Bicicleta hibrida
#37
Posted 11 October 2020 - 12:52
mcjohn, on 11 octombrie 2020 - 10:13, said:
, Nici nu-mi mai bat capul cu tine. Chiar te rog,dar am vazut cate prune ai in straitza pe topicul celalalt cand te-i aruncat la un motor periat in loc de unul brushless care are un randament superior si uzura mai mica.Ai crezut ca 250W la 60 euro fac cat 250W la 300 de euro.Te complici de-a pl-ea cu lanturi si transmisii in loc sa ai direct drive. Eu am prezentat pentru discutie o alternativa de constructie si tu incercai cu tot dinadinsul sa faca omul cum ai facut tu ca si cum ai detine adevarul suprem.De aceea am si pus topicul la electronice ca era vorba de circuite electronice si randamente cu modalitati de constructie. |
#38
Posted 13 October 2020 - 21:34
benis, on 10 octombrie 2020 - 09:21, said:
Poți băga curent și Ă®n LiIon Ă®n timp ce o descarci. Raman intezis cat de putine notiuni elementare au marea majoritate dintre indivizi. Cand se preda randamentul la fizica voi unde erați? Initiatorul cu ideile sale a ajuns sa transforme o bicicleta simpla si eficienta intr-una cu multe KG in plus, cu pierderi de putere prin caldura la conversia energiei mecanice in energie electrică si mai apoi tot in energie mecanica si cu fiabilitate mult diminuata datorita acumulatorilor care sunt consumabili si a complexitatii subansamblelor. Transmisia la o bicicleta se uzeaza prematur datorita componentelor de calitate slaba si sistemului prost gandit din fasa(lant si pinioane nelubrifiate continu si expuse la praf, apa si tot ce inseamna mediul exterior. Daca transmisia ar fi casetata etans si lantul ar trece printr-o baie de ulei de transmisie nu s-ar defecta niciodata! Asta e un upgrade care merita facut. Daca vrei ceva care nu are moarte improvizeaza o transmisie casetata cu lant si pinioane de la o distributie de masina cu care sa ataci o roata de bicicleta cu schimbator de viteze integrat in butuc. |
#39
Posted 14 October 2020 - 15:36
geo123, on 13 octombrie 2020 - 21:34, said:
, Daca vrei ceva care nu are moarte improvizeaza o transmisie casetata cu lant si pinioane de la o distributie de masina cu care sa ataci o roata de bicicleta cu schimbator de viteze integrat in butuc. Daca reusesti asa ceva acasa pe masa de la bucatarie sa ma anunti si pe mine ca o cumpar.Pana atunci eu visez la solutii simple facute acasa pe genunchi. |
#40
Posted 14 October 2020 - 19:15
Eu vad un singur avantaj major al sistemului asta - posibilitatea de a genera o putere mai mare decat e necesara pt deplasare cand mergi cu viteze mici. Si stocarea surplusului, bineinteles.
Alt avantaj ar fi atenuare varfurilor necesarului de putere. Pedaland direct trebuie power on demand. Cu sistemul asta bateria e ca un buffer care va suporta varfurile necesarului de putere. Alt avantaj - e mai usor sa mentii o anumita viteza decat sa accelerezi pana la acea viteza asa ca un buffer ajuta. Pe de alta alta parte sunt destule dezavantaje si nu stiu cat de mult merita. Edited by underb, 14 October 2020 - 19:16. |
#41
Posted 14 October 2020 - 20:19
Cata vreme bufferul ala il faci tot din energia ta nu este nici un avantaj.Ce dai pe mere iei pe pere.
|
#42
Posted 14 October 2020 - 23:01
geo123, on 14 octombrie 2020 - 20:19, said:
Cata vreme bufferul ala il faci tot din energia ta nu este nici un avantaj.Ce dai pe mere iei pe pere. Da miscarea din lant nu tot din energia ta provine.Aia vine din ceruri?Da simplitatea constructiva fara atatea schimbatoare si pinioane?Din 2 baterii de 15A poti scoate usor 60km autonomie.Plus ce mai dai tu la pedala ajungi la 100.Plus daca te opresti la benzinarie la o bere sau o gustare poti pune acumulatorii la incarcat. |
#43
Posted 14 October 2020 - 23:05
sau poti da la pedale cat mananci gustarea si bei berea...
|
#44
Posted 15 October 2020 - 11:52
geo123, on 14 octombrie 2020 - 20:19, said:
Cata vreme bufferul ala il faci tot din energia ta nu este nici un avantaj.Ce dai pe mere iei pe pere. Pe scurt cand poti produce maxim 300W si in mod sustinut 200W nu ai de unde scoate 500W pt a urca un deal sau a accelera rapid in vreo situatie anume. In schimb, daca ai un buffer, poti pedala cu 200W cand ai nevoie doar de 150W pt deplasare si sa folosesti diferenta pt a asigura niste varfuri de putere pe care nu le poti genera altfel. Altfel, dupa cum am spus, exista si dezavantaje dar alea sunt in balanta cu avantajele. Ramai si cu avantajele si cu dejavantajele si le simti pe ambele. Nu se anuleaza direct sa simti doar diferenta neta dintre ele in sens pozitiv sau negativ. Abordarea lui as zice ca e sa compenseze pierderile sistemului electromecanic prin producerea energiei la o putere pe care organismul o poate genera mai eficient si in mod sustinut si sa mai si ramana cu ceva la sfarsit. Nu zic ca e fezabil dar nici nu pot spune cu certitudine ca nu e. Ca iesim din sfera tehnicii si intram putin si in anatomie. Edited by underb, 15 October 2020 - 11:55. |
#45
Posted 15 October 2020 - 12:14
Stimati colegi (care intelegeti fizica), nu mai pierdeti timpul cu discutii inutile, ca sa convingeti un om ca "inventia" pe care vrea s-o faca e
Kean, on 14 octombrie 2020 - 23:01, said:
Din 2 baterii de 15A poti scoate usor 60km autonomie.Plus ce mai dai tu la pedala ajungi la 100. Edited by danpet, 15 October 2020 - 12:15. |
#46
Posted 15 October 2020 - 20:49
underb, on 15 octombrie 2020 - 11:52, said: Partea in care comparam bufferul cu pedalatul "pe direct" care presupune power on demand ti-a scapat. Pe scurt cand poti produce maxim 300W si in mod sustinut 200W nu ai de unde scoate 500W pt a urca un deal sau a accelera rapid in vreo situatie anume. In schimb, daca ai un buffer, poti pedala cu 200W cand ai nevoie doar de 150W pt deplasare si sa folosesti diferenta pt a asigura niste varfuri de putere pe care nu le poti genera altfel. Altfel, dupa cum am spus, exista si dezavantaje dar alea sunt in balanta cu avantajele. Ramai si cu avantajele si cu dejavantajele si le simti pe ambele. Nu se anuleaza direct sa simti doar diferenta neta dintre ele in sens pozitiv sau negativ. Abordarea lui as zice ca e sa compenseze pierderile sistemului electromecanic prin producerea energiei la o putere pe care organismul o poate genera mai eficient si in mod sustinut si sa mai si ramana cu ceva la sfarsit. Nu zic ca e fezabil dar nici nu pot spune cu certitudine ca nu e. Ca iesim din sfera tehnicii si intram putin si in anatomie. De ce sa pedalez ca prostu in palier la capacitate maxima ca sa compensez kilogramele in plus si randamentul scazut si pe deasupra sa mai bag si ceva curent in baterie pentru o eventuala rampa?! Cand pot foarte bine sa pedalez lejer pe o bicicleta normala iar cand dau de o rampa abrubta retrogradez frumos la foaie mica si pinioane mari si am rezolvat simplu si eficient problema. Nu se justifica nicicum efotul inutil pentru a impinge kilograme in plus si a compensa randamentul inferior. Trebuie sa fii masochist sa faci asta. La o bicicleta conteaza enorm fie gram in plus si fortele de frecare/aerodinamica. Dupa ce ai epuizat energia din baterii(si asra se intampla rapid) te face praf unul cu o cursiera din fibra de carbon! |
|
#47
Posted 15 October 2020 - 22:29
danpet, on 15 octombrie 2020 - 12:14, said:
,. Nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar un om care scrie ce e mai jos, demonstreaza ca a chiulit la greu la orele de fizica din scoala.... Eu m-am adresat celor care stiu deja cu ce se mananca o bicicleta electrica.Da pentru tine ca mare specialist in instalatii solare repet ca la orele de fizica.Doua acumulatoare de 15Ah la 36V dau 540Wh ori 2 1080Wh.Daca iei o medie de 200Wh iti ies 5 ore de autonomie .La sa zicem 25km/h ai avea 125km plus ce mai dai tu la pedale lejer 150km.Asta tin sa reamintesc ca in cazul unui recumbent carosat e foarte usor de realizat intrucat puterea consumata pentru aceeasi viteza reprezinta 1/3 fata de cea a unuei biciclete normale din cauza rezistentei aerodinamice mai mari. |
#48
Posted 16 October 2020 - 08:36
Ma faci sa pierd timpul si sa repet "aiureala" pe care ai scris-o in aceasta postare:
Kean, on 14 octombrie 2020 - 23:01, said:
Da miscarea din lant nu tot din energia ta provine.Aia vine din ceruri?Da simplitatea constructiva fara atatea schimbatoare si pinioane?Din 2 baterii de 15A poti scoate usor 60km autonomie. Kean, on 15 octombrie 2020 - 22:29, said:
Eu m-am adresat celor care stiu deja cu ce se mananca o bicicleta electrica.Da pentru tine ca mare specialist in instalatii solare La acea vreme, bicicletele electrice erau o raritate in Romania. N-ai idee cati oameni m-au felicitat pentru realizare si cati mi-au sugerat s-o imbunatatesc, punandu-i un alternator, care sa si incarce bateria in temp ce merge ...ca sa nu-i jignesc (ca nu stiu fizica), le spuneam ca "e o idee" si ma mai gandesc. Ce zici...mai crezi ca nu stiu cu ce se mananca bicicletele electrice?!...In '92 ma gandeam sa-mi construiesc o masina electrica (nu aveam inca masina). Am renuntat din cauza legilor, care nu mi-ar fi permis s-o omologhez si sa circul cu ea, asa ca mi-am luat una normala, pe benzina. Uite cum arata pe osciloscop semnalul dat de controllerul de turatie (si asta facut de mine), pentru motor cu perii DC: Attached FilesEdited by danpet, 16 October 2020 - 08:46. |
#49
Posted 16 October 2020 - 09:00
Poza cu prima varianta (de testare), in care nu avea inca performantele finale, motorul (acelasi) alimentat doar la 12V cu o baterie de 18Ah. Nu avea inca acceleratie, ci doar un releu, ca nu avea putere...Cand am trecut-o pe 24V (motorul e de 30V), am pornit cum eram obisnuit, pedaland si am cuplat motorul...s-a ridicat pe o roata si ma lasat in spate Atunci am tras concluzia ca ii trebuie neaparat variator si acceleratie si le-am facut (nu am poze)...Prin dublarea tensiunii de alimentare, puterea a crescut de 4 ori
Attached FilesEdited by danpet, 16 October 2020 - 09:05. |
#50
Posted 16 October 2020 - 09:22
Daca mai vrei, uite, un proiect nefinalizat (din pacate): bicicleta de fitness cu generator Home-made de 200W pentru incarcarea in casa a acu de 12V. Mai trebuie doar asamblate...dar am renuntat. Pe rotor magneti cu Neodimium, stator cu bobine turnate in rasina (monofazat). Generatorul e ca cele folosite la generatoarele eoliene/hidro home-made. (m-au pasionat intr-un timp).
Attached Files |
#51
Posted 20 December 2020 - 12:05
Deși eram convins că așa ceva nu poate funcționa, uite că totuși s-a găsit unul care să afirme contrariul .
(Încă unul, pe lîngă inițiatorul acestui topic.) [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/syCzVlHUWQI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/zf3z1wNPxI8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Anul trecut, "o baterie" 36 V , 4,4 Ah, costa undeva la 250 lei (pe eMag). Anul acesta am văzut și la 100 lei. Hoverboard, am luat unul nou de pe eMag anul trecut, dar l-am dat înapoi, ptr că în prezentarea de pe site, specifica la descriere că are 2x500 W motoarele, dar am primit unul cu 2x350 W. Anul acesta am găsit Hoverboard sub 200 lei, sau roți sub 100 lei pe OLX. Deci dacă ce afirmă tipul (din video) ar funcționa (deși mă cam îndoiesc), teoretic inițiatorul topicului și-ar putea construi proiectul cu suma de 350 lei (presupunînd că bicicleta o deține deja.) O baterie asigură o autonomie de aprox 1 oră. Deci să presupunem că pleci de acasă cu cele 2 baterii pline, poți parcurge lejer 50 km. Acum, nu știu cît curent poate acumula în timpul mersului, bareria care se încearcă. (O baterie debiteaxă curent, în timp ce, cea de a doua, acumulează curent.) Întotdeauna se va folosi doar o singură baterie, care va fi cuplată la motor. Eu am deja 5 astfel de baterii, dar cu amperaj mult mai mare ca cea albastră din clip. Așa că am ... cel puțin 100 km autonomie . Eu, fac în medie 50 km la un drum. Așa că nu-mi fac probleme de autonomie. Edited by mcjohn, 20 December 2020 - 12:09. |
|
#52
Posted 20 December 2020 - 17:19
Sînt nevoit să fac o corecție !
Am bănuit că un plin al unei baterii, ajunge ptr 20-25 km Dar ... se pare că m-am înșelat. Acest tip afirmă că se deplasează doar 15 km cu un plin. Screenshot_YouTube_Vanced_20201220-171111.png 893.08K 5 downloads [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Z24RQhX2RHY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#53
Posted 20 December 2020 - 21:50
#54
Posted 21 December 2020 - 14:38
danpet, on 16 octombrie 2020 - 09:00, said:
Poza cu prima varianta (de testare), in care nu avea inca performantele finale, motorul (acelasi) alimentat doar la 12V cu o baterie de 18Ah. Nu avea inca acceleratie, ci doar un releu, ca nu avea putere...Cand am trecut-o pe 24V (motorul e de 30V), am pornit cum eram obisnuit, pedaland si am cuplat motorul...s-a ridicat pe o roata si ma lasat in spate Atunci am tras concluzia ca ii trebuie neaparat variator si acceleratie si le-am facut (nu am poze)...Prin dublarea tensiunii de alimentare, puterea a crescut de 4 ori |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users