Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Resoftare camera supraveghere

Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Mi-au disparut amigdalitele ?
 Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024
 Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...
 Magnet in loc de clește pent...

Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over
 

Scoala de soferi - intrebare: ambreiaj in treapta 1.

- - - - -
  • Please log in to reply
34 replies to this topic

#1
xXennon

xXennon

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 19
  • Înscris: 23.07.2015
Salut! Nu stiu daca este locul cel mai potrivit in care sa intreb asta, dar o voi face. Sunt incepator, fac scoala de soferi momentan si ma frapeaza ceva. Instructorul imi spune sa tin ambreiajul partial apasat pe tot parcursul treptei 1, si sa-l eliberez abia dupa trecerea in treapta 2. Am mai intrebat si alte persoane si inteleg ca nu este chiar recomandat. Care este adevarul?

#2
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
Nu trebuie sa tii ambreiajul partial apasat in treapta I.

#3
stevetlangat

stevetlangat

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,737
  • Înscris: 24.10.2019
Adevarul e ca prefera sa ii tocesti ambreiajul decat sa iti moara motorul.


Despre ce masina e vorba, unele au treapta intai foarte scurta.

#4
xXennon

xXennon

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 19
  • Înscris: 23.07.2015

Quote

Despre ce masina e vorba, unele au treapta intai foarte scurta.

Este Logan

#5
persona695

persona695

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,599
  • Înscris: 17.07.2014
s-a stricat si scoala de soferi
tii ambreiajul si accelerezi daca e motor mic
o data ce a cuplat, accelerezi mai tare si dai a 2-a
viteza 1 e pt plecat de pe loc sau de mers la deal pe un drum rau

#6
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,377
  • Înscris: 01.12.2001
Intreaba-ti instructorul de ce sa faci asta? Nu e mașina lui? E mașina firmei și vrea una noua cat mai repede?

#7
bluesnake

bluesnake

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,752
  • Înscris: 22.11.2006
in mod normal, odata ce incepi sa te misti de pe loc in conditii normale (adica nu rampa, pietris, incarcatura) ambreiajul il apesi numai cand schimbi treptele. Instructorul tau vrea doar sa se asigure ca nu-ti moare motorul, dar ca idee, ce zice el este gresit, dupa ce iei carnetul uita de "sfatul" asta.

#8
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
E o prostie, dar instructorul sacrifica ambreiajul ca sa nu iti moara motorul. Presupun ca nu face asta cu masina lui sau nu e scoala lui.
In viata reala sa nu faci asa ceva cu masina proprie.
Stai intr-un oras foarte deluros?

Edited by SpeedDemon, 15 September 2020 - 16:10.


#9
Hailztorm

Hailztorm

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 571
  • Înscris: 13.02.2012

 stevetlangat, on 15 septembrie 2020 - 16:04, said:

Adevarul e ca prefera sa ii tocesti ambreiajul decat sa iti moara motorul.


Despre ce masina e vorba, unele au treapta intai foarte scurta.
ceva pe motorina, mai mult ca sigur, dar nu inteleg de ce sa l tina pana baga in a 2-a, cum sa mergi cu ambreiajul apasat? eventual cand pornesti din rampa sau de pe loc, ajuta, dar doar pana incepi sa misti masina, pe urma lasi de tot de ambreiaj in timp ce apesi acceleratia, dar sa tina partial apasat pana baga in a 2-a, asa ceva n am mai auzit + ca strici ambreiajul.

Edited by Hailztorm, 15 September 2020 - 16:09.


#10
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,295
  • Înscris: 13.01.2011
Acelerezi de îi bubuie capul în tetieră și astfel îl bulești la vertebrele cervicale?  :P

#11
atupi

atupi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,583
  • Înscris: 17.08.2007
ce sfat idiot. Calci ambreiaj-bagi 1- concomitent accelerezi si eliberezi ambreiaj. Dupa ce te mai misti putin iar calci ambreiaj-bagi 2-eliberezi ambreiaj si tot asa.

#12
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,578
  • Înscris: 08.03.2017
In viteza a 1 a demarezi de pe loc , atat, scurt , nu stai in treapta 1 pana ninge sa fie necesar sa lasi total ambreiajul, eventual daca urci ceva rampa enorm de inclinata .
Acum, la inceput da, circuli intins cu a 1 a ca ti-e frica oarecum sa dai rapid a 2 a . In viteza 1 daca ajungi la 15km/h si lasi brusc acceleratia intra in frana de motor de musti din volan Pentru multi soferi mai vechi e asa de automatizata comanda aceasta de si uita cum fac , nu, nu lasa piciorul de pe ambreiaj, da a 2 a si abia dupa lasa daca e stransa circulatia , afara nici a 2 a nu apuca pana la capat .
A 2 a e treapta aia cand pleci de la semafor si inca te uiti la 45 grade dupa gagici sa "vada cum accelereaza bolidul"

Din obisnuinta de multe ori cand sunt cu mintea in nori plec cu a 3 a de la semafor si mai si injur ca nu trage dracia de motor.

Edited by ldpe, 15 September 2020 - 16:44.


#13
al-padrino

al-padrino

    TCB

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,958
  • Înscris: 13.11.2016
Ii invata asa pe elevi ca sa nu le moara motorul cand dau examen. Asa facea si baiatul meu cand a terminat scoala de soferi, de mi-a trebuit ceva timp sa-l dezvat. Plus ca, chestia asta, mi-a zis-o chiar un instructor.
Da, cam asa se invata soferia in ziua de azi pe la scolile de soferi. Sa treca examenul, asta conteaza. Ca in rest...

#14
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,578
  • Înscris: 08.03.2017
"cam asa se invata soferia in ziua de azi pe la scolile de soferi. Sa treca examenul, asta conteaza. Ca in rest..."
Asta nu am stiut-o ...
Da, ii vad in trafic , e ceva suprem , sa-i vezi cum merg pe DN ca ala a boului , ba acostament, ba peste axul drumului Doamne fereste de o curba mai vanjoasa ca transpiri tot in spatele lui ca acu acu vine careva din fata si in sac de nylon il culeg de pe asfalt dupa ii auzi cum merg ei cu 200 si ceva la ora .Sa nu mai spun ca intr-o zi mi se lauda unul mie ca a mers cu loganul cu 200 ...si eu am Logan dar peste 130 il simt ca nu ma mai asculta , daca ar merge cu 200 numai bucati s-ar desprinde din el , nu mai zic de viteza ca mai mult de 170 -175 nu cred ca merge, 160 m-am dus eu odata pe A1 si cand am ajuns la Constanta m-am imbatat de bucurie ca am ajuns teafar .

Edited by ldpe, 15 September 2020 - 16:52.


#15
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,861
  • Înscris: 20.10.2015
Schimba instructorul

#16
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

 Tsunnnami, on 15 septembrie 2020 - 17:54, said:

Schimba instructorul
Cel mai bun sfat.
+1.

#17
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,906
  • Înscris: 14.11.2004
Un instructor bun te pune intr-un loc ferit, precum o parcare si te pune sa faci exercitii de ambreiaj prin intermediul carora vei incepe sa simti cand acesta cupleaza si incepe transferul de putere catre cutie, uneori o fac cu frana de parcare trasa pentru a simti mai usor acel moment, care te va ajuta la o utilizare corecta a ambreiajului.

Doi: ai luat piciorul de pe pedala de ambreiaj de indata ce ai anclansat si iti vezi de turatii, pe urma debreiezi, selectezi treapta urmatoare si repeti. Niciodata nu tii piciorul pe pedala, il sprijini de suportul din stanga pedalei (unde exista) sau pe podea, langa pedala.

Eu am facut un set minim de exercitii si pentru cat C pentru a ma acomoda cu cuplul specific motoarelor diesel mari, fiind vorba de um motor Volvo de 12L si ~2000Nm si faptul ca nu am mai condus in trafic o manuala de multi ani si care nu tolereaza turele in exces precum un motor diesel modern de turism/suv.

#18
vj_Heaven

vj_Heaven

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,058
  • Înscris: 19.07.2005
Cum au zis si cei de mai sus, instructorul e praf si te invata prost.

Vezi pe youtube, doctor de permise. E instructor autor si iti arata exact cum sa faci pornirea daca esti incepator.

https://youtu.be/tEInEYtshM0?t=1280

Edited by vj_Heaven, 15 September 2020 - 18:45.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate