Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Amenintat cu moartea de un numar ...

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk

TVR vrea sa lanseze o platforma d...
 Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...

Robinet care comuta traseul
 A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?
 transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...

Sfat achizitie sistem audio pentr...
 

Wagonetta 2 - Black Booty - Hyundai i40 Wagon

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
157 replies to this topic

#145
officer_nats

officer_nats

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 776
  • Înscris: 14.10.2018
Bine ca ti-au iesit toate 4 cu bine :))))

#146
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003

 officer_nats, on 12 ianuarie 2023 - 21:55, said:

Bine ca ti-au iesit toate 4 cu bine Posted Image)))
Schimbul se face luni, nu erau pe stoc la dealer cand am fost cu ea la constatare. Dar sper sa nu fie probleme. Masina nu e chiar asa veche sau rulata.

#147
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003
Gata ... a trecut si hopul asta. Masina toarce. Vestea buna e ca in 2 ani sau 80k km vine "the big one"... respectiv distributie, pompa de ulei, si alte acareturi.
Cred ca o sa ma faca de vreo 7-8k RON ca popa. Dar mai e mult pana departe.

#148
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003
Si tocmai s-a facut ITP nr 3. Oficial are 6 ani tinerica. Si vreo 162k km, ca sa comemoram ocazia.

#149
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003
Si gata placutele fata, si as tinde sa cred ca si discurile.
Programare la Ploiesti la Proleasing, TRW discuri si placute, cca 1300 RON.

#150
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003

View PostdanX, on 21 februarie 2023 - 17:34, said:

Si gata placutele fata, si as tinde sa cred ca si discurile.
Programare la Ploiesti la Proleasing, TRW discuri si placute, cca 1300 RON.
Si s-au facut si astea. Proleasing baieti de treaba, amabili si rapizi. La urmatoarea vizita o sa imi monteze si camera de marsarier si alimentarea permanenta de la camera de trafic, pentru un pret relativ modic.

#151
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003
si cum cam bate vantul pe aici, sa pun niste update-uri.
Odo actual: aproape 175.000
Revizie la inceput de Iulie, cca 1100 RON, tot la Dab auto
A urmat un concediu de aproape 2 saptamani si vreo 3500 km, road trip de road trip:
Bucuresti - Arad - Portoroz - Tessera (langa Venezia) - Verona - Postonja - Ljublijana ... si de aici planul era Szeged si dupa aia ceva pe langa Sibiu sa facem si telecabina si drumul Trasfagarasan.
Dar socoteala nu s-a potrivit pana la final, in Ljublijana ridic capota prima oara dupa revizie sa pun parbirzol si imi cad ochii pe vasul de expansiune (sechele de la EcoBoost) si il vad plin si nu cu lichid roz cum il stiu.
Pica ceru in cap, ma gandesc rapid: bloc - garnitura de chiulasa - egr - racitor de ulei, asa ca primul instinct e sa verific uleiul si sa miros esapamentul, totul curat lacrima.
Scot lichid pana la nivelul superior cu o seringa, ma uit in sticla ... e mov si cu o precipitatie ruginie in el. Masina merge insa perfect, nici o eroare, nici o problema cu temperatura, trage ca inainte ... nici o problema.
Anulez repede Szeged (mersi booking) si bagam un stint Ljublijana - Timisoara, duminica fiind, urmand ca luni sa ma infiintez la Casa Auto Hyundai, dealerul local, de unde a si fost cumparata masina de noua, dealer cu care am avut o experienta foarte buna cand am cumparat-o si eu. Nu i-am dat peste 2000 de ture, cateva opriri pe drum sa verific nivelul din vas, nimic modificat.
A doua zi luni la 9 sunt la dealer, super amabili oamenii, ma roaga sa las masina sa o bage printre programari, aveam deja luate 2 nopti de cazare, las masina si in uber spre cazare deja caut masina de inchiriat, bilete de avion Timisoara - Bucuresti, ca sa profit totusi si de ultima saptamana de concediu, daca ramane masina acolo.

Dupa cateva ore suna telefonul, ratez apelul, sun inapoi, nu raspunde ... ma suna iarasi peste 10 min care parca au fost 10 ore.
Verdict: masina nu are nimic, lichidul de racire a fost amestecat, probabil verde peste roz. Imi cer permisiunea sa spele toata instalatia de racire, sa iasa cu ea in teste sa verifice ce e de verificat si sa se asigure ca nu sunt alte probleme. Zic "doamne'ajuta", Timisoara e racoroasa fata de ce in Muntenia, mai bagam o zi de cazare, ca sa nu stam cu bagajele in piata pana e gata masina a doua zi.

Vine si ziua de marti si telefonul de la dealer, masina e beton, bine ca am venit sa spele instalatia ca smecleul ruginiu care se formeaza poate sa afecteze pompa de apa si alte acareturi.
Vasul e plin pana la indicatorul corect cu lichid verde, din nou, iau masina, a doua zi plecam teoretic spre Transfagarasan, vremea ne da planurile peste cap asa ca ne intindem pana la Bucuresti. 8 ore pe drum cu tot cu pauza de pranz, ajungem in cuptorul bucurestean, cu lichidul la nivel si curat lacrima.

#152
officer_nats

officer_nats

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 776
  • Înscris: 14.10.2018
Initial roz, apoi verde peste roz, la final verde. Ceva nu prea e in regula... Cand aveam I40, singurul lichid de racire pe care l-am gasit cu specificatii Hyundai a fost Ravenol (in afara de Mobis, care era nesimtit si nejustificat de scump). Si ambele erau verzi.

#153
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003
au schimbat la Dab la o revizie din verde in roz, acum am trecut la loc la verde, pus de Casa Auto Timisoara. Sper sa fie bun.

#154
officer_nats

officer_nats

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 776
  • Înscris: 14.10.2018
Pentru va reteaua Hyundai din Bucuresti + toti Tiriac auto aveau barter cu Total la antigel. I-a durut la basca de specificatii.

#155
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003
Au mai fost 3000 de km si mai e cazul de un update.

Toate au mers lin si frumos, masina a mers ceas, lichidul la nivel, toate bune.
Asta pana acum vreo 10 zile, la jumatatea weekendului lung de 15 August, intr-o dimineata, ridic capota si lichidul era iarasi sus si de culoare ambigua. De data asta sunt sigur ca nu a amestecat nimeni nimic, scap cateva injuraturi, scot iarasi lichid pana la nivel si plec mai departe stand din nou geana pe temperaturi, modul in care merge motorul, miros gaze de evacuare si ocazional nivelul lichidului din vas. Nimic special, totul a fost ok, ajungeam peste vreo 700km in Bucuresti din nou si aveam oricum programare la service pe 16 August.

Vine ziua fatidica, dimineata la 8 duc Wagonetta la Dab din nou. Se crucesc si ei, se uita la lichid, constata ca nu e ulei in el, pun diagnoza, nici o eroare, ramane ca anterior sa faca o spalare, reumplere si sa vedem ce si cum. Ma suna dupa vreo 6 ore ca masina nu are nici o problema, cu test de drum facut, ma roaga insa sa dau acceptul pentru un test mai lung pe autostrada, sa o tureze mai tare si sa vedem daca face vreo problema. Zic OK, si hai sa vedem.  

Peste inca o ora vine telefonul fatidic, concluzia: La mers sustinut pe autostrada scapa gaze de evacuare in lichidul de racire si face presiune in instalaria de racire. Cel mai probabil: garnitura de chiulasa e pe duca. Se poate verifica doar la demontare. Zic asta e, hai sa dam bataie.

Si vine amenda:
Schimbat garnitura de chiulasa + simering-uri arbore cotit fata / spate (front/rear main seals) si alte cateva garnituri care vin in kitul de garnitura de chiulasa - cam 3500 RON cu tot cu manopera si verificare + planeitate chiulasa.  
Nu pare tragic ... dar intram in zona "daca tot dai jos motorul" ... asa ca urmeaza:
- distributie noua, ca tot are aproape 180k km si la anu cam era momentul oricum - inca vreo 5k RON
- capacul distributiei are o fisura, ar trebui schimbat si el, inca vreo 1.6k RON
- inca o revizie completa cu ulei si filtre + acareturi - vreo 2k RON

Uite asa m-am facut de vreo 12k RON cu totul, masina e desfacuta, chiulasa e ok, acum asteapa capacul distributiei care vine in 3 saptamani.

Concluzie: Am de mers in Thassos la finalul lunii si se pare ca o sa o fac cu noua achizitie, un Ioniq 39kW din 2020. Are cineva un prelungitor lung?

#156
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003
Ca sa termin aventura i40-ului, adaug acum noutati:
Masina ridicata de la dealer pe 22 Septembrie, la mai bine de 5 saptamani de cand a ajuns prima oara la doctor.
De cand am postat ultima oara au mai venit cateva telefoane de la service, cel mai nasol sunand cam asa: "Chiulasa deformata semnificativ, nu se poate rectifica, trebuie chiulasa noua. 13.5k RON fara manopera, cca 10k RON cu discount"
Cade cerul in cap, fac un calcul cat ma costa un motor SH cu totul si totusi am inspiratia sa dau un reply solicitand o escalare la Hyundai invocand un posibil defect de fabricatie, nefiind normal ca dupa 6 ani si 180k km, la o masina fara nici o supraincalzire, care nu a mers niciodata fara lichid, chiulasa sa fie deformata in asa hal.
Primesc inca un telefon de la Dab spunandu-mi ca am suportul lor si vor face asta, DAR daca masina e gata pana cand vine decizia de la Hyundai trebuie sa platesc chiulasa, urmand sa primesc banii inapoi daca se solutioneaza pozitiv.
Inghit galusca, ma gandesc ca banii se duc dar se mai si fac, si dau verde pentru reparatie.

Saptamana trecuta ridic masina, decartez cca 18k RON din care aproape 10k RON e chiulasa, dadusem deja 4k RON avans la inceputul lucrarii. Oamenii stau cu mine, imi explica ce au facut, imi arata piesele, problemele, modul in care au rezolvat, imi dau o verificare gratuita peste 1000km dupa operatia pe cord deschis, iau masina si plec. Merge ceas, totul e ok, DAR, pentru ca acum are un companion electric, nu prea iese din parcare.

Azi am scos-o din parcare sa isi mai intinda oasele, la jumatatea drumului spre birou vad mail de la Dab. Deja ma ia cu transpiratii, ma pregatesc pentru vestea proasta, il deschid ca sa ma lamuresc.

Veste buna in schimb, scurt si la obiect seful departamentului garantii ma informeaza ca Hyundai a acceptat sa suporte costul piesei si mi se va returna suma platita.

Mega respect pentru Hyundai ca are grija de clienti si in afara garantiei si mai ales pentru Dab, nu-s ieftini dar isi merita banii. Garantie la lucrare: 2 ani fara limita de kilometri.

Edited by danX, 27 September 2023 - 17:14.


#157
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003
Si ca sa actualizam si un an nou de asigurare:
RCA cu plata in 4 rate, clasa B6, cel mai ieftin a fost Allianz cu 1600 RON.
Casco am prelungit la Generali, 3400 RON, tot plata trimestriala

#158
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003
Si a mai trecut un an, din Septembrie pana in Decembrie masina a facut doar vreo 1000km, EV-ul s-a ocupat de drumurile zilnice si cele de pana in 200km.
A fost Wagonetta la DAB la verificarea dupa operatie, a luat 10 cu felicitari, motiv pentru care a purces sa faca drumuri de Craciun si Revelion, in total vreo 1200km.
A mers ceas, masina facuta pentru drum lung. O placere.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate