Dacia Sandero / Logan 2021
#73
Posted 08 September 2020 - 07:05
"Dacia Logan, modelul de succes al mărcii românești, a ajuns la a treia generație, la 16 ani de la lansarea primului Logan, primul model dezvoltat de Renault la Mioveni, după achiziția uzinei și a mărcii. Odată cu dispariția cererii de vehicule sedan pe segmentele subcompact și compact, Renault a decis să retragă acest model de pe cele mai importante piețe europene, inclusiv din Franța. Decizia are o motivație economică, deoarece cheltuielile de marketing obligatorii pentru un automobil trebuie să se regăsească într-un volum de vânzări suficient de mare. Scăderile generate de schimbările de legislație, dar și efectele pandemiei de coronavirus, suprapuse pe apetitul tot mai scăzut al vesticilor pentru sedanuri de mici dimensiuni au făcut, astfel, neeficientă prezența lui Logan pe aceste piețe. Potrivit informațiilor oficiale transmise de companie, a treia generație Logan va fi disponibilă, după lansarea oficială din 29 septembrie, doar în următoarele țări din Europa: Albania, Țările Baltice (Lituania, Letonia, Estonia), Bosnia & Herzegovina, Bulgaria, Cehia, Spania, Ungaria, Muntenegru, Kosovo, Macedonia, Maroc, Moldova, Noua Caledonie, Polonia, România, Serbia, Slovacia, Tahiti. După cum se poate remarca, doar 10 state membre UE vor mai avea acest model pe piața de autoturisme, între acestea numărându-se și Romania."
https://www.profit.r...ropene-19473392 Era de asteptat, avand in vedere ca Logan nu a vandut asa bine la export. Sandero Stepway si Duster vor face grosul exporturilor, ca si pana acum dealtfel. Edited by ergon, 08 September 2020 - 07:09. |
#74
Posted 08 September 2020 - 07:33
#75
Posted 08 September 2020 - 08:02
Seteh, on 07 septembrie 2020 - 22:14, said:
Si eu inca ma intreb de ce nu fac Dacia cu oeste 150 de CP. Cred ca romanul ar cumpara o Dacia cheala sau maxim cu aer dar cu multi cai sa se dea pe autostrada cu 110 km/h. Deja e obositor sa mergi cu 90 dupa dacii, eventual cu perdelute. Ar putea mari si ei viteza, ar ajuta la fluenta traficului. Acum pe bune, chiar cred ca o Dacie cu 160 de CP s-ar vinde traznet. Nici nu trebuie multe optiuni, doar niste din astea basic, AC, inchideresi geamuri fumurii pe spate. Uzina Dacia sa ma contacteze, am niste idei extraordinare daca ar vrea si ei sa vanda dublu... Din pacate parerea ta este infirmata de piata. Nu se (mai )vand masinile "chele"( de asta nici nu prea mai sunt construite asa).Si eu vroiam o masina asa ccum zici tu - cinstita si puternica. DAr deh, cand i-au pus motor de 150 CP i-au pus si toate traznaile ( pe care nu le vroiam si pe care nu le folosesc ). Ai deja dacie cu motor de 150 CP ( Dusterul . ) si merge traznet. si deja e cam mult pt masina aia, dar sa fie 150 CP pe Logan sau Sandero.racheta. vezi ca Grupul Renault e si marca Alpine. |
#78
Posted 08 September 2020 - 09:11
#79
Posted 08 September 2020 - 09:39
radunic, on 08 septembrie 2020 - 09:03, said:
Da, de aia se vinde Dacia, că e frumoasă, nu fiindcă e cea mai ieftină din decor. Să fim realiști... trica22, on 08 septembrie 2020 - 09:04, said:
Sa vedem pe 29 septembrie ce si cum, daca pretul se mentine jos, ori concurenta trebuie sa scada pretul (daca mai vor sa vanda ceva in segmentul low cost), ori dacia o sa vanda in draci. Spunea si de motorul 1.3 si cutie dublu ambreiaj. E cam mult zic eu. Si cu o alta platforma, tot Dacia s-ar numi. Acum, lumea vorbeste, sa vedem ce apare. Daca ar fi dupa mine, as astepta sa se puna la punct electricele, oricum nu ne mai penalizeaza nimeni la poluare (vezi demersul lu Firea). Edited by TheWarrior, 08 September 2020 - 09:40. |
#80
Posted 08 September 2020 - 09:47
#81
Posted 08 September 2020 - 09:52
ericmario, on 08 septembrie 2020 - 09:47, said:
Ce, o renunțat duamna la taxa Oxigen? In situatia economica actuala, cred ca se permite circulatia oricarui mijloc de transport, fie ca e Trabant sau locomotive cu aburi. Economia sa mearga.......... |
#82
Posted 08 September 2020 - 09:53
Lăsați electricele să facă ce vor!
Pentru a putea vinde în continuare, fără a fi amendați, ar trebui ca gama producătorului să aibă sub 95g CO2/km. Așa că vor implementa un mild-hybrid de 48V pe această gamă, cel mai probabil opțional. Edited by Gif2D, 08 September 2020 - 10:00. |
|
#83
Posted 08 September 2020 - 10:01
Gif2D, on 08 septembrie 2020 - 09:53, said:
Pentru a putea vinde în continuare, ar trebui ca gama producătorului să aibă sub 95g CO2/km. Așa că vor implementa un mild-hybrid de 48V pe această gamă, cel mai probabil opțional. Eu cred ca se vor intoarce la motoarele cu 2 cilindri, asta pt variantele low-cost. In urma cu 30-40 de ani mergeau f. bine, de ce nu le-ar resuscita? Oricum nu o sa avem pe unde merge cu mare viteza, dar sunt si electrice care merg cu maxim 100km/h. Edited by TheWarrior, 08 September 2020 - 10:01. |
#84
Posted 08 September 2020 - 10:02
Nu este vorba de subvențiile la vânzare, ci de amenzi pentru depășirea pragului de 95 g CO2/km…
|
#85
Posted 08 September 2020 - 10:04
radunic, on 08 septembrie 2020 - 09:03, said:
Da, de aia se vinde Dacia, că e frumoasă, nu fiindcă e cea mai ieftină din decor. Să fim realiști... |
#86
Posted 08 September 2020 - 10:11
Gif2D, on 08 septembrie 2020 - 10:02, said:
Nu este vorba de subvențiile la vânzare, ci de amenzi pentru depășirea pragului de 95 g CO2/km‌ Sunt scumpe si extrem de complicate, zeci de senzori, calculatoare peste calculatoare, baterii, bateriute. Ti-a picat un senzor te rupe de bani. Consumul e mai mic, dar nu se amortizeaza costul (ma refer dpdv al cumparatorului), mai ales ca acum nu te intreaba nimeni (ca utilizator) cat fum scoti teava. Cine circula in Bucuresti, vede, ca e jale, nu a fost niciodata asa, e plin de cazaturi. EugenCernat, on 08 septembrie 2020 - 10:04, said:
Cand ai un buget limitat, daca esti un om pragmatic, cu capul pe umeri, Edited by TheWarrior, 08 September 2020 - 10:13. |
#87
Posted 08 September 2020 - 10:24
TheWarrior, on 08 septembrie 2020 - 10:11, said:
Am vazut si oameni care nu au buget limitat si au optat pt Dacia, cu toate ca trecusera prin experiente cu alte marci. Unul din ei face naveta zilnic la 30km si are deja 2 ani cu ea (in timpul asta ia picat sonda lambda, dar tot multumit e in continuare de masina) |
|
#88
Posted 08 September 2020 - 11:49
TheWarrior, on 08 septembrie 2020 - 10:01, said:
Eu cred ca se vor intoarce la motoarele cu 2 cilindri, asta pt variantele low-cost. In urma cu 30-40 de ani mergeau f. bine, de ce nu le-ar resuscita? Nu obtii o reducere de costuri semnificativa intre 2 si 3 cilindrii incit sa merite, apoi trebuie arbori de contraechilibrare pentru reducerea vibratiilor, la 3cilindri au reusit sa le aduca cit de cit la normal prin pulia motorului si volanta avind contragreutati decalate. Apoi mai este aspectul tehnic, la ora actuala s`a determinat ca cilindreea unitara la care se poarte obtine randamentul maxim este in zona 300-500cm2. Prin asta valorile la care se fac motoarele astea eficiente in 3 cil sint intre 900si 1500cm2, in 2 ar fi intre 600-1000cm2. Astfel ar putea aduce motoare de max 1l in 2cilindrii cu eficienta echivalenta a celor in 3 cil dar cu dezavantajul vibratiilor care complica mult motorul, in fapt deja sint in 2 cil la Fiat 500, Fiat care are experienta in astfel de mototizari incepind cu vechiul 500, 126 si mai noul 500. Oricum motoarele astea la nivel mic de putere sint efectiv aspirate, cind ai nevoie de putere maxima deja ai motor de cilindree dubla din cauza turbocompresorului. Deci un motor de 1l T este echivalentul unui aspirat de 2l la sarcini ridicarte, bineinteles si consumul creste proportional si omul se trezeste ca un motor de 1l consuma cit casa daca este calcat pe coada si nu pricepe de ce ca turbo e acolo doar asa sa dea bine pe masina cind apare un T mare scris pe ea. |
#89
Posted 08 September 2020 - 11:57
EugenCernat, on 08 septembrie 2020 - 10:04, said: Dacia se vinde pentru ca are cel mai bun raport pret/calitate de pe piata, din segmentul ei E un raport, nu o valoare absoluta SI nu e totul. O Dacia full-options cu siguranta are raportul mai mic decat una mid spec si cu siguranta nu are cel mai bun raport calitate/pret daca compari cu alte marci. Ce poate avea sunt niste dotari sau caracteristici pe care nu le gasesti la altii sau la o Dacie mai ieftina in banii aia. Acelasi lucru e valabil si cand compari alt model de la alt producator cu ceva de la Dacia. Raportul ala il aplici dupa ce ti-ai identificat nevoile, vezi cam cat merita sa platesti ca sa iti satisfaci acele nevoi, te uiti in buzunare si dupa aia iei o decizie. Asta daca nu iti place deja ceva in mod deosebit, caz in care nu mai conteaza restul aspectelor. Edited by underb, 08 September 2020 - 11:58. |
#90
Posted 08 September 2020 - 12:22
underb, on 08 septembrie 2020 - 11:57, said:
Raportul ala il aplici dupa ce ti-ai identificat nevoile, vezi cam cat merita sa platesti ca sa iti satisfaci acele nevoi, te uiti in buzunare si dupa aia iei o decizie. Asta daca nu iti place deja ceva in mod deosebit, caz in care nu mai conteaza restul aspectelor. Uneori merita sa iei full-option sau serie limitata, la Dacia nu e ca la Renault, e diferenta mare intre cea mai de jos si cea mai scumpa. Inclusiv anvelopele care la SL sunt premium (4 anvelope premium pot costa 400 euro, daca le cumperi dupa). daca le aduni (avantajele), vezi ca merita. Mai e avantajul ca mai poti obtine un discount (care poate acoperi vopseaua), care la varianta ieftina nu il opti. Edited by TheWarrior, 08 September 2020 - 12:25. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users