Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...
 Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...
 

Noul Tucson 2021

* * * * * 4 votes
  • Please log in to reply
3941 replies to this topic

#2539
excentryc

excentryc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,483
  • Înscris: 15.07.2005
Intrebare pentru cei ce au doar motor termic cu cutie manuala ... ati gasit vreo metoda de a evita intrarea in functiune a functie start&stop , in afara de opri aceasta functie din butonul dedicat?
In general folosesc aceasta functie dar sunt situatii cand nu prea e indicat sa iti opreasca motorul.
Pana acum ce am observat eu este ca daca e pornit sistenul de ventilatie pe automat la maxim nu intra start&stop. (dar nu folosesc tot timpul la maxim ventilatia)
Am mai citit pe anumite forumuri (NU de hyundai) ca daca e in modul sport la fel nu intra sistemul start&stop ... dar la mine nu a functionat  (poate la cele cu cutie automata).
La fel am citit ca daca dupa ce s-a oprit masina o bagi in treapta 1 la fel nu s-ar opri motorul dar la mine nu a functionat .
In schimb daca dupa ce s-a oprit masina o bag in marsarie treaba functioneaza!
Ideea e ca nu las ambreiajul pana nu se opreste masina din deplasare , apoi o bag in marsarie si o scot pe neutru , apoi las ambreiajul si sitemul start&stop nu mai opreste motorul.

#2540
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,945
  • Înscris: 17.01.2012
...și nu-i mai ușor să apeși un buton? :o

#2541
excentryc

excentryc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,483
  • Înscris: 15.07.2005
sincer pentru mine nu... nu stiu de ce nu mi se pare la indemana ... plus ca dupa ce-l apas pentru acel moment apoi trebuie sa-l mai apasa inca o data  ca sa-l activez la loc acel sistem.

#2542
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,945
  • Înscris: 17.01.2012
nu-ți cunosc vârsta (și nici nu doresc :P ), dar atitudinea negativă referitor la un sistem avansat al unui utilaj este o reminiscență a trecutului, nu foarte îndepărtat, în care aveam doar utilaje „antice”
-nu ne plac cutiile automate
-nu ne plac filtrele de particule
-nu ne plac țiuirile centurilor nepuse
-nu ne place start&stop
-nu ne place că pt orice defect ajungem în service :P
etc

să știi că, indiferent că utilizezi sau nu toate facilitățile unui autoturism, el tot 8...10 ani va fi folosit
iar rata de defectare ține 50% de utilaj și 50% de șofer (aș zice io :) )

referitor strict la S&S: dacă la motoarele diesel ne putem gândi că sunt masive, că fac depuneri importante, că solicită din greu electromotorul etc, în schimb la cele pe benzină toate alea dispar...
io aș zice să lași sistemul să-și facă de cap și să te bucuri de condus, că e frumos de nu am cuvinte!

#2543
vasi2004h

vasi2004h

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 29
  • Înscris: 27.04.2006

 ulmenteric, pe 11 mai 2022 - 08:19, a scris:

Seria de sasiu sau Id de fabrica ?
Am primit seria de sasiu, din cate am citit pe acest forum pentru cele cu cutie automata dureaza mult mai mult decat cu cele cu cutie manuala. Nu primesti nici un detaliu de la dealer si nici de la București cand iti vine masina.

#2544
excentryc

excentryc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,483
  • Înscris: 15.07.2005

 gushpi, pe 11 mai 2022 - 12:35, a scris:

nu-ți cunosc vârsta (și nici nu doresc Posted image ), dar atitudinea negativă referitor la un sistem avansat al unui utilaj este o reminiscență a trecutului, nu foarte îndepărtat, în care aveam doar utilaje „antice”
-nu ne plac cutiile automate
-nu ne plac filtrele de particule
-nu ne plac țiuirile centurilor nepuse
-nu ne place start&stop
-nu ne place că pt orice defect ajungem în service Posted image
etc

să știi că, indiferent că utilizezi sau nu toate facilitățile unui autoturism, el tot 8...10 ani va fi folosit
iar rata de defectare ține 50% de utilaj și 50% de șofer (aș zice io Posted image )

referitor strict la S&S: dacă la motoarele diesel ne putem gândi că sunt masive, că fac depuneri importante, că solicită din greu electromotorul etc, în schimb la cele pe benzină toate alea dispar...
io aș zice să lași sistemul să-și facă de cap și să te bucuri de condus, că e frumos de nu am cuvinte!

Ai citit printre randuri ... am spus clar ca in general folosesc acest sistem S&S dar ca sunt anumite cazuri cand acesta nu este oportun ... si tu ai tras concluzia ca am o atitudine negativa fata de S&S!
Tu avand model cu cutie automata nu sti cum e la cutie manuala.
Multi dezactiveaza acest sistem la fiecare pornire ... sau la alte modele de masini il dezactiveaza permanent!
Eu nu l-am dezactivat niciodata... in schimb cum am mai spus am remarcat ca imi opreste motorul iar eu in 4-5 secunde trebuie sa plec de pe loc!
Am patit chiar sa il opreasca si in secunda 2 l-am pornit prin apasarea ambreiajului ca sa plec !
In anumite situatii pentru a evita oprirea motorului tin apasat ambreiajul acele 3-4 secunde in plus apoi schimb in treapta 1 pentru a pleca.
Stiu ca nu e ok sa tin apasat ambreiajul prea mult timp...
Si stiu ca nici treaba cu bagatul in marsarier nu e prea comoda ( desi mie imi convine mai mult decat sa apas acel buton de 2 ori )... tocmai de aceea am intrebat daca a gasit careva alta solutie.

#2545
Peerless

Peerless

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 813
  • Înscris: 14.03.2022
Eu cred ca tie ti-ar trebui butonul asta pe volan ceea ce se poate rezolva in ziua de azi.

#2546
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,258
  • Înscris: 02.02.2006

 excentryc, pe 11 mai 2022 - 14:44, a scris:

In anumite situatii pentru a evita oprirea motorului tin apasat ambreiajul acele 3-4 secunde in plus apoi schimb in treapta 1 pentru a pleca.
Stiu ca nu e ok sa tin apasat ambreiajul prea mult timp...
Sincer, pentru 3-4 secunde, eu prefer să țin ambreiajul apăsat decât să-l eliberez și apăs iar. Practic ai de ales între 3 secunde de uzură la rulment și o uzură la placa de presiune, că nici apăsarea/eliberarea inutilă repetată nu-i fac bine teoretic. Practic, ambele ar trebui să fie destul de inofensive, că nu vorbim de 2-3 minute de menținere, sau de 10-15 apăsări repetate inutile.

În mare, pentru doar 3 secunde, eu zic că e același drac. Și-mi pare mai comod să nu eliberez deloc ambreiajul în cazul ăla. Asta cu sau fără SS.

#2547
excentryc

excentryc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,483
  • Înscris: 15.07.2005

 Peerless, pe 11 mai 2022 - 15:46, a scris:

Eu cred ca tie ti-ar trebui butonul asta pe volan ceea ce se poate rezolva in ziua de azi.
Daaaa ... At fi ideal ... Știu că avem un buton configurabil... Dar din păcate acesta nu poate fi configurat pentru ce îmi trebuie mie.

 alexcrist, pe 11 mai 2022 - 16:22, a scris:


Sincer, pentru 3-4 secunde, eu prefer să țin ambreiajul apăsat decât să-l eliberez și apăs iar. Practic ai de ales între 3 secunde de uzură la rulment și o uzură la placa de presiune, că nici apăsarea/eliberarea inutilă repetată nu-i fac bine teoretic. Practic, ambele ar trebui să fie destul de inofensive, că nu vorbim de 2-3 minute de menținere, sau de 10-15 apăsări repetate inutile.

În mare, pentru doar 3 secunde, eu zic că e același drac. Și-mi pare mai comod să nu eliberez deloc ambreiajul în cazul ăla. Asta cu sau fără SS.
Ai dreptate... Până la urmă o să mă obișnuiesc așa... Dar mi-am făcut datoria de a întreba.

#2548
Peerless

Peerless

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 813
  • Înscris: 14.03.2022

 excentryc, pe 11 mai 2022 - 18:32, a scris:

Daaaa ... At fi ideal ...
Doar sa vrei ca se poate daca nu mai e in garantie "poluanta".

#2549
excentryc

excentryc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,483
  • Înscris: 15.07.2005

 Peerless, pe 11 mai 2022 - 19:30, a scris:

Doar sa vrei ca se poate daca nu mai e in garantie "poluanta".
Doar ce am luat masina ...deci garantie am inca mult si bine ...
De curiozitate ... s-ar face din soft ?

#2550
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,945
  • Înscris: 17.01.2012

 excentryc, pe 11 mai 2022 - 14:44, a scris:

Tu avand model cu cutie automata nu sti cum e la cutie manuala.

1.ba știu colega, că personala e automată, loganu' de servici e manual și cu S&S :)
2.„negativ” nu fu folosit în sens rău, ci doar ca apreciere a situației
2.1.astfel, mașinile de azi, mai ales cele dotate cu S&S, au capabilități mult mai mari în a rezista la manevre care altădată ne scotea peri albi...
-au electromotoare adecvate
-au pompițe electrice care aruncă ulei în motor chiar și când staționezi la semafor/intersecție din cauză de S&S
-ambreiajele sunt din materiale care nu mai pocnesc la 1000 de acționări (bineînțeles, acționate corect)
-S&S intră-n funcțiune numai după ce computerul este sigur că starea motorului permite: temperatură motor în regim, baterie încărcată optim etc

...așa că lasă-l să-și facă de cap! :P

PS: fusei și io-ntr-o situație de acest gen: când trecusem la cutie automată (acu ceva ani) ziceam io - marele șofer - că e mai bine să trec în poziția N cât stau la semafor :) - că apreciam că astfel nu este solicitat ambreiajul.
alții, mai hâtri ca mine „m-au râzgândit” și uite că au trecut ani și ani, io nu mai scot cutia din D la semafor, iar mașina n-are nimic... :) (și fac aproape 30k km/an)

#2551
excentryc

excentryc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,483
  • Înscris: 15.07.2005

 gushpi, pe 12 mai 2022 - 09:31, a scris:



1. Pai vezi ... da stiai cum e ... ma asteptam sa empatizezi cu mine Posted image  
2. ai enumerat o gramada de "nu ne plac" ... si am perceput in sens rau ... dar acum ne-am lamurit Posted image
2.1 sunt de acord Posted image

Edited by excentryc, 12 May 2022 - 12:22.


#2552
zfmflorin

zfmflorin

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 27
  • Înscris: 12.05.2022
Pt dezactivare S&S poți încerca să scoți mufa de la capota motor.
Dacă ai buton fizic se poate monta un modul care ține minte ultima apăsare a butonului.  De câte ori vei porni motorul, acel modul în câteva secunde va trece butonul in starea in care ai oprit mașina cu el,  activ sau inactiv.
Am așa ceva montat pe un i10 din 2021( și mașina și modulul).

#2553
catahd

catahd

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 21
  • Înscris: 28.07.2014
Aveți vești despre livrări?
A mai primit cineva mașina? Haideți cu noutăți!

#2554
valentinpo

valentinpo

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 20
  • Înscris: 14.03.2022

 catahd, pe 12 mai 2022 - 14:35, a scris:

Aveți vești despre livrări?
A mai primit cineva mașina? Haideți cu noutăți!
nimic :(

#2555
excentryc

excentryc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,483
  • Înscris: 15.07.2005

 zfmflorin, pe 12 mai 2022 - 12:34, a scris:

Pt dezactivare S&S poți încerca să scoți mufa de la capota motor.
Dacă ai buton fizic se poate monta un modul care ține minte ultima apăsare a butonului.  De câte ori vei porni motorul, acel modul în câteva secunde va trece butonul in starea in care ai oprit mașina cu el,  activ sau inactiv.
Am așa ceva montat pe un i10 din 2021( și mașina și modulul).
Da ... am citit de chestia asta ... dar eu nu vreau sa-l dezactivez de tot.

#2556
zfmflorin

zfmflorin

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 27
  • Înscris: 12.05.2022
Dezactivare completă este doar din soft. Nici eu nu doresc acest lucru și de aceea am montat modul.
Dacă ultima apăsare de buton a fost să se aprindă ledul (s&s dezactivat), ori de câte ori pornesc motorul,  la careva secunde mi se aprinde/dezactiveza s&s.
Daca am oprit motorul, iar ledul era stins (s&s activ =stare de bază), la repornire  borunul tot stins va fi( s&s activ).
Deci modulul tine minte ultima apăsare/funcție a butinului inainte de oprire motor.
Mai are o setare, gen dacă ți apăsat 5 secunde anulează funcția modulului ( că și cum nu există pe mașină).

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate