Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

probleme mașina de spalat rufe

Magazine care vand bere la keg

Proiect ciudat legat de metaverse...
 Daniel Fenechiu: Nu vom aște...

Transfer in acelasi pc cu FTP

Și daca industria europeana ...

Alimentare camera ip distanta 50m
 Nelamurire instalare internet

Cheie licenta Windows11

Sfat plantare arbori pentru o mic...

rachiu din gemuri si dulceturi
 Bara de cautare sa o mut jos?

Accesorii multitool Black and Dec...

Suma maxima.

Pilonul II - date de piata, tendi...
 

Site ''temporar'' și mutare conținut

- - - - -
  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1
cristian_puscasu

cristian_puscasu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 261
  • Înscris: 21.09.2020
Salut.
Sunt în plin proces de implementare practică a unei idei de afacere și deși este un proces lung (necesită niște certificări și omologări), acum aproape 1 an când mi-a venit ideea, am plătit pentru rezervarea a 2 domenii web (.ro), relativ asemănătoare ca denumire. Am făcut-o, evident, pentru a-mi asigura valabilitatea denumirii, dar a fost o decizie rapidă în urma unei discuții cu un prieten, care la momentul respectiv m-a pus un pic pe gânduri.
Despre ce este vorba...
Discutând și plănuind afacerea pe care vreau s-o dezvolt cu prietenul ăsta al meu, am ajuns și la subiectul studiului de piață necesar. Și ne băteam noi capul cum să-l facem în așa fel încât rezultatele să fie cât mai relevante. Ideea principală era cum să contactăm dealerii de mașini noi (în principal) din U.E. și să-i întrebăm dacă ar cumpăra produsul meu. Eu sunt paralel cu mecanismele internetului, prietenul ăsta al meu e ceva mai dezghețat, în sensul că are habar, cât de cât, de Google Ads, de campanii de marketing și tot soiul de astfel de proceduri specifice.
Și ca o concluzie la ce discutam noi atunci, a rămas să căutăm dealerii după codul CAEN (corespondențele specifice în fiecare țară, evident) și să le trimitem un email tuturor celor care îl vor avea afișat. Următoarea problemă ridicată a fost: ''De unde trimiți mailurile?''. GMail nu-ți dă voie să trimiți nu știu câte sute/mii de mailuri, soluțiile ocolitoare compromit validitatea (adrese de mail ciudate)...
Am zis: ''Bun. Facem site-ul, avem adresa oficială și trimitem de acolo!''. Dar... altă problemă! La momentul executării studiului de piață, eu încă n-am produsul finit, n-am poze și video-uri să postez, n-am mai nimic... Iar un site ''under construction'', sau fără trafic pentru o lungă perioadă de timp, se pare că trage în jos eforturile ulterioare de SEO.
Și de aceea am acționat așa. Am rezervat 2 domenii, cu denumire asemănătoare. Unul va fi folosit pentru crearea un site temporar (cu schițele din faza de proiectare și cu prezentarea detaliată a conceptului) iar de pe adresa de mail asociată voi lansa studiul de piață. Ulterior, după analiză și startul efectiv al producției, voi folosi celălalt domeniu, cel ce va deveni site-ul oficial al companiei.
Aș vrea de la domniile voastre, în primul rând o părere vis-a-vis de cum am gândit eu rezolvarea la problema asta și orice sfat/părere/idee legată de promovarea pe internet.

#2
waterman

waterman

    Mockerator

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,042
  • Înscris: 17.05.2004
Știi că trimiterea de mailuri nesolicitate este considerată SPAM ?

Fă produsul, vinde-l la câțiva dealeri de mașini de la noi, primești un feedback, continui mai departe.

Umple tu țara cu produsul tău și după aia găsești mai ușor și afară clienți.

View Postcristian_puscasu, on 28 septembrie 2020 - 00:49, said:

Sunt în plin proces de implementare practică a unei idei de afacere

Părerea mea e că greșești aici.
Nu ai produsul, nu ai studiul de piață, nu ai nici măcar un potențial client.
Cred că ești în altă fază a ideii.

#3
gumball3000

gumball3000

    ...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,572
  • Înscris: 24.09.2006
Nu te complica cu doua domenii.
Avantajele de "nou venit" nu o sa-ti aduca cine stie ce beneficii ca sa merite bataia de cap, cu atat mai putin daca faci si duplicated content sau redirect pe un al doilea domeniu.
Important e sa dai drumul la treaba, asa usor-usor, decat sa astepti sa fie totul perfect.

Edited by gumball3000, 28 September 2020 - 08:16.


#4
cristian_puscasu

cristian_puscasu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 261
  • Înscris: 21.09.2020

View Postwaterman, on 28 septembrie 2020 - 07:44, said:

Umple tu țara cu produsul tău și după aia găsești mai ușor și afară clienți.
[...]
Părerea mea e că greșești aici.
Nu ai produsul, nu ai studiul de piață, nu ai nici măcar un potențial client.
Cred că ești în altă fază a ideii.
Salut.
Am spus că sunt în faza de implementare practică pentru că am înființat deja firma, am depus cererea de înregistrare de marcă la OSIM, am început procedura de implementare a ISO 9001 (suspendată momentan, până la finalizarea construcției halei), am obținut dreptul de folosință pentru teren, am încheiat un contract cu un investitor individual, am contractat proiectarea și execuția halei de producție etc... deci există deja realizări fizice, palpabile.
În paralel, am stabilit deja relații de lucru cu viitorii furnizori, port în continuare discuții cu diverși specialiști în finanțări, pregătesc dezvoltarea ''pe orizontală'' post-start...
Eu zic că sunt în faza practică.
Produsele sunt încadrate ca ''vehicule destinate a circula pe drumurile publice'' și de aici vine și perioada lungă de timp necesară, de la idee la vânzare. Trebuie să mă certific ca și producător, iar auditul pentru asta se face doar în anumite condiții și abia ulterior pot cere omologarea de tip pentru produs.
Potențiali clienți am deja, suficienți câți să mă convingă să încep toată treaba asta. Dar de la câteva sute de bucăți (''one-time sale''), până la vânzări care să justifice certificarea de producător de serie mare... mai e de mers.
Ideea este că am ajuns în punctul în care trebuie să mă ocup și de partea de internet, de aici și postarea inițială. Am descris cum am gândit-o eu și de ce am gândit-o așa, iar domniile voastre v-ați prins că sunt ''prin porumb'', vis-a-vis de subiect, așa că... vă rog, hit me. Ce ar trebui să fac?!

#5
cristian_puscasu

cristian_puscasu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 261
  • Înscris: 21.09.2020
În esență, va fi vorba de o fabrică de remorci și semiremorci ușoare (cu diferite destinații de utilizare), rulote de vacanță și comerciale și în principiu mai tot ce se poate agăța de un autovehicul și cu M.T.M.A. de maxim 3500 kg. Voi începe cu producția unui singur model (platformă auto), iar pe măsură ce încep să încasez, reinvestesc în diversificarea gamei de produse.
Evident, inițial o singură locație și service/garanție prin terți, ulterior locații proprii.
Când vine vorba de internet, în mintea mea apar 2 probleme: 1. Studiul de piață și 2. Site-ul companiei.
Să le luăm pe rând...
Cum fac un studiu de piață relevant? Vreau să vând în special dealerilor de mașini noi, pentru că platforma se pretează desfășurării serviciului de livrare la domiciliu, d.p.d.v. al conceptului constructiv (podea autoportantă ce urcă și coboară singură, lățime utilă de 2 m, înălțime de cuplare reglabilă etc), iar asta elimină foarte mult din teama/riscul daunelor apărute în timpul transportului (mașini căzute de pe rampele de încărcare/descărcare, cârlige deformate din cauza greutății prea mari (montaj sub limita legală de înălțime), jante zgâriate etc).
Cum aflu dacă cineva ar cumpăra? Sau cum aflu câți are cumpăra? Sau cine ar cumpăra?
Faptul că un grad de rudenie cu cineva din conducerea unui importator din România îmi asigură vânzarea câtorva zeci de bucăți, e suficient cât să nu rămân dator... Și mai departe?!
Sau bun... îmi stabilesc eu clienții țintă. Cum le aflu părerea vis-a-vis de cumpărare?
Pe de altă parte, mulți îmi spun să nu-mi bat capul... calitatea se impune singură pe piață. De acord, dar în cât timp?! Sunt 27 de țări în U.E., nu pot să stau și să aștept până ''vor auzi'' de mine. Iar aici intervine și un cerc vicios așa... ca să nu-mi bat capul cu studii de piață și să mă bazez strict pe calitatea și utilitatea produsului, trebuie să lucrez pe stocuri. Stocurile necesită blocarea de bani mulți, pe care nu-i am. Ca să iau din altă parte banii necesari, potențialii finanțatori vor să vadă un studiu de piață!... Back to square 1.
Luminați-mă puțin, care vă pricepeți...

#6
dexter_lab

dexter_lab

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,342
  • Înscris: 31.10.2007
legat de site, sugestia mea ar fi sa dai drumul la site si sa pui pe el articole (cel mai bine scrise de tine) legate de ceea ce vei produce. sfaturi despre ce tip de remorca sau semiremorca sa iti achizitionezi, de ce una de x kg e mai buna decat una de y kg intr-o situatie anume.
ideea e ca motoarele de cautare sa inceapa indexarea site-ului si pana o sa ai sa pui produsele tale pe el deja sa fii pe o pozitie buna in rezultate.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate