Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare demontare+instalare ...

CAIET SERVICE PREDEAL II

Internare spital psihiatrie

CM de snooker 2024
 Scot penele dupa montajul tamplar...

Masina de spalat vase si grasimea

Noua lege de acces in paduri

Sunt ouale proaspete?
 Aplicatie invatare limba Germana

Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile
 Primele zile ale internetului per...

Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...
 

Bicicleta hibrida

- - - - -
  • Please log in to reply
64 replies to this topic

#1
Kean

Kean

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,883
  • Înscris: 14.09.2016
Desi trebuia sa-l pun in alta rubrica,am considerat ca aici pot obtine mai multe informatii la conceptul care l-am gandit.E vorba de o bicicleta complet electrica in care sa se elimine transmisiile mecanice,lant,pinioane,deraileur (sau cum mama dracului ii zice).In principu ar fi 2 pedale care sa antreneze printr-o curea un mic generator care la randul sau sa alimenteze acumulatorul bicicletei si motorul din roata din spate.
   Problema care se ridica ar fi gasirea unui generator asa minuscul si adaptarea unui incarcator care sa transforme o tensiune variabila de sa zicem 6-12V in una constanta de 36 pentru acumulatorul motorului.Ca  si generator ma gandeam la un motor brushless din alea pentru modelism care pot da cateva sute de W chiar si Kw la dimensiuni reduse.
Problema ar fi transformarea unei tensiuni variabile in una constanta cum am mai precizat mai sus.Ca si back up in cazul ca s-ar defecta unul dintre motoare cel de generator de la pedale si cel de la roata din spate m-am gandit sa iei cate un motor de rezerva cu tine,ca sa nu suni dupa ajutor sa te duca acasa.In cazul motorului de la roata,care ar fi de 28" ma gandeam se iei un motor cu roata de 20" care are un volum mai mic.Nu am precizat ca bicicleta ar fi una recumbent adica din aia la care te culci pe spate si carosata.Ceva in genul din poza.In felul asta s-ar reduce mult complicatiile mecanice si zgomotul din mers.

Attached Files

  • Attached File  Rec1.jpg   106.56K   25 downloads
  • Attached File  Re2.jpg   114.16K   23 downloads


#2
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,025
  • Înscris: 24.02.2006

View PostKean, on 04 octombrie 2020 - 08:08, said:

..........o bicicleta complet electrica .........In principu ar fi 2 pedale ....
ceva e putred in Danemarca :)


lasand deoparte contradictia dintre "complet electrica" si partea cu pedalele, ideal ar fi sa simplifici un mecanism, nu sa-l complici. in locul unui sistem simplu mecanic, pe care-l poti repara pe marginea drumului cu foarte putine unelte, varianta ta include "un motor de rezerva" :).

#3
silverflower

silverflower

    Anti-dogmatic

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,828
  • Înscris: 04.05.2008
- Ai avea pierderi la transformări mai mari decît cele mecanice clasice.

#4
danpet

danpet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,578
  • Înscris: 01.03.2007
Ma doare capul de cati "inventatori" s-au gandit (si se mai gandesc inca) sa faca perpetuum mobile... :(...si mai e un grup care sunt convinsi ca Pamantul e plat...

#5
Kean

Kean

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,883
  • Înscris: 14.09.2016

View Postdanpet, on 04 octombrie 2020 - 08:48, said:

Ma doare capul de cati "inventatori" s-au gandit (si se mai gandesc inca) sa faca perpetuum mobile... Posted Image...si mai e un grup care sunt convinsi ca Pamantul e plat...

Cred ca inca nu ti-ai baut cafeaua si ai omis sa citesti complet threadul.Nu vreau sa fac perpetum ci sa simplific ceva.

View Postsilverflower, on 04 octombrie 2020 - 08:45, said:

- Ai avea pierderi la transformări mai mari decît cele mecanice clasice.

Adica in sensul.....stiu ca ar fi la transformarile electrice,dar m-as incumeta pentru simplitatea constructiei.

#6
coniac

coniac

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 497
  • Înscris: 17.12.2019
http://senseable.mit...heel/wheel.html

#7
Kean

Kean

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,883
  • Înscris: 14.09.2016

View Postconiac, on 04 octombrie 2020 - 09:35, said:


Se pare ca a fost un proiect universitar care nu a intrat in productie de serie.

#8
coniac

coniac

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 497
  • Înscris: 17.12.2019
E in productie de niste ani
Dar e scump , pe la $1000 daca mai tin minte

#9
Kean

Kean

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,883
  • Înscris: 14.09.2016
Costa 1750$ dar nu e disponimil numai in state.Cam scump pentru o roata cu motor.Cumperi una chinezeasca cu acumulator si accesorii pentru 500€.

https://www.superped...n.com/en/choose

#10
danpet

danpet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,578
  • Înscris: 01.03.2007

View PostKean, on 04 octombrie 2020 - 08:56, said:

Cred ca inca nu ti-ai baut cafeaua si ai omis sa citesti complet threadul.Nu vreau sa fac perpetum ci sa simplific ceva.
Sa "simplifici" complicand si consumand mai multa energie :)
Ba mi-am baut cafeaua si si stiu ce spun, ca eu mi-am facut singur bicicleta electrica in 2003, dintr-un Pegas (comunist) cu roti de 20". Prinde 32km/h pe drum drept, cu 82kg ale mele si urca fara pedalat orice rampa din Sibiu...si sunt cateva foarte abrupte...
Ideea de a atasa un generator (de orice fel) la o bicicleta electrica sau normala, e o prostie! Nici macar clasicul dinam de 3W pentru far si stop nu mai e rentabil, avand acum LEDuri si acumulatori mici si usori. Scuza-ma, dar nu pot sa fiu diplomat si sa nu spun ca e mare prostie ce vrei tu sa faci! Argument:
Vei consuma mai multa energie cu acel sistem, decat daca ai pedala pe o bicicleta normala, iar cand ai zis "care sa antreneze printr-o curea" ...mi-am zis "genial", stiut fiind ca transmisia prin curea sau frictiune are cel mai mic randament (pierderile cele mai mari).
Singura chestie utila ar fi franarea cu recuperare, dar nici aia nu se justifica la o bicicleta, datorita pretului si se face din motorul electric al bicicletei, nu cu generator suplimentar.

PS:  tu vrei sa faci ce exista de cand eram eu copil (acum am 65), pe locomotivele Diesel-electrice (la alta scara desigur)...motoare electrice, alimentate de un generator actionat de un motor Diesel...Tu vrei sa pui pedalele in locul motorului Diesel...nu-i acelasi lucru!

Edited by danpet, 04 October 2020 - 11:53.


#11
Kean

Kean

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,883
  • Înscris: 14.09.2016

View Postdanpet, on 04 octombrie 2020 - 11:46, said:

,. Scuza-ma, dar nu pot sa fiu diplomat si sa nu spun ca e mare prostie ce vrei tu sa faci! Argument:
Vei consuma mai multa energie cu acel sistem, decat daca ai pedala pe o bicicleta normala, iar cand ai zis "care sa antreneze printr-o curea" ...mi-am zis "genial", stiut fiind ca transmisia prin curea sau frictiune are cel mai mic randament (pierderile cele mai mari).
,

Argumentul e ca s-au gandit si altii sa faca acelasi lucru la scara mai mare.Cum de lor le renteaza randamentul,nu stiu.Iti dau dreptate cu pierderile,dar cu tot cu aceste pierderi vei incarca acumulatorul cu curent.M-am gandit la curea sa se reduca zgomotul in "cabina".Daca stii exista si curele dintate la care nu prea exista pierderi.Se aplica deja la transmisiile de bicicleta.

https://qliovelo.com/

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/2-kkAc1-dzs?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by Kean, 04 October 2020 - 12:44.


#12
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,225
  • Înscris: 05.06.2002
Care-i shpilu’ sa construiesti asa ceva? Ieftina nu-i, eficienta nu-i, fiabila nu-i... ce problema rezolva chestia asta sau ce imbunatatire a unui produs existent aduce? Cum ai convinge tu un potential cumparator sa dea banii pe asa ceva si nu pe o bicicleta clasica?

#13
danpet

danpet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,578
  • Înscris: 01.03.2007
Acum 20 de ani, mi-am schimbat singur distributia la Olt-Cit...ce crezi?...are 2 curele dintate Posted Image...cum ti-ai imaginat ca nu stiu ca exista asa ceva?!...Da, au randament mai bun, dar tot e mai mic decat la angrenajele cu pinioane (roti dintate) sau cu lant (metalic)....Exista de mult si la unele motociclete transmisia prin curele dintate la roata.
Zici ca vei incarca acumulatorul...din ce?...din pedalat?  mai bine iti faci o bicicleta de casa (de fitness) cu generator si incarci in casa bateria...Dar stii cati kWh poti baga in ea din pedalat?...Nu-ti fa iluzii, nu prea multi, ca n-ai atata energie. Un om normal, sanatos, poate scoate prin pedalare cam 100W timp de aprox 1 ora...=100Wh Posted Image
Daca pedalezi ca sa incarci bateria (mergand pe bicicleta), consumi mai multa energie decat daca ai merge fara sa incarci bateria (Etotal=E1+E2). E1= pentru mers, E2= pentru incarcat bateria.

Edited by danpet, 04 October 2020 - 16:05.


#14
silverflower

silverflower

    Anti-dogmatic

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,828
  • Înscris: 04.05.2008
- N-a observat un ”amănunt” din dotare:
7x12V 20Ah Panasonic Battery Pack
E doar electrică cu recuperare la frînare ce are și pedale dar la care baza e bateria încărcată din altă parte, sau stai pe loc și pedalezi 5 ore din greu să încarci acumulatorii, ca să poți merge cu ea electric 30 de minute. Apropo, care-i greutatea (masa) ei, ca să putem face niște calcule cînd urci cu ea la pedale ”dealul Feleacului”, de exemplu, că nu reușesc să o găsesc?

Edited by silverflower, 04 October 2020 - 16:15.


#15
danpet

danpet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,578
  • Înscris: 01.03.2007

View Postsilverflower, on 04 octombrie 2020 - 16:06, said:

7x12V 20Ah Panasonic Battery Pack
7x12x20=1.68kWh !!! Pedaland (pe loc) cu 100Wh, ai nevoie de 17 ore ca sa incarci bateria Posted Image

Edited by danpet, 04 October 2020 - 16:37.


#16
Kean

Kean

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,883
  • Înscris: 14.09.2016
Pai voi ati crezut ca voi porni la drum cu bateria descarcata?Hai mai, chiar asa de prost ma credeti,cand eexista priza de 220,completez din curent pana cand bateria ajunge la o valoare sa-mi asigure drumul de intoarcere sau tinta de km care mi-am propus in acea zi.Problema cum am mai spus ar fi generatorul si incarcatorul de baterie.

View Postsilverflower, on 04 octombrie 2020 - 16:06, said:

-,Apropo, care-i greutatea (masa) ei, ca să putem face niște calcule cînd urci cu ea la pedale ”dealul Feleacului”, de exemplu, că nu reușesc să o găsesc?

Masa masinii din video? nu stiu.A mea ar avea cam 30kg plus eu la 80kg.

Edited by Kean, 04 October 2020 - 19:38.


#17
silverflower

silverflower

    Anti-dogmatic

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,828
  • Înscris: 04.05.2008
- Păi cam așa-s cele asistate electric din comerț mai scumpe, cu recuperare, care-ar fi diferența, un intermediar în plus?

Edited by silverflower, 04 October 2020 - 19:44.


#18
danpet

danpet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,578
  • Înscris: 01.03.2007
@Kean,  crede-ma ca cea mai buna varianta cand te lasa bateria in drum la bicicleta, e sa pedalezi pana ajungi acasa sau la o priza, fara s-o incarci prin pedalare.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate