Masina electrica? Multumesc, dar ....
Last Updated: Apr 15 2024 16:59, Started by
Ghita_Bizonu
, Aug 16 2020 15:19
·
59
#4897
Posted 29 March 2023 - 13:34
Soferii de camioane adica profesionistii a voie sa conduca maxim noua ore pe zi in cel mult doua reprize de patru ore si jumatate cu o pauza de minim 45 de minute.
Acea pauza de 45 de minute este stipulata in lege ca fiind timp la dispozitia soferului. Adica prin lege nu e obligat sa manance in acel intreval de timp sau sa doarma si poate sa faca absolut ce vrea. Cu o viteza maxima de 90km/h soferii de camion pe autostrazi fac in medie 600-700 km/zi munca. Amenzile pentru nerespectarea timpilor de munca zilnic se pedepsesc cu amenzi de mii de euro. Amatorilor pentru calatorii ocazionale sa nu le ajunga ce fac profesionitii intr-o zi de munca? Practic si o Dacia Spring cu soferul ei poate sa parcurga aceiasi distanta zilnic ca orice tir cu sofer profesionist la volan. Si atunci care sunt limitarile masinilor electrice daca sunt compatibile cu performantele transportului de marfa international? |
#4898
Posted 29 March 2023 - 14:00
pai ai raspuns singur "Cu o viteza maxima de 90km/h soferii de camion pe autostrazi fac in medie 600-700 km/zi munca."
|
#4899
Posted 29 March 2023 - 17:37
Cine sta 8-9 ore pe zi in masina in fiecare zi este sofer profesionist. Probabil ca sunt cei care se regasesc cel mai bine in acest topic. Eu nu stau 8-9 ore intr-o masina decat o data sau de doua ori pe an daca ma duc in concediu cu masina, ceea ce fac rar. Preder avionul iar pentru la vara (am de gand sa ma duc cu masina in Austria la F1) o sa ma duc cu termica din motive de confort (si nu ma refer la incarcare ci la spatiu). In rest se cam pune praful pe ea in ultimul timp pentru ca a facut 250km din decembrie pana acum in timp ce electrica peste 3000. Petrec 2-3 ore in trafic zilnic si fac cam 50 km. EU prefer electrica pentru asta. Voi faceti cum vreti. Fiecare e liber sa faca cum vrea. Din pacate cei care au EV le lauda pe ale lor iar cei care nu au se plang ca sunt proaste dar nu au avut. E ca-n fabula cu vulpea care se plange ca-s strugurii acri.
|
#4900
Posted 30 March 2023 - 07:44
Yhzx23, on 29 martie 2023 - 13:34, said:
Amenzile pentru nerespectarea timpilor de munca zilnic se pedepsesc cu amenzi de mii de euro. pin_73, on 29 martie 2023 - 17:37, said:
o sa ma duc cu termica din motive de confort (si nu ma refer la incarcare ci la spatiu). E ca-n fabula cu vulpea care se plange ca-s strugurii acri. pin_73, on 29 martie 2023 - 17:37, said:
Petrec 2-3 ore in trafic zilnic si fac cam 50 km. |
#4901
Posted 30 March 2023 - 08:48
adrian_r5, on 30 martie 2023 - 07:44, said:
amin adrian_r5, on 30 martie 2023 - 07:44, said: Asa e ... masinile electrice care ofera "confort si spatiu" sint acre adrian_r5, on 30 martie 2023 - 07:44, said: ghinion |
#4902
Posted 30 March 2023 - 10:01
#4903
Posted 31 March 2023 - 08:09
#4904
Posted 31 March 2023 - 08:52
Chiar sunt incantat. Din decembrie de cand am luat-o am mers aproape exclusiv cu ea. Exceptia a fost cand a nins (2 zile) ca are cauciucuri de vara. In 3 luni am dat 150 lei ca sa creez cont in aplicatia de incarcat din care 145 inca ii am in cont ca nu am incarcat decat o data de proba 2kwh. Probabil ca s-au mai strans cativa leuti la curent acasa dar in general incarc preponderent din surplusul de la panouri. La benzina cred ca as fi dat intre 500 si 1000 de lei pe luna. Mi s-a parut foarte scump RCA-ul insa.
In oras se comporta foarte bine si chiar si in afara se aseaza bine pe sosea. Pentru clasa ei este foarte buna. Sunt si cateva lucruri care pot fi imbunatatite, e adevarat dar overall eu sunt multumit. Motivul pentru care vreau sa iau una mai scumpa este simplu. La asta urmeaza sa faca proprietarul 18 ani si sa si-o ia in primire. Am luat-o "la nervi" pentru ca nu mi-au dat aia de la Tesla masina s-o conduc la drive test cu dovada expirata anul trecut (in pandemie se prelungea automat valabilitatea dar pe dovada era scris termenul initial de 15 zile de valabilitate). ID.3 am testat si mi-a placut cum merge dar nu mi-a placut cum arata. Eu am crescut cu Sedan si sunt consecvent desi de-a lungul timpului am condus mai multe hatchback dar nu erau in proprietatea mea. |
#4905
Posted 31 March 2023 - 09:37
pin_73, on 31 martie 2023 - 08:52, said:
Mi s-a parut foarte scump RCA-ul insa. pin_73, on 31 martie 2023 - 08:52, said:
Pentru clasa ei este foarte buna. Sunt si cateva lucruri care pot fi imbunatatite |
#4906
Posted 31 March 2023 - 09:50
S-a gandit cineva pana acum ca, cel putin la masinile electrice cu multi cai putere, in anii urmatori pot plati sume astronomice ca si impozit?
De ex: un entuziast isi cumpara acum o Tesla X cu 1000 cai putere....acum nu se plateste impozit dar daca peste cativa ani vor introduce impozit? Pentru ca in prezent impozitul la masinile termice cu 800-1000 cai e astronomic(la nivelul unuia din clasa de mijloc) Daca si la electrice va fi acelasi impozit? |
#4907
Posted 31 March 2023 - 10:44
O mașină cu motor termic de 1000 cp are o cilindree mare, consuma mai multa benzina deci poluează mai mult decât una de 100 cp și de aceea are impozit mare.
O mașină electrică de 65 cp sau 650 cp poluează la fel în funcționare iar diferența de consum de kwh nu influențează decât buzunarul proprietarului, așa că nu văd de ce ar fi impozitate mai mult cele electrice cu mai mulți cp. |
#4908
Posted 31 March 2023 - 10:48
Co2/kWh conteaza, una e sa ai 20kWh alta 200kWh...deci conteaza si la electrice si polueaza indirect diferit.
|
#4909
Posted 31 March 2023 - 10:58
La electrice eu n-aș fi surprins sa se impoziteze la un moment dat capacitatea bateriei. Ca să-i încurajeze să le facă mai mici, sa ajungă la toată lumea...
Plus ca bateria e principala responsabila de poluarea din minerit, co2, e problema principala și când se va pune problema reciclării etc. Bubulii verzi ar trebui sa aibă interesul ca bateriile sa fie mici. Ca efect secundar asta ar face mai interesant trenul pe distante mai lungi ceea ce-i de bine că-i mult mai verde decât mașina fie ea și electrica. La ice dacă ar vrea sa bage impozitul proporțional cu co2-ul emis în mod real l-ar baga în prețul carburantului. Mergi și/sau consumi mult plătești, nu mergi si/sau consumi puțin nu platesti. Cantitatea de co2 e strict proportionala cu cea de carburant ars, de ex la benzina în jur de 2.3kile / litr, indiferent ca o arzi într-un l3 de 900cc sau un v12 de 7 litri. La ice pana acum impozitul n-a avut nicio legătură cu poluarea, e doar o taxa pe boierie, pe principiul ca Smecherii care își permit mașini de fițe sa scoată banul. Edited by KiloW, 31 March 2023 - 11:00. |
#4910
Posted 31 March 2023 - 11:40
Ion_Bumbu, on 31 martie 2023 - 10:48, said:
Co2/kWh conteaza, una e sa ai 20kWh alta 200kWh... Mie mi se pare insipid impozitul pe cai putere si la ICE. Corect ar trebui ca pretul per litru de carburant sa contina si taxa aferenta pentru poluarea si CO2-ul generate prin arderea acelei cantitati de combustibil. In felul asta nu mai conteaza ce putere are motorul tau caci ai platit in avans poluarea cand ai cumparat benzina/motorina. Bine, asta ar insemna probabil vreo 10 euro litrul de carburant, minim. Edited by ro_explorer, 31 March 2023 - 11:40. |
#4911
Posted 31 March 2023 - 12:44
Pavel54, on 31 martie 2023 - 09:50, said:
S-a gandit cineva pana acum ca, cel putin la masinile electrice cu multi cai putere, in anii urmatori pot plati sume astronomice ca si impozit? De ex: un entuziast isi cumpara acum o Tesla X cu 1000 cai putere....acum nu se plateste impozit dar daca peste cativa ani vor introduce impozit? Pentru ca in prezent impozitul la masinile termice cu 800-1000 cai e astronomic(la nivelul unuia din clasa de mijloc) Daca si la electrice va fi acelasi impozit? Nu știm ce droburi de sare sa mai inventăm... deocamdată utilizatorii de fumigene plătesc de se-ndoaie taxe de toate neamurile (accize, taxe de drum incluse în prețul carburantului, tva aplicat la aceste taxe, impozit auto către primării, etc etc). Asta în plus față de vizitele semianuale la service. Edited by CRG, 31 March 2023 - 12:46. |
#4913
Posted 31 March 2023 - 16:02
ro_explorer, on 31 martie 2023 - 11:40, said: . Bine, asta ar insemna probabil vreo 10 euro litrul de carburant, minim. Costul tonei de co2 acum e vreo 60 euro. Hai sa punem 100, ca mi-e lene sa fac calcule. 10centi/kil. Benzina da 2.3kile de co2 când arzi un litru, deci ar trebui ca taxa aia sa fie 23 cenți/litru. Actualmente taxele pe benzina sunt mai mari de atat. |
#4914
Posted 31 March 2023 - 16:15
Costul tonei de CO2 cand il cumperi, sau cand il emiti?
Ca daca tu il dai in atmosfera, greu il mai iei de acolo. Daca il pui intr-o punga, da, are sens. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users