA. Primit ATR din partea distribuitorului, exista capacitate si disponibilitate. Am primit 3 solutii, o voi alege pe cea mai convenabila dpdv cost si implementare, dar voi tine cont si de posibilitatea de a fi prosumator (inteleg din topicurile dedicate ca trebuie sa ai cui sa "vinzi" energia produsa de PV).
Pe tine te intereseaza puterea activa (care este mai mica decat cea aparenta) pe care poti sa o absorbi din retea  de aceea cere de la 20kw in sus.
- tablou electric principal, in care se vor separa zonele principale. In mintea mea, in acest tablou principal as pune alimentarea de la distribuitorul de energie electrica, si de aici as pleca cu circuite catre tablourile fiecarui nivel, dar si cu circuit trifazat catre statia de incarcare auto (aceasta fiind singurul consumator trifazat pe care il iau in calcul in acest moment). Tot in acest tablou s-ar lega si panourile fotovoltaice, dar si un eventual acumulator de 5kWh.
Preferabil nu direct in interiorul tabloului.

- tablou electric pentru fiecare nivel. Daca bugetul imi permite, voi incerca sa folosesc cate un circuit dedicat fiecarui consumator, dar cel mai probabil voi opta pentru un circuit per incapere, mai putin bucatarie, sufragerie si camera tehnica (cuptor electric, MSV, MSR, etc).
- protectie impotriva fluctuatiilor survenite pe reteaua distributorului. Prefer deconectarea de la retea in detrimentul unei fluctuatii de tensiune.
- protectie impotriva electrocutarii, dar si detectie scurt-circuit, pentru reteaua interna. Daca trebuie sa numesc o fobie, aceasta este legata de curentul electric, si posibilitatea unui electrosoc, sau a unui incendiu cauzat de reteaua electrica.
- este recomandat sa merg cu circuitele electrice pe pardoseala, prin spatiul tehnic de sub IPAT, in loc de a merge cu aceste circuite orizontal prin caramida?
Poti sa mergi lejer dar trebuie o buna coordonare intre echipele de instalatii sa traseze cel putin in acea zona traseele pt a nu a avea surprize neplacute.
Modul de pozare este foarte important.


Ce imi lipseste in lista de mai sus?
Trebuie sa lasi goluri in plac ide la camera tehnica pana la acoperis pt cablurile fotovoltaice,cabluri TE de la etaje superioare ,etc,goluri in fundatie pt diverse cabluri ,bransment.
Prin golurile ale sa nu iti bage si tevile de apa, pt ca pot apare probleme.

Edited by anaki, 21 June 2021 - 13:47.


#44
roman_roman

roman_roman

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,844
  • Înscris: 27.07.2017

View Postsacos, on 20 iunie 2021 - 18:04, said:

Mai construiesti anul acesta?
In unele situatii preturile s-au dublat. Pe langa mine, doi dezvoltatori s-au oprit. Unul cu un bloc, altul cu un cartier de case.
S-au oprit ca să-și ia concedii. Mai trebuie și câte o pauza că să cheltuie ce au produs.

#45
anothertwo

anothertwo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,011
  • Înscris: 07.06.2019
@_Dan12345_, perna de balast imi pare o solutie tehnica pe care o pot realiza, atat dpdv logicstic cat si financiar.
Pe latura sudica a terenului meu ma invecinez cu un lot liber, si am primit acordul acestora pentru a depozita tot pamantul excavat. Sunt practic 500+ mp pe care pot depozita acest pamant. Daca fac o movila de aprox 1m inaltime, inseamna ca am nevoie de 250mp de depozitare, ceea ce terenul vecin imi permite.
Pe parcursul sapaturilor pentru perna de balast, nu voi avea organizare de santier pe teren, astfel incat sa am minim 5m pe lateral pentru manevrarea utilajelor. La nevoie, cei 5m se pot "transforma" in 10ml pentru acces din strada. Vecinii imi sunt recunoscatori ca am reusit sa obtin buget aprobat pentru extinderea retelei de canalizare pe strada, asa ca nu vad mari probleme aici.
Intrevad probleme de logistica la partea de acces, pentru ca in zona nu sunt locuri de parcare asa numeroase (cu toate ca suntem in Sector 3!), si va trebui sa anunt din vreme posesorii autovehiculelor sa nu parcheze pe borduri. Am trecut deja printr-un astfel de episod cand am curatat terenul, si oamenii au dat dovada de intelegere.
Ceea ce ma ingrijoreaza este faptul ca in urma sapaturilor, pot afecta strada, pentru ca retragerea fata de strada este de 2m, iar perna de balast se evazeaza cu inca 1m, si imi mai ramane doar 1m pentru taluz. Sper ca raportul taluzului 2/1 inseamna adancime/latime.

Extras din proiectul de structura:
Conform studiului geotehnic, pentru imbunatatirea terenului de fundare se va excava stratul de umplutura, partial, pana la cota -2,45m (fata de cota 0), respectiv 2,10m adancime (cota masurata fata de CTN=-0,35m) si se va asterne o perna de balast compactat cu grosimea de 1,00m. In plan orizontal, atat excavatia, cat si perna de balast vor fi evazate pe ambele directii cu minim 1,00m fata de conturul constructiei. Sapatura generala va fi executata mecanizat si manual cu prevederea unor taluzuri de 2/1.

Despre piloni, nu ma pot pronunta, nu stiu cat de ieftina este o astfel de solutie, si daca o structura de beton armat pentru o casa unifamiliala este chiar potrivita pentru aceasta implementare. Stiu ca am discutat cu structuristul acest aspect si am facut cateva simulari de costuri, iar concluzia acestuia a fost ca perna de balast este solutia potrivita.

@anaki, nu sunt tehnic, stiu sigur ca incurc unitatile. Prin ATR, eu am cerut alimentare cu energie electrica la tensiunea de U = 400 V, pentru o putere maxim simultan absorbita Pa = 30 kW, si am primit aviz favorabil (si asigurari verbale pentru disponibilitate).
Eventualul acumulator nu se va instala in cutia tabloului, si undeva pe perete/pardoseala, fiind totusi un acumulator cu o capacitate de 5kWh (greutate si dimensiune destul de mare).
Da, am fost prevazator, am insistat, si am primit o ghena de instalatii de 200x20 cm, ce merge pe verticala pe toata inaltimea casei. Trebuie sa mai las gauri de trecere prin placa superioara a acoperisului pentru iesirile catre PV, aerisire conducte si pluviala de rezerva. Spatiul respectiv se va imparti intre circuitele electrice, curenti slabi, instalatii sanitare si termice, ventilatie si tubulatura AC. Cablurile de orice fel, vor fi trecute prin tuburi PVC pentru protectie si tragere facila.

Pentru a duce cablurile pe pardoseala, voi utiliza cei 20cm de strat tehnic si succesiunea straturilor este asa:
- placa de beton armat (planseu)
- 10cm EPS80 sau vata bazaltica pentru pardoseli
- 3cm XPS
- tubulatura IPAT + sapa, total 6,5m
- finisaj 1cm *sigur trebuie sa revizuiesc grosimile straturilor, astfel incat sa ma incadrez in 20cm inaltime.
Vreau sa "crosetez traseele cablurilor prin stratul de EPS/Vata. Cablurile vor fi trecute prin tuburi PVC. Spatiul ramas va fi umplut cu EPS macinat (in cazul in care nu gasesc o solutie mai buna).


@Sorintech, da, voi trage nul in intrerupatoare, pentru ca am de gand sa folosesc intrerupatoare smart, ce se comporta ca un consumator, si au nevoie de nul. N-as turna cablurile in planseu sau sapa, dar le-as duce prin spatiul tehnic de sub IPAT.
Am deja in lista de cerinte alimentarea catre consumatorii exteriori casei, sper sa nu scap din vedere vreunul.

Ca tot suntem la capitolul instalatii electrice, recomandati utilizarea cablurilor sau a conductorilor? Toti peretii interiori sunt din structura usoara, gips-carton dublu-placat cu umplutura de vata acustica.

#46
anaki

anaki

    IES-CONSULTANTA DE SPECIALITATE

  • Grup: Moderators
  • Posts: 10,404
  • Înscris: 17.03.2009
Imi place ce citesc Posted Image si sper sa-ti iasa asa cum vrei,abia astept sa vad proiectul.
Am zis si de cablurile care vin de la fotovotaice sa nu le le duci in tablou am sa-ti  pun o poza de altundeva zilele astea cu amplasarea lor in camera tehnica .
Trendul este pt cablurie electrice datorita prevederii ca toate sa fie ignifuge,fara halogeni ,iar mantalele lor asigura acest lucru..

Edited by anaki, 21 June 2021 - 15:43.


#47
danciusergiu84

danciusergiu84

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 733
  • Înscris: 20.11.2008

View Postanothertwo, on 21 iunie 2021 - 15:15, said:

1. Ceea ce ma ingrijoreaza este faptul ca in urma sapaturilor, pot afecta strada, pentru ca retragerea fata de strada este de 2m, iar perna de balast se evazeaza cu inca 1m, si imi mai ramane doar 1m pentru taluz. Sper ca raportul taluzului 2/1 inseamna adancime/latime.

2. Pentru a duce cablurile pe pardoseala, voi utiliza cei 20cm de strat tehnic si succesiunea straturilor este asa:
- placa de beton armat (planseu)
- 10cm EPS80 sau vata bazaltica pentru pardoseli
- 3cm XPS
- tubulatura IPAT + sapa, total 6,5m
- finisaj 1cm *sigur trebuie sa revizuiesc grosimile straturilor, astfel incat sa ma incadrez in 20cm inaltime.
Vreau sa "crosetez traseele cablurilor prin stratul de EPS/Vata. Cablurile vor fi trecute prin tuburi PVC. Spatiul ramas va fi umplut cu EPS macinat (in cazul in care nu gasesc o solutie mai buna).

3. Ca tot suntem la capitolul instalatii electrice, recomandati utilizarea cablurilor sau a conductorilor? Toti peretii interiori sunt din structura usoara, gips-carton dublu-placat cu umplutura de vata acustica.

1. Dupa mine cel mai probabil asfaltul se degradeaza oricum. Dar ca sa reduci efectele betonierelor etc... probabil cel mai bine ar fi sa-ti faci acum grina de soclu pentru gardul de la strada pe toata lungimea lui ca sa aibe sprijin pe parti si astfel nu cred ca vei mai avea probleme. Bine, asfaltul tot se poate degrada de la utilajele grele dar macar nu ai cheltuit bani in plus cu stabilizarea pamantului cu ceva zid de sprijin si nu iti poate reprosa nimeni ca nu ai luat masura de protectie adecvata a asfaltului.

2. Cum de te-ai gandit la vata bazaltica sub IPAT? Care ar fi avantajele/dezavantajele de punere in opera fata de polistiren pentru pardoseala? In spatiul ramas poti sa bagi spuma la tub.

3. Daca tot mergi cu nul de lucru in dozele de iluminat poti merge foarte bine cu varianta pe cabluri. Daca doresti un aspect cat mai minimal al casei sau nu doresti sa sectionezi prea mult conductoarele poti merge direct din tablou pana in dozele de aparat (prize intrerupatoare). Personal prefer un singur tablou mai mare intr-un spatiu tehnic: CT sau garaj.

Edited by danciusergiu84, 21 June 2021 - 17:19.


#48
anothertwo

anothertwo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,011
  • Înscris: 07.06.2019
@anaki, cel puțin așa visez eu acum. Sper sa nu revin aici și sa îmi plângeți de mila :-)

@danciusergiu84, pana la urma, strada va fi reasfaltată complet, pentru ca tragerea canalizării de către ApaNova implica reasfaltarea drumului. Sper ca odată refăcut drumul sa apară in proiect și iluminat stradal dar si sa încerc sa modific strada in sens unic, fiind o artera ce încojoară 3 scări de bloc. Știu deja unde este direcția de circulație din PMB :-)

Tatonez cu vata bazaltică peste pardoseală (dar si peste acoperiș tip terasa) pentru a reduce zgomotele de impact. Dar s-ar putea sa revin la EPS100 după ce obțin si o lista de prețuri. Sa speram ca nu va fi cazul.

Dacă bugetul îmi va permite sa merg cu cate un cablu către fiecare post de lucru, înseamnă ca tabloul va fi unul neîncăpător. Așa ca vreau sa am un tablou principal accesibil imediat la intrarea in casa, și alte tablouri dedicate etajelor. Ghena de instalații îmi permite rutarea cablurilor destul de lejer. Sper ca și inginerul de instalații sa fie de acord cu mine.

Ce consumatori mari sa am in vedere? Unde stau acum, nu am multe din electrocasnicele pe care mi le doresc la noua casa.

#49
anaki

anaki

    IES-CONSULTANTA DE SPECIALITATE

  • Grup: Moderators
  • Posts: 10,404
  • Înscris: 17.03.2009
Daca esti riguros,stabilesti un grafic al lucrarilor,nu accepti solutii manelistice,ceri verificare la fiecare etapa dar si dupa ce intra cei cu sape ziduri,etc nu vei avea surprize,cine greseste sa plateasca remedierea.

#50
danciusergiu84

danciusergiu84

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 733
  • Înscris: 20.11.2008
E buna ideea cu vata, eu as aplica-o intre nivele iar pe placa de la cota zero adica cea peste casetele fundatiei as pune extrudat pentru a fi asigurat in eventualitatea aparitiei umezelii.

Consumatorul electric cel mai mare e plita electrica 7-9kw dar merge pe 2 faze, apoi e cuptorul 3,5kw, MSR 2kw, uscator de par peste 2 kw, aspirator 1kw, placa de par 0,5kw...

#51
iladi

iladi

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 27,733
  • Înscris: 29.04.2008

View Postanothertwo, on 21 iunie 2021 - 15:15, said:

utilizarea cablurilor sau a conductorilor

Care este diferenta intre cele doua?

#52
anothertwo

anothertwo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,011
  • Înscris: 07.06.2019
Astia ar fi conductorii (cabluri electrice izolate, individuale): https://www.iluminat...a-100m-1786.jpg
Acesta ar fi cablul: https://i.dedeman.ro...0/1005686_3.jpg

#53
manghels

manghels

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,429
  • Înscris: 27.02.2008
Lițat vs. fir plin..

#54
iladi

iladi

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 27,733
  • Înscris: 29.04.2008

View Postmanghels, on 22 iunie 2021 - 17:59, said:

Lițat vs. fir plin..

neah, ala e multi filar vs monofilar

Am banuit eu cam ce se (sub)intelege,desi strict la definitie

CÁBLU, cabluri, s. n. 1. Mănunchi de fire textile sau metalice răsucite, folosit la tracțiuni sau la ridicat greutăți. 2. Conductă electrică formată din mai multe fire izolate (acoperite cu un înveliș vegetal sau metalic). 3. Unitate de măsură pentru distanțe, egală cu a zecea parte dintr-o milă marină, adică cu 185,2 m; ancablură. – Din fr. câble.

CONDUCTÓR, -OÁRE, conductori, -oare, adj., s. n., s. m. și f. 1. Adj., s. n. (Corp sau material) care prezintă conductibilitate electrică sau conductibilitate termică. ◊ Conductor electric = piesă cu conductanță mare, folosită pentru realizarea circuitelor electrice prin legături conductive. 2. S. m. și f. Lucrător la calea ferată care controlează biletele călătorilor și supraveghează ordinea în vagoane. ♦ (Rar) Vatman; șofer. ♦ Supraveghetor și diriguitor al unei echipe de lucrători; șef de echipă. 3. S. m. și f. (Înv.) Călăuză. – Din fr. conducteur, lat. conductor

nu prea pusca

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate