Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Receptie Eutelsat 5 West. Este po...

Poti receptiona semnal de la mai ...

Cabluri HDMI 2.1 de 4m-5m care sa...

zoom comparat cu Google Meet
 Monitor/Display wireless?

Pornire greoaie dupa cateva zile ...

De la un proiect scris in python ...

Audi A4 B9 quattro 190 CP!
 Tepari la pariuri pe TikTok

Banca imi cere justificativ fondu...

schema pcb ELECTRA CIM150 PAS

Probleme stomac
 Sfat achizitie bicicleta oras

Canalele Sky Showtime 1 și S...

Recomandare anvelope lexus rx

Extindere rețea wireless int...
 

Scoala de soferi - intrebare: ambreiaj in treapta 1.

- - - - -
  • Please log in to reply
34 replies to this topic

#19
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009
Daca-l asculti, o sa faci piciorul stang de halterofil. Cum naiba sa tii ambreiajul apasat pana schimbi a 2-a?
Bagi viteza 1. Ai plecat de pe loc, sus cracul stang. Vrei  a 2-a? Calci ambreiajul la podea, tragi de maneta de viteze in treapta 2, sus piciorul. SUS, da?

Inca ceva (bonus): la franare, prima pedala apasata sa fie FRANA, nu ambreiajul, da?

#20
Hailztorm

Hailztorm

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 571
  • Înscris: 13.02.2012

View Postdanvlas, on 15 septembrie 2020 - 18:42, said:

Daca-l asculti, o sa faci piciorul stang de halterofil. Cum naiba sa tii ambreiajul apasat pana schimbi a 2-a?
Bagi viteza 1. Ai plecat de pe loc, sus cracul stang. Vrei  a 2-a? Calci ambreiajul la podea, tragi de maneta de viteze in treapta 2, sus piciorul. SUS, da?

Inca ceva (bonus): la franare, prima pedala apasata sa fie FRANA, nu ambreiajul, da?
la franat putin da, dar la oprire, daca apasa doar frana ii moare motorul

#21
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,771
  • Înscris: 20.10.2015

View PostHailztorm, on 15 septembrie 2020 - 18:52, said:

la franat putin da, dar la oprire, daca apasa doar frana ii moare motorul
A spus "intai"

View Postdanvlas, on 15 septembrie 2020 - 18:42, said:

la franare, prima pedala apasata sa fie FRANA


#22
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009

View PostHailztorm, on 15 septembrie 2020 - 18:52, said:

la franat putin da, dar la oprire, daca apasa doar frana ii moare motorul
Sa stii ca "prima" nu inseamna intotdeauna si "singura" ;)

#23
zile_san

zile_san

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,665
  • Înscris: 10.10.2011

View Postconnectorxp, on 15 septembrie 2020 - 18:21, said:

Un instructor bun te pune intr-un loc ferit, precum o parcare si te pune sa faci exercitii de ambreiaj prin intermediul carora vei incepe sa simti cand acesta cupleaza si incepe transferul de putere catre cutie, uneori o fac cu frana de parcare trasa pentru a simti mai usor acel moment, care te va ajuta la o utilizare corecta a ambreiajului.

Doi: ai luat piciorul de pe pedala de ambreiaj de indata ce ai anclansat si iti vezi de turatii, pe urma debreiezi, selectezi treapta urmatoare si repeti. Niciodata nu tii piciorul pe pedala, il sprijini de suportul din stanga pedalei (unde exista) sau pe podea, langa pedala.

Eu am facut un set minim de exercitii si pentru cat C pentru a ma acomoda cu cuplul specific motoarelor diesel mari, fiind vorba de um motor Volvo de 12L si ~2000Nm si faptul ca nu am mai condus in trafic o manuala de multi ani si care nu tolereaza turele in exces precum un motor diesel modern de turism/suv.

si acesta e un sfat bun. condusul nu trebuie invatat mecanic. trebuie priceput ce se intampla cu masina ca dupa aceea sa gandesti si sa poti actiona. stai intr-o parcare si pleci de pe loc de 1000 de ori numai din ambreiaj. de 500 ori iti va muri motorul si dupa aceea inveti cand cupleaza si ce se intampla cand cupleaza.

#24
iliemirea

iliemirea

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,662
  • Înscris: 17.07.2014
Daca vrei sa inveti soferie, du-te in poligon, da jos instructorul din masina si exerseaza plecarea de pe loc pana iti reuseste si cu ochii inchisi.
Daca nu vei face asta, instructorul iti va tine masina din pedale fara ca tu sa ai habar si te vei trezi spre sfarsitul scolii ca nu stii sa conduci.
Recomandarea scolii va fi sa mai iei niste sedinte suplimentare.
Din pacate greu gasesti un instructor bun care sa nu te pacaleasca.

#25
CGDBZ

CGDBZ

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 29.06.2011
Problema cred ca este alta. Anumite Logan-uri 1.4(nu stiu daca toate) au acceleratia sensibila, cand pleci de pe loc  pleaca destul de tare sau daca incerci sa pleci usor risti sa opresti motorul daca nu esti invatat cu masina . Din acest motiv cred ca-l pune sa tina ambreiajul apasat si sa-i dea repede a doua. Pentru un incepator este destul de dificil sa plece normal, risca sa loveasca ceva(daca pleaca prea tare) sau sa opreasca motorul daca incearca sa plece usor fara sa tina din ambreiaj. Cineva cu ceva experienta se adapteaza destul de repede. Si eu care am ceva experienta am avut ceva probleme cu anumite masini, printe care si Logan 1.4, in sensul ca pana imi dadeam seama cum este acceleratia plecam de pe loc mai repede decat vroiam si asta pentru un incepator poate fi destul de periculos, mai ales daca trebuie si sa vireze.

#26
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
Discuțiile astea nu vor avea un final niciodată, ba chiar vor degenera în ”prost ești tu cu cine te-o învățat să conduci”, ”ba prost ești tu” etc.
Cu suspendări și puncte avertisment.
Deci cel mai bun sfat rămâne cel al lui @Tsunnnami a.k.a. romanian madafaka. Posted Image

#27
cristalqw

cristalqw

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,384
  • Înscris: 19.02.2009
Este un sfat prost.
E greu la început sa înveți mișcările dar mai bine le înveți corect de la început, nu vei mai schimba nimic ulterior.
Ambreiajul nu se ține niciodată apăsat, este o mișcare continuă până bagi în viteza dorită, apoi ridici.

#28
Xman_ghio

Xman_ghio

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,176
  • Înscris: 26.06.2009
Poate masina instructorului are ambreiajul varza si de aia ii recomanda chestii din astea :-D Tin minte in "1900 toamna" cand am facut scoala pe Dacia 1910 ca nu intra din viteza 2 in 3. Trebuia din 2 sa treci in 4, cu ambreiajul apasat si doar apoi din 4 in 3 ca sa mearga. Totul extrem de repede ca sa nu ai sincope in trafic. Credeam ca scoala de soferi a evoluat de atunci; se pare ca nu prea mult!

#29
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,771
  • Înscris: 20.10.2015
Prea lacramati cand va intra samponelul in ochisori.
Ambreiajul se simte in prima plecare si gata

Dracu cand am dart examen nu mai mersesem pe masina aia niciodata, acolo am luat-o, era o 1300 veche de la o scoala profesionala.
Nu mai mersesem cu Dacia niciodata, m-am jucat vreo ora cu Oltcit-ul vara-mii cu o zi inainte si Dacia aia, nu avea nici frana de mana.

Acum mergeti in tzantalutze sa simtiti pedalele cu servo directie, fara poligon, fara condus noaptea si tot picati pe capete

Dracu de n-o sa-mi fie frica sa merg cu motoru pe langa voi care sunteti atenti la cat sa fie tensiunea pe pedala de abreiaj

#30
bai3tzash

bai3tzash

    Membru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,520
  • Înscris: 01.08.2006
Eu zic asa: fa cum spune instructorul. E masina lui (sau a cui o fi), e tehnica lui, zice el dintr-un motiv sa faci asa. Nu cred ca de prost. Iei examenul, iti vezi de viata.
Cand o sa ai masina ta, o sa o inveti pe aia, o sa stii cum sa o conduci.

Da, de principiu, ambreiajul se tine cat sa schimbi viteza sau cand esti in panta, etc. De principiu, in teorie. Dar se pare ca in realitate se pare ca intructorul iti zice altfel sa faci.

Oricum, la scoala de soferi inveti doar cat sa controlezi masina si sa ai un pic de habar pe drum. Adica doar sa ai voie sa iesi pe strada, sa ai permisiunea legala sa conduci. De invatat ca lumea o sa inveti pe parcurs, prin experiente. O sa iti dai seama cum functioneaza masina, cat sa tii ambreiajul si cand. O sa mergi pe strada, mai te claxoneaza unu', nu te incadrezi bine, etc si a doua oara o sa fii mai atent, o sa stii mai bine ce sa nu faci sau ce sa faci cand trebuie.

Edited by bai3tzash, 16 September 2020 - 10:31.


#31
xXennon

xXennon

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 19
  • Înscris: 23.07.2015

View Postvj_Heaven, on 15 septembrie 2020 - 18:40, said:

Cum au zis si cei de mai sus, instructorul e praf si te invata prost.

Vezi pe youtube, doctor de permise. E instructor autor si iti arata exact cum sa faci pornirea daca esti incepator.

https://youtu.be/tEInEYtshM0?t=1280

Da, e super "Doctor de permise". Dar nu am cum sa fac altfel decat imi spune instructorul, atata timp cat fac cu el.

View Postiliemirea, on 15 septembrie 2020 - 19:30, said:

Daca vrei sa inveti soferie, du-te in poligon, da jos instructorul din masina si exerseaza plecarea de pe loc pana iti reuseste si cu ochii inchisi.
Daca nu vei face asta, instructorul iti va tine masina din pedale fara ca tu sa ai habar si te vei trezi spre sfarsitul scolii ca nu stii sa conduci.
Recomandarea scolii va fi sa mai iei niste sedinte suplimentare.
Din pacate greu gasesti un instructor bun care sa nu te pacaleasca.

E adevarat ca mai tine pedalele si devin confuz cand face asta

#32
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,050
  • Înscris: 17.01.2012

View Postal-padrino, on 15 septembrie 2020 - 16:44, said:

... Asa facea si baiatul meu cand a terminat scoala de soferi, de mi-a trebuit ceva timp sa-l dezvat. ....

ce bine că fi-miu a-nvățat de la mine să conducă!

topicul ista e numai bun să mai arăt odată cu degetul: instructorii auto trimit pe șosele, viitoare victime sigure :(
numai statistica mai salvează ceva...

View Postbai3tzash, on 16 septembrie 2020 - 10:31, said:

Eu zic asa: fa cum spune instructorul. E masina lui (sau a cui o fi), e tehnica lui, zice el dintr-un motiv sa faci asa. Nu cred ca de prost. Iei examenul, iti vezi de viata.
Cand o sa ai masina ta, o sa o inveti pe aia, o sa stii cum sa o conduci.


uite că aici greșești!
deprinderile, bune și proaste, căpătate în școală se vor perpetua etern
foarte puțini își revin (din cei care au avut ghinion de instructor neinstruit)
-știi câți șoferi am văzut că stau la semafor cu ambreiajul călcat?
-știi câți șoferi am văzut că scot mașina din viteză cu zeci și zeci de metri înainte de intersecții? (și frânează făr'de frână de motor...)

exact azi, aveam o mașină școală în față, într-o intersecție simplă și semnaliza stânga
a oprit să dea prioritate celor din față, dar apoi nu mai pleca...
de ce?
pt că instructorul deschisese geamul să se certe cu șoferul oprit pe străduța din dreapta :o

rezultatul? mai târziu, peste luni sau ani, elevul șofer va considera normal să oprească unde-i vine cheful să se certe cu păsăroii de pe trotuar :(

#33
StoneLiviu

StoneLiviu

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 28.01.2019
Am de 2 ani permis,si vreo 35 - 40 k km facuti.Vreau doar sa iti spun doar atat.Tu sa iei permisu,de condus vei invata SINGUR , in TIMP !
Asta iti spune cineva care nu a avut pe nimeni sa il ajute cu masina,ci a invatat tot singur,si ici colo culegeam sfaturi.Cascam gura la fel ca pui de vrabie sa astepte sa fie hraniti cu sfaturi.Unii radeau,alti faceau misto,iar unele persoane imi explicau si de 3 ori cu diferite cuvinte sa pot intelege pe intelesu meu anumite chestii 'soferesti' . Am avut un melic ciudat,instructoru meu ca sa nu moara motoru,avea o vorba "Ambreiaj frana " si la 40 km/ ora aceias vorba o avea,ii intrase in reflex,asa faceam si la masina mea,pana ma vazut unchiu meu,si mi-a explicat,si am scapat de acest tic.Tu sa iei permisu,sa conduci pe strada safe,apoi da-l dracu de ambreiaj il schimbi mai des.Per total,trebuie sa conduci safe.Mai intai iei permisu,conduci,apoi iti rezolvi ticurile nervoase(sa ma exprim asa) . Capu sus, si ... sa auzim doar de bine.

#34
ManYacXX

ManYacXX

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 100
  • Înscris: 08.01.2017

View Postconnectorxp, on 15 septembrie 2020 - 18:21, said:

Un instructor bun te pune intr-un loc ferit, precum o parcare si te pune sa faci exercitii de ambreiaj prin intermediul carora vei incepe sa simti cand acesta cupleaza si incepe transferul de putere catre cutie, uneori o fac cu frana de parcare trasa pentru a simti mai usor acel moment, care te va ajuta la o utilizare corecta a ambreiajului.

Doi: ai luat piciorul de pe pedala de ambreiaj de indata ce ai anclansat si iti vezi de turatii, pe urma debreiezi, selectezi treapta urmatoare si repeti. Niciodata nu tii piciorul pe pedala, il sprijini de suportul din stanga pedalei (unde exista) sau pe podea, langa pedala.

Eu am facut un set minim de exercitii si pentru cat C pentru a ma acomoda cu cuplul specific motoarelor diesel mari, fiind vorba de um motor Volvo de 12L si ~2000Nm si faptul ca nu am mai condus in trafic o manuala de multi ani si care nu tolereaza turele in exces precum un motor diesel modern de turism/suv.
In ultimii ani nu te mai pun sa faci asa ceva. Eu am permis de 6 ani si cand am facut scoala am facut pe diesel. Toata perioada cat am facut scoala instructorul nu mi-a spus ca eu trebuie sa apas si acceleratia la plecarea de pe loc. Ma punea sa dau drumul usor la ambreaj si abia dupa ce incepeam sa am misc de pe loc apasam acceleratia. Sa vezi distractie dupa ce am luat permisul si am urcat pe un Logan benzinar .... murea motorul de innebuneam.

#35
Mihai_mb

Mihai_mb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,570
  • Înscris: 23.09.2016
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/k1SBFfMbksI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Uita-te pe youtube la nenea asta, ia tot canalul la puricat, daca aveam asa instructor ii pupam mana. Pe sotia mea cand dadea de carnet o invata ala sa plece fara acceleratie deloc, doar din ambreiaj, in rampa, pe Logan 1.4 benzina. Tremura masina aia de pocnea... numai imbecili.

Edited by Mihai_mb, 12 November 2020 - 10:21.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate