Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Alergie sau altceva?

Perseidele

Samsung doreste ca pana in 2025 n...
 Despre "Drugtest 5000"

La multi ani @pufonel!

lichid racire Tico Daewoo

Laptop Asus nou cu ssd 980gb scri...
 Multimedia, Office - AV1, x265 De...

Platformele online schimba ordine...

Impas succesiune

Share imagini iPhone HEIC?
 xiaomi se blocheaza

Carbonaut, not great, not terribl...

Amplificare semnal GSM

Oneplus 10T
 

Transmisia manuala cu ambreiaj automatizat hyundai-kia iMT 6

- - - - -
  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1
stalker2142

stalker2142

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,530
  • Înscris: 29.10.2017
Recent Hyundai-KIA au lansat o noua varianta de transmisie care se pozitioneaza intre cea manuala si automata. Este o cutie manuala care pe baza unui senzor de intentie opereaza automat ambreiajul masinii; automobilul nu are pedala de ambreiaj

Principiul functionarii este descris in detaliu in clipul asta:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/MUi-oAFC-sE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Deja s-au montat pe cateva modele care se vand si in Romania, pe i20, i30, Rio si Stonic
Va incanta o astfel de transmisie in locul celei manuale clasice?

Edited by stalker2142, 30 September 2020 - 17:07.


#2
dan1980_25

dan1980_25

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,983
  • Înscris: 06.07.2007
A fost si pe alte masini inca din 2006. De exemplu cutia MMT pe unele modele Toyota de exemplu Corolla si Auris.
Problema lor era ca la un anumit interval de timp trebuia reglat ambreiajul pe masura ce se uza.
In fine.... din punctul meu de vedere e o pulitura sinistra.

#3
Neaceasca85

Neaceasca85

    Forumist din Slatina, Olt

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 81,092
  • Înscris: 14.10.2008
Suna a struto-camila, nu ai pedala de apasat, nu lucrezi cu piciorul stang dar tot lucrezi cu mana dreapta?

Automatele pot avea si mod sport pentru cine vrea. Fanii manualelor ii dau cu acea "retrogradare" in depasiri, ori asta eu o vad doar la motoarele slabe.

#4
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,633
  • Înscris: 29.03.2006
Indienii si multi nemti si romani isi iau Logan ieftin, Sandero,  asta daca nu direct SHuri.
Primele Loganuri I vandute in Ro erau facute in India.
Acum indienii au si Logan electric de mai multi ani...
Si se face si in Rusia si alte parti.
La bugetul asta nu intra DCTuri care se folosesc inca din anii '60 sec. 20, si cum vine tavalugul electricelor nici nu se mai investeste in tehnologie pt. ICE, acum se fac cu 3 cilindrii de 1L cumulat, sa scoata pe nas ICE-le din capul celor din care iese mai greu, si sa se si uzeze mai repede, si in acest caz foarte particular, chiar sunt de acord...
Am mers recent cu un uber cu Logan de 1L si se deplasa OK dar soferul nu era multumit, cred ca era stresat sa nu-i moara la stop...

Edited by loock, 30 September 2020 - 18:02.


#5
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,798
  • Înscris: 14.12.2007
Ce treabă are Logan-ul aici?

#6
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,633
  • Înscris: 29.03.2006

View Postericmario, on 30 septembrie 2020 - 18:38, said:

Ce treabă are Logan-ul aici?

E doar un exemplu de masina comuna care nu are DCT din motive de pret.
Am scris si Sandero.
Poti sa ignori exemplul si sa te gandesti la sfera tuturor ICE fara CVT sau similar.



#7
zurLee

zurLee

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 259
  • Înscris: 30.11.2014
Sunt doar 2 tipuri de transmisie pe care merita sa le consideri pe masini de strada: manuala, pentru pasionati sau ma rog, oameni care inca nu s-au robotizat complet, si hidramata cu convertor de cuplu. Ultimele hidramate de la ZF sunt la fel de rapide si performante ca dual-clutch-urile.

Restul sunt mofturi sau chestii ultra high performance pentru super-cars gen Ferrari, Porsche, Lamborghini si alte bestii asemanatoare.

#8
foreverbanned

foreverbanned

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,926
  • Înscris: 06.05.2020
Astea parca se numesc semiautomate.

#9
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,901
  • Înscris: 16.08.2016
Adica o robotizata cum era pe yaris sau pe sandero

#10
stalker2142

stalker2142

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,530
  • Înscris: 29.10.2017

View PostzurLee, on 30 septembrie 2020 - 19:10, said:

Sunt doar 2 tipuri de transmisie pe care merita sa le consideri pe masini de strada: manuala, pentru pasionati sau ma rog, oameni care inca nu s-au robotizat complet, si hidramata cu convertor de cuplu. Ultimele hidramate de la ZF sunt la fel de rapide si performante ca dual-clutch-urile.

Restul sunt mofturi sau chestii ultra high performance pentru super-cars gen Ferrari, Porsche, Lamborghini si alte bestii asemanatoare.

De acord, dar majoritatea oamenilor care isi iau masini noi nu prea au acces la modele pe care se pun automate cu convertor de cuplu... cu exceptia a catorva modele, se pun numai pe masini scumpe;

Despre transmisia asta ciudata am scris pentru ca este o altfel de implementare fata de celelalte robotizate care au mai fost pe piata, in sensul ca soferul schimba in continuare vitezele printr-un schimbator H si din spusele indianului ar schimba fin vitezele ca o automata adevarata.  Cred ca cel mai periculos lucru e sa te obisnuiesti pe o masina din asta si pe urma cand conduci una normala sa schimbi viteza fara sa apesi ambreiajul :)

#11
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,953
  • Înscris: 03.12.2005
Se scrie "hidramata" si se citeste "sunt analfabet". Pentru astia care n-aveti habar: "hydramatic" e un brand name de cutie automata cu angrenaje planetare(in sensul de epiciclic) si cuplaj hidraulic de-a lui GM care a aparut prin anii 60 si a murit inainte de Revolutie cu mult. Singurul loc unde ati fi putut vedea una din asta ar fi fost, eventual, prin Dallas.

#12
gmowner

gmowner

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 704
  • Înscris: 13.02.2015
Daca e fara pedala de ambreiaj dar se schimba vitezele normal de la schimbator, ca la orice manuala, atunci e un sistem inventat de mult, (1993).
S-a folosit pe Renault Twingo Easy, Volkswagen Golf Ecomatic, Saab 900 Sensonic, ca sa dau doar cateva exemple.
Acum, Bosch vad ca a inventat sistemul E-clutch, care permite debreierea automata a sistemului in ambuteiaje, daca soferul lasa schimbatorul in treapta 1. Si are si o functie de coasting, pentru consum.

#13
djl

djl

    Trăiască August! Trăiască Republica!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 105,062
  • Înscris: 13.06.2004
Hidramată cred că se referă la modul general la cutiile de viteză automate clasice.
Ambreajul automat e inventat de dinainte de 1993. Primele ambreiaje automate cred că au fost montate pe ceva "Armstrong-Sidelley" cu cutie preselectoare în anii '30 (cutia era cu planetare, dar nu avea transmisie hidraulică, ci cu ambreiaj mecanic) şi probabil să mai fi avut alte semiautomate preselectoare pe atunci (din păcate nu am reuşit să găsesc prea multe informaţii). Pe urmă au fost cele "Saxomat/Olymat" ('Olymat' era "Saxomatul" montat pe "Opel") şi alea Vakumatic ("Audi", "Volkswagen"). Cred că au existat şi ceva otobele cu ambreiaj automat (cutie preselectoare) începând de prin anii '50.

#14
maradona13

maradona13

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,222
  • Înscris: 27.06.2005
Varianta pentru Europa vine cu pedala de ambreiaj.
https://www.kia.ro/k...reste-eficienta
Acum nu prea am inteles daca pastreaza aceleasi particularitati adica daca ai putea conduce si fara sa apesi pe pedala de ambreiaj.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate